Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mislukkingen en negatieve dingen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Vannacht ging het 'mis' met mij... gelukkig niet mijn plan om geen suikers te eten doorbroken al was ik wel in de verleiding. Maar wel teveel gegeten en ook iets met gluten erin.
Ik kijk terug en zie dat het een 'keten' was van gebeurtenissen en omstandigheden...
* 's middags een decafé koffie besteld in een café waarvan ik weet dat het dan vaak toch niet echt decafé is. Daardoor was ik 's avonds veel te wakker / actief. Ik had thee moeten nemen ook al vind ik dat lang niet zo leuk - de lol van naar een café gaan is koffie drinken, luxe cappucino of latte, doe ik thuis nooit. Maar ik zal er toch aan moeten wennen misschien om thee te kiezen. Sip
* de hele dag als een gek lopen rondrennen om een aantal dingen gedaan te krijgen. Er zou onverwacht bezoek komen dus snel snel stofgezogen en opgeruimd. Daardoor ook te weinig kunnen ontspannen, 's middags ook weer snel snel allerlei boodschappen doen en haasten omdat mijn man naar de kapper moest en ik in die buurt moest zijn. Stress dus.
* 's avonds dan eindelijk rusten en tv kijken. Maar als ik ontspan komen de emoties en zorgen boven... dus toen ik naar bed zou gaan was ik te geëmotioneerd. Ik ben mijn gedachten toen gaan opschrijven. Daardoor was ik te laat in bed.
* En toen ik er in lag, ontdekte ik dus dat ik nog 'hyper' was van de cafeïne.... weer stress omdat ik uitgeslapen wilde zijn voor de lange dag vandaag. En ja DAN denk ik, goh het is alweer uren geleden dat ik at, als ik nu wat eet slaap ik misschien beter in... en ben ik opgestaan ook om nog even rustig wat te doen zodat ik misschien zou kunnen inslapen. Tja, en dan begin ik met eten en dan eet ik dóór. Geen klassieke eetbui (dooreten tot je niet meer kunt) maar wel teveel gegeten en daar baal ik van.

Dus voortaan...
* Even een tijd lang echt focus op genoeg slaap krijgen; op tijd naar bed, wekker zetten om te zorgen dat ik op tijd me ga voorbereiden om naar bed te gaan.
* GEEN cafeine meer hoe vervelend ik het ook vind om saai thee te nemen in een café. Een paar weken lang maar even NIET hetzij dat ik maar mijn éigen decafé meeneem en dan om een kop heet water vraag of zo. Grrr.
* Proberen om (nog) beter mijn agenda in te plannen zodat ik genoeg rust overdag heb zodat ik niet 's avonds overspoeld word door onverwerkte gevoelens en gedachten.

Zucht. Het valt niet mee. Maar als ik gezond(er) wil worden zit er niks anders op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018 9:09    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Goh, dat de koffie nog zolang doorwerkt! Ik drink nooit koffie dus geen ervaring mee. Is er niet iets anders gezelligs waar ze wel echte decafe serveren? Ik vind het eigenlijk wel raar dat ze iets anders geven dan ze zeggen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018 9:52    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Nicky verse muntthee vind ik ook wel gezellig altijd. Doe ik er de helft van de bijgeleverde honing in, net voor het smaakje. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018 11:10    

Reageer met quote
Mineola schreef:
Goh, dat de koffie nog zolang doorwerkt! Ik drink nooit koffie dus geen ervaring mee. Is er niet iets anders gezelligs waar ze wel echte decafe serveren? Ik vind het eigenlijk wel raar dat ze iets anders geven dan ze zeggen!

Niet iedereen is heel gevoelig voor cafeïne maar ik wel... En omdat ik het thuis nooit neem is mijn gevoeligheid groter. Als je elke dag een paar koppen koffie drinkt went je lijf er aan. Ik moet zelfs uitkijken met groene thee (zit ook wat cafeine in), zwarte thee is net zo erg als koffie, en ook chocolademelk houdt me weleens uit de slaap.

Weet je, de meeste café's maken de decafé in hetzelfde apparaat waar ze ook gewone koffie in maken. Dus vaak zit er dan toch nog gewone koffie in de machine. Ze gooien er dan wel netjes decafé koffie in maar je krijgt toch nog veel cafeine mee van de prut die in het apparaat zit. En decafé is ook niet gegarandeerd altijd cafeine-vrij...
We weten van sommige café's wel dat we een risico lopen. Dus eigenlijk moet ik daar dan thee nemen. Zeker als het na 12 uur 's middags is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018 12:44    

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Nicky verse muntthee vind ik ook wel gezellig altijd. Doe ik er de helft van de bijgeleverde honing in, net voor het smaakje. Lach

ja ik neem wel vaak bijzondere thee met b.v. sinaasappelsmaak of gember thee. Geen honing - ik heb net weer de suikers afgezworen... Rollende ogen Erg blij Houd er ook niet zo van in de thee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018 12:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4