Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

No Nonsens naar het hart van de herfst!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ulrike
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik maak er ook een potje van.Ik houd me dan wel streng aan keto.... maar ik eet te veel. Ik heb op dit moment zo een trek, niet normaal. Dus blijf ik redelijk constant, maar ik wil natuurlijk nog heel wat kwijt en het zou mooi zijn als ik weer een afname van 4-5 ons per week had. Ik houd de moed erin.

Maandag gaat het zwembad over de grens weer open, maar gisteren heeft Duitsland Gelderland als risicogebied gedeclareerd. De 'kleine Grenzverkehr' mag open blijven voor nodige reizen (veel mensen werken over de grens) , maar zwemmen zit er dan niet in. Balen.

Op school zal vanaf maandag de mondkapjes voor leerlingen ingaan. Logisch is dat niet allemaal... want kapjes alleen hebben geen nut... alleen als er 1,5m afstand bijkomen en in de klas mogen ze de kapjes afdoen en zitten schouder aan schouder. Dat is toch idioot.En in de pauzes zitten de meeste te eten en dan zitten ze ook aan één tafel. In de landen waar mondkapjes helpen moeten de kids ook op de 1,5m letten en bij verkoudheidsklachten thuis blijven. Het blijft een zootje.

Ik heb vanochtend dan ook ons weekje in het Teutoburger Woud (D) moeten opzeggen. Heerlijk rustige vakantiewoning, eenzaam en lekker wandelen voordat de winter met al zijn narigheden intocht houdt... niet dus.

Vandaag ga ik een grote kom haringsalade maken waar ik dan meerdere tussen-maaltijden/ lunches uit kan halen en verder moet ik meer drinken. Dat schiet tijdens werk er echt in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 03 okt 2020 7:06    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Haringsalade, lekker!! Dan moet ik ook maar eens maken!

Zo balen dat er weer veel minder mag door Corona! Dat was zo niet nodig geweest als alle mensen Corona serieus zouden nemen, maar helaas hebben we te veel medemensen die er sch... aan hebben.

Ik hoop dat het lukt, Ulrike, om de hoeveelheden wat omlaag te schroeven. Succes!

Ik had en prima weekje achter de rug met een mooi groen vakje maar ben dit weekend al weer uit de bocht gevlogen... morgen weer beter!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2020 22:30    
Vrouw Weeggegevens   Ulrike

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Deze week ging het prima! Strak aan mijn menuplanning gehouden en ik verwacht ook dat het dit weekend goed gaat. Ondanks dat ik zelf niets met bloem kan eten, heb ik ons toch ... naar jarenlang ervan te dromen...op een KitchenAid getrakteerd. Als we dit jaar al niet met vakantie gaan moet ik op een andere manier mijn hoofd verzetten en mijn man houdt van zelfgebakken broden en gistdeeg-baksel. hij kreeg het nooit, omdat ik het kneden niet aankan i.v.m. pijn in mijn polsen. Vandaag zal ik hem een walnoot-dadelbrood-bakken. Ook al kan ik er niets van hebben, zal ik toch van de heerlijke geur en het gezicht van mijn man genieten.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 6:42    

Reageer met quote
Wat grappig om te lezen, Ulrike, want ik heb net 10 minuten geleden mijn broodbakmachine aangezet. Over 3 1/2 uur is dat heerlijke baksel klaar. Ik doe er standaard lijnzaad, sesamzaad, pompoenpitten (of anders zonnebloempitten) en havermout in. Ook verder nog volkoren tarwemeel. En hier s middags houmous en komkommer op. Er bestaat niets lekkerders smullen
Walnoten-dadel-brood klinkt ook goed! Ik zal eens googelen.
Maaaar... je mag het dan zelf niet eten en bakt het alleen voor je man? Of gebruik je spelt?

Fijn om te horen dat het goed gaat met eten! Succes verder dit weekend! Bij mij gaat het ook heel goed. Het weekend is altijd een uitdaging maar ik ben vastbesloten om nu niet uit de bocht te vliegen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 9:19    

Reageer met quote
En, was het brood lekker, Ulrike? Ik heb net geprobeerd om een recept hiervoor te vinden en kwam er achter dat ik er een heel verkeerd idee bij had, namelijk dat het een gewoon brood zou zijn met wat walnoten en dadels erin..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 21:52    
Vrouw Weeggegevens   Elhaz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittent fasting

Reageer met quote
Hey allemaal, ik doe nog mee hoor Lach Vergeet alleen steeds te schrijven. Eigenlijk niets eraf afgelopen maand, maar ook niets erbij, het is koud op mijn werk en ik troost mezelf denk ik door met mijn collegas mee te lunchen om twaalf uur. Nu een weekje vakantie en hopelijk lukt t nu even een weekje beter.

