Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Met trainen en gezond eten op naar de lente!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Quote:
Die 700 gram maakt mij moedeloos omdat het tot gister nog een kilo was en van een detox mag je met mijn gewicht toch wel meer resultaat verwachten.
Het komt erop neer dat ik een beetje moe word van het feit dat mijn lichaam niet doet wat ik wil.

loisjaahh ik snap dat het je kan frustreren dat je lijf niet hetzelfde wil/aankan als je geest. Maar we zijn nu eenmaal geen robots. Je lichaam is geprogrammeert om zo min mogelijk te veranderen en zal zichzelf proberen te beschermen door energie te besparen om weer terug te gaan naar het oude gewicht. Niet alleen je lichaam doet dit maar dat gebeurt ook op celnivo. De geleegde vetcellen zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk weer gevuld te worden. Je lichaam gaat dan idd op spaarstand.
Naarmate je meer afvalt heb je steeds minder calorieën nodig en kun je dus steeds minder eten om nog af te blijven vallen.
Het kost je lijf 7.777 calorieën om 1 kilo vet te verbranden, dat is dus het aantal calorieën dat je minder zal moeten eten dan je nodig hebt of extra zult moeten verbranden.

Als je te weinig eet, zul je echter niet alleen vet verbranden maar ook spieren en die heb je juist nodig om mooi af te vallen.
In de beginfase zul je ook veel vocht verliezen waardoor de eerste weken sneller gaan. Daarbij schommel je vaak per dag ook nog eens tussen de 1 en de 2 kg met je gewicht.
Het is verstandig om telkens op het zelfde moment van de dag te wegen, en denk ook aan het gewicht van je kleding.

Er wordt meestal als je onder de 100 kilo weegt aangeraden om behalve in de beginfase niet meer dan 500 gram per 1 a 2 weