Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe gewoontes creëren - met bonus! (2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
tgjm schreef:
Ik ga een stukkie slomer dan jullie: weer een smiley verdiend voor niet snoepen of eten tussen 19.00 u en 10.00 u.
.... en dat was 'm dan weer ....

Elke stap telt!

Dus één smiley erbij voor jou! Erg blij

Maakt vijf totaal als ik het goed heb: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020 21:01    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat goed, Tgjm. Dat is langer dan 12 uur achter elkaar. Knap.

Tsja, geen smilies vandaag. Flink fruit inslaan en het daarna vergeten. Ook een kunst Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020 22:22    
Onbekend Weeggegevens   onbekend2020
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Ook gisteren goed gegaan, geen suikers en chips op en 2x een smootie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 13:10    
Vrouw Weeggegevens   Lucius
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: vega

Reageer met quote
De spitskool was best te eten Lach

Vandaag taco's en een flinke salade op het menu.

Ik ben nu vooral bezig met gezonder eten en minder met afvallen

zaterdag weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 14:08    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:

Tsja, geen smilies vandaag. Flink fruit inslaan en het daarna vergeten. Ook een kunst Lachen

Misschien het fruit koppelen aan een maaltijd? Zodat het makkelijker een gewoonte wordt?

Stevelina schreef:
Ook gisteren goed gegaan, geen suikers en chips op en 2x een smootie

Yes! Hoe bevalt het je om het zo te doen?

Twee smileys erbij: Erg blij Erg blij

Dus nu totaal 18: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Lucius schreef:
De spitskool was best te eten Lach

Vandaag taco's en een flinke salade op het menu.

Ik ben nu vooral bezig met gezonder eten en minder met afvallen

Weer iets nieuws geleerd... Ga je nog eens vaker spitskool eten?

Je krijgt er twee smileys bij: Erg blij Erg blij

Dus nu totaal voor jou 8 stuks: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

*
Zelf heb ik ook weer netjes de doelen gehaald: geen suikers noch bloem gegeten en 4 eetmomenten gehad. Het kostte wel even moeite gisteravond, ik had echt zoveel zin om nog meer te eten. Maar steun gevraagd aan een 'buddy' en toch doorgezet om niks meer te eten.

Dus twee smileys erbij: Erg blij Erg blij

In totaal nu 30 lachebekjes: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 14:48    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat ziet dat er geweldig uit zo, met al die smilies Erg blij

Vandaag had ik een topdag. Netjes ontbeten met brinta en keurig fruit gegeten.
Ik koppel het inderdaad aan een maaltijd, iets bij mijn ontbijt en een banaan in mijn koffiepauze. Helaas had ik bij het ontbijt nog niks in huis, alles was op. En koffiepauze had ik niet omdat ik vrij was en ik was verder die hele banaan vergeten Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 21:15    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:
Wat ziet dat er geweldig uit zo, met al die smilies Erg blij

Vandaag had ik een topdag. Netjes ontbeten met brinta en keurig fruit gegeten.
Ik koppel het inderdaad aan een maaltijd, iets bij mijn ontbijt en een banaan in mijn koffiepauze. Helaas had ik bij het ontbijt nog niks in huis, alles was op. En koffiepauze had ik niet omdat ik vrij was en ik was verder die hele banaan vergeten Schaam Schaam

ja leuk gezicht hè, rijen smileys!

Wat goed dat je een topdag had, Cavia!

Je moet me even helpen. Kun je je doelen noemen en het aantal smileys dat je verdiend hebt sinds de laatste keer dat ik ze voor je op een rij zette? Het is af en toe best puzzelen voor mij...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 21:46    

Reageer met quote
8 dagen heel goed gegaan en vandaag was het knudde. Schaam Schaam Rollende ogen Geschokt
Had het zo druk dat ik de fout in ben gegaan.
Niet 1 doel gehaald vandaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 23:57    