Sasa, bij hoesten moeten ze thuisblijven, maar ja als ouders zeggen ze doen het iedere winter, heb je eigenlijk als school niets in handen om het af te dwingen. En ouders zijn soms best heel happig op hun kind naar school sturen hoor, het is met werk best lastig als je kind ziek is. Ik heb andere jaren vaak genoeg al kids in de klas gehad die moesten overgeven of koorts kregen en dan als ik ouders vroeg ze te komen halen, bij het ophalen hoorde dat deed/had hij/zij vannacht ook al, maar met een paracetamol ging het wel weer en ze wilde zo graag naar school. Ik vind het leuk als mijn kids graag naar school komen, maar wie is er nu de verantwoordelijke denk ik dan stiekem wel eens. Hoe dan ook, niezen, verkouden en verhoging mogen ze gewoon komen. Ik heb ouders al 2x geadviseerd hun hoestende kind thuis te houden als het echt meer dan een kuch was. Gelukkig gaat het vooralsnog goed in overleg met elkaar en begrijpen ouders dit en hebben we geen virusontkennersgedoe gehad.

Die tai chi cursus ziet er echt leuk uit Ulrike. Prijs valt idd mee. De cursus Sophrology is ook echt top. Het is fijn om zoiets voor jezelf te doen.

Wel vreselijk jammer van je weekje Duitsland. Zou echt heerlijk zijn. Even weg thuis lijkt me ook zalig, na al maanden er alleen voor werk, boodschappen of wandelingen met vrienden eropuit gaan. Maar goed.

Oh ja, toch wel goed nieuws voor obese dames, ik maakte me hier toch wel extra zorgen over. Ik vond dit onderzoek:
https://www.nytimes.com/2020/08/14/health/covid-19-obesity.html

Voor vrouwen maakt overgewicht niet uit en vormt geen extra risico, waarschijnlijk vanwege een andere verdeling van vet over ons lichaam.

Brood bakken, hmmmm.....met een lekker pompoensoepje ernaast. Wij hebben nog meelmix staan, eigenlijk best een leuk idee, misschien iets voor vanavond. We zijn vergeten boodschappen te doen gisteren en ik ga overdag echt nooit de supermarkt in vanwege de drukte. Pas om acht uur vanaaf gaan wij weer inslaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 10:18    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Elhaz schreef:

Oh ja, toch wel goed nieuws voor obese dames, ik maakte me hier toch wel extra zorgen over. Ik vond dit onderzoek:
https://www.nytimes.com/2020/08/14/health/covid-19-obesity.html

Voor vrouwen maakt overgewicht niet uit en vormt geen extra risico, waarschijnlijk vanwege een andere verdeling van vet over ons lichaam.

Ik zou je daar niet al te vrolijk over maken, hoor: "wij obesen" lopen hele serie risico's, of we nu man of vrouw zijn. En of je wat aan Covid overhoudt is zo-wie-zo een enorme loterij.

.... dus laten we nu maar gewoon even zorgen dat we onder die beroemde grens komen (BMI 30).
Ik zit daar potdorie alweer MAANDEN slechts een kilo of twee, drie vanaf, train me letterlijk een slag in de rondte (2 á 3 uur, per dag, iedere dag; tussen de 1500 en 1700 calorieën, volgens mijn horloge), maar de 93 (kilo) blijft hardnekkig buiten bereik.

En TOCH is mijn naam NIET Tantalus! .....

(want dan zou het natuurlijk een eitje zijn, nu ik er even bij stil sta: niet eten, niet drinken, VEEL sporten: tel uit je winst! Okay -- dus dat staat mij te doen: mijn Tantalus-coëfficiënt moet omhoog!)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 14:31    
Vrouw Weeggegevens   Elhaz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittent fasting

Reageer met quote
tgjm schreef:

Ik zou je daar niet al te vrolijk over maken, hoor: "wij obesen" lopen hele serie risico's, of we nu man of vrouw zijn. En of je wat aan Covid overhoudt is zo-wie-zo een enorme loterij.

