Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mijn modifast ervaring dagboek

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   manon-lvd
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Ik wil dit dagboek hier neerzetten om anderen te inspireren.
Zelf was ik aan het begin van mijn modifast reis erg op zoek naar ervaringsverhalen. Gewoon als houvast. Ik heb daar heel veel aan gehad.

Inmiddels ben ik al in week 4 aan beland, maar heb voor mezelf dit dagboek al bijgehouden.

Ik zal nu dan week 1 t/m 3 erin zetten en vanaf volgende week per week mijn dagboek updaten.

Veel leesplezier!

Laatst aangepast door manon-lvd op di 28 jan 2020 14:41, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jan 2020 10:28    

Reageer met quote
Week 1:
Zo, daar gaan we weer. Weer een crashdieet. Waarom laat ik het toch zover komen?
Ondanks dat ik nog maar 1x eerder heb gecrasht (met Cambridge), voelt het toch een beetje als falen.
Maar ik heb het te ver laten komen de afgelopen maanden. Gestopt met de sportschool, veel emotie gegeten door een vader die lichamelijk niet lekker gaat en daarbij de Sint, Kerst en verjaardag van mijn man. Resultaat + 12 kilo…… Nou ja, sinds het vorige Cambridge dieet is het + 22 kilo, maar daartussen heb ik ook nog even een kind op de wereld gezet…
Mijn leven is zo druk, twee kleine kinderen, fulltime werken en ook nog in de feestcommissie en OR op school, klassenmoeder, handbaltrainster en coach en fulltime perfectionist.
Het is nu begin januari en het jaar 2020 gaan we het anders doen!
Dus tussen kerst en oud & nieuw heb ik Modifast besteld, een consulent heb ik niet nodig, “I know the drill” zeg maar.
Dinsdag 7 januari, Week 1! Weegschaal gekocht met vet, vocht en spiermeting. 81.7 kilo. Dit heb ik nog nooit gewogen! Balen.. Maar extra motivatie om te gaan knallen.
Wat viel het mee!! Geen hongergevoel gehad, hooguit een rommelende buik. Wel enorme afkickverschijnselen van een lekker koekje in de avond, die gewoonte moet er echt uit. Vooral als je programma’s als “Heel Holland Bakt” kijkt, bij gebrek aan koek heb ik daar maar een stuk komkommer opgegeten.
Ik heb deze eerste week moeten zoeken wat ik lekker vind. De puddings vind ik echt verschrikkelijk, het smaakt mij totaal niet! Op 1x chocolade pudding na, die was wel oke. Maar geef mij maar een shake, in 1 teug opdrinken en klaar.
Wat ik wel doe is mijn shakes in twee opdelen, zo heb ik 6x een shake op een dag. Zo heb ik voor m’n gevoel iets vaker eetmomenten, nou ja, drink momenten…
Klein minpuntje. Ik heb niet gesport en ik merk echt dat mijn spieren afbreken, als ik de trap oploop ben ik licht in m’n hoofd. Die spanning op die beenspieren worden teveel.
Dus mijn voornemen voor volgende week is een aantal keer in de week Hip and Thigh, yoga en op donderdagavond bootcamp.
Misschien bouw ik die spieren dan weer op.
Mijn weegschaal zei na 1 week: - 2.9 kilo!
Wat een topprestatie! Geeft energie om nog 2 weken deze shakes tot mij te nemen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jan 2020 10:28    

Reageer met quote
Week 2:
We gaan gewoon verder waar we gebleven waren. De voorraad Modifast is in huis tot het einde van week 5. M’n man wordt helemaal gek van al die dozen in de keuken. Ik word gek van iedere avond eten koken, broodjes smeren en mijn kinderen koek en snoep naar binnen zie proppen. Maar daar hoor je mij ook niet over!
Wat ik vorige week vergeten was te vertellen, was dat ik op dag 5 een verjaardag had bij vrienden van ons. De warme hapjes met overheerlijke knoflookgeur kwamen voorbij, de chips en worst stonden voor mij op tafel en uiteindelijk heb ik geholpen met de shoarma bakken. En I DID IT! Gewoon geen enkel moment overstag gegaan, maar wat was het fucking moeilijk. Ik sla aankomend weekend dus even twee feestjes af.
Afijn, week 2, omdat mijn spieren dus minder zijn geworden in een week, ben ik de week goed gestart met een Hip n Thigh workout, heftig! Maar wat voelde ik mij goed erna! Dinsdag, woensdag en vrijdag ge-hip n thigh-t!
Donderdagavond is bootcamp avond met de meiden, het ging zo lekker! Gejogd, oefeningen gedaan en ook wel een beetje gewandeld. Wat voelde ik mij goed na dat uurtje.
Vrijdag het goede nieuws te horen gekregen dat de hypotheek voor ons nieuwe huis rond is. Normaal gesproken zouden wij dit vieren met taart en patat, maar die houden we nog tegoed als we naar de notaris zijn geweest. Ik reken het goed!
Zondag zijn we lekker met zijn vieren naar het bos geweest, een uur gewandeld.Het was heerlijk om lekker in de buitenlucht te zijn.
Kortom, weer een week op shakes, de tweede week is echt voorbij gevlogen, ik ben iets meer in beweging gekomen. Op wat chagrijnige buien na, heb ik weinig “bijwerkingen”. Ook heb ik niet gecheat, ik blijf sterk en ben ongelofelijk trots op mezelf. Aankomende week vervang ik wel 1 shake voor 2 repen, want ik ben wel toe aan een beetje vastigheid.
De weegschaal gaf op dinsdagochtend aan: 76.8 kilo
Weer 2 kilo lichter, in totaal 4.9 kilo eraf. Wel lekker hoor in twee weken tijd.
Nog 1 week bikkelen en dan weer lekker avondeten, kan niet wachten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jan 2020 10:29    

