Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe gewoontes creëren - met stok achter de deur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Stevelina
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Dank je kordiya.

Ik heb een jaarabonnement van Fit Chef.
Dan krijg ik een jaar lang weekmenu's op maat zeg maar.
Als ik meer ga sporten wordt daar mijn cal. op afgestemd.

Gisteren helaas niet gelukt om me aan het menu te houden, onverwachte dingen zorgen helaas voor mij nog vreetbuien, Werk aan de winkel daarmee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020 12:01    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat goed dat het weer gelukt is, Kordiya

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020 13:08    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Dank je kordiya.

Ik heb een jaarabonnement van Fit Chef.
Dan krijg ik een jaar lang weekmenu's op maat zeg maar.
Als ik meer ga sporten wordt daar mijn cal. op afgestemd.

Gisteren helaas niet gelukt om me aan het menu te houden, onverwachte dingen zorgen helaas voor mij nog vreetbuien, Werk aan de winkel daarmee.

Ik heb even gekeken bij Fit Chef; je krijgt een menu maar je moet wel zelf de boodschappen halen en koken?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020 13:50    

Reageer met quote
klopt Kordiya.

Ik krijg weekmenu's en moet zelf koken en boodschappen halen.
Maar het voordeel hier van is wel dat er geen koek of chips end. in voor komt.
Op deze manier hoop ik van mijn suikerverslaving verlost te raken. Rollende ogen

Fijne avond allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020 18:09    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat apart. Ik had gister van alles zitten tikken, maar alleen de eerste zin is geplaatst.

Jammer dat het maandag niet gelukt is, Stevelina. Ging gister wel goed?

Ik had gister een slechte start. Ik heb weer ontbeten met een zak chips. Balen. Daarna wilde ik het bijltje er bij neergooien en langs de supermarkt voor sauzijzenbroodjes ofzo als lunch, maar ik heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven en toch brood gesmeerd voor de lunch. Verder op een minitwix na ook niet gesnoept, dus ik ben toch nog een beetje trots op mezelf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020 7:32    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina, dat is natuurlijk wel mooi als er geen menu's met chips bij zijn! Erg blij
Met betrekking tot je doelen: dus je doel is om de menu's uit het plan te gebruiken? Of om koek en chips te vermijden?
Ik kan me voorstellen dat het soms niet lukt om precies het voorgeschreven menu te maken maar wel ander gezond eten; moet ik dan toch een minpunt voor jou noteren? Of ga je aanhouden dat je geen junkfood eet (koek, snoep, chips en dergelijke)?

Cavia, wat goed dat je jezelf hebt kunnen terugfluiten! Ik denk dat dat een heel belangrijke vaardigheid is: om jezelf te weerhouden om 'het nog erger te maken' nadat je één dingetje fout hebt gedaan. Vind ik zelf ook vaak heel moeilijk. Het 'what the hell'-effect noemen ze dat.

Zou het helpen om wat meer te lezen over de impact van zout op de gezonheid? Om je te motiveren die chips te laten staan bedoel ik. Het schijnt dat je bloedvaten zich b.v. enorm samentrekken vlak na een maaltijd met veel zout.
Ik las laatst dat als iedereen 15% minder zout zou gebruiken, dat dit dan het leven van miljoenen mensen zou sparen: 22% minder doden door beroertes en 16% minder mensen die zouden overlijden door hartaanvallen.
https://nutritionfacts.org/video/salt-of-the-earth-sodium-and-plant-based-diets/
Ik had dit zitten lezen (er zit een knop onder voor het transcript) omdat ik zelf zout moet minderen - maar het nog even niet aandurf... Had gisteren wat teveel sojasaus genomen en merkte toen ik in bed lag dat het echt bonsde in mijn oren van de verhoogde bloeddruk... Rollende ogen

Gisteren weer mijn doelen gehaald: na het avondeten niets meer genomen en geen suiker noch meelproducten gegeten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020 8:15    

Reageer met quote
Cavia, moeilijk he om een vastgeroeste gewoonte los te laten. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je dan denkt bah het is toch al verknald dan hoef ik ook de rest van de dag me er niet meer aan te houden.
Rollende ogen wel goed van je dat je toch brood hebt gesmeerd. Erg blij

Kordiya beide doelen heb ik in gedachten, en me aan het eetmenu houden, dan laat ik vanzelf koek, chips staan omdat dat er niet in voor komt.
ja geef me maar een min.
Wat goed van jou dat het jouw wel is gelukt. echt waar, ben trots op je.

Gisteren is de hele dag goed gegaan, behalve gisteravond.... dan is het de gewoonte geworden om "gezellig" chips te eten, het is zo'n vastgeroeste gewoonte geworden dat het lijkt het wel automatisch gaat en zonder erg chips aan het eten bent, mijn oerbrein helpt me er wel aan herinneren om chips te gaan eten. Rollende ogen dat wil ik graag veranderen, dus helaas ook gisteren niet gelukt. Hopelijk mag ik blijven, vind het zo moeilijk allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020 10:03    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:

Kordiya beide doelen heb ik in gedachten, en me aan het eetmenu houden, dan laat ik vanzelf koek, chips staan omdat dat er niet in voor komt.
ja geef me maar een min.
Wat goed van jou dat het jouw wel is gelukt. echt waar, ben trots op je.

Gisteren is de hele dag goed gegaan, behalve gisteravond.... dan is het de gewoonte geworden om "gezellig" chips te eten, het is zo'n vastgeroeste gewoonte geworden dat het lijkt het wel automatisch gaat en zonder erg chips aan het eten bent, mijn oerbrein helpt me er wel aan herinneren om chips te gaan eten. Rollende ogen dat wil ik graag veranderen, dus helaas ook gisteren niet gelukt. Hopelijk mag ik blijven, vind het zo moeilijk allemaal.

Dus je hebt als doel 1. je aan het eetmenu houden EN 2. geen koek, chips en dergelijke eten?

Wanneer je vandaag je houdt aan je plan is er niets aan de hand. Doe het voor mij want ik wil jullie gezelschap in dit sprintje niet kwijt!!! Huil huil Huil huil Huil Huil Huil

Mij helpt het om elke dag even op te schrijven: krijg ik eetdrang dan ga ik een kopje thee zetten, of ik ga iets nuttigs doen. Het opschrijven helpt om het ook echt te doen. Vaak wanneer ik even iets anders doe, zakt de eetdrang weer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020 10:34    

Reageer met quote
ja dat is mijn doel.
gisteren is goed gegaan met sávonds toch chips, maar dat was gepland omdat ik mezelf dat gunde omdat we het zo heel druk hadden.
Dus dat is geen min punt voor mij.
Vandaag heb ik het rustiger en houd ik me aan mijn eetplan.

Fijne dag en veel succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 sep 2020 8:08    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gelukkig dus een PLUSpunt voor jou Stevelina!

Voor mij ook; gisteren geen bloem noch suiker gegeten en 's avonds na het avondeten niets meer genomen. Wel wat teveel gegeten bij het avondeten, ik had veel eetdrang, was lastig om te stoppen met eten.... Maar gelukkig toch nog de 'schade' beperkt weten te houden. Ik wil mezelf blijven proberen eraan te herinneren dat 'zin in meer eten' echt voorbij gaat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 sep 2020 10:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 3 van 16