Auteur |
Bericht |
Kordiya Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 28-6-2020 Berichten: 2068 Dieet: vegetarisch gezond eten
|
|
CrazyMoon schreef: |
Ik weet alleen dat ik meer moet bewegen, maar met 3 kinderen thuis is dat overdag gewoon lastig. Éen zoon moet ik helpen met zijn schoolwerk (groep 5), de andere heel soms (groep 8 ). Oudste (2e klas) doet het allemaal zelf.
Ik heb net onze slaapkamer opgeruimd, en ik wil eens kijken of ik tijdens hun pauze in de ochtend (mogen ze even iets voor hunzelf doen) dat ik dan een half uurtje een fitnessblender lesje ga doen.
Ik heb dus weer 2 nieuwe doelen, maar die start ik pas vanaf maandag:
- myfitnesspal elke dag invullen
- minimaal 3 keer in de week een half uur bewegen
|
Leuk dat het zo goed gaat met je 'oude' doelen'.
Met betrekking tot de nieuwe doelen.... Ik wil niet heel streng zijn maar er staat in het eerste bericht van dit sprintje: Kies 1 of hooguit 2 gewoontes die je jezelf wilt aanleren op het gebied van goed met eten omgaan. (Dus geen doelen ivm bewegen en sport).
Dit omdat als het om afvallen gaat, bewegen gewoon weinig zoden aan de dijk zet. Het kost wilskracht en moeite om beweegdoelen te starten maar het is nuttiger om je eerst op je eetgewoonten te richten. Je wilskracht is net als geld in je portemonnee: je kunt het maar één keer uitgeven... Als je het gebruikt om sporten aan te leren, heb je niet genoeg over om je eetgewoontes aan te passen...
Wat je eet heeft 80% invloed op je gewicht, wordt gezegd, en beweging maar 20%.
Hoe dan ook, als je echt het gevoel hebt dat het bewegen voor jou nu belangrijker is dan nieuw eetgedrag blijf ik niet zeuren, hoor!  _________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 14 jan 2021 19:54 |
|
 |
|
 |
CrazyMoon Super Weegclubfan

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 14 jan 2021 20:04 |
|
 |
CrazyMoon Super Weegclubfan

|
|
Ik ben tevreden, weer een mooi groen hokje.
Gisteren even gekeken hoeveel koolhydraten ik binnen heb gekregen, ik wist niet dat er in wortels zoveel zitten
Zo leer je nog eens wat, niet dat ik ze niet meer eet hoor, maar ik wil proberen wat minder koolhydraten binnen te krijgen, maar onder de 100 gaat me nu nog niet lukken. Minder calorieën gaat wel goed. Dat is de reden ook dat ik nu myfitnesspal invul, om eens te kijken wat ik binnen krijg aan voedingsstoffen._________________ Groetjes Monique
 |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 15 jan 2021 9:12 |
|
 |
tantezus Vaste Weegclubfan

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 15 jan 2021 11:04 |
|
 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 15 jan 2021 15:50 |
|
 |

|
|
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom men koolhydraten zou willen beperken?
Suiker, snoep, heel veel brood en koek en zo; dat snap ik.
Maar koolhydraten? Zitten ook in fruit en bonen en groente? Met wortels is ook niks mis?
tantezus schreef: |
Kordiya we staan gelijk.  |
Leuk!_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 15 jan 2021 15:52 |
|
 |
tantezus Vaste Weegclubfan

|
|
Gisteren geen van beide gelukt.  _________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 16 jan 2021 8:58 |
|
 |
|
 |
vlinderrr Weegclubfan voor het leven

|
|
Wat een leuk kort sprintje dit! Mocht er een vervolg komen, dan doe ik graag mee  _________________ Beauty comes in all sizes
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 16 jan 2021 12:18 |
|
 |

|
|
vlinderrr schreef: | Wat een leuk kort sprintje dit! Mocht er een vervolg komen, dan doe ik graag mee  |
Je mag nu ook gewoon mee komen doen hoor Vlinderrrr! Heb je alvast een goede start voor het volgende sprintje! (Denk wel dat dat er komt)._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 16 jan 2021 15:20 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|