Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe gewoontes creëren - met stok achter de deur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Stevelina
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Daar ben ik het mee eens.
Ook brood eten is verslavend.
Ik probeer iedere dag om mijn shake te nemen maar ik ga toch steeds voor de bijl om toch 3 sn, te eten.
Ik denk dat ik dat ook bij mijn doelen ga zetten.
4 doelen om aan te werken. Schaam Schaam
Misschien teveel van het goede.
Ik zei pas tegen Cavia, kleine stapjes zetten om iets [url] echt[/url] goed te doen.
Moet er nog over nadenken, wat ik wil.
Zo moeilijk allemaal he.
Ik merk wel dat ik na het eten van brood erg moe wordt. Rollende ogen maar dat neem ik voor lief omdat brood zoooo lekker is...
Dat moet anders kunnen. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 16:50    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Daar ben ik het mee eens.
Ook brood eten is verslavend.
Ik probeer iedere dag om mijn shake te nemen maar ik ga toch steeds voor de bijl om toch 3 sn, te eten.
Ik zei pas tegen Cavia, kleine stapjes zetten om iets [url] echt[/url] goed te doen.
Moet er nog over nadenken, wat ik wil.
Zo moeilijk allemaal he.
Ik merk wel dat ik na het eten van brood erg moe wordt. Rollende ogen maar dat neem ik voor lief omdat brood zoooo lekker is...
Dat moet anders kunnen. Rollende ogen

ja, heel moeilijk. Met name de gluten in tarwebrood zijn erg verslavend. Ik had een glutenintolerantie (ben ik nu schijnbaar van af door twee jaar geen gluten te eten). Toentertijd ging het beter met speltbrood, heb je dat weleens geprobeerd? Die van de AH is erg lekker.

Ik heb tussen mei en augustus helemaal geen meelproducten gegeten... Sindsdien dus een paar keer voor de bijl gegaan.. Maar ik merk dat ik toen ik het nog wel vol kon houden, veel minder eetdrang had... En ik merk nu nog steeds dat ik minder pijnklachten heb in knie, heup (artrose) en voeten. Of het daardoor komt weet ik niet zeker, ik ben ook 6 kg afgevallen maar het zou heel goed kunnen dat het vermijden van meelproducten deze verbeteringen heeft veroorzaakt....

Stevelina schreef:

ja, vier doelen is wel veel. Ik had ook bij de uitleg van dit sprintje gezet dat je maximaal drie doelen mag kiezen. Maar als je er vier wilt, kan dat ook hoor.
(Ik wilde voorkomen dat mensen met 8 doelen of zo aan zouden komen zetten).

Ik las ooit in het boek van Heleen Ligtelijn dat je eens een lijstje zou moeten maken va de gewoontes die je hebt waardoor je te dik werd, of die je te dik houden. En die gewoontes dan bekijken en de gewoonte er uit pikken die het meeste impact heeft. En die éérst veranderen.
Voor mij was dat het 's avonds nog van alles eten, en het eten van veel brood en zoetigheid... dus mede daarom koos ik deze twee doelen voor mijzelf.

Laatst aangepast door Kordiya op za 10 okt 2020 17:56, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 17:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Lach (dubbel bericht)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 17:54    

Reageer met quote
Ik heb er over nagedacht.
Het zijn 3 doelen waar ik aan ga werken.
1] geen chips sávonds na de maaltijd meer.
2] niet meer overdag s snoepen dan alleen volgens het eetschema eten.
3] sávonds geen brood meer,maar een shake.
En dan alleen zondag s eten waar ik zin in heb, dus zoetigheden en chips en ook brood.
Mocht het dan toch zo zijn dat het dan s maandags weer ontzettend moeilijk is om me weer opnieuw aan het plan te houden ga ik het in ieder geval 21 dagen goed achter elkaar proberen vol te houden.
Met dit sprintje [ ik hoop dat er een vervolg komt] moet het toch echt eens gaan lukken. Rollende ogen
Water drinken lukt me aardig goed al is dat niet iedere dag 2.5 liter dat hoeft ook niet.
De andere 3 vind ik echt veel belangrijker.

