Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Modifast, dagboek

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   OlgaR81
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Vandaag begin ik met met het modifast intensive dieet.
Ik ga hier mijn ervaringen delen om het van mezelf af te kunnen schrijven en tegelijk anderen op te hoogte te houden van dit avontuur!

Mijn naam is Olga, 39 jaar, getrouwd en moeder van 3 jongens.
Sinds mijn 18e weeg ik meer dan 100 met 135 als hoogste gewicht, na de zwangerschap van mijn 1e.
Sinds dat moment ben ik hoe ik eet gaan veranderen en ben ik met low carb al heel wat afgevallen.
In maart, voor de coronamaatregelen woog ik 103, maar dat is door verkeerd eten en op mijn luie reet zitten weer opgelopen tot 111!!
8 kilo erbij in die 4 maanden....
Ik heb van alles uitgezocht over behandeling bij de obesitaskliniek, maar, mijn BMI is te goed!! Ook ingelezen over maagballonnen, maar die kosten en risico’s zijn me toch te hoog.

In het verleden ben ik ooit 17 kilo afgevallen met modifast in 2 maanden tijd. Het werkt dus! Het vasthouden daarna, daar zit m het probleem!! Ik heb besloten om daarom voor dat stuk hulp te gaan zoeken. En dan niet bij een dietiste, maar bij een psycholoog.
Ook van die zoek- en ontdekkingstocht ga ik jullie zeker op de hoogte houden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2020 11:24    

Reageer met quote
Vandaag dag 1.

Gisteren had ik mijn laatste echte maaltijd, en wat voor 1. Een vriendin is 40 geworden en vierde dat het een barbecue. Het was erg gezellig en de wijn vloeide goed en dat voelde ik wel even vanmorgen..... gelukkig was ik er helemaal op ingesteld dat het mijn laatste maaltijd zou zijn want vandaag is dag 1 van mijn modifast intensive programma.

Om 10:00 ( uitslapen! Dat kan alleen als ik bij mijn moeder ben en de kinderen ons van haar niet mogen storen)
Vanilleshake. De smaak viel me alles mee, maar onderweg terug naar huis begon mijn maag toch te rammelen!
Om 13:00 de twee andere jongens opgehaald bij mijn schoonmoeder en omdat we vanaf daar nog een half uur moesten rijden toch de 2e shake in de auto klaar gemaakt om 13:30. De aardbeien deze keer en ook dat viel niet tegen.

Hoewel je 4 shakes per dag mag, sla ik er vandaag ivm de kater 1 over. Om 17:15 is mijn man frietjes gaan halen en heb ik de kroketten in de airfryer gedaan en tegelijk de waterkoker aan voor de Oosterse noedelsoep.
Terwijl zij nu beneden lekker zitten te eten trek ik me even terug, ik moet die verleiding niet eens in de buurt hebben, want na die soep roept mijn maag om meer...... en dat komt er gewoon niet in!

Vanavond alleen nog water en koffie en dan morgen al door naar dag 2!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2020 17:05    

Reageer met quote
Vandaag dag twee, gisteravond met een rammelende maag naar bed... gelukkig wel in slaap gevallen en ook de hele nacht goed door kunnen slapen. Om 9:00 vanmorgen had ik de vanilleshake met een snufje kaneel. Ik doe er de volgende keer wel wat extra water bij, vond t nu net vla om te drinken.
Voor de lunch aan de chocoladepudding, terwijl mijn jongens aan een boterham met worst en speculoos zaten.
Om 15:00 de aarbeienshake en straks om 18:30 de preisoep. Mijn man staat voor het eerst dit jaar te koken! Ik ruik ook hierboven de karbonaadjes.......

Vandaag niet erg actief bezig geweest, hoewel ik mijn 10.000 stappen al ruim heb.
Vanmorgen heb ik de voorraadkast opgeruimd. Alles wat over of op de datum zat er uit en wat straks niet past in het new and improved eten heb ik meegegeven aan mijn huishoudelijke hulp. Zij was er erg blij mee en ik weet weer precies wat ik in huis heb.

