Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Mijn ultieme poging

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   PaulineDHC
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 4-3-2017
Berichten: 8
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Harderwijk


  Reageer met quote
Okee. Nu moet het echt. Mijn lijf begint het op te geven, beginnende artrose in mijn knieen, glucose intolerantie, mogelijk vaatlijden. Mijn vader overleed op 52 jarige leeftijd aan overgewicht en hoge bloeddruk (bloeding in zijn hoofd gekregen) en ik ben aardig op weg om hem te volgen maar dan op 39 jarige leeftijd als alleenstaande mama van 2 kids. Dus klaar. Ik ga afvallen. Met het systeem wat ik jaren geleden ook gebruikte; propoints van weight watchers. Hier volgt dag 1:

Ontbijt
Boterham met boter en vlokken: 5 punten
Kop thee met melk: 1 punt

Tussendoor:
Groentensalade met naturel dressing: 1 punt
Rijstewafel: 1,5 punt

Lunch:
Twee boterhammen met boter kaas en twee plakjes salami: 9 punten
Rijstewafel met pindakaas (mijn kadootje van de dag) 4,5 punten

Tussendoor
Banaan en grapefruit: 0 punten
Kop koffie met melk: 1 punt

Avondeten
Zelfgemaakte kippensoep met 100gr kip en 45gr rijst, soepgroenten en 1 bouillionblokje: 7 punten
1 boterham om te dopen: 3 punten

Avond:
1 plakje ontbijtkoek en 1 sneetje Leerdammer : 4 punten

Totaal 37 punten

Overigens: ik verspreid mijn weekpunten over de week als het zo uitkomt. Mocht er een avondje uit in de planning zitten dan spaar ik ze op. Daarbij mag ik 29+8 punten is precies 37.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2017 19:32    
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-7-2016
Berichten: 1376
Dieet: Weight Watchers


  Reageer met quote
Hallo Pauline, welkom. Jeetje wat heftig zeg van je vader, en als je dan zelf ook al kwaaltjes krijgt dan kan ik me helemaal voorstellen dat je nu echt door wilt pakken. Voor jezelf maar zeker ook voor je kinderen. Heel veel succes. Je eerste dagmenu ziet er in ieder geval al goed uit.
Ik ben vorig jaar ook begonnen met propoints een ondertussen 16 kilo afgevallen. Momenteel staat het al een tijdje stil en ben ik gestopt met tellen en ook deels met afwegen maar ik blijf nog steeds gezond eten enzo net als toen ik nog wel propoints telde. Dus hopelijk gaat er uiteindelijk nog wat meer af.

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass it's about learning to dance in the rain.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2017 21:18    
Vrouw Weeggegevens   PaulineDHC
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 4-3-2017
Berichten: 8
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Harderwijk


  Reageer met quote
Ontbijt
Bruine boterham met boter en vlokken:5 punten
Kopje thee met melk: 1 punt

Tussendoor:
Halve banaan
Twee beschuiten met boter en 1/2 plakje kaas en 1plakje salami: 6,5
Kop koffie met melk: 1 punt

Lunch:
Gebakken groenten met twee plakjes ontbijtspek in olijfolie: 5 punten
Beker melk: 2 punten

Diner:
200gr gekookte aardappelen, sperziebonen en 100gr kip in olijfolie: 9 punten

Avond:
1 blikje alcoholvrij bier: 3 punten
1 banaan met honing: 2 punten

Totaal 37,5 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jul 2017 19:58    
Vrouw Weeggegevens   PaulineDHC
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 4-3-2017
Berichten: 8
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Harderwijk


  Reageer met quote
Ik vind het best lastig om zonder plan mijn punten te verdelen. Ook nu had ik 's avonds een hoop punten over waardoor ik wel gezond wat lekkers kon nemen maar vanochtend liep ik te rammelen om 11:00 waardoor ik de beschuiten ben gaan eten.
Hoe doen jullie dat? Ik denk bij in de avond een hollandse maaltijd dan meer punten overdag verdelen en bij bv italiaanse keuken minder punten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jul 2017 20:01    
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-7-2016
Berichten: 1376
Dieet: Weight Watchers


  Reageer met quote
Ik plan echt voor elke dag al bij het boodschappen doen wat ik ga eten aan warm eten. Plus dat ik zelf altijd 's-middags warm eet maar ik ben eigenlijk altijd thuis en kan me voorstellen dat dat wat lastig is als je gewoon moet werken. Maar inderdaad wat je zelf al zegt als je aardappels met groente en vlees eet als warme maaltijd, zeker als je er kip bij hebt dan is het handig om overdag misschien even wat extra punten op te maken. En als je pasta of rijst ofzo eet dan overdag die extra punten opsparen voor het geval dat.
Ik eet overdag warm omdat ik dan meer energie nog heb om te koken dan 's-avonds maar ik heb ook gemerkt dat het daardoor makkelijker was om mijn punten beter over de dag te verdelen omdat ik het makkelijker vind om met de tussendoortjes en de broodmaaltijd te puzzelen met de punten die ik nog over heb.

