Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Nieuwsbrief 13 maart 2011

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38795
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Zijn tussendoortjes goed?
Tips en informatie van Weg met de Weegschaal Hilversum
13 maart 2011

Tussendoortjes

In Nederland eten de meeste mensen drie maaltijden: ontbijt, lunch en avondeten. Bijvoorbeeld om 7.30, 12.30 en 18.30 uur. Alleen krijgen mensen vaak zo'n drie tot vier uur na een normale maaltijd weer honger. En tussen die maaltijden zit meer tijd!

Dan heb je allerlei mogelijkheden, bijvoorbeeld:

Je eet niets, omdat je denkt dat honger houden goed is (bijvoorbeeld omdat je wilt afvallen) of in ieder geval geen kwaad kan;
Je neemt koffie, koek, een appel of iets anders kleins in de hoop dat je dan van het ergste hongergevoel af bent tot je bij je lunch of diner bent;
Je eet om 11.00 uur je lunch al op en bent de rest van de dag van slag omdat je vindt dat je geen discipline hebt en niet weet wat je nu de rest van de dag moet doen als je honger hebt.
Je plant je maaltijdmomenten zodat ze een afstand van ca. 3-4 uur tot elkaar krijgen. Bijvoorbeeld om 7.30, 11.00, 14.30 en 18.00 uur.
Je begrijpt vast dat ik die laatste optie ideaal zou vinden. Honger is namelijk honger, op welk tijdstip hij ook komt. Je lichaam geeft ermee aan dat het voeding nodig heeft. Krijgt het die niet, dan ontstaat er allerlei onrust bij jou en raakt je lichaam van slag.

Het kan zijn dat je vier maaltijden op een dag eten helemaal niet handig vindt, bijvoorbeeld omdat je op vaste tijdstippen samen eet met andere mensen. Dan kun je kiezen voor een tussenoplossing: iets kleins eten als je in de loop van de ochtend of middag honger krijgt, dat je net tot je maaltijd kan brengen.

Maar laat dat dan wel iets zijn waar je lichaam wat aan heeft. Koffie met koek geeft bijvoorbeeld geen voeding en een appel vult waarschijnlijk niet genoeg. Als je voor tussendoortjes kiest, kun je dezelfde dingen eten als bij je maaltijden, maar dan iets minder.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 70/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 13 mrt 2011 12:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1