Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwsbrief mei 2010

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Een leven lang wachten
Tips en informatie van Weg met de Weegschaal Hilversum
2 mei 2010

Beste Odette,

Door alle technologie zijn we niet meer gewend ergens op te wachten. Een e-mail heb je in een paar seconden verstuurd of ontvangen, informatie zoek je zelfs op straat direct op via mobiel internet, pakketjes worden binnen een dag bezorgd...

Maar wist je dat veel mensen toch hun hele leven op dingen zitten te wachten? Het artikeltje hieronder gaat daarover.

En nu we het toch hebben over wachten of niet wachten: je laatste kans om de workshop FOOD! nog voor de zomer te volgen komt eraan. Het zou zonde zijn als je weer tot september gaat wachten, terwijl je deze zomer al van je eten kunt genieten zonder aan te komen. Daarom krijg je 25% korting als je je uiterlijk 8 mei aanmeldt voor een FOOD! workshop. Vermeld als kortingscode 'ikdoemee'.

De workshop in Hilversum is op maandag 10 mei van 19.30 tot 21.30 uur. Wie weet tot dan.

Hartelijke groet,
Meijke van Herwijnen
Visiom trainer/coach Hilversum e.o.
meijke@visiom.nl
Tel. 06-51745600

Wachten of niet wachten

Mensen denken nogal eens: "Als ik eerst maar..., dan... ." Bijvoorbeeld:
"Als ik eerst maar meer geld heb, kan ik leuke dingen gaan doen."
"Als ik eerst maar slank ben, wordt mijn leven leuk."
"Als ik eerst maar deze drukke weken doorkom, krijg ik daarna vakantie."
"Als ik eerst maar een partner vind, word ik gelukkig."
"Als ik eerst maar een ander huis heb, krijg ik mijn leven op orde."

Er is niets mis met uitkijken naar iets. Of streven naar iets. Maar wel jammer als je tot die tijd gaat wachten met je goed voelen. Waarschijnlijk is er altijd wel weer iets wat je eerst nodig hebt voordat het 'goed' is. Dus kun je wachten tot je een ons weegt. Terwijl je elke dag weer een mooie, frisse dag tot je beschikking krijgt om iets moois mee te doen.

Er kunnen verschillende redenen zijn om als uitgangspunt te nemen dat je nu niet gelukkig (genoeg) bent of niet goed (genoeg). Een ervan is dat je kunt denken dat dat een stok achter de deur is om dingen te verbeteren. Als je jezelf goed genoeg vindt, kom je niet meer in beweging, toch?

Mis! Als je terugdenkt aan je meest levendige en productieve momenten, waren dat de momenten dat je lekker in je vel zat. Jezelf goed genoeg vinden, geeft zelfvertrouwen. Dat is een goede basis om goeie dingen te doen.

Niet meer wachten dus, op dat levensgeluk! Gewoon meteen mee beginnen.

Wat trouwens opvallend is, is dat zoveel mensen vrijwillig gaan zitten wachten op zulke belangrijke dingen. Terwijl ze er een hekel aan hebben als ze gedwongen moeten wachten. In een wachtkamer bijvoorbeeld, in de file of in de rij in de winkel.

Je ergeren aan wachten kan ook een gemiste kans zijn, vooral op een drukke dag. Het wachtmoment is namelijk pure tijd voor jezelf. Je hoeft even niets te doen, kunt even rustig staan of zitten. Even voelen hoe het eigenlijk met je gaat. Indrukken laten bezinken, je gedachten de vrije loop laten. Allemaal dingen waar je misschien te weinig aan toekomt.

Lekker genieten van dat wachten dus, zo vaak je kan.

Wat krijg je hierna?

Rond 30 mei ontvang je weer een e-mail met tips en informatie. Wil je de e-mails niet meer ontvangen? Dan kun je je gemakkelijk afmelden met de link onderaan deze nieuwsbrief. Wanneer je maar wilt.

Visiom
Kepplerstraat 15
3817 TA Amersfoort
Nederland
Tel/fax: 033-7850591

www.wegmetdeweegschaal.nl
info@wegmetdeweegschaal.nl
kvk nr 34311744

Laatst aangepast door Odette op zo 30 mei 2010 12:19, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 11:18    
Vrouw Weeggegevens   Nomi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: WmdW

Reageer met quote
Ik wil er even aan toevoegen dat de workshop op verschillende plaatsen in Nederland gegeven worden, dus niet alleen in Hilversum.
Je kan evt op de website van Weg met de Weegschaal kijken in welke andere plaatsten de workshop gegeven wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 13:38    

Reageer met quote
Goede aanvulling Nomi, ik krijg natuurlijk de Hilversumse versie, maar als je elders woont krijg je een aangepaste versie. Blijf meedenken!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 13:50    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Aanvulling regio Utrecht:

"Daarom krijg je 25% korting als je je uiterlijk 8 mei aanmeldt voor een FOOD! workshop. Vermeld als kortingscode 'ikdoemee'.

De workshop in Utrecht is op dinsdag 11 mei van 15.30 tot 17.30 uur, in Houten kun je terecht op dinsdag 25 mei van 20.00 tot 22.00 uur. Wie weet tot dan.

Hartelijke groet,
Miriam Sijtsma
Visiom trainer/coach Utrecht e.o.
miriam@visiom.nl
Tel. 06-18605719"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 14:15    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dat van die 25% korting staat er bij mij ook bij inderdaad.
Des te meer reden om op de website te kijken omdat er én 25% korting gegeven wordt dus blijkbaar in sommige plaatsen én de data's van de workshops natuurlijk verschillend zijn.
Oh, zie het nu trouwens ook in de mail van Odette staan. Het zal dan overal wel 25% korting zijn neem ik aan.

Heeft iemand al eens een van de workshoppen gedaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 14:20    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Francina?

Sorry Odette, dit is hier natuurlijk niet het juiste plekje voor. Misschien een nieuw topic en dan vragen of El dit weghaalt? Schaam Schaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 14:28    

Reageer met quote
Laat maar lekker zo, als volgende maand de nieuwe nieuwsbrief komt verdwijnt deze toch naar lagere regionen...
Ik neem aan dat Nomi hier nog wel leest als er nieuwe berichten zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 14:33    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ja hoor, ik blijf wel lezen Lachen

Nah, Francina heeft een onlinecursus gedaan volgens mij. Geen
workshop. Althans niet waarover ze verteld heeft hier denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 14:36    

Reageer met quote
Superslankie had hem gedaan, maar ja, daar hebben we al eeuwen niets van gehoord...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 14:46    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
jammer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 14:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1