Toen de regen wegtrok ben ik met de kids naar een speeltuin 1,5 km verderop gewandeld, even er lekker uit na een paar uur regen.

Dat ik nu niet aan tafel kom vindt vooral mijn jongste van net 5 maar stom, dat papa ook weet hoe de koekenpan werkt was dan wèl weer leuk.

De avond ga ik wel doorkomen, hopelijk met iets minder rammelende maag. Morgenochtend ga ik na het wegbrengen van de kids naar de bso samen met mijn man naar de sportschool. Ze zitten aan t eind van de straat en ik heb me voorgenomen in elk geval 3x per week te gaan. Ik deed ook aan boorcampen op de dinsdag voor Corona, dat pak ik na de 3 weken modifast weer op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2020 17:04    

Reageer met quote
Weer een onrustige nacht, eerst had ik het koud en toen te warm.... slapen met een rammelende maag is lastig!
Ik at ‘s avonds niet zoveel, maar wel een echt goed vol bord als avondeten en de laatste weken kwam er ook in de avond nog wel een crackertje met brie of blokjes kaas op tafel. Een shake van 200ml is andere koek!

Vanmorgen om 8:30 begonnen met de vanille shake met wat extra water en kaneel, om 9:00 kids naar de bso en om 9:15 stonden mijn man en ik in de sportschool. We doen daar een circuitje met apparaten en die worden automatisch na iedere 6 sessies aangepast naar een volgende training. En dat merkte ik! Alles 10 kilo zwaarder....pfff

Voor de lunch had ik de soep genomen, omdat ik de afgelopen twee avonden heel veel,honger had na de soep. Vanavond doe ik de pudding.

Vanmiddag nog even naar de markt gefietst, lappen stof gehaald voor mijn nichtje die zondag jarig is. Ze krijgt een naaimachine van oma en dit past er dan wel mooi bij. Na dat tochtje was mijn energie op. Voor de zouten nog een opkikkertje genomen, maar nu heb ik wel een beetje hoofdpijn. Daar moet ik dus even doorheen, ik weet dat dat door het shaken komt en dat het overgaat.

Morgen meer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020 17:17    

Reageer met quote
Gisteren was een goede dag, de hoofdpijn was weg en er waren wat leuke verrassingen. Een vriendin die ik al 1,5 niet had gezien kwam rond 10:30 een kop thee doen, en ging om 17:00 naar huis.
En op het moment dat zij vertrok reden mijn zus en zwager uit Zeeland ineens de straat in! Hij moest voor zijn werk een klus in Amsterdam doen en ze was vrij en had bedacht dat t leuk was om dan na de klus mij en de kids te verrassen Lach
Altijd leuk die spontane bezoekjes

Voor mijn vriendin heb ik de koekjes op tafel gezet en bij de lunch een boterhammetje gesmeerd, voor mijn gezin, zus en zwager heb ik ovenbaketray met kip, broccoli, zoete aardappel, paparika en krieltjes gemaakt en een flinke bak salade en zelf natuurlijk aan de shakes! Even lastig als je dan dat lekkere eten ruikt, maar ik was sterk Lachen

Gisteravond kreeg ik toch ineens pijn in mijn buik en jawel.... ongesteld..... Gezien ik door die shakes langzaam in Katies kom zal dat wel weer lekker heftig worden....
Kan er ook nog wel bij..... extra goed als ik dan niet voor koolhydraten zwicht. Normaal gesproken heb ik enorme zoet en snack behoefte als ik ongesteld ben... cheese onion chips en pure chocolade met hazelnoten, bij voorkeur van cote d’or.
Ik neem maar de chocopudding ter vervanging deze week.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 10:39    

Reageer met quote
Gisteren in de ochtend al geschreven en daarna niet meer.

