Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

No nonsens de zomer in!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Ik ben aan het filmpje begonnen, maar toen de tweede voorbereidende reclame startte heb ik gedacht: barst dan maar.
"Vroeger" was het internet echt een oase, maar dat is inmiddels al lang niet meer zo. En dat begint dan heel rustig, zo van EEN reclametje, die je dan ook nog onmiddellijk af kunt knijpen, maar nu zitten we al in het tijdperk van MEERDERE reclames en zelfs het geluid uitzetten helpt niet, merkte ik net: dan pauzeert het afspelen gewoon(!!!). Je wordt er niet vrolijk van, eufemistisch uitgedrukt.

Gelukkig kan dat bij tv-reclames nog wel: geluid uit en dan maar uitzitten, de ellende. Zappen kan natuurlijk ook, maar dan loop je het risico een stuk van je programma te missen, dus de "mute" knop heeft mijn voorkeur (geleerd van een nichtje uit Leesburg (bij Washington DC)).

Ook leuk: "Deze film wordt mogelijk gemaakt door ...."
Ooit begonnen met EEN bedrijf, maar ze zijn er nu al met DRIE ..

Doorspoelen van reclameblokken bij opgenomen films?
Vergeet het maar. "... staat ... niet toe." Gaarne "OK" indrukken of wegwezen.

En zo kunnen we wel doorgaan, met het afgeven op de reclame-maffia, maar helpen zal het natuurlijk absoluut niet.
Okay, dan maar weer negeren?
"Je kunt schelden op de regen, maar toch wordt je even nat, dus beter maar vrolijk blijven!", los van het feit dat ieder spatje hemelwater langzamerhand zelfs in ons land met gejuich en gedans moet worden verwelkomd ...

Maar genoeg gemopperd: we hadden het over vasten.
Sasa leg eens uit: hoe vaak en hoe lang doe je dat dan? Iedere week twee dagen? Steeds een halve dag? Er schijnen nogal wat varianten te zijn, dus vertel vooral even hoe jij het aanpakt, dan wil ik het best eens gaan proberen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020 13:06    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik eet tussen 11 en 19 uur. Het werkt het beste om dat alle dagen van de week te doen. Ik sla nu regelmatig ik in het weekend en dag over of zoals nu met Pinksteren twee dagen, maar beter is om het - in ieder geval als je ermee begint - continu te doen. Tijdens mijn ‘eetraam’ (zoals ze dat zo mooi noemen) eet ik met gezond verstand, maar geen speciaal dieet. Buiten het eetraam mag dan echt niets behalve water, koffie, thee of bouillon (zonder melk en suiker uiteraard). Je zult merken dat je ook binnen je eetraam minder gaat eten nadat je lichaam eraan gewend is wat meer met langere periodes zonder voedsel te kunnen. En ja, 8 uur eten op een dag of 16 scheelt denk ik wel voor iedereen.
Je moet zelf maar een beetje uitproberen wanneer het voor je het beste is om te eten. Ik hoor ook wel eens tussen 10 tot 18 uur of 12 tot 20 uur. Mijn man deed het ook een tijdje en hij at tussen 14 en 22 uur. Maar dan pakte die in het laatste uurtje nootjes, een wijntje enz. Dat is dan natuurlijk wel minder bevorderlijk voor het afvallen, hahaha!

En zet de uitzending misschien maar nog eens aan en doe de eerste 5 minuten wat anders. Is toch maar inleiding in het begin, evt kan je dan ook wel terugspoelen. Het is namelijk heel verhelderend over wat het met je lichaam doet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020 13:38    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Filmpje bekeken. Ik had het origineel destijds ook al gezien, overigens.
Beetje rommelig, want een combinatie van eigenlijk twee verschillende programma's: 1) Wat doet het bij gezonde mensen en 2) wat zijn de effecten op ziekten als reuma en (bepaalde) kanker(s)?
De combinatie besteedde met name aan het eerste item te weinig aandacht, terwijl dat juist het interessantste deel leek (voor mij althans).

