Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe poging - chirurgisch?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kvinne
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Eiwitrijk eten en krachttraining/cardio

Reageer met quote
In dit nieuwe jaar weer een nieuwe poging. Maar dit keer een grote stap. Ik heb vorige week na een gesprek met de huisarts een afspraak gemaakt bij de afdeling chirurgie voor de eerste gesprekken over een maagverkleining. Spannend en eng.

Was nog een heel gedoe trouwens. Eerste ziekenhuis wilde mijn aanvraag niet in behandeling nemen, want ik moest eerst 3 maanden naar een diëtiste. Ze maakten met wat moeite een afspraak voor in april. Daarna gebeld met een ander ziekenhuis (soms toch handig om tussen twee grote steden in te wonen!) en daar mag ik over twee weken al komen. De gesprekken met de diëtiste horen bij hun gehele traject en dat traject verschilt per deelnemer omdat iedereen nu eenmaal anders is. Klinkt niet verkeerd.

Vorig jaar uiteindelijk 10 kilo afgevallen door te trainen en mijn eetpatroon aan te passen naar meer eiwitrijk eten, maar zoals gewoonlijk liep ik weer tegen stilstand aan. De huisarts heeft mijn bloed laten onderzoeken en blijkbaar is mijn schildklier weer erg traag. Herkenbaar, maar wel super vervelend.

Intussen veel last van mijn fibromyalgie. Ook werken lukt vaak niet. Bedrijfsarts weet het ook niet meer en blijft zeuren over mijn gewicht. Natuurlijk weet ik dat het niet helpt dat ik veel te zwaar ben, maar het is wel erg gemakkelijk om het daar op te gooien. Ben inmiddels ook flink gestrest doordat niets lijkt te werken.

Heb via de bedrijfsarts een intake gehad bij een multidisciplinair team. Die zou de diëtiste er wel bij betrekken was de overtuiging van de BA. Dus niet, ze konden/wilden mij niet helpen omdat ik zelf al op de goede weg zat voor mijn fibro. Hulp voor mijn stress via psycholoog zat er dus ook niet in. In maart via mijn reumatoloog nog maar eens proberen (na overleg met de huisarts).

Druk in het medisch circuit dus, maar ben hier voor die ene stap. Zie er aan de ene kant tegenop, want in mijn ervaring gaat er bij mij meestal wel iets fout. Aan de andere kant zie ik zoveel mensen om mij heen die er veel baat bij hebben (ondanks de negatieve zaken). Hoe heerlijk zou het zijn om alleen al eens in een normale winkel kleding te kunnen kopen!

Heb er de vorige keren veel baat bij gehad om hier van mij af te kunnen schrijven en mee te kunnen lezen met alle andere "ervaringsdeskundigen", daarom ook nu weer teruggekomen.

Ik ga eerst maar eens meelezen hoe het bij jullie is gegaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 jan 2020 21:35    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
Dag Kvinne,

Ik heb sinds 2,5 jaar een Gastric-sleeve. Nooit een dag spijt gehad!
Van de operatie heb ik nooit problemen gehad. Behalve een bloeddruk die van veel te hoog met medicatie, in een week tijd bijna normaal was! Dat was even een dingetje.
Nu heb ik wel lichamelijke problemen , maar die worden voornamelijk veroorzaakt door artrose. De leeftijd, zullen we maar zeggen.

Ik weet niet hoe oud jij bent. Ik was 62 toen ik geopereerd werd, dus aan de bovengrens van wie ze nog opereren.
Maar alle “jonkies” die ik ken gaan nu behoorlijk tekeer Lachen

Ik zeg nooit tegen iemand: je moet een maagverkleining laten doen.
Ik zeg wel altijd: lees je goed in, wees voorbereid om de voor jou beste beslissing te nemen.
Er is online veel te vinden . De diverse ziekenhuizen hebben ook veel info. Of het boek van Bibian Visser, Een maagverkleining en dan?. Helaas was dat er nog niet in mijn tijd. Maar ook na 2 jaar bleek het het lezen waard.

Ik weet niet of je op Instagram zit. Daar is een hele grote internationale gemeenschap van mensen in alle stadia van het proces. Ik ben laatst zelfs met een groepje wezen lunchen.!

Ik wens je veel succes!
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

Groet,
Liesbeth

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020 7:28    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
Nog even wat.
Het blijft een hulpmiddel he?
Je moet nog steeds iedere dag de keuze maken om de juiste voedingsmiddelen in je mond te stoppen.
Er gaat minder in je maag, maar juist calorierijke voedingsmiddelen zijn vaak niet groot.....
Zoals ze zeggen: je wordt aan je maag geopereerd, niet aan je hoofd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020 7:34    
Vrouw Weeggegevens   Kvinne
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Eiwitrijk eten en krachttraining/cardio

Reageer met quote
Hoi Liesbeth, bedankt voor jouw antwoord. Ik ben bijna 51, dus niet al te "jong" meer.

ja, ik weet dat het niet een simpel dingetje is. Ik vind nog steeds de krachttraining ontzettend leuk om te doen, ook al doe ik dat op medisch advies en heb ik regelmatig terugval.

Zal inderdaad wel goed moeten gaan nadenken over eten. Ik heb begrepen dat je minder kunt eten en ook minder hongergevoel hebt. Klopt dat? Dat zal wel een beetje helpen hoop ik. Ook hoop ik dat ik meer energie krijg zodat ik wel een gezonde maaltijd kan maken. Nu heb ik er vaak de puf niet meer voor na het werk.

Maar stap voor stap, eerst de voorlichting!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020 21:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1