Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen mannen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Niet roken EN niet eten: formidabele combinatie!!

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: South Beach

Reageer met quote
Goedemiddag allemaal!

Ik zit hier weliswaar al een tijdje en heb "mijn verhaaltje" al wel een of twee keer ergens geventileerd, maar het kan misschien geen kwaad een en ander hier ook nog maar even neer te zetten; misschien dat een enkeling er ook nog, onwillekeurig, iets aan heeft ....

1969 tot 15 juli 2009:

Roker (Samson); uiteindelijk ongeveer 30 shaggies per dag. gewicht: fluctuerend tussen 90 en 105 (78 is in mijn geval redelijk o.k., want BIJNA 25).

Na enkele mislukte pogingen:

15 juli 2009:

Vooralsnog (you never know ...) succesvol gestopt met roken. Op dat moment 102 kilo (ofwel TOEN AL bijna 25 kilo te zwaar).
(Zie voor het verhaal, in blogformaat, over juli 2009 - juli 2010: http://erasmus.stoprokenblog.nl/ )

Oktober 2009:

Onderzoek wijst uit dat m'n schildklier te traag werkt. Medicatie niet ingewikkeld, wel een kwestie van tragisch traag instellen. En NIKS snel gewichtsverlies, hoor, waar ik natuurlijk op had gehoopt ...
Gewicht inmiddels 108 kilo; "overgestapt" naar het "afvalblog" (http://tgjm.afvallenblog.nl/ -- vermakelijke lectuur kan ik jullie beloven!!), in eerste, tweede en derde instantie overigens zonder enig effekt.

3 december 2009:

Blaastest wijst uit: 40 jaar roken heeft wel degelijk blijvend effekt gehad op de longen: COPD (chronisch emfyseem en/of bronchitus), stadium 2 (van de 4, waarbij de laatste staat voor "terminaal" ...). Overigens heeft dit classificatiesysteem een belachelijke afkorting, als je de contect in overweging neemt:
"GOLD" ("Global initiative for chronic Obstructive Lung Disease"), hoe VERZIN je het ....
Vanaf eind december tweewekelijks een uurtje naar de fysio om de spieren zodanig te versterken dat ze bij "normale" bezigheden minder zuurstof vragen, zodat je niet hijgend en puffend (in mijn geval) voor het bord staat te oreren of een trapje oploopt.

28 juni 2010:

Hoewel de fysio, conditie gezien, best aardig effekt sorteert, vliegt het gewicht nog immer omhoog. Op deze datum wordt, na een laatste vakgroepetentje, mijn (hopelijk absolute) record aangescherpt: 114,8 kilo bij een lengte van 1.76 m, ofwel een BMI van 37 (lees: praktisch overleden ....).

Augustus 2010:

EINDELIJK gaat de knop ECHT radicaal om:
IEDERE ochtend 5.55 u wekker; naar beneden: koffie en sinaasappelsap naar boven (anders komt mijn meisje heur bed niet uit ...); 2000 meter roeien (op de Concept 2, niet op de sloot natuurlijk!); douchen, aankleden, kopje koffie, yoghurtje en op naar Delft om, zo mogelijk, wat kindertjes iets over wiskunde wijs te maken. Verder minstens drie kwartier op de hometrainer of een uur op de ECHTE fiets (maar ik ben WEL een mooi-weer-fietser, hoor!), dus bij elkaar een uur bewegen per dag, IEDERE DAG !!!
En eten?
Nee: GEEN modifast of South Beach of Dr Frank of Sonja huppeldepup (naamgenoot, maar gelukkig (..) geen familie), maar gewoon een beetje zinnig: NIET te veel en liefst gezond, maar GEEN beperkingen.

November 2010:

De beroemde "100-pasage" : godzalig gevoel. En intussen DUS het effekt van niet-meer-roken gecompenseerd en inmiddels op weg naar verdere verten ....

NU (27 februari 2011):

Gewicht op 91,2, dus langzamerhand zicht op de absoluut magische grens van 90 kilo (ik kan mij niet meer heugen wanneer ik daar voor het laatst onder heb gezeten, maar dat moet meer dan 15 jaar terug zijn geweest ...).

OOIT heb ik nog een paar maandjes bij Ravensbergen in Sassenheim als "spijsdraaier" in de rondte gerend: HEEL fysiek werk en mijn gewicht zat toen in de buurt van de 75, maar dat was ergens in de richting van 1988, of zo.