Hi Theo, vrolijk is echt een te groot woord. Enige opluchting is een betere omschrijving. En dat het een loterij is, I know. Ik heb er veel angst van gehad, en nog trouwens vooral op mijn werk. Ik ben enorm benieuwd naar de persco van vanavond al is er al weer heel wat naar buiten gekomen.

Balen dat je net die paar kilos er niet afkrijgt, zeker als je eigenlijk alles goed doet. Heb je nog dingen die je kan tweaken om het voor elkaar te krijgen?

Voor mij geldt dat ik nog wel een langere weg te gaan heb. Maar het allerbelangrijkste is dat wat er nu af is eraf blijft. Tien kilo, ik wil ze echt niet meer terug. Dit deel van het jaar val ik vaak af op een of andere manier dus ik hoop dat ondanks alle hormonen die hun ding momenteel doen dat dit jaar ook weer lukt.

Net weer lekker een eind gewandeld, het is best lekker buiten nu.

Succes allemaal weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 11:05    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Elhaz schreef:
tgjm schreef:

Hi Theo, vrolijk is echt een te groot woord. Enige opluchting is een betere omschrijving. En dat het een loterij is, I know. Ik heb er veel angst van gehad, en nog trouwens vooral op mijn werk. Ik ben enorm benieuwd naar de persco van vanavond al is er al weer heel wat naar buiten gekomen.

Balen dat je net die paar kilos er niet afkrijgt, zeker als je eigenlijk alles goed doet. Heb je nog dingen die je kan tweaken om het voor elkaar te krijgen?

Voor mij geldt dat ik nog wel een langere weg te gaan heb. Maar het allerbelangrijkste is dat wat er nu af is eraf blijft. Tien kilo, ik wil ze echt niet meer terug. Dit deel van het jaar val ik vaak af op een of andere manier dus ik hoop dat ondanks alle hormonen die hun ding momenteel doen dat dit jaar ook weer lukt.

Net weer lekker een eind gewandeld, het is best lekker buiten nu.

Succes allemaal weer!

Tweaken ... Welzeker: snoepen skippen en alcohol halveren zou een leuk begin kunnen zijn. Ik neem mij dat ook steeds keurig voor, hoor, maar het startpunt verschuift even hard als de datum, om het zo maar te zeggen.
Zo hadden wij ons een “stoptober” voorgenomen (dus helemaal geen wijn & zo in oktober), maar dat wilde toch niet zo, dus wordt het nu november.
En we kunnen het best, hoor, zoals we januari vorig jaar al probleemloos hebben aangetoond.

Persconferentie. ja: wordt weer spannend vanavond. Ik denk dat er weer heel veel plat gaat, op de scholen na. Het eerste zal wel weer veel mensen financieel aan de grond brengen, terwijl het tweede zou kunnen betekenen dat het toch niet voldoende op gaat leveren. Maar ja .... wat is wijsheid? ....
Blijft uiterst problematisch allemaal.

ja, en nu doorzetten Elhaz: blik op oneindig en ijzingwekkende focus & volharding — en geen smoesjes, natuurlijk (mag ik ook wel in mijn eigen oren toeteren!).
Komende dagen blijft het in ieder geval droog, dus met dat wandelen zit het dan wel goed, toch?

Right. Zo even een loempiaatje halen bij de chinees (lekker calorieneutraal, toch?), vervolgens om half zeven een griepprikje halen en daarna aanschuiven bij ons aller Mark en Hugo. Daarna nog een uurtje raggen op de concept2 Bikeerg (houdt het midden tussen een hometrainer en een spinningbike: fantastisch apparaat!), voorwaar een afwisselend programma, nietwaar?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 16:56    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi allemaal!

Het vervolg (zonder smoezen naar 2021) is al weer aangemaakt!

Start in week 44.

Zelf hoop ik dit rak (...) met een lichte winst af te sluiten, om dan na de volgende toch EINDELIJK weer eens onder die vreselijke 93 kilo (BMI 30) te gaan uitkomen.
... wat best een uitdaging zal zijn, met kerst, oud & nieuw EN twee verjaardagen (waar onder mijn eigen 65e) op het programma.
Maar we gaan het zien.

Nog even aanzetten voor een glorieuze eindsprint, jongelui!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 13:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 6 van 7