Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

o,5 kg per week afvallen vervolg 17

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
yvonne-the-lady schreef:
Sasa schreef:
Je kunt ook aankomen door veel te weinig te eten. Dat klinkt heel paradox, maar ik heb er twee filmpjes over gezien. Het is wel in het Duits
https://www.ardmediathek.de/video/Y3JpZDovL2hyLW9ubGluZS8xMTkzMTc/
De tweede kan ik niet meer terugvinden.
Heb je een idee hoeveel kcal je op een dag ongeveer eet?

Misschien dat de link niet werkt!

De link werkt inderdaad niet. Ik merk dat ik inderdaad super streng voor mezelf ben en ik weet dat je met te weinig eten ook aan kunt komen. Ik zit op het ogenblik op 1000 kcal per dag of er onder. Moet me maar weer eens even opnieuw oriënteren en even goed focussen op gezond eten en niet op streng diëten.

Yvonne, hier schrik ik van. 1000 kcal is echt veel te weinig. Dit is niet op een gezonde manier met eten bezig zijn. Pas hiervoor op. Zoek het inderdaad niet in de strenge diëten, of zelfs in gewone diëten (die allemaal aan ons verdienen), maar kies voedzame, gezonde opties en probeer de koekjes, snoepjes en frietjes meer te laten staan. Als je dan niet afvalt, ligt het echt aan iets medisch.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2022 12:00    
Vrouw Weeggegevens   Nicky18
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi allemaal,
Ik had me vorige week al aangemeld voor dit sprintje, maar nog geen tijd gehad voor een reactie. Ik sluit me graag bij jullie aan om mijn zwangerschapskilo's aan te pakken. Paar jaar geleden ben ik al eens heel veel afgevallen met de weegclub. Gelukkig zijn niet al die kilo's er terug aangekomen, maar ik wil er nog wel een aantal verliezen. Mijn einddoel is 67kg, dat is precies een gezond gewicht voor mij.
Ik geef nog borstvoeding, dus het is voor mij nu heel belangrijk om met goed en gezond eten langzaamaan de kilo's te verliezen. Ik hoop dat we dit samen kunnen doen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2022 9:32    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom in de sprint! Goed om niet te snel te willen gaan. Een mooi doel, heel veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2022 9:35    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Welkom Nicky Erg blij

Een kilootje minder, blij mee want het gaat moeizaam op het moment. Waarschijnlijk de hormonen die opspelen, overgang.. wie zal het zeggen? Ik blijf rustig aan doorgaan en niet te snel willen.

Goed drinken mensen, het wordt warmmm Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 jun 2022 9:02    
Vrouw Weeggegevens   janniek

Reageer met quote
Netjes gedaan vlinderr,

Ben nu nog in Friesland vandaag op de fiets naar Leek, dan weer terug naar Veenhuizen daar zaten wij deze week.
Morgen weer op huis aan, zal wel zien wat de schade is .
Succes iedereen met de warmte. En het afvallen.

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 23 jun 2022 9:18    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wauw, supergoed Vlinder! Een hele hap eraf. Goed gedaan.

Janniek, wat heerlijk zo'n weekje. Je hebt er mooi weer bij. Geniet er maar goed van.

Ik heb een heel goede week gehad. Morgen ga ik wegen.
Helaas wel flink verkouden geworden, dus sporten zat er niet in, maar gezond eten wel. Niet gesnaaid. Heb al even gespiekt en ik juich al van binnen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 jun 2022 9:50    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Wat een vrolijk bericht jasmijn Erg blij

Zet m op janniek, de schade valt vast mee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 jun 2022 14:14    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb een mooie klapper gemaakt, blij mee!
"Nadeel" is wel dat ik na het weekend een paar dagen op citytrip ga naar het buitenland, dus dikke kans dat er volgende week weer wat bij is, maar dit is alvast mooi meegenomen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2022 10:08    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
jasmijn86 schreef:
yvonne-the-lady schreef:
Sasa schreef:
Je kunt ook aankomen door veel te weinig te eten. Dat klinkt heel paradox, maar ik heb er twee filmpjes over gezien. Het is wel in het Duits
https://www.ardmediathek.de/video/Y3JpZDovL2hyLW9ubGluZS8xMTkzMTc/
De tweede kan ik niet meer terugvinden.
Heb je een idee hoeveel kcal je op een dag ongeveer eet?

Misschien dat de link niet werkt!