Ik denk, lieve lieden, dat ik DAT echt niet meer ga halen, bij leven althans, maar in de buurt van de 80: dat zou toch echt onvoorstelbaar mooi zijn en de afsluiting van een krankzinnige achtbaanrit die dan meer dan 42 jaar zal hebben omvat.

Phew --- wat verslavingen niet zoal teweeg weten te brengen ....

Ik wens jullie allemaal onvoorstelbaar veel succes in het gevecht tegen de Onsjes, Pondjes en Kilootjes en dat we uiteindelijk maar allemaal optimaal in ons vel mogen komen te zitten ---- en VOORAL: daar ook zullen weten te BLIJVEN !!

Groetjes & keep up the good life!

Theo.

P.S.:
Nog even wat algemene gegevens: Woonplaats Lisse; 55 jaar oud; getrouwd; VEEL kindertjes (maar wel allemaal op school -- werk als leraar (wiskunde) op een heel leuk Havo/Vwo schooltje in Delft), hobbies: schaken, lezen, fietsen (bij MOOI weer is er NIETS leukers dan een lekker rondje Zandvoort o.i.d.), astronomie (maar heb GEEN telescoop).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2011 15:51    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Theo, welkom bij de weegclub. Misschien vind je het leuk om hier:
https://www.weegclub.nl/forum/gezond-eten-f194.html
een eetdagboekje bij te houden, dan krijg je vanzelf tips en steun van anderen en het verschaft je inzicht in je eetpatroon. Ik zie dat je al meedoet met eens printje, dus misschien vindt je het dan wat teveel. Als je tegen je kinderen net zo lekker kletst als hier, hebben ze vast een leuke leraar aan je! Lachen

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.
Je weeggegevens zijn zichtbaar voor de andere deelnemers doordat bij al je forumberichten een blauw knopje komt te staan dat ernaar verwijst. Ook kun je een ticker aanmaken.

Dagboeken: Veel deelnemers houden goed bij wat ze eten en overleggen daarover met andere deelnemers. Het is vaak een goed idee om zo'n dagboekje voor jezelf aan te maken in het onderdeel van je dieet, zodat je zelf inzicht hebt in wat je eet en of je goed bezig bent.
En zodat andere deelnemers je kunnen aanmoedigen of steunen. Natuurlijk mag je het dagboek ook voor andere gebeurtenissen in je leven gebruiken, die niet per sé met eten of diëten te maken hoeven hebben.
Tip zorg dat in de titel van je dagboek je Nicknaam of dagboek komt te staan dan komt er een link naar toe in je profiel te staan

Ticker: Je kunt een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Deze ticker kun je eventueel ook onder al je berichtjes laten verschijnen (zoals ik dat ook doe). Voor meer informatie over de mogelijkheden, klik hier.

En een extra tip: kijk ook bij anderen in hun dagboekjes en geef hen ook jouw respectvolle commentaar en steun. Deze mensen zullen dan waarschijnlijk hetzelfde doen voor jou!

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes, Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2011 18:45    
Vrouw Weeggegevens   suusjeh
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo Theo!

Wat heb jij een ontzettend leuke manier van schrijven. Met veel humor.....dat bevalt me.
Ik zag dat je uit Lisse komt. Ik vind het altijd weer leuk als er mensen "uit de buurt" meedoen op het forum.
Ikzelf kom oorspronkelijk uit Sassenheim Erg blij

Ik wil je heel veel succes wensen en je nog even complimenteren met wat je tot nu toe bereikt hebt! Toppie en ga zo door!

Groetjes Susanne

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 18:19    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ZEER beknopte update:

februari 2011 --- februari 2016:

Eerst keurig gezakt naar 89,0 (HOERA!!), daarna overleed een goede vriend en, al dan niet naar aanleiding daarvan, steeg het gewicht vervolgens weer gaandeweg tot zelfs het belachelijke 111, eind juni 2015.

TOEN (PAS!!!) ging de knop weer om en ja, hoor, hij KAN het wel: nu inmiddels weer op 93,4 (PHEW.).
Naast schildklier en COPD ook wel even m'n 3e chronische aandoening opgelopen: nu blijkt het mannetje ook al ARTROSE te hebben opgelopen .....

(Tegen een goede vriend (Nee, niet die ..) al geventileerd dat ik binnenkort een sportclub voor COPD-ers met artrose op ga richten, haha ....)
Overigens kun je je daar vrolijk over maken, maar met beide kwalen is het zaak dat je goed blijft bewegen, dus helemaal volslagen idioot is het nu ook weer niet!