Reageer met quote
Week 3:
Ik heb mijn shakes gewijzigd, normaal deelde ik hem in 2en op, dat doe ik niet meer. Ik heb weer iets gehoord over niet meer eten na het avondeten, dat dat je stofwisseling in de war brengt, dus ik drink nu alles in 1x op. Waarschijnlijk klinklare onzin, maar ik merk dat ik een beetje doorgeslagen ben. Ik wil echt zoveel mogelijk eraf in deze weken, om te bewijzen tegenover anderen dat dit echt werkt. Even een lange neus maken naar die azijnzeikerds die allemaal commentaar hebben op dit soort dieten.
We beginnen de week met een yoga sessie. Even geen hip and thigh, dat komt morgen wel weer.
Daarna moet ik cupcakes bakken, want onze dochter viert morgen haar kinderfeestje met 9 vriendinnetjes.
Het idee dat dit mijn laatste volledige shake week is, is wel erg lekker. Mijn inzet is nog steeds 100%, niet cheaten!
Het begint mensen om mij heen nu ook op te vallen dat er kilo’s af zijn, alhoewel ik volgens de BMI meter nog steeds overgewicht heb, voel ik mij niet zo. Ik zit steeds lekkerder in mijn vel, dit lichaam heeft wel twee kinderen op de wereld gezet en boven de 30 blijft er steeds meer aan je plakken.
Mijn streefgewicht nu is 70 kilo, ik denk niet dat ik het ga halen met deze modifast weken, maar ik ga erna sporten en echt op mijn eten letten en het gaat mij lukken, hoe dan ook!
Dit is mijn kickstart.
Alhoewel mijn doel was dat niet zoveel mensen er vanaf zouden weten, mislukt dat natuurlijk totaal als je op je werk komt of vriendinnen een lunch afspraak willen plannen, en wat dacht je van al die verjaardagsweekenden.
Donderdag op kantoor gelunched in de keuken. Aan tafel kreeg ik van alle kanten “commentaar” op mijn reep. Het lijkt wel alsof iedereen altijd zijn mening moet laten weten, terwijl je die af en toe best wel eens voor je mag houden. Het zou ook wel eens fijn zijn als iemand gewoon zegt, jeetje wat goed van je! Zet hem op!
‘s Avonds weer lekker bootcamp gedaan met de meiden. Helaas tijdens een sprintje is het in mijn lies geschoten, waardoor ik een beetje rustig aan moet doen. Dit weekend maar even yoga doen en dinsdag weer knallen. We hebben een extra avond ingepland, omdat het zo onwijs leuk is om te doen met vriendinnen.
Vrijdagochtend trok ik weer een rokje aan die ik met oud en nieuw voor het laatst aanhad. Tijdens oud en nieuw schoot mijn rits steeds los omdat hij eigenlijk iets te strak zat, nu zakt hij naar beneden omdat er ruimte over is. Dat is echt wel lekker! Ik merk ook aan mijn buik dat hij wat platter is geworden.
‘s Ochtends bloemen gehaald en een lekker gebakje voor bij de koffie bij mijn ouders, en daar zat ik heel gezellig bij met mijn shake. Ik ben een ontzettende taart liefhebber en chocoladefreak.
Het weekend zat vol met verjaardagen, zaterdag werd mijn tante 65 en zondag ons neefje 7. Dit keer kon ik het beter hebben dan in de eerste week. Je bent nu wel gewend aan niets eten en alles weerstaan. Het is echt zo dat die eerste week killing is en daarna gaat alles een stuk makkelijker. Geen rommelbuik, geen trek in snack of koek, acceptatie dat dit het is en dan red je het ook prima!
Vanaf morgen mag ik weer avondeten, daar zie ik wel naar uit hoor! Ik ga het wel koolhydraatarm doen.
Maandag op kantoor een leuke dag, de complimenten kwamen van alle kanten. Waar ik vorige week nog dacht, waarom heeft iedereen commentaar? Waren het nu de vrouwelijke collega’s die mij lieten weten trots te zijn. Wat heerlijk!
Eind van week 3 zei de weegschaal: 75.4 kg
Shit…. Ik ben maar 1.4 kilo afgevallen. Ik begrijp het niet helemaal…
Maar ik moet erbij zeggen, in een week zijn mijn spieren weer iets gestegen, 0.7% en mijn vochtgehalte is ook hoger, 1% en het vetgehalte is gedaald met 1.6%.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jan 2020 10:29    