De link werkt inderdaad niet. Ik merk dat ik inderdaad super streng voor mezelf ben en ik weet dat je met te weinig eten ook aan kunt komen. Ik zit op het ogenblik op 1000 kcal per dag of er onder. Moet me maar weer eens even opnieuw oriënteren en even goed focussen op gezond eten en niet op streng diëten.

Yvonne, hier schrik ik van. 1000 kcal is echt veel te weinig. Dit is niet op een gezonde manier met eten bezig zijn. Pas hiervoor op. Zoek het inderdaad niet in de strenge diëten, of zelfs in gewone diëten (die allemaal aan ons verdienen), maar kies voedzame, gezonde opties en probeer de koekjes, snoepjes en frietjes meer te laten staan. Als je dan niet afvalt, ligt het echt aan iets medisch.

Het is voor mijn gevoel ook iets medisch. In mijn puberteit ben ik in 3 maanden tijd 15 kg aangekomen zonder dat ik mijn eetpatroon had veranderd. Ik turnde 4 tot 5 dagen in de week. Tussen mijn 11de en 14de ben ik langzaam nog eens 15 kg aangekomen en toen had ik een overgewicht van 30 kg. Menstruaties stopte er mee en bij de gynaecoloog kreeg ik te horen dat ik moest afvallen en dat het dan wel weer goed zou komen. Diëtiste stuurde me terug naar de huisarts met een brief dat het kind haar best niet deed. En steeds zei ik dat er iets mis met mijn lijf was en dat ik daarom was aangekomen en niet anders om. Huisarts wist het ook niet. Moest dan vast iets psychisch zijn dus door gestuurd naar een psycholoog. Die wist het ook niet en die stuurde me door naar een psycholoog in Nijmegen die verbonden was aan de obesitaskliniek. Uiteindelijk kwam men daar tot de conclusie dat ik PCOS (Polycysteus Ovarium Syndroom) zou hebben. Ik moest maar met mijn overgewicht leven.
Rond mijn 35ste kreeg ik het voor elkaar om toch af te vallen en begon mijn periode ook weer terug te komen. Kort daarna stopte mijn relatie omdat mijn toenmalige partner mij niet meer mooi vond. Ik viel weer terug in mijn oude eetpatroon en de kilo's vlogen er weer aan en meer. Daar er weer kilo's van af weten te halen maar steeds als ik rond de 100 kg kom dan gaat het weer mis. Dan begint mijn lijf tegen te strubbelen en vliegen de kilo's er weer aan. Rond mijn 50ste heeft een internist een echo laten maken van mijn eierstokken omdat hij mijn dossier nog eens doorgespit had vanwege zijn pensioen en een eventuele overdracht naar een collega. Ik was inmiddels 45. Uit de echo bleek dat er helemaal niets wees op PCOS maar dat mijn eierstokken alleen wat kleiner waren dan bij een gemiddelde vrouw van mijn leeftijd. Ze zagen er meer uit als de eierstokken van een meisje van 16 zei hij. Op dat moment was ik weer behoorlijk afgevallen en had ik mijn diabetes onder controle dus werd ik niet doorverwezen naar een andere internist maar weer terug naar de huisarts voor controle. Daar is inmiddels mijn diabetes uit het dossier geschrapt. Wel nog steeds problemen met mijn gewicht en verder dan rond de 100 kilo kom ik niet. Inmiddels heb ik zo'n anderhalf jaar geleden de diagnose lipoedeem met lympoedeem door trauma gekregen. lipoedeem is een storing in de vetcellen waardoor zij alleen maar vet op kunnen slaan maar niet meer los kunnen laten net zoals normale vetcellen op het moment dat je kcal beperkt. Volgens de oedeemtherapeute is dit in mijn puberteit ontstaan. Zij vermoed dat het hormonaal is maar daar zijn de artsen nog niet uit. Er is nog te weinig onderzoek naar gedaan. Veel artsen weten niet eens van het bestaan van lipoedeem af terwijl het toch al enige jaren geleden is erkent als chronische ziekte. Afvallen met lipoedeem gaat niet of heel moeilijk dus voor mij viel er met deze diagnose wel heel veel op zijn plaats. Toch wil ik de moed niet opgeven en blijf ik mijn best doen om toch wat af te vallen. Maar daarmee ben ik dus wel overgeleverd aan de grillen van mijn lichaam en dat is vaak frustrerend.

Hou vol, ooit komt het goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 25 jun 2022 9:37    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hier nu ook ineens weer flink wat er af. Nu hopen dat het er ook af blijft.

Hou vol, ooit komt het goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 25 jun 2022 9:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8