En ja, verder is die 16-8 methode min of meer ideaal, in mijn geval.
Als ik sport (nu dus even helemaal niet, maar anders 2 uur per dag, iedere dag) dan doe ik dat meestal 'smorgens en tegen dat ik fris en fruitig beneden ben is het ergens tussen 11 en 12, waarna brunchen etcetera. En later op de dag eet ik het liefst voor zeven uur, vanwege anders mogelijke maagproblemen in de nacht.

Kortom: eigenlijk helemaal geen probleem voor mij.

En nu ik door omstandigheden even helemaal niet train heb ik mij ook de laatste dagen aangeleerd minder (bijna niet) meer te snoepen en ook andere tussendoortjes en achterafjes te laten voor wat ze zijn.

Met andere woorden .......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020 15:58    
Vrouw Weeggegevens   Elhaz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittent fasting

Reageer met quote
Ha tgjm en Sasa,

‘Kookboek gekocht (maar nog geen recept gezien), wat wel grappig is, zo'n kookboek bedoel ik, gezien hij het blijkbaar alleen over vasten heeft, dus wat doe je dan met RECEPTEN?! (Just making fun, sorry about that!)’

Haha, ben het met je eens hoor, dat was ook mijn gedachte Erg blij
Zal misschien koolhydraatarm zijn?

Het 16 uur vasten is goed te doen vind ik. Maar het is vooral zaak iets te vinden wat bij je past. Ik vond koolhydraatarm (GOKken) goed gaan tot ik geen vlees meer wilde eten. Ben heel blij dat ik dit gevonden heb, maar de tijd moet leren of het blijft werken en ik het er op deze manier af kan houden als ik ben afgevallen. Tot nu toe ben ik echt heel positief verrast over hoe ik me erbij voel en dat het werkt. Ik ben nog nooit zo weinig met eten bezig geweest tijdens een dieet, echt top! Ik doe het hetzelfde als jij Sasa, alleen dan nog echt iedere dag momenteel. Ik moet echt nog een heel eind afvallen. En ik stel het ook nog wel eens uit tot 12.00 als ik me daar lekker bij voel of t heel druk heb.

Morgen weer voor het eerst voor de klas sinds Coronatijd, ik vind het best wel eng. Hopelijk loop ik niet de hele dag panisch rond en is iedereen gezond.

Groetjes Elhaz.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020 19:41    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Veel succes dan morgen, Elhaz! Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Maar geniet ook vooral weer van het echte contact met de leerlingen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 jun 2020 22:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het eten ging prima deze week. Werken vond ik enorm stressvol. Afstand houden is onmogelijk en met dat verhaal over aerosolen kan je eigenlijk geen rekening houden, behalve de ramen open zetten. Wat ik natuurlijk gedaan heb. Vanaf komende week weer bijna dertig kinderen in de klas. Ik volg het nieuws en onderzoeken hieromtrent allemaal op de voet en zal blij zijn als er eindelijk echt zekerheid komt in plaats van waarschijnlijkheden en vermoedens. Ik vond het heel stressvol in ieder geval.

Slecht geslapen ook deze week. Ook niet goed voor de lijn, dus blij dat er toch nog een ons af is. Het was gisteren zelfs al iets lager dan dit, dus hopelijk volgende week op mijn eerste doel, 112,5. Dat heb ik heel lang gewogen. Erna wordt mijn tussendoel 106, wat ik woog vlak voordat mijn dochter (nu achttien) werd geboren en het punt dat ik nooit bereikt heb met paleo of GOK-ken. Zou een mijlpaal zijn!

Ik ga lekker door Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 8:37    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Fantastisch, Elhaz, ondanks alle spanningen op school!

