Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Min20... zegt genoeg!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Min20
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven (Terug naar de basis gastric sleeve )

Reageer met quote
Goedemorgen.. of eigenlijk goedenacht Lachen

Mijn "naam" is Min20 en ik ben 34 jaar. Ook ik heb, zoals zo velen, in het nieuwe jaar gekozen voor een nieuwe start.
De echte nieuwe start heb ik gemaakt in 2013. Ik woog 142 kilo en kreeg een gastric sleeve. Hiermee ben ik 62 kilo afgevallen en sindsdien schommelde ik tussen de 80 en 82 kilo. En als ik mezelf op foto's zie, wat dat prima!

December 2016 kregen wij persoonlijk een hele zware tegenvaller. Ik was op dat moment mama van 2 zoons. Een van net 5 en een van 9 maanden. Ook was ik dik 20 weken zwanger van een meisje (ja... dat is heeeel snel achter elkaar en we waren ook nog maar net van de schrik bekomen). Het geluk kon niet op. Tot ik met mijn oudste even naar de huisarts ging omdat hij al best een tijdje ziek was. Na bloedprikken kregen we te horen wat er loos was. Leukemie... of terwijl bloedkanker. De grond zakt onder je voeten vandaan en je gaat in een overlevingsstand. Het enige wat nog telt zijn je kinderen. De oudste zijn behandeling, de jongste de aandacht die hij verdient....

Het laatste waar ik aan dacht was mezelf. Ik kwam niet meer aan de voorgeschreven 6 porties. Ik kwam niet meer aan mijn minimale hoeveelheid eiwitten, ik at en dronk tegelijk... Door mijn zwangerschap had ik bekkeninstabiliteit en was ik nauwelijks mobiel. Tijdens mijn zwangerschap kwam ik niet gek veel aan, mijn dochter at al het extra wel op bij wijze van. Maar we hebben vooral het eerste jaar van de behandeling meer dan de helft van de tijd in het ziekenhuis geleefd en dan maak je gewoon vaak verkeerde/makkelijke keuzes. Na mijn bevalling vlogen de kilo's er aan.

Inmiddels zitten we meer dan 2 jaar vol in behandeling tegen de leukemie en wordt het een way of life. We moeten nog 1 jaar. Tot eind 2019. Doordat het gewenning is geworden heb ik het idee dat ik weer tijd heb om een beetje aan me zelf te denken. Ik heb de porties en eiwit-richtlijnen weer opgepakt en denk ik er aan dat eten en drinken tegelijk niet meer gebeurd. Geen echt dieet maar gewoon terug na de basis van na mijn sleeve.

Binnenkort probeer ik ook het sporten weer op te pakken. Ik heb in huis een super de luxe loopband, met het idee dat ik dan geen smoesjes zou hebben dat sporten niet leukt, maar die functioneert meer als mooi kledingrek dan daadwerkelijk als loopband. Dan kan natuurlijk niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2019 1:42    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
Hallo Min20 , van harte welkom bij de weegclub.
wauw wat een verhaal zeg...wat een schrik en zorgen om je kind...ik hoop dat het goedkomt

Je kunt een eetdagboekje of hier een eetdagboekjestarten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2019 11:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1