Auteur |
Bericht |
Kordiya Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 28-6-2020 Berichten: 1164 Dieet: vegetarisch gezond eten
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 02 nov 2020 21:01 |
|
 |
|
 |
Cavia Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 20-9-2020 Berichten: 135 Dieet: Gezond eten Woonplaats: 't mooie Groene Hart
|
|
Wat goed, Tgjm. Dat is langer dan 12 uur achter elkaar. Knap.
Tsja, geen smilies vandaag. Flink fruit inslaan en het daarna vergeten. Ook een kunst  _________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 02 nov 2020 22:22 |
|
 |
onbekend2020 Weegclubfan voor het leven

|
|
Ook gisteren goed gegaan, geen suikers en chips op en 2x een smootie |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 nov 2020 13:10 |
|
 |
Lucius Vaste Weegclubfan

|
|
De spitskool was best te eten
Vandaag taco's en een flinke salade op het menu.
Ik ben nu vooral bezig met gezonder eten en minder met afvallen_________________
zaterdag weegdag |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 nov 2020 14:08 |
|
 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 nov 2020 14:48 |
|
 |
Cavia Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 20-9-2020 Berichten: 135 Dieet: Gezond eten Woonplaats: 't mooie Groene Hart
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 nov 2020 21:15 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 nov 2020 21:46 |
|
 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 nov 2020 23:57 |
|
 |

|
|
Ik snap er zelf echt niets van.... zomaar in het niets krijg ik een eetdag.
Het lijkt wel alsof mijn lichaam alle suikers wat het niet binnen gekregen hebt in wil halen.
Maar niet meer aan terug denken, ik verander er niets meer aan, het is voorbij.
Het enige wat ik wel kan veranderen is.... om het vandaag weer goed te gaan doen.
Ik baal er wel van, ze zeggen niet voor niets denk ik dat het 21 dagen duurt voor een "gewoonte" afgeleerd wordt.
Ik ga het geen 21 dagen volhouden achter elkaar,.maar ik heb wel 42 dagen nodig volgens mij, en misschien nog wel langer.
Ik ga het vandaag weer goed doen, hoop ik. Maar het zal wel weer vreselijk moeilijk worden ben ik bang voor.
Fijne dag! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 04 nov 2020 10:13 |
|
 |

|
|
Stevelina schreef: | Ik snap er zelf echt niets van.... zomaar in het niets krijg ik een eetdag.
Het lijkt wel alsof mijn lichaam alle suikers wat het niet binnen gekregen hebt in wil halen.
Maar niet meer aan terug denken, ik verander er niets meer aan, het is voorbij.
Het enige wat ik wel kan veranderen is.... om het vandaag weer goed te gaan doen.
Ik baal er wel van, ze zeggen niet voor niets denk ik dat het 21 dagen duurt voor een "gewoonte" afgeleerd wordt.
Ik ga het geen 21 dagen volhouden achter elkaar,.maar ik heb wel 42 dagen nodig volgens mij, en misschien nog wel langer.
Ik ga het vandaag weer goed doen, hoop ik. Maar het zal wel weer vreselijk moeilijk worden ben ik bang voor.
Fijne dag! |
Jammer dat het gisteren niet goed ging. Je hebt het wel 8 dagen goed gedaan! Dat is het belangrijkste.
Waren er misschien omstandigheden die maakten dat je naar eten / zoet greep? Stress? Vermoeidheid? Sterke emoties?
Of had je bepaalde gedachten? Meestal is er wel één of andere gedachte waarmee je jezelf 'toestemming geeft' om iets te grijpen wat je eigenlijk niet wilde.
Ik denk dat het heel erg wisselt hoe lang het duurt om een gewoonte aan te leren (of af te leren). Susan Peirce Thompson zegt dat het gemiddeld 66 dagen duurt om 1 gewoonte aan te leren. Het hangt ook af van WELKE gewoonte je wilt veranderen. De ene is veel makkelijke aan te leren dan de andere.
Het heeft mij bv een paar jaar gekost om er echt een vaste gewoonte van te maken om bij de lunch een salade te maken. Ik had er gewoon 'geen zin in' en vond het veel werk. Maar hoe meer ik las over het belang van groente eten en hoe handiger ik gaandeweg werd in het maken van salades, hoe beter het ging en nu zit het er aardig goed in.
Dus geef niet op!
En als je meerdere gewoontes tegelijk probeert te veranderen, dan is het weer anders en waarschijnlijk moeilijker. Dat is de reden waarom je bij dit sprintje niet meer dan twee doelen kunt kiezen. Eén nieuw ding je echt eigen maken is vaak al moeilijk genoeg...
In het begin kost het veel moeite en inzet (wilskracht) om een gewoonte te veranderen. MAAR als de gewoonte er eenmaal in zit wordt het een automatisch gedrag en dat is waar we op uit zijn. Dan heb je geen wilskracht meer nodig, net zoals het geen wilskracht (meer) kost om b.v. elke dag je tanden te poetsen. Dan is het (lang) niet zo moeilijk meer en kies je vaak 'vanzelf' voor het juiste gedrag.
Dat merk ik althans wel nu ik sinds mei bezig ben met geen suiker en geen bloem te eten en me aan 4 eetmomenten per dag te houden. Ik heb wel een paar keer een terugval gehad maar wanneer ik het dan weer oppak, merk ik dat het toch makkelijker is dan voorheen om weer in het goede spoor te komen._________________
Laatst aangepast door Kordiya op wo 04 nov 2020 11:18, in totaal 3 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 04 nov 2020 10:59 |
|
 |
|
|