Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Modifast Journal Linabella

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Linabella
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ja ja, het is bijna zover! Zoals mezelf beloofd te hebben, ga ik morgen beginnen met de Modifast Intensive dieet.

Zo ziet mijn Modifast voorraad eruit:

Op basis hiervan heb ik een schema gemaakt met de verdeling van de milkshakes en puddings. En hieruit is ook af te lezen hoeveel kcal ik op een dag mag innemen. Maar dit kan nog veranderen, als ik merk dat de hoeveelheid calorie-inname toch nog teveel of te weinig is.

Hierbij heb ik ook regels voor mezelf opgesteld waaraan ik me moet gaan houden!

Standaard regels:

? Elke dag minimaal 1,5 liter water drinken
? Vaste tijdstippen aanhouden:
o Ontbijt: 10.00u
o Lunch: 14.00u
o Avondmaal:18.00u
? Elke zondag, is de weeg- en meetdag
? Geen één maaltijd overslaan
Regels voor fase A:
? ?én opkikker per dag is toegestaan.
? Indien moeilijk vol te houden, vervang een milkshake- of puddingmaaltijd door een lunch bar
Regels voor fase B:
? Porties halveren*
? Vettige sauzen vermijden*
? Bewuste keuze maken met wat je op je bord neemt*
? Indien je moeite hebt met het drinken van water tijdens een maaltijd, mix het water dan met magere yoghurt (Turkse drank: Ayran)*
? Geen brood eten tijdens het avondmaal*
? Drink één glas water voordat je begint aan je maaltijd*
Regels voor fase C:
? Begin met fitnessen of volg YouTube Workout programma??s. (minimaal 3 keer in de week!)
? Indien je geen tijd hebt om een maaltijd klaar te maken, vervang deze door een drinkmaaltijd, milkshake of twee lunch barren.

* Deze regels gelden ook in fase C

A Year From Now You'll Wish You'd Started Today
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 jan 2013 14:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Tot nu toe gaat het nog goed. Netjes om 10.00u en 14.00u mijn shakes opgedronken. Ik had hier en daar slechte dingen erover gelezen op het internet, waardoor ik een beetje bang werd dat ik het ook niet lekker zou gaan vinden. Maar ik vind het gelukkig meevallen. Ik vraag me alleen af of ik 2 weken kan volhouden, zonder te gaan kauwen. Maar dan wissel ik, indien nodig, een shake wel af met een chocolade reep (van modifast!).
Maar goed, nu nog een shake om 18.00 en dan zit dat er weer op voor vandaag. Heb tot nu toe al 1 liter water op, dus nog 1 liter te gaan. Ik drink zelf normaal gesproken heel weinig, soms kom ik niet eens verder dan één glas op een dag. Een puntje waar ik me dus ook op moet gaan focussen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2013 16:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren had ik toch nog een opkikkertje gedronken rond 22.00, maar voor de rest ging het op zich wel. Denk ook wel dat ik rond de 2 liter op heb gedronken.

Vandaag heb ik de shakes niet in een keer kunnen drinken. Ik denk dat ik met één shake wel een uur mee bezig was. Vandaag zijn de tijden ook aangepast naar:
O: 10.15
L: 15.00
A: 19.00

Tot nu toe nog maar een halve liter water gedronken, dus ik moet even mezelf pushen om toch tot de 2 liter te komen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013 18:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Tot vandaag goed volgehouden. De tijden voor het drinken van de shakes lopen toch een beetje anders als gepland, maar dat is niet zo erg. Zelf heb ik nog moeite met het drinken van water, het minimale wat ik dagelijks drink is toch wel 1,5 liter, maar de 2 liter wil nog niet echt lukken.

En ik begin de shakes opeens vies te vinden, misschien dat ik dan toch iets nodig heb om in te bijten. Misschien dat ik dit weekend een Modifast reep ga nemen, maar dat zie ik dan nog wel.

Tot nu toe wel -2 kilo (waarschijnlijk is dat vooral vocht. maargoed, het motiveert toch wel een beetje!)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 19:18    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag dan toch maar begonnen met citroenschijfjes en ijsblokjes in mijn water te doen, misschien dat het dan wel lukt. Heb ook groene thee opgedronken vandaag, ik probeer dus nu even niet meer alleen standaard water te drinken.
Denk dat ik nu ongeveer al één liter heb gedronken, dus nog één liter te gaan.
Ook heb ik al 2 shakes op en ga vanavond voor het eerst een puddinkje proberen. Hopelijk is die wel lekker!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013 15:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Pudding is dus niet te doen heb ik gemerkt. Heb het niet helemaal kunnen opeten, daarvoor in de plaats heb ik een stukje komkommer genomen. Maar goed, heb nog 7 zakjes pudding over, dus die ga ik maar in shake-vorm drinken en niet eerst in de koelkast zetten, zodat het zijn puddingvorm kan aannemen.

Maarnu de stand van zaken: tot nu toe heb ik al één pudding op en een shake. Vanavond moet ik dus nog een shake op en dan was dat het weer voor vandaag. Heb ook al één liter water op, dus nog één liter te gaan.

