Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mieppps dagboek,

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mieppp
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sonja bakker

Reageer met quote
De derde dag is om... even nog van me afschrijven en dan in bed..
Ben benieuwd hoe lief de weegschaal is... vandaag macaroni op.. was lekker, ik geniet meer van t eten, probeer het wat langzamer te eten. meer bewust te eten! Probeer want dat is ook een nieuwe manier van eten, rustig eten.

Vandaag uit de nachtdienst gekomen en dan heb ik altijd rare eet momenten..
Maar toch, het menu geprobeerd te volgen, niet gesnoept, geen chips, geen koek, vanavond heerlijk buiten gelopen, een uur ruim!!

Met mijn zusje, want mijn huwelijk is moeilijk op t moment, mijn man is autistisch en heeft voor de zoveelste x problemen op zijn werk. Dit is voor mij veel spanning en emoties. We lossen niet samen dingen op maar verwerken allebei ons eigen verdriet..
Moeilijk.. vooral om dat we 4 kinderen hebben.

Daarom is t voor mij goed om ook nu mijn eigen dingen ook belangrijk te laten zijn. Mijn dieet, mijn beweging. Mijn blogs... dus nu gaan we er weer voor, en als het tegen zit, ga ik hier schrijven, zo stopte ik met roken, zo wil ik ook van de kilo,s af.. Lachen in plaats van grijpen naar het bekende: roken & eten moet ik leren anders om te gaan met emoties. Wandelen, schrijven, enz.. we gaan ons best doen. Iedereen succes!!

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 22:52    

Reageer met quote
Dag nr 4... het gaat best heel goed, ik heb er minder moeite mee als verwacht tot nu toe.. We gaan door, meestal haak ik binnen drie dagen af...

vandaag ben ik zoals elke morgen, begonnen met yoghurt.. paar druiven en drie lepels lijnzaad. Zo kan ik naar toillet.. hier heb ik tijden problemen mee gehad en sinds ik dit gebruik is het stukken beter.. dus wat sonja ook verteld dit bliijft gewoon even zo!! Dan als ik de kinderen op school heb begint mijn sonja avontuur voor de dag... vind het erg magere dagmenu,s dus dat bakje yoghurt is een extra.. Lachen dit zal geen kwaad kunnen hoop ik?? als er later op de dag dan nog een x yoghurt staat sla ik dat over.

vandaag bonen en aard op menu.. doen het er maar mee, man en kids vinden het prima ik hou niet zo van groente aard vlees/vis.. maar ja het kan niet elke dag feest zijn toch??

laat vandaag nog wel een berichtje achter hoe t is gegaan!!

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 9:40    

Reageer met quote
Dag nr 5 is bijna voorbij, het gaat super, alleen de snaai zin neemt toe, gisteren al iets meer, vandaag nog iets meer. Ben zo benieuwd wat mijn weegschaal zegt zondagmorgen. vandaag wel heel actief geweest, kids met de slee naar school, daarna gelopen naar de sportschool, uurtje fitness, naar huis gelopen, toen weer terug naar school en met de slee weer naar huis gewandeld. dit is ongeveer 6 km lopen!! en ik denk ongeveer 6 km fietsen vanmiddag.. ben best trots...want ben dus heerlijk veel buiten geweest, gezond en wat is het prachtig met alle sneeuw!! Ik merk dat op de momenten als ik vroeger dacht en nu even ontladen met een peuk ik nu zin in eten heb.. zoet of chips.. heb dit geaccepteerd toen ik stopte met roken, maar nu moet het klaar zijn, want daardoor zijn de kilootjes er bij gekomen!!

En s avonds na het eten.. dan heb ik zin in snoep..

eten vandaag
yoghurt druiven en lijnzaad
cracker 2 met rosbief
tosti 2 snee volkoren brood met 30+ kaas en ham
opkikker
volkoren koekje
kiwi
rijst met groente vanavond

probeer het af te doen met kauwgom...
we gaan ervoor, het is wel een tippel... gaat niet vanzelf.. Huil huil Huil huil Rollende ogen

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2017 21:52    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
goed bezig
ik lees dat je ook nachtdiensten hebt...lastig Rollende ogen
je hebt een extra topic aangemaakt over je nachtdienst...was dat de bedoeling...je kunt alles gewoon hier in je boekje kwijt toch?

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 14 jan 2017 10:24    

Reageer met quote
ja dat is een foutje... het mag hierbij in, maar wist nog niet hoe t werkte toen Huil huil

ja nachtdiensten maakt het extra lastig, het gaat best goed verder, maar heb vind het lastiger in t weekend, iedereen thuis.. maar het ging redelijk vandaag, wel een paar uitschieters.. jammer, want ga morgen wegen..

ontbijt: Yoghurt met fruit en lijnzaad,
tussendoor alleen water
lunch: 2 boterhammen donker brood 30 + kaas en ham.
tomaat.
Bakje rauwkorst
Middag: Biscuit (volkoren) plak ontbijtkoek,
2 mandarijnen, 2 augurken,
Avond 1 kom soep
2 crackers met kruidenboter, 2 toastjes
3 x hand vol borrelnootjes,
Schaam Schaam Schaam Schaam
appel
over de dag heen zeker 10 kokindjes (dropjes)

verder 2 liter water en thee/koffie

vond erg lastig, zag zoveel lekkers..
en vanavond helemaal, spel gedaan met kids en mijn zusje.. dan is het zo verleidelijk,, staat op tafel en ik mag niet pakken, zo voelde het echt even.. heb een appel gepakt als afleider.. maar ja
het bleef lonken en na de eerste hand borrelnootjes.. waren de volgende twee ook snel een feit.. dom dom..
maar ik hoop wel op resultaat vanavond.