... en natuurlijk ook een beetje ouder geworden weer inmiddels: op 29 december jongstleden de 60 gepasseerd.
Okay, over 150 jaar noemen ze dat "middelbare leeftijd" en gaat men rond de 100 met pensioen, maar vooralsnog is het toch al best leuk.
Geen pasje nog, maar wat scheelt het? ....

Wordt weer vervolgd, over enige tijd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016 18:22    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Hoe lang wil je nu met een up date wachten .
Neem ons gerust mee tijdens je verdere belevenissen , ik wil je graag volgen Lachen

De derde zaterdag van september is er een meeting in Utrecht .
Het zou leuk zijn om wat forum vrienden te ontmoeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016 19:54    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Op naar het zwembad dus Theo, want zwemmen kan heel goed met jouw kwalen! Leuke zwemgroep oprichten dus? Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 feb 2016 2:25    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Inmiddels 4 juni 2016 en zowaar, zowaar: het ventje is de 89 inmiddels gepasseerd en klopt reeds aan waardes in de 87 regionen!!
Wil dus zeggen dat ik mijn laagterecord van de laatste, zeg, 15 jaar (maart 2011, lees dat vooral na!) heb gebroken!
(Een en ander toont zich nog niet in/op mijn profiel, maar geen nood: dat volgt spoedig!!)

Grappig wel dat ik nu weer met allerhande kleding zit waar ik letterlijk in "zwem", maar beter te groot dan te klein kan ik jullie verzekeren. (Ook uiterst grappig om de verkopers in "mijn" kledingwinkeltje weer voor te kunnen houden dat ze mij om een of andere reden voortdurend te grote maten menen te moeten verkopen!)

Vandaag voor het eerst weer een overhemdje aan dat al 5 jaar in de kast lag: gekocht op het euforisch moment van de "90-passage" van maart 2011, maar vervolgens bijna meteen alweer te klein .... (een jaar geleden nog overwogen om het maar weg te gooien .......)
Zegt mijn vrouw vandaag in de auto " .... EIGENLIJK is deze toch een pietsje te groot in de hals ...." ....
(Hebben we DAT weer ....)

Maar jullie zullen begrijpen dat ik stevig in de wolken verkeer, op het moment.

Temeer omdat ik de juiste aanpak van EN het gewicht EN de COPD EN de Artrose gevonden lijk te hebben: NIETS dieet, maar gewoon (redelijk gezond) eten en tegelijkertijd allemachtig veel bewegen (het laatste jaar GEMIDDELD 2 uur per dag, IEDERE DAG). Dat gaat wel iets omlaag hoor, over enige tijd, maar onder de 1,5 uur zal het niet gaan komen.

RIGHT. Nu de race naar de 80 nog even vervolgen.
Ik ga er van uit dat ik daar rond mijn verjaardag (eind december) toch wel onder moet kunnen zitten (haha, als ik dat een jaar geleden had beweerd was ik in een solide dwangbuis uiterst zorgvuldig afgevoerd).

Eerstvolgende stop wordt overigens de (long-)assistente van de huisarts, die mij ieder jaar tegen het eind van juni belt om weer een blaastest (Nee, niet DIE blaas) te komen doen.
Hoop een beetje dat ze van haar stoel valt als ze me ziet (vorig jaar was ik nog 110 kilo) en ik heb ook een BEETJE de hoop dat mijn longen er, heel misschien, zelfs een klein beetje op VOORUIT zijn gegaan (wat formeel niet kan, maar alors, doe eens gek ....).

SPANNEND ALLEMAAL!!

Ik houd jullie natuurlijk weer op de hoogte.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jun 2016 16:33    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Geweldig positieve berichten hier in je boekje en wat voel je je dan het heertje als de kleding te groot wordt.
Eigenlijk willen we dat allemaal graag , maar soms lukt het even niet.
Jij hebt je draai gevonden.
Succes hoor.

De derde zaterdag van september is er een meeting in Utrecht .
Het zou leuk zijn om wat forum vrienden te ontmoeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jun 2016 20:22    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Gefeliciteerd met dit laagterecord! Erg blij Je hebt het echt super gedaan!

Ongetwijfeld voel je je stukken beter en ook je conditie zal met al dat bewegen en niet roken met sprongen vooruit zijn gegaan. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2016 0:31    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Coby schreef:
Geweldig positieve berichten hier in je boekje en wat voel je je dan het heertje als de kleding te groot wordt.
Eigenlijk willen we dat allemaal graag , maar soms lukt het even niet.
Jij hebt je draai gevonden.
Succes hoor.

Dit is het oude voorsteldraadje hier de link van het dagboek
https://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=2054236&notToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2016 11:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2