Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe gewoontes creëren - met bonus! (2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Lucius schreef:
Zaterdag zuurkool
Zondag pompoen en paprika/tomaatjes. Dus doel weer gehaald.

Lucius schreef:
Gisteren spruitjes Lach

Gaat lekker zo!

Goed bezig Lucius!!!
Maar liefst zes smileys erbij: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Totaal heb je er nu 28! Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 16:35    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:
Nou, dat gaat lekker zo met mijn weeglijst. Beetje eraf, beetje eraan. Beetje eraf, beetje eraan. Vanmorgen weer 0,6 aangekomen maar dat is nog altijd minder dan 2 weken geleden. Ik snap er niks van, want vorige week had ik griep en heb ik me heel netjes gedragen. Maar dat gehobbel zo omlaag en weer omhoog voelt niet fijn, ook al zei ik 2 weken terug nog dat het me niet heel veel uitmaakt omdat dat niet mijn belangrijkste doel was. Maar het is frustrerend.

Ik was vrijdag voor het laatst online. Ik heb daarna elke dag netjes ontbeten, alleen mijn fruit was op en ik was vandaag pas weer goed genoeg om naar de supermarkt te gaan. Vanmiddag gelijk een kiwi gegeten, dus vandaag wel allebei mijn doelen gehaald.

Misschien dat je doordat je griep had, minder bewoog en daardoor niet afviel?
Misschien heb je niet minder kilo's, maar WEL MEER SMILEYS!!! Lachen Cool

Dus als ik het goed tel heb je er drie smileys bij voor het ontbijt op zaterdag, zondag en maandag, en één smiley erbij voor fruit.
dus vier nieuwe smileys!
Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Totaal heb je er dan nu dertig!!! Yeah!!! Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 16:38    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Maira schreef:
Doel 1: Check! Gisteren heb ik maar liefst 850 meter gewandeld Lachen Ik ging om middernacht de vuilniszakken buiten zetten en trok mijn schoenen en jas aan om meteen een klein rondje te maken. Mijn blinde kat glipte mee naar buiten en liep achter me aan. Toen hebben we samen een wandeling gemaakt. Heel gezellig, hij loopt dan als een hondje met me mee en durft dan wat verder te komen dan in z'n eentje. Wel een half uur gewandeld dus, al was het in meters niet ver.

Wandelen op werkdagen vind ik toch een flinke opgave. Ik denk dat ik op werkdagen wat coulanter ga zijn, want ik heb er dan altijd al een uur fietsen opzitten (met e-bike, maar toch), en op mijn werk beweeg ik ook heel veel.

Doel 2: Fail! Ik besloot moedwillig dat ik deze regel zou breken om om 20.30 toch nog een koffie met sojabarista te kunnen nemen. En ach vooruit, dan kon er ook nog wel een toetje bij, sojayoghurt greek style met banaan. Daarna zat ik met de kat op schoot op de bank, maar ik bleef maar denken aan het pakje vegan kaas in de koelkast, wat ik maar heel soms koop. Toen om 23.00 de kat opstond zag ik mijn kans schoon en nam ik twee crackers met kaas. En toen nog meer, en nog meer, net zo lang tot alle plakjes kaas op waren. Daarna pakte ik nog de pot met noten. Zucht. Een ouderwetse eetbui. Uitgelokt door te verleidelijk voedsel, gecombineerd met totale uitputting door intensief werk en slaapgebrek.

Ik wil graag een derde doel toevoegen. Daar hoef ik dan geen smilies voor, want dan klopt Kordiya's administratie niet meer. Ik ga altijd veel te laat naar bed, na middernacht, ook als ik de volgende ochtend vroeg op moet. Ik wil daar nu van maken: Niet later dan 23.30 naar bed.

Applaus voor je eerlijke delen, Maira!
Wat leuk dat de kat met je mee gaat.

Inderdaad herkenbaar, zo'n eetbui. Is het misschien een idee dat je jezelf gewoon toestaat om na het avondeten gewoon nog die koffie met sojabarista te nemen. Zolang het gaat om een drankje dat alleen wat caloriën bevat door wat 'melk' gaat dat jou echt geen kilo's schelen in gewicht. Ik mag van mezelf ook gewoon 's avonds nog wel chicoreikoffie drinken met wat sojamelk erin. Ik reken dat niet als 'eten'.

Inderdaad, als je begint met iets kleins eten is het vaak 'niet genoeg' voor je innerlijke saboteur en dan komt er vaak nog van alles achteraan. Dat blokkeer je door als regel aan te houden dat je niet eet en alleen een warm drankje zoals koffie of thee nog neemt, met ev.t een scheut (plantaardige) melk erin.