Mijn valkuil is wel, begin vd dag weinig eten en dan steeds meer honger krijgen. De plak ontbijtkoek hoorde bij de ochtend. maar ontbijt was laat, lunch gewone tijd, en avondeten ook laat, ivm met bezoek vanmiddag..

blijft beetje zoeken naar... Idee Idee

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 jan 2017 23:03    
Moderator

Reageer met quote
oké berichtje staat hier en ik haal het andere weg

Dagboek van Mieppp

vannacht heb ik nachtdienst... elke week draai ik nachten, handig voor mijn gezin en ik vond het altijd heerlijk. Dit vind ik nog, alleen er is zoveel bezuinigd dat ik nu bijna heel de nacht alleen zit en het zo saai is... daardoor krijg ik altijd snaai momenten... een koekje een snoepje... en wat is normaal in de nachtdienst. gelukkig heeft sonja bakker een boekje geschreven voor Corus, een grote staalfabriek waar men in ploegen werkt. Dit had ik ergens gelezen en via marktplaats dit boek weten te bemachtigen... En daarin staan ook nachtmenu's... het is erg weinig... dus ik vul aan met een cracker of fruit, maar ik probeer gezond te blijven, ipv de borrelnootjes, warme broodjes enz.. sonja geeft wat dat betreft een goede richtlijn.. [Er is een tijd geweest dat het leek als ik nachtdienst had dat dan alles geoorloofd was in mijn hoofd/denken, wat eten betreft.. Nu ga ik op die taaie momentjes hier maar een dagboek aanleggen en ik hoop zo dat ik afval!! Eerst maar s onder de tachtig.. dat zou echt een verademing zijn en voor t eerst sinds anderhalf jaar dan weer... het is te doen, dit is mijn tweede nacht nu.. maar ik heb echt wel zin in chips, nootjes, koekjes.. maar IK DOE HET NIET... zo kwam ik ook van t roken af, heel erg eigenwijs zijn, ik ben sterker dan die eetverslaving... lach m uit... ik kan heus mezelf wel bedwingen Fijn dat dit forum er is.. voor mensen zoals ik..url=https://www.weegclub.nl/]

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 14 jan 2017 23:09    

Reageer met quote
Fijn dank je wel!!
groetjes, en een fijn weekend verder!

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 jan 2017 23:20    

Reageer met quote
Hoera, de eerste 1,5 kilo is er af!! lijk wel een klein kind, maar ben uit bed gestapt vanochtend, en gelijk hup wegen...
heb gisteravond beetje geknabbeld.. jammer jammer..
anders was t misschien nog gunstiger, maar we gaan er weer voor.. als ik achterom kijk naar de afgelopen week, wat heb ik veel momenten de drang weerstaan, het lekkers afgeslagen, niet mee gedaan, niet gepakt, nou dan mag ik mezelf echt een schouderklop geven toch??

ben er wel trots op, al heb ik er nu wel moeite mee, merk vooral in t weekend dat ik t lastig vind. Vooral als man en 4 kinderen thuis zijn, wordt zo meegekeken wat ik eet.. dat wil ik ook, ok maar dan niet al dat andere lekkers ja maar.. al die discussies.. denk ik laat me toch gewoon.. genieten jullie maar van jullie ding ik doe t van t mijne.. dat bemoeien is de reden dat het me al verschillende keren de das om gedaan heeft. Maar nu niet.. ik heb in de keuken mijn dagmenu liggen, ze kunnen t allemaal bekijken en dan hoop ik dat ik t volhoud..
Vandaag:
yoghurt druiven en lijnzaad,
2 snoepjes vanochtend, 1 liter water
soep en twee volkoren boterhammen met gerookte ham
koffie
handje vol doritos..
handje vol friet salade filetrollade met champion en ui,
het is beter geweest van de week, wat me opvalt is dat ik heel vaak de ochtend en middag met weinig toe kan en dan eind vd middag begint het...

as week een verjaardag vrijdag en 1 zaterdag.. moet daar nog s over gaan dubben, hoe ik dat aan ga pakken.. twee gebakjes wordt m niet 1 misschien?? heb ook qua hormonen geen gunstige week... brrr dat zal ook een dingetje worden..

maar vannacht werken ik ga er weer voor.. probeer me weer netjes aan sonja te houden en dan moet het goed komen toch.. en heb ik echt trek.. een cracker of appel sinaasappel, dan moet ik toch ook al een eind komen Vraag cheerleader

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017 20:05    

Reageer met quote
PS tip voor mezelf.. (en misschien anderen) als ik zin in chips heb een opkikker nemen!!!! erg weinig calorieën en toch even een oppepper Idee Idee

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017 20:37    
Moderator

Reageer met quote
als je weet waar je zwakke plekken zitten kan je er wat aan doen

eind van de middag dipje is heel normaal...neem dan gewoon een bakje yoghurt met fruit ofzo

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017 21:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2