Reageer met quote
Ik snap er zelf echt niets van.... zomaar in het niets krijg ik een eetdag. Rollende ogen
Het lijkt wel alsof mijn lichaam alle suikers wat het niet binnen gekregen hebt in wil halen. Verward
Maar niet meer aan terug denken, ik verander er niets meer aan, het is voorbij.
Het enige wat ik wel kan veranderen is.... om het vandaag weer goed te gaan doen.
Ik baal er wel van, ze zeggen niet voor niets denk ik dat het 21 dagen duurt voor een "gewoonte" afgeleerd wordt.
Ik ga het geen 21 dagen volhouden achter elkaar,.maar ik heb wel 42 dagen nodig volgens mij, en misschien nog wel langer.
Ik ga het vandaag weer goed doen, hoop ik. Maar het zal wel weer vreselijk moeilijk worden ben ik bang voor.

Fijne dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 10:13    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Ik snap er zelf echt niets van.... zomaar in het niets krijg ik een eetdag. Rollende ogen
Het lijkt wel alsof mijn lichaam alle suikers wat het niet binnen gekregen hebt in wil halen. Verward
Maar niet meer aan terug denken, ik verander er niets meer aan, het is voorbij.
Het enige wat ik wel kan veranderen is.... om het vandaag weer goed te gaan doen.
Ik baal er wel van, ze zeggen niet voor niets denk ik dat het 21 dagen duurt voor een "gewoonte" afgeleerd wordt.
Ik ga het geen 21 dagen volhouden achter elkaar,.maar ik heb wel 42 dagen nodig volgens mij, en misschien nog wel langer.
Ik ga het vandaag weer goed doen, hoop ik. Maar het zal wel weer vreselijk moeilijk worden ben ik bang voor.

Fijne dag!

Jammer dat het gisteren niet goed ging. Je hebt het wel 8 dagen goed gedaan! Dat is het belangrijkste.

Waren er misschien omstandigheden die maakten dat je naar eten / zoet greep? Stress? Vermoeidheid? Sterke emoties?
Of had je bepaalde gedachten? Meestal is er wel één of andere gedachte waarmee je jezelf 'toestemming geeft' om iets te grijpen wat je eigenlijk niet wilde.

Ik denk dat het heel erg wisselt hoe lang het duurt om een gewoonte aan te leren (of af te leren). Susan Peirce Thompson zegt dat het gemiddeld 66 dagen duurt om 1 gewoonte aan te leren. Het hangt ook af van WELKE gewoonte je wilt veranderen. De ene is veel makkelijke aan te leren dan de andere.
Het heeft mij bv een paar jaar gekost om er echt een vaste gewoonte van te maken om bij de lunch een salade te maken. Ik had er gewoon 'geen zin in' en vond het veel werk. Maar hoe meer ik las over het belang van groente eten en hoe handiger ik gaandeweg werd in het maken van salades, hoe beter het ging en nu zit het er aardig goed in.
Dus geef niet op!

En als je meerdere gewoontes tegelijk probeert te veranderen, dan is het weer anders en waarschijnlijk moeilijker. Dat is de reden waarom je bij dit sprintje niet meer dan twee doelen kunt kiezen. Eén nieuw ding je echt eigen maken is vaak al moeilijk genoeg...

In het begin kost het veel moeite en inzet (wilskracht) om een gewoonte te veranderen. MAAR als de gewoonte er eenmaal in zit wordt het een automatisch gedrag en dat is waar we op uit zijn. Dan heb je geen wilskracht meer nodig, net zoals het geen wilskracht (meer) kost om b.v. elke dag je tanden te poetsen. Dan is het (lang) niet zo moeilijk meer en kies je vaak 'vanzelf' voor het juiste gedrag.
Dat merk ik althans wel nu ik sinds mei bezig ben met geen suiker en geen bloem te eten en me aan 4 eetmomenten per dag te houden. Ik heb wel een paar keer een terugval gehad maar wanneer ik het dan weer oppak, merk ik dat het toch makkelijker is dan voorheen om weer in het goede spoor te komen.

Laatst aangepast door Kordiya op wo 04 nov 2020 11:18, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 10:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 28, 29, 30  Volgende
Pagina 14 van 30