En ook nog voor de mensen die zich afvragen of het te doen is allemaal. Ik begin nu toch wel een beetje de dagen af te tellen, tot ik weer kan beginnen met normaal eten. Maar dat is omdat ik de shakes vies begin te vinden, er zijn ook genoeg mensen die het wel lekker vinden en het juist wel makkelijk volhouden. Maar dat geldt dus niet voor mij. Ook voel en hoor ik mijn maag wel elke dag knorren, maar daar sta ik niet teveel bij stil. Dan neem ik even een flinke slok van mijn water en probeer me te focussen op iets anders. Dat is zo'n beetje hoe mijn eerste week eigenlijk is verlopen en hopelijk verloopt de tweede week toch iets sneller!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 16:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
vandaag precies één week al de modifast intensive fase A volgehouden. 2,5 kilo lichter, ben er wel blij mee! Anderen vallen wel meer af, maar dat maakt voor mij niet zoveel uit qua motivatie. Als ik maar op gewenste gewicht kom en ook daar blijf!

Ik moet wel zeggen dat ik vandaag echt energieloos was. Of het lag aan de slaaptekort wat ik had, of aan de aantal calorieën wat ik binnenkrijg. Het kan ook een combi van allebei zijn. Maar zodra ik weer thuis kwam van school, ging ik nog snel mijn laatste shake opdrinken. Ook moest ik nog een halve liter water op, dus die had ik ook in één keer naar achteren gegoten. Vervolgens mijn bed opgezocht want ik hield het gewoon niet meer. Maar goed, hopelijk was het maar voor één dagje en kan ik er morgen weer vol energie tegenaan!

Ook heb ik trouwens een obsessie of zoiets ontwikkeld. Ik kijk elke avond kookfilmpjes via YouTube. Heel raar, maar dat werkt voor mij. Dat is zeg maar de manier hoe ik deal met niks kunnen eten, haha. Maar ik heb tot nu toe wel leuke filmpjes gevonden als alternatief van lekkere gerechten zoals pizza en pannenkoeken! Ik ben blij met wat ik tot nu toe allemaal heb gevonden en ben benieuwd naar wat ik nog ga vinden!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 jan 2013 1:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben blij dat ik bijna naar fase B kan overstappen. Ik weet niet of het aan mijn verkoudheid ligt, of aan de modifast dieet die ik volg, maar het gaat sinds donderdag niet zo goed met mij. Ik heb last van erge duizeligheid, hoestbuien en hoofdpijn. Gisteren had ik zo'n erge hoofdpijn, dat ik niet eens te kracht had om uit bed te komen en een aspirientje te nemen. Het kostte me ook zoveel moeite om me aan mijn shaketijden te houden, maar heb in ieder geval toch nog 3 shakes kunnen maken gisteren. Het liefst sliep ik gewoon heel de dag om de pijn niet meer te voelen.
Maar goed, vandaag gaat het gelukkig wel wat beter. Ik heb wel blijvend hoofdpijn, maar door het innemen van aspirientjes heb ik daar niet voortdurend last van.
Ik ben ook overgestapt naar thee i.p.v. water, omdat ik dus ook keelpijn heb en voortdurend hoest. Normaal gesproken zou ik dat met honing drinken, omdat dat goed helpt tegen keelpijn. Maar omdat ik dat niet mag met het dieet wat ik volg, heb ik saliethee gemaakt. Dat werkt ook goed tegen keelpijn gelukkig.

Maar zoals ik al zei, ik ben blij dat ik maandag kan overstappen naar fase b! Dat wordt goed afbouwen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 feb 2013 13:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Huidige gewicht na 2 weken: 73,8 kg
Totaal afgevallen in fase A: 4,7 kg

Ik ben er zelf heel blij mee! Toen ik 72 woog (6 maanden geleden ongeveer), had ik ietsjes meer zelfvertrouwen. Ik heb zelf een trauma met mijn benen, want al het vet komt daar terecht, i.p.v. de rest van mijn lichaam. Daarop liep ik vaak op hoge hakken, zo dacht ik dat ik het in ieder geval een beetje kon verbergen. Maar ik hield natuurlijk alleen mezelf voor de gek.Toen ik dus 72 woog, durfde ik weer op platte schoenen te lopen. Ik begon beetje bij beetje meer zelfvertrouwen te kweken, ook al had ik niet erg dunne benen, maar het begon in de buurt van te komen van de Beyonce legs! En daar streef ik weer naar en ik ben blij dat ik weer bijna tegen de 72 kg aan zit! Schaam Schaam

Maar goed, vandaag ga ik eenmalig mijn eetschema omgooien. Eigenlijk zou ik vandaag een shake vervangen door een avondmaaltijd, maar daarvoor in de plaats heb ik lekker ontbeten.

O: Banaan pannenkoekjes (klik hier voor recept)
2 cherry tomaatjes
L: shake
A: shake

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2013 13:35    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb de porties wel goed verminderd, maar toch is er deze week er niet veel vanaf gegaan. Ik denk dat ik toch vanaf morgen beter kan beginnen met sporten. Dan maar kijken hoe het zal lopen..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 13:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2