Bedankt voor de tip, zal eens bij de A H gaan kijken.
Ik vind het echt goed van jou dat je het zolang vol gehouden hebt, en het mooie is dat je er ook verschil in merkt.
Tarwe schijnt ook ontstekingen te kunnen veroorzaken in darmen enzo.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 18:07    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Ik heb er over nagedacht.
Het zijn 3 doelen waar ik aan ga werken.
1] geen chips sávonds na de maaltijd meer.
2] niet meer overdag s snoepen dan alleen volgens het eetschema eten.
3] sávonds geen brood meer,maar een shake.
En dan alleen zondag s eten waar ik zin in heb, dus zoetigheden en chips en ook brood.
Mocht het dan toch zo zijn dat het dan s maandags weer ontzettend moeilijk is om me weer opnieuw aan het plan te houden ga ik het in ieder geval 21 dagen goed achter elkaar proberen vol te houden.
Met dit sprintje [ ik hoop dat er een vervolg komt] moet het toch echt eens gaan lukken. Rollende ogen
Water drinken lukt me aardig goed al is dat niet iedere dag 2.5 liter dat hoeft ook niet.
De andere 3 vind ik echt veel belangrijker.

Wat een goed plan zo met die drie doelen en het dan drie weken te bekijken om dan te evalueren.
Ben wel van plan om een vervolgsprintje te starten straks - maar dan zonder 'stok achter de deur'. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 10:44    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteravond nog wat fruit gegeten na het avondeten. Dus daar geen punt voor. Wel voor het vermijden van suiker en meelproducten, dus 1 smiley verdiend: Erg blij

Totaal nu 7 smileys: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Hoe gaat het bij jullie met de doelen Stevelina en Cavia?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 10:47    

Reageer met quote
Goedemorgen,

Ik heb 2 smiles verdiend Kordiya.
Geen chips gegeten en niet gesnoept.
Fijn dat er een vervolg sprintje komt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 7:23    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Kordiya, vallen volkoren producten ook onder meel? En rijst? Want dan valt er heel veel voor je af wat je niet kunt eten. Moeilijk, hoor. Ik had nog nooit gehoord dat meel verslavend is.

Stevelina, dat zijn mooie doelen!

Bij mij gaat het op zich wel goed. Goed weekend gehad in elk geval, vanmorgen was weer even lastig. Ik had wat te vieren en dat doe je natuurlijk met chips Rollende ogen
Ik eet nu dagelijks fruit en bijna elke dag komkommer. Ook snoep ik een stuk minder en mijn lunches zijn geen enkel probleem op het moment.
Valkuil: ik zit vanaf vandaag in thuisquarantaine, woensdag moet ik getest worden dus ik zit zeker tot vrijdag thuis. Gelukkig is er niet heel veel in huis en in elk geval niks meer waar mijn man niks van af weet dus dat maakt het wel ietsje makkelijker. Ook ga ik proberen elke dag oefeningen te doen, zo ver mijn hoofdpijn dat toelaat. Daar heb ik al een week last van. Zaterdag werd ik dar vrkouden bij, dus zou die hoofdpijn zomaar kunnen duiden op corona. Zo begon het in het voorjaar ook, een week lang hoofdpijn en daarna kreeg ik pas klachten. Toen heb ik 4 weken thuis gezeten maar nu voel ik me veel minder beroerd en ik ben gelukkig ook (nog) niet zo waanzinnig moe als toen.

Maar goed, vanmorgen had ik dus iets te vieren. Met chips als ontbijt natuurlijk. Heel slim, vooral als je bedenkt dat de reden voor een feestje was, dat ik 1,2 kilo ben afgevallen Rollende ogen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 14:38    

Reageer met quote
Rollende ogen o o je gewichtsverlies vieren met chips.
Verward je zou Stevelina kunnen heten. Schaam Schaam die zou zoiets ook kunnen doen.
Maar je bent wel goed bezig wat betrefd komkommer en fruit eten incl, een goede lunch.
Het is en blijft moeilijk he Cavia?
Als het zo'n vastgeroeste gewoonte is, is het heel moeilijk om zoiets te doorbreken.
Ik zou eerst proberen vol te houden door hetgeen je nu al goed doet.
En dan van lieverlede het ontbijt aanpakken.

Ik wens je heel veel beterschap toe en hopelijk is het geen corona. Sip
Op school heerst het hier ook al, bij allebei de kinders. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 18:31    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Goedemorgen,

Ik heb 2 smiles verdiend Kordiya.
Geen chips gegeten en niet gesnoept.
Fijn dat er een vervolg sprintje komt.

Goed gedaan! Hier zijn je twee smileys: Erg blij Erg blij

Totaal heb je er nu al negen!: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 18:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Pagina 13 van 16