Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

No Nonsens naar het hart van de herfst!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elhaz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittent fasting

Reageer met quote
Kobie schreef:

Mijn beste vriendin ligt al een paar weken als gevolg van een ernstige hersenbloeding in het ziekenhuis, ik ga daar een paar keer per week heen, ik zie geen vooruitgang, integendeel....
En dan ga ik eten...
Afijn, een rotsmoes natuurlijk, maar het is wel de realiteit, ik moet daar iets op zien te vinden...

Ik hoop dat ik volgende week weer wat betere resultaten zal hebben...

Wat vreselijk Kobie, ik hoop zo dat ze toch weer gaat opknappen. En logisch dat je dan door alle stress trek krijgt, dat is ook echt een fysieke reactie. Sterkte ermee en hopelijk vind je een manier om toch je gewicht goed te houden in deze moeilijke tijd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2020 11:35    
Vrouw Weeggegevens   Ulrike
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Elhaz schreef:

Ik heb inmiddels mijn eerste test gehad, negatief, maar ik hoest momenteel en ben niet fit. Moet dan heel blij zijn dat ik mag werken blijkbaar en hoop maar dat ik niet ook nog dat coronavirus eroverheen krijg. Het is al met al goed waardeloos.

Ik doe net als jij een vorm van meditatie om mijn cortisol een beetje laag te krijgen, ik vind het echt een ontdekking dat je Bv. met zes keer op een bepaalde manier ademhalen ook tijdens werk je nervus vagus (Haha zeg ik dat nu goed) kan stimuleren en dat eigenlijk direct al voelt. Ik doe dat gedurende de dag nu een paar keer. Ken je die techniek? Ik ben zo blij ermee.

Ik heb morgenmiddag mijn eerste test. Eigenlijk zou ik bij zo een neusverkoudheid nooit thuis blijven, maar dat is nu protocol. Tot de uitslag geef ik dan online les.
Dat wordt wat in de komende koud-natte maanden ... ik vraag me af hoe dat zou lukken, moet ik me dan iedere week laten testen, want ik heb in het najaar / winter regelmatig een snotneus.... bij een klas vol met snotterende adolescenten niet verrassend.
Maar online lesgeven helpt niet om een band met de nieuwe klas op te bouwen. We zullen het zien.

Ik doe naast yin yoga en meditatie ook gebruik van de Nadi Shodhana (afwisselende neusgatademhaling) die werkt prima om rustig te worden en je kunt het idd overal doen.
Tevens ben ik dit weekend met een online cursus Tai Chi begonnen, omdat het zwemmen i.v.m. covit 19 de komende maanden niet doorgaat. Dus moet ik ook een kracht gevende sport beoefenen, die wel vloeiend en haalbaar is. Heb een Engelstalige beginnerscursus voor een zeer aantrekkelijke prijs gevonden en ik moet zeggen dat het begin me nu al enthousiast maakt.
Lichaam en geest gezond houden, dan redden we het door deze nare tijd.

Ik ben sinds zaterdag weer vol op keto, dus ook hier heb ik mijn ritme weer gevonden. Succes allemaal

Online yogalessen doe je nooit alleen...Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2020 17:01    
Vrouw Weeggegevens   Elhaz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittent fasting

Reageer met quote
Klinkt goed Ulrike, die tai chi is ook leuk zeg! Waar doe je dat als ik vragen mag? Een vriendin van me wil dat gaan doen en ze durft niet vw corona naar een echte groep.

Superfijn dat je weer lekker bezig bent met lijnen. En hopelijk is de test negatief. Gelukkig is die kans nog steeds veel groter.

Groetjes Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2020 21:54    
Vrouw Weeggegevens   Ulrike

Reageer met quote
Ik volg de meest populaire stijl: "24 Yang Style" van Susan Thompson. Ze legt goed en rustig uit en oefent ook voldoende.

De hele cursus kost minder dan € 20,... in mijn ogen is hij veel meer waard.

https://www.udemy.com/course/learn-24-yang-style-tai-chi/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 15 sep 2020 6:06    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Leerlingen die in je gezicht niezen/hoesten??? Met klachten moet je toch thuis blijven, ook kinderen/jongeren? Heb mijn zoon daarom net drie dagen thuis gelaten van school. Kan de school dan niet optreden en kinderen naar huis sturen?