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass it's about learning to dance in the rain.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jul 2017 20:43    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 35717
Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
van harte welkom Pauline

het is een beetje zoeken naar wat voor jou het beste werkt
ik ben geen ontbijter maar heb dat wel geleerd bij de Weight Watchers...je kunt je ontbijt ook opsplitsen,honger is nooit goed
kies voor magerder produkten dan mag je wat meer
wat extra groenten en bv magere kwark en een eitje zijn goede vullers
borden vol pasta en aardappelen passen niet echt bij Weight Watchers
Italiaans eten kan heet goed maar neem de helft van de pasta en vul het aan met bv linzen of witte bonen,meer vezels en dat vult goed
en natuurlijk veel groente er door

_________________

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 23 jul 2017 9:34    
Vrouw Weeggegevens   PaulineDHC
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 4-3-2017
Berichten: 8
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Harderwijk


  Reageer met quote
Omdat ik vandaag met de kids ging zwemmen heb ik de punten wat anders over de dag verdeeld.

Ontbijt:
Gekookt eitje met boterham met boter: 6 punten
Kop thee met melk: 1 punt

Voor het zwemmen:
Bruine boterham met pindakaas vult lekker: 6 punten
Kop koffie met melk: 1 punt

Tussendoortjes in het zwembad (had een bak met lekkers mee maar heb alleen puntenin mijn hoofd bijgehouden niet wat ik letterlijk heb gegeten): in totaal 4 punten

Lunch om14:00 omdat we 's avonds later aten: brinta met melk: 8 punten

Fruit: appel banaan

Avondeten: volkoren spagetti met kipfilet. Geen kant en klare saus maar verse saus van ingekookte tomaten en kruiden: verzadigingsporties: 13 punten

Avond: 1 kop thee met melk

In totaal 40 punten.

Ik heb mijn puntenaantal vandaag wat verhoogd omdat ik in de afgelopen twee dagen twee kg ben afgevallen. Dat gaat te snel voor mijn gevoel. Vandaag dus wat weekpunten gebruikt, kijken of het dan langzamer gaat.

Morgen gaan we een dagje weg, neem veel mee maar ga ook ergens gezond een broodje eten, dus dat zijn ook weekpunten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 jul 2017 19:57    
Vrouw Weeggegevens   PaulineDHC
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 4-3-2017
Berichten: 8
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Harderwijk


  Reageer met quote
Okee, ik heb geen tijd om de hele dag door op te schrijven wat ik precies eet. Wel houd ik bij waar mijn punten heen gaan, naar ontbijt, lunch diner, extra of drinken.
Eergisteren had ik 40 punten op, gisteren weer 37. Ik eet soms iets meer anders gaat het te hard.

Wat wel leuk is, ik eet nieuwe dingen. Gisteren bv een salade gemaakt van rucola sla, jonge capuchijners, komkommer, tomaat en mozzarella. Dat heb ik in vier taco schelpen gedaan voor een crunchbite. Heerlijk.

Ook vind ik het leuk om weer kleur te eten. Roze radijsjes, groene paprika etc ipv alleen wit en bruin.

Het gaat prima. Over 1 week wel weer werken, dan word het lastiger. Ik werk in de zorg dus onregelmatige tijden, overal snoep taart en koek, en hoe maak ik daar in hemelsblauw een salade Haha. Zorgen voor later.

Vanavond eet ik wat weekpunten want we eten aardappels, bloemkool en eendeborst (met vel). Yum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 11:20    
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-7-2016
Berichten: 1376
Dieet: Weight Watchers


  Reageer met quote
Jammie, die salade klinkt heerlijk. Ga ik ook eens proberen alleen dan zonder de mozzarella want die mag ik niet.

Je zou je salade voor op je werk thuis natuurlijk al klaar kunnen maken en dan eventueel de dressing apart meenemen tenzij je het lekker vind als de dressing goed in de salade getrokken is dan doe je die er thuis natuurlijk al op. En je zou eventueel kunnen zorgen dat je iets van tussendoortjes bij je hebt met weinig punten voor als de rest aan de taart, snoep of koek gaat zodat je toch mee kan doen.

Maar even een vraagje als het te hard gaat met afvallen zit je dan niet sowieso te laag in je dagpunten?

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass it's about learning to dance in the rain.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 16:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1