Vandaag dag 6. Het begon al lastig bij het ontbijt. Shake op en toen stond in de koelkast te turen met het idee, wat ga ik nu eens eten..... Ik moest nog even wakker worden. Toch wel een paar lastige momenten gehad.
De kids een snoepje en ik toen ook twee yoghurtgummies en een dropje genomen... Als middag snack wraps gemaakt met sla, ham en roomkaas en ook daarvan verdween wat in mijn mond.
Om verder verleidingen te doorstaan heb ik wat augurkjes en Amsterdamse uitjes genomen.
De mannen hier kregen een van mijn lievelings (keto! Dat wel!) gerechten. Crackslaw loempia..... ik moest toch wel even proeven of het goed genoeg was!!

Foei foei foei..... alles bij elkaar valt t misschien qua calorien wel mee, maar vooral, die snoepjes!!! Why!!?
Het voegt echt niks toe. Ik kan het op de hormonen en ongesteld zijn steken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2020 23:09    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2020 13:07    

Reageer met quote
Het was een lekker druk weekend en dan ga ik niet schrijven natuurlijk....

Gisteren was de eerste echt uitdagende dag, de verjaardag van mijn nichtje. Nee zeggen tegen taart was niet zo moeilijk en mijn schoonzus zette een grote schaal met rauwkost op tafel! Hoera!
Wel gedipt in de heksenkaas, dat was misschien niet de beste keuze, maar altijd beter dan worst, kaas en chips!

Vanmorgen stond de weegschaal op 107,6 dus het gaat nog steeds naar beneden.

Koken voor de kids en mijn man blijft ook lastig. Ik proef dan toch even of het wel goed op smaak is, of gaar.
Het zijn dan geen hele maaltijden die er in gaan natuurlijk, maar toch voelt het dan fout!

Ik twijfelde vorige week nog tussen 3 of 4 eetmomenten per dag. Ik merk dat ik nu eigenlijk gewoon goed ga op 3. Ik ben vrij laat wakker en als ik pas ontbijt tussen 9:00 en 10:00 lunch ik ook wat later, zo rond 13:30 en 'trek ik m door' tot 17:30. In de avond koffie en water en dan gaat t eigenlijk gewoon goed. Ik hoop dat dat deze week ook zo blijft. Ik zie toch wat op tegen de warmte van deze week en dan heb ik ook nog eens beloofd aan mijn kids dat we deze week de Afrikaanse kookweek gaan doen! Morgen maak ik tajine voor ze in de slowcooker, maar het is zoooooo lekker.
Ik vries maar een portie in voor mezelf voor volgende week! Dan houd ik wat tegoed.

Want ja, eten is lekker, maar volgende week bij het volgende weegmoment onder de 105 zitten in nog veel lekkerder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2020 17:34    
Vrouw Weeggegevens   Zilverling

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
OlgaR81 schreef:
Vandaag begin ik met met het modifast intensive dieet.
Ik ga hier mijn ervaringen delen om het van mezelf af te kunnen schrijven en tegelijk anderen op te hoogte te houden van dit avontuur!

Mijn naam is Olga, 39 jaar, getrouwd en moeder van 3 jongens.
Sinds mijn 18e weeg ik meer dan 100 met 135 als hoogste gewicht, na de zwangerschap van mijn 1e.
Sinds dat moment ben ik hoe ik eet gaan veranderen en ben ik met low carb al heel wat afgevallen.
In maart, voor de coronamaatregelen woog ik 103, maar dat is door verkeerd eten en op mijn luie reet zitten weer opgelopen tot 111!!
8 kilo erbij in die 4 maanden....
Ik heb van alles uitgezocht over behandeling bij de obesitaskliniek, maar, mijn BMI is te goed!! Ook ingelezen over maagballonnen, maar die kosten en risico’s zijn me toch te hoog.

In het verleden ben ik ooit 17 kilo afgevallen met modifast in 2 maanden tijd. Het werkt dus! Het vasthouden daarna, daar zit m het probleem!! Ik heb besloten om daarom voor dat stuk hulp te gaan zoeken. En dan niet bij een dietiste, maar bij een psycholoog.
Ook van die zoek- en ontdekkingstocht ga ik jullie zeker op de hoogte houden!

Hallo, Ik wens je heel veel succes. Ik herken het aankomen tijdens de corona maatregelen, en ook het vasthouden van goede eet keuzes. groejes Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2020 18:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1