Reageer met quote
Week 4:
Dinsdag: Vanavond mag ik avondeten. Gek hoe je daar zo naar uit kan kijken. Gisteren zei ik tegen de kinderen, mama eet morgen weer lekker met jullie mee. YES!! was de reactie.
Onze dochter van 7 is wel gigantisch trots op mij, ze blijft maar zeggen, oh mama wat ben je dun geworden! Dat is toch te lief.
Ik begin ook weer mijn kaaklijn terug te krijgen. Als ik aankom, kom ik als eerste aan in mijn gezicht lijkt wel. Een gigantisch ronde kop krijg ik. En als ik afval, gaat het daar ook als eerste af.
Ik vond een overzicht van een tijdje terug toen ik nog sportte. Ik begon daar met Hip and Thigh, dit was in augustus/September volgens mij.
Ik heb mijn heupen opgemeten, mijn benen en mijn taille.
Vandaag (dinsdag) dacht ik, ik ga weer eens meten!
Mijn heupen zijn 3 centimeter smaller, mijn benen zijn 4 centimeter dunner en mijn taille 3 centimeter!
Bizar gewoon, want na die tijd ben ik meer aangekomen, dat is in de winter gebeurd, en ik ben dus nu slanker! Heerlijk.
Mijn weekmenu ligt al uitgestippeld…
Dinsdag, kip tandoori met bloemkoolrijst
Woensdag, kippensoep
Donderdag, bami goreng met sea tangle noodles
Vrijdag, courgetti pesto met kip
Zaterdag, thaise roerbak bloemkoolrijst met gehaktballetjes
Zondag, koolhydraatarme wraps met quesadilla
Maandag, krokante zoete aardappelfrietjes met kip
Je ziet het goed, allemaal koolhydraatarm. Maximaal 350 kcal per maaltijd.
Ik wil het langzaam opbouwen. Ik ga nu ook proberen om een kant en klare koffie shake te nemen in de ochtend, daar zitten ook weer meer kcal in. Dus dat komt uit op 800 kcal per dag.
Afgelopen week was dit al 600 kcal, dus ik bouw het langzaam op.

Die koffieshake is dus niet te drinken, gatverdamme. Ik gooi het om naar alleen nog maar repen. Of het een goede keuze is, weet ik niet. Maar die koffieshakes…. Dat mensen dat lekker kunnen vinden, komt er bij mij niet in.

Ik heb, ondanks het rotweer, 2x gebootcampt deze week. Heerlijk in de buitenlucht en zo lekker om actief te zijn. Mijn conditie verbetert langzaam. Het is nog niet wat het ooit geweest is, maar we gaan de goede kant op!

Vrijdag heb ik mij stiekem gewogen en echt ALLE waardes waren gelijk gebleven….. Gewicht, vocht, spieren….. Wat een enorme domper! Ik begrijp er helemaal niks van. Ik eet 750 kcal op een dag, ik drink voldoende, ik beweeg en nog gaat er niets af!
Die weegschaal kijk ik even niet meer aan tot dinsdag en dan hoop ik toch op een wonder. Want echt, ik ben er nog lang niet en ik ben zo ongelofelijk gemotiveerd. Niks gezondigd, niks stiekem gegeten, continu strikt aan het dieet gehouden en dan word je hiermee beloond.

Dinsdag was het de dag van de waarheid, hoeveel ben ik nu afgevallen in een week met eten. Met frisse tegenzin stap ik op de weegschaal: 73.8 kilo!
YESSSS Ik ben 1.7 kilo afgevallen!!
Ik denk dat het afgelopen vrijdag een foutje was. Want wow, wat een cijfers!
Mijn vochtgehalte gaat per week omhoog, van 33 in week 1, naar 40.8 vandaag. De spieren worden steeds meer. Ik ben even heel erg trots!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 feb 2020 7:49    
Vrouw Weeggegevens   silmar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met Sonja Bakker

Reageer met quote
Hey wat een resultaat al zeg, hartstikke goed!
Leuk om je verhaal zo te lezen. En gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. Knap dat je het dieet zo goed vol kan houden zonder begeleiding (houdvast)
Hoe gaat het nu met je? Je bent al een aantal dagen stil. Ik ben benieuwd naar je nieuwe week!

Zelf ben ik gestart met her nieuwe stappen plan van Cambridge, wat vroeger stap 2 was is nu de nieuwe stap 1. Ik doe sinds 15 januari stap 1, dit houd dus in 3 maaltijdvervangers en 125 gram eiwit en 125 gram groente. Ik ben al jaren bekend met langzaam afvallen helaas, ik zat vorige week totaal op 4 kilo. Eerst week was 2,2 de 2e week 1,4 en vorige week maar 400 gram. Ik baal daar echt wel van maar de centimers zijn wel wat harder gegaan al zie ik het zelf nog niet echt.

Succes, en zie je bericht tegemoed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020 20:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1