Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Nieuwsbrief WmdW augustus 2009

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38820
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Moet je geloven wat ze zeggen?
Tips en informatie van Weg met de Weegschaal
9 augustus 2009

Beste Odette,

Als je naar een reclameblok op televisie kijkt, zie je vooral deze twee soorten reclames:

reclames voor producten die je leven makkelijker en prettiger maken: auto's, fastfood, drank, snoep, snacks, glimmende apparatuur...
reclames voor producten die de gevolgen van het eten, drinken en stilzitten moeten opvangen: vitamines, light producten en andere dingen die je voor je gezondheid moet kopen
Hoe weet je nu of gezondheidsclaims waar zijn? Daar lees je meer over in het onderstaande artikel.

Hartelijke groet,
Trainers/coaches Visiom

Na de zomervakantie aan de slag met je eetgewoontes of je gewicht? Vraag nu alvast je eigen Probleemanalyse aan. Dan weet je precies wat je moet doen om een blijvend resultaat te krijgen.

Is het goed voor je?

Gezondheid verkoopt, dat hebben fabrikanten inmiddels wel door. Op steeds meer verpakkingen staan daarom gezondheidsclaims zoals: "Met toegevoegde vitamines," "Goed voor hart en bloedvaten," "Vetarm," "Zonder kunstmatige kleur- en smaakstoffen," "Gezonde keuze" of "Rijk aan Omega 3".

In Nederland hebben we gelukkig instanties die regels stellen voor wat je op je verpakking mag zetten. Dat wordt ook goed gecontroleerd. Stel dat we ervan uitgaan dat de aankondigingen op de verpakkingen waar zijn, betekent dat dan ook dat het de moeite waard is om zulke producten te kopen? Als je die vraag voor jezelf wilt beantwoorden, volgen hier een aantal logische afwegingen.

1. Wat zit erin?
Vaak staat er op een verpakking dat er iets niet in een product zit. Zo kan het zijn dat er op dropjes of ontbijtkoek staat: vetarm. De bedoeling is dat je dan denkt: "Dat is mooi, want van vet word je dik! Dit is dus een goede keuze als ik trek heb." Maar als je op de ingredientenlijst kijkt, kun je zien wat het belangrijkste ingredient van beide is: suiker. Dat betekent dat je ze als snoep kunt beschouwen, niet als iets wat geschikt is om je lichaam te voeden.

2. Vergeleken waarmee?
In veel vermeldingen staat 'meer' of 'minder'. Minder zout, meer vezels, minder suiker, minder vet, enzovoort. Maar meer of minder dan wat? Vaak gaat het om een vergelijkbaar product. In de light variant zit bijvoorbeeld minder vet dan in de gewone variant. Dat kan ervoor zorgen dat het product een 'gezonde keuze' logo krijgt. Maar dat wil niet zeggen dat het een gezond product is, waar je zoveel mogelijk van moet eten! Het is alleen 'minder slecht' dan zijn broertje.
Hier helpt het dus ook weer om te kijken wat er in zit. Niet qua calorieen, maar qua ingredienten: heeft je lichaam daar wat aan?

3. Heb je een probleem?
Op veel verpakkingen staat waar het product 'goed voor is'. Voor je weerstand bijvoorbeeld, voor je darmen of voor je hart en bloedvaten. Heb je geen probleem op dat front en verwacht je ook geen problemen, dan zou je kunnen stellen dat je het product niet nodig hebt.

4. Wat zou de oplossing zijn voor jou?
Een claim op een verpakking probeert jou het gevoel te geven dat het product je een oplossing biedt. Stel dat je inderdaad een probleem hebt waar het product bij kan helpen - is het dan echt een oplossing voor je? Dus: als je dit product koopt en gebruikt, gaat je probleem dan over? Vaak moet je ook in je gedrag dingen veranderen en helpt het product daar niet bij. Als je heel eerlijk durft te zijn, weet je waarschijnlijk wat een goede keuze is voor je.

Veel succes voor de tv, bij de radio en in de supermarkt!

Wat krijg je hierna?

Rond 30 augustus ontvang je weer een e-mail met tips en informatie. Wil je de e-mails niet meer ontvangen? Dan kun je je gemakkelijk afmelden met de link onderaan deze nieuwsbrief. Wanneer je maar wilt.

Let op: Visiom is verhuisd. Dat is vooral van belang als je ons post wilt sturen, wilt bellen of je aanmelding wilt faxen. Het nieuwe adres:

Visiom
Kepplerstraat 15
3817 TA Amersfoort
Nederland
Tel/fax: 033-7850591

www.wegmetdeweegschaal.nl
info@wegmetdeweegschaal.nl
kvk nr 34311744

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 09 aug 2009 12:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1