M.b.t. een derde doel: toen jij je doelen opstelde heb ik even niet opgelet, maar eigenlijk is het niet de bedoeling om beweegdoelen te stellen bij dit sprintje. Dit omdat meer bewegen niet echt helpt om af te vallen noch om destructieve eetgewoonten te veranderen.(Het staat ook in de aankondiging van het sprintje). En er zijn ook andere sprintjes waarbij je beweegdoelen kunt stellen.

Misschien dat je gewoon je doel van 'meer bewegen' kunt verruilen voor je nieuwe doel van 'op tijd naar bed'. Dat draagt dan namelijk WEL weer bij aan gezonder eetgedrag! Lach De smileys blijven natuurlijk gewoon staan!

Je hebt er eentje bij gekregen: Erg blij

Dus nu in totaal 13 smileys als ik me niet vergis! Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 16:45    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
tgjm schreef:
Smileys ho maar, maar gewicht gezien gelukkig goed op schema.
Trainen gaat lekker en snoepen niet helemaal onredelijk, zodat ik al met al toch steeds een beetje omlaag schuif.
.... en daar gaat het uiteindelijk om, nietwaar?

Maar wie weet komt er toch nog een keer een lachebolletje bij ....

Fijn dat het goed gaat met trainen en met je gewicht! Petje af.

Ik blijf hopen dat ik je nog wat smileys mag uitdelen! Weet je hoe het komt dat het met het halen van de doelen van niet eten tussen 19.00 en 10.00 uur en het vermijden van alcohol 's avonds? Is er misschien een handigheidje op te verzinnen om dat makkelijker te maken?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 16:52    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Zondag en maandag beide dagen mijn doelen gehaald (maar even te druk om hier een berichtje neer te zetten): geen suiker of meelproducten gegeten en drie maaltijden gehad zonder tussendoortjes.
Dus vier nieuwe smileys: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij
En in totaal zijn het er nu 53: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 16:55    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Haha! Fantastic!
.... maar vooral niet overdrijven, hoor, met die smilies!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 19:17    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
tgjm schreef:
Haha! Fantastic!
.... maar vooral niet overdrijven, hoor, met die smilies!

Ach, ik kan me beter te buiten gaan aan smileys dan aan zekere andere dingen...! Lachen Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 23:39    
Vrouw Weeggegevens   Lucius
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: vega

Reageer met quote
Gisteren hutspot en een berg rauwkost Erg blij

zaterdag weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2020 7:41    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lucius schreef:
Gisteren hutspot en een berg rauwkost Erg blij

Yes! Het is je weer gelukt! Dus een smiley erbij: Erg blij

Je hebt er nu dertig! Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2020 12:42    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Kordiya schreef:

Inderdaad herkenbaar, zo'n eetbui. Is het misschien een idee dat je jezelf gewoon toestaat om na het avondeten gewoon nog die koffie met sojabarista te nemen. Zolang het gaat om een drankje dat alleen wat caloriën bevat door wat 'melk' gaat dat jou echt geen kilo's schelen in gewicht. Ik mag van mezelf ook gewoon 's avonds nog wel chicoreikoffie drinken met wat sojamelk erin. Ik reken dat niet als 'eten'.

Inderdaad, als je begint met iets kleins eten is het vaak 'niet genoeg' voor je innerlijke saboteur en dan komt er vaak nog van alles achteraan. Dat blokkeer je door als regel aan te houden dat je niet eet en alleen een warm drankje zoals koffie of thee nog neemt, met ev.t een scheut (plantaardige) melk erin.

M.b.t. een derde doel: toen jij je doelen opstelde heb ik even niet opgelet, maar eigenlijk is het niet de bedoeling om beweegdoelen te stellen bij dit sprintje. Dit omdat meer bewegen niet echt helpt om af te vallen noch om destructieve eetgewoonten te veranderen.(Het staat ook in de aankondiging van het sprintje). En er zijn ook andere sprintjes waarbij je beweegdoelen kunt stellen.

Misschien dat je gewoon je doel van 'meer bewegen' kunt verruilen voor je nieuwe doel van 'op tijd naar bed'. Dat draagt dan namelijk WEL weer bij aan gezonder eetgedrag! Lach De smileys blijven natuurlijk gewoon staan!

Goede suggesties!
- Vandaag heb ik na 19.30 niets meer gegeten, alleen koffie met barista, maar dat rekenen we vanaf nu goed Lach
- Oeps, ik keek net op de klok en toen was het ongemerkt al later dan 23.30, dat doel dus niet gehaald vandaag

- Gisteren net andersom: wel gegeten na 19.30, maar wel op tijd naar bed.

Het doel om uiterlijk om 23.30 in bed te liggen is strikt genomen natuurlijk ook geen eetdoel, maar moeheid/energiegebrek is voor mij wel een grote trigger om te gaan eten, dus het hangt nauw samen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2020 0:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Volgende
Pagina 26 van 30