Zelf was ik er in eerste instantie toch een beetje treurig over dat ik nu net na het afgelopen jaar ben gestopt (ik gaf wiskunde op een heel leuke school in Delft), maar daar ben ik toch wel een beetje van teruggekomen, hoor! Ik zit nog steeds op de vakgroepapp en het is toch inderdaad wel behoorlijk stressen en aanpoten en, haha, met die stenen van mij (nu al sinds begin februari) was het natuurlijk helemaal een moeizaam verhaal geworden. Dit geheel los van het feit dat ik met mijn copd ook nogal in de risicogroep zit.

Verder gaat het wel lekker hier: pijnmedicatie doet het eindelijk en meteen ook dermate goed dat ik een paar dagen terug de trainingen weer heb kunnen hervatten en met mijn verder keurig eetgedrag (en NUL alcohol, want dan vlieg ik later weer tegen de muren op) betaalt zich dat lekker uit, op de weegschaal.
Vannacht wel een beetje terugslag gehad, met als gevolg dat ik er nu nogal wattig bij zit, in m'n ochtendjasje, dus afwachten of er nog iets van bewegen komt vandaag en zo ja in welke mate.

Sterkte weer met de volle klassen volgende week, maar vandaag nog even lekker uitrusten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 10:35    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wauw tgjm, jij hebt echt een supermooi resultaat deze week. Als een speer! En wat goed dat de pijnmedicatie werkt. Zo gaat ie goed Lach

ja het is stressen, echt. Als je dan stopt is dit een goed moment ....maar ja, daar is bij mij nog geen sprake van momenteel. We gaan zien hoe het zich allemaal ontwikkeld. Ik ben er niet gerust op in ieder geval.

Mijn man zit in een risicogroep en ikzelf ben gewoon veel te zwaar, maar sinds een paar weken niet meer zo erg dan ik ook een risicogroep ben die moet thuisblijven. Net een paar kilo onder morbide obesitas. Waar ik me trouwens kapot van schrok toen ik erachter kwam dat ik me netaan die zone bevond trouwens, want ik had geen idee dat dat onderscheid er was. Maar nu al een punt eronder gelukkig.

Zet m op weer, 2,4 kilo is echt een fantastisch resultaat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 12:21    
Vrouw Weeggegevens   Ulrike

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
ja TGJM, ik sta sinds afgelopen week ook weer voor de klas in het VO en je mag me best geloven dat ik het eng vind. In het lokaal dat bij mij gelukkig steeds hetzelfde is, kan ik de voorschriften samen met de jeugd goed naleven, maar vanaf de deur van het lokaal via de gangen en in de aula en op het plein zie je toch dat heel wat personen zich de regels zich aan hun laars lappen. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.

Het zijn nu 4 weken die ik nodig heb gehad om die halve zak Doritos weg te werken, ...eindelijk. Mijn man heeft wat onderzoek gedaan (blijft niet uit bij een wetenschapper Lachen )... het is niet alleen het vasthouden van water als je bij een Ketodieet met Kh's de mist in gaat. Met jouw hele metabolisme gebeurt iets.... hij heeft me dit alles voorgelezen, maar jemig wat ingewikkeld.... in ieder geval werd gezegd, dat het lichaam uiteindelijk zijn weg terugvindt, maar het laaaaang kan duren.
Nou en of, dat heb ik nu gezien. Maar ik blijf doorgaan.

Vandaag even bloedonderzoek, eens zien hoe mijn bloedwaardes zijn onder de Ketodieet. Hier ben ik best benieuwd na.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2020 5:45    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Jeetje Theo, je hebt het wel voor je kiezen gekregen met die stenen.... en dan ook nog niet kunnen trainen...
Gelukkig werkt de huidige pijnstilling en ga je de goede kant op.
Hier wilde het niet zoals het moet.
Maar de knop móet om, ik ben sinds het stoppen met roken nu echt dik 28 aangekomen.... verschrikkelijk.
Ik zit gewoon in het verkeerde lichaam.
En de enige die daar wat aan kan doen ben ik zelf.
dus aan de slag.
Zal dat filmpje ook eens bekijken...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2020 8:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 4 van 11