Positief is dat Corona inmiddels beter behandeld kan worden dan een paar maanden geleden. Minder ziekenhuisopnames, minder overlijdens, kortere behandeltijd op IC. Maar feit blijft dat nog steeds mensen overlijden of een zwaar revalidatietraject moeten volgen. Dat jullie zo’n spanning ervaren door je werk is niet zo best, maar ik begrijp het wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 sep 2020 16:08    

Reageer met quote
Hier een link over een hele interessante lezing van professor Liesbeth van Rossum over obesitas. Overgewicht is allemaal veel complexer dan alleen maar een sommetje van eten en bewegen. Ik haal er voor mezelf uit dat ik beter op mijn slaapuurtjes moet letten. Meestal slaap ik 7 uur per nacht, regelmatig ook minder.
https://youtu.be/jGH7n2eC2F4

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 sep 2020 12:31    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
O jee -- weer vol aan de slag op school, zie ik, met alle Coronagedoe er omheen ....
Langzamerhand toch wel blij dat ik er al een jaartje buiten sta.
Veel succes, meiden, met alle gedoe!
(Ook in mijn wiskunde-vakgroep-whatsapp-groepje, waarvan ik nog steeds maar niet ben afgezwaaid (of ben uitgegooid), is het "lekker druk", om het mild uit te drukken)

Inmiddels terug van een weekje Zuid-Frankrijk (gelogeerd bij mijn neef in Vabre): was leuk, gezellig en ... ehh ... ook heel lekker!
(Schade, kilo's gezien, valt mij nog erg mee, hoor!)
Wel ons laatste bezoek aan "La Parra" zoals het huis kortweg heet, want na 15 jaar van prettig gebruik en stevig opknappen, is het nu dan toch verkocht. En na zo'n tiental bezoekjes de afgelopen jaren is het zelfs voor ons een beetje triest ...
Maar geen nood: de volgende keer ontvangen ze ons in Gabian, dus de reisjes naar het zuiden gaan vrolijk door, vooralsnog.
(want uiteindelijk zullen ze wel weer in Nederland komen wonen)

Okay: nu weer thuis en dus weer tijd voor trainen en herstel van focus, want ik wil toch echt wel weer een keer onder de 90 zien te raken. (En ook wel graag "snel een beetje!")

Have fun again!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 sep 2020 12:33    

Reageer met quote
Hoe is het met jullie? Het is heel rustig hier.
Met mij ging het niet geweldig. Ik kon me regelmatig niet inhouden en heb van alles gegeten wat ik eigenlijk niet wilde Uitlachen hierdoor ook een dikke plus!
Ik heb nu alle aantekeningen en plannen weer terug gelezen die ik twee jaar geleden heb gemaakt en waardoor ik uiteindelijk17 kg was afgevallen. Ik wil niet blijven aankomen! Het moet nu echt weer anders! Nieuwe poging!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 sep 2020 19:33    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik maak er een potje van de laatste tijd.
Pondje er af, pondje erbij....
Maar goed, als ik helemaal niets doe zou ik al weer meerdere kilo's erbij hebben gekweekt denk ik dan maar.
Ik wil toch wel heel graag die kilo's er af krijgen, dus met frisse moed zorgen dat ik deze sprint positief afsluit straks...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 okt 2020 8:14    

Reageer met quote
Kobie schreef:
Ik wil toch wel heel graag die kilo's er af krijgen, dus met frisse moed zorgen dat ik deze sprint positief afsluit straks...

Elke dag heb je een nieuwe kans om weer met frisse moed te beginnen! Zolang je dat nog doet dan blijft de schade beperkt of boek je goed resultaat. Nog 3 weken om te gaan in dit sprintje, dat moet nog lukken om in het groen te einigen! Zet hem op!

Ikzelf heb me sinds een week weten te herpakken na aardig wat aangekomen te zijn in het laatste half jaar. Ik ga er weer helemaal voor!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 okt 2020 19:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7