Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mikkemuis de wintermaanden door

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mikkemuis
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Tja, daar ga ik dan voor het vijfde jaar op een rij. Winter, veelvraat en niks doen vet er weer afhalen. Hoe dom kan een mens zijn ? Schaam Schaam Lachen

Tot mijn 50ste weinig aan de hand schommelde braaf tussen de 57 en 65 kg. Heerlijk gewicht voor mezelf, maar ook voor kleding kopen/passen. 't zat altijd wel goed.

En tja, dan kom je boven de 50 en dan gaat ieder pondje door "het niet beweeg mondje", zo blijkt.

Als ik maar iedere dag tenminste een uur beweeg (heb een zittende baan) dan kan ik redelijk wat voedsel wegstouwen voor ik er voor gestraft word. Maar ... in de wintermaanden ben ik lui en heb een grote behoefte aan lekker vet, veel en zout eten en daarnaast niet vies van gebak en koek.

Dus nu als de 5 jaar gebruikelijk "aan de lijn" pffffff

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2013 12:42    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Mikkemuis, welkom bij de weegclub. Schilder jezelf niet zo negatief af meid, dat werkt door in je eetgedrag. Blijf positief, je doet er nu toch iets aan? We maken nu eenmaal fouten, daar leer je van. Idee

Dit weegclubforum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Van links naar rechts:
Ron, Odette, Ellen, Astrid, Emy,
Coby Dini, Karin

Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor het subforum Gezond eten

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2013 15:13    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
mmm ben niet zo negatief hoor, er staat een smiley achter ....
een lachende oerdomme doos Lach

En leren, neen, waarschijnlijk zal ik het niet leren en zal ik hetzelfde blijven doen ..... totdat het me ooit wellicht niet meer zo uitmaakt om wat zwaarder te zijn. Want laten we eerlijk zijn, het valt gelukkig allemaal nogal mee Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2013 16:26    

Reageer met quote
Als je dit gewicht dan maar vasthoudt de rest van je leven, want met zo'n instelling ligt het wel op de loer hè. Erg blij
Nu ben je niet echt te zwaar Nee, hoewel ik me kan voorstellen dat je die paar kilo eraf wilt hebben, maar naarmate je ouder wordt (hoor mij) Rollende ogen gaat het toch wel steeds moeizamer. En als je dan op een punt belandt dat het je wel uitmaakt dat je aangekomen bent... draai de knop dan nog maar eens om.
Je weet wat ze zeggen op de reclame hè... wat er niet aankomt hoeft er ook niet af! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2013 16:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Kaatje en ik heb respect voor jou .... ik zie dat je het jaar in, jaar uit keurig vasthoudt.

Mijn punt zit in het niet bewegen in de winter. Als het koud en regenachtig wordt in november ben ik net een mol. Misschien dat met hulp van deze site ik het wat beter vast ga houden, want op zich is het nergens voor nodig om het steeds zo op te laten lopen. ........... en ook zonde om steeds een bere conditie te verliezen. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2013 17:59    

Reageer met quote
Dank voor je lieve compliment, da's ook pas van de laatste jaren hoor. Schaam Schaam Al doende leert men hè. Erg blij
Het is denk ik ook een vrij natuurlijke reactie, die van jou. Genetisch bepaald als soort, bedoel ik. Als het koud is moet je zo min mogelijk energie verliezen en zo veel mogelijk warm blijven. Dus wat dat betreft ben je héél 'oergezond' bezig! Erg blij
Misschien 's winters iets met youtube filmpjes of op de Wii? Gelukkig ligt dat net achter ons... voorlopig dus lekker veel erop uit!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2013 18:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
mmm er beginnen wat druppeltjes te vallen, hier meer lezend op dit forum. In mijn eigen directe omgeving ga ik om of met meiden die zo rond de 38 - 43 jaar zijn, die geen van allen last hebben van dikker worden, omdat ze vreselijk actief zijn met sporten, uitgaan, ook hun uiterlijk belangrijk vinden enz. en als ze al eens een kilootje of zo aankomen, onmiddellijk ingrijpen, beetje "de yuppie-achtigen".
De andere groep vriendinnetjes, van mijn leeftijd rond de 55, zich bewegend in een wat kleiner kringetje, zijn zonder uitzondering behoorlijk te zwaar en tillen überhaupt minder aan hoe ze er uit zien.
Beide groepen vertellen me vooral niet te moeten gaan lijnen.
De jongeren vanuit het oogpunt, zoals ze zeggen je ziet er waanzinnig goed uit voor je leeftijd, (me misschien vergelijkend met hun moeders?) en de van mijn leeftijd omdat ze zelf tenminste 20 kg zwaarder zijn? Geen idee?

Beiden helpen niet, hoeft ook niet, het gaat om wat ik vind.

Ik zie hier vooral veel vrouwen die net als ik de ltste 5 jaar jojo-end door het leven gaan, eraf en er weer bij en maar herhalen.

Door wat ik lees, begrijp ik steeds meer jouw opmerking, Kaatjekat. Ik wil dit niet meer voor mezelf. Kan ook niet goed zijn voor mijn lijf. Periodes van minder voedsel (wel gezonder) en onder tussen bouwend aan een top conditie (dus toch roofbouw)afgewisseld met periodes van meer (en ongezond voedsel) en een conditie verval. Slaat helemaal nergens op. De omgekeerde wereld.

Ik ga deze keer eens netjes terug naar 66/65 en hou me er maar aan dat ik dit vasthoudt. Daar zal de werkelijke battle liggen.

Feitelijk is daar niet zo veel voor nodig, niets meer dan dat ik normaal eet en blijven wandelen met de hondjes, want in basis is de aanleg tot dik te worden er bij mij niet. Het zit allemaal in mijn eigen gedrag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 mei 2013 11:09    

Reageer met quote
Wat goed dat je het voor jezelf in beeld brengt! Dat is immers de kern... als je doorhebt hoe het voor jou werkt en ook hoe je het NIET wilt, kun je er iets aan doen. Het hoeft ook niet hard te gaan en het blijft een leerproces. Dus met vallen en opstaan. Als je maar steeds opstaat...
Volgens mij gaat het helemaal goedkomen met jou. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 12 mei 2013 13:28    
Vrouw Weeggegevens   D01

Reageer met quote
welkom
ik ben iets jonger maar herken het probleem
daarom probeeer ik idd op te passen zodat het niet teveel uit de hand loopt
voel ik me ook lichamelijk beter bij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 mei 2013 16:28    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
D01 schreef:
welkom
ik ben iets jonger maar herken het probleem
daarom probeeer ik idd op te passen zodat het niet teveel uit de hand loopt
voel ik me ook lichamelijk beter bij

Ik zie dat je dat tenminste al een jaar lang prima lukt, klasse!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 mei 2013 16:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3