Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe gewoontes creëeren - nu of nooit

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
CrazyMoon schreef:

Ik weet alleen dat ik meer moet bewegen, maar met 3 kinderen thuis is dat overdag gewoon lastig. Éen zoon moet ik helpen met zijn schoolwerk (groep 5), de andere heel soms (groep 8 ). Oudste (2e klas) doet het allemaal zelf.

Ik heb net onze slaapkamer opgeruimd, en ik wil eens kijken of ik tijdens hun pauze in de ochtend (mogen ze even iets voor hunzelf doen) dat ik dan een half uurtje een fitnessblender lesje ga doen.

Ik heb dus weer 2 nieuwe doelen, maar die start ik pas vanaf maandag:
- myfitnesspal elke dag invullen
- minimaal 3 keer in de week een half uur bewegen

Leuk dat het zo goed gaat met je 'oude' doelen'.

Met betrekking tot de nieuwe doelen.... Ik wil niet heel streng zijn maar er staat in het eerste bericht van dit sprintje: Kies 1 of hooguit 2 gewoontes die je jezelf wilt aanleren op het gebied van goed met eten omgaan. (Dus geen doelen ivm bewegen en sport).

Dit omdat als het om afvallen gaat, bewegen gewoon weinig zoden aan de dijk zet. Het kost wilskracht en moeite om beweegdoelen te starten maar het is nuttiger om je eerst op je eetgewoonten te richten. Je wilskracht is net als geld in je portemonnee: je kunt het maar één keer uitgeven... Als je het gebruikt om sporten aan te leren, heb je niet genoeg over om je eetgewoontes aan te passen...

Wat je eet heeft 80% invloed op je gewicht, wordt gezegd, en beweging maar 20%.

Hoe dan ook, als je echt het gevoel hebt dat het bewegen voor jou nu belangrijker is dan nieuw eetgedrag blijf ik niet zeuren, hoor! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 19:54    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Owja Lachen ik dacht vanmiddag nog, geen 'bewegings'doel en doe ik het toch Rollende ogen Lachen stom!
Dan houd ik het eerst bij eetdagboek bijhouden in de app.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 20:04    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben tevreden, weer een mooi groen hokje.
Gisteren even gekeken hoeveel koolhydraten ik binnen heb gekregen, ik wist niet dat er in wortels zoveel zitten Schaam Schaam
Zo leer je nog eens wat, niet dat ik ze niet meer eet hoor, maar ik wil proberen wat minder koolhydraten binnen te krijgen, maar onder de 100 gaat me nu nog niet lukken. Minder calorieën gaat wel goed. Dat is de reden ook dat ik nu myfitnesspal invul, om eens te kijken wat ik binnen krijg aan voedingsstoffen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2021 9:12    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Crazymoon, ja als je je verdiept in hetgeen wat er allemaal in gezond voedsel in zit sta je inderdaad verbaasd, hoeveel kh in sommige dingen zitten, bij een koolhydraat arm dieet staat dat allemaal gemeld hoeveel je er van wat kunt eten, Fijn dat je een groen vakje hebt.

Gisteren 1 doel gehaald, namelijk het NIET snoepen, Erg blij het water drinken is me lange na niet gelukt. Dus dat maakt 19 Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen Uitlachen

Kordiya we staan gelijk. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2021 11:04    

Reageer met quote
donderdag
* s avonds de keuken opruimen - niet gelukt
* maximaal vier keer eten op een dag - gelukt.

1 smiley erbij. Ik heb er nu 20: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2021 15:50    

Reageer met quote
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom men koolhydraten zou willen beperken?
Suiker, snoep, heel veel brood en koek en zo; dat snap ik.
Maar koolhydraten? Zitten ook in fruit en bonen en groente? Met wortels is ook niks mis?

tantezus schreef:

Kordiya we staan gelijk. Lach

Leuk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2021 15:52    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren geen van beide gelukt. Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jan 2021 8:58    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Wat een leuk kort sprintje dit! Mocht er een vervolg komen, dan doe ik graag mee Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jan 2021 12:18    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Wat een leuk kort sprintje dit! Mocht er een vervolg komen, dan doe ik graag mee Lach

Je mag nu ook gewoon mee komen doen hoor Vlinderrrr! Heb je alvast een goede start voor het volgende sprintje! (Denk wel dat dat er komt).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jan 2021 15:20    

Reageer met quote
vrijdag
* s avonds de keuken opruimen - niet gelukt
* maximaal vier keer eten op een dag - gelukt.

1 smiley erbij. Ik heb er nu 21: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Voel me nog steeds helemaal niet prut, heb nog net eten kunnen koken gisteren maar geen puf om de keuken daarna op te ruimen...

Hoe gaat het met jullie?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jan 2021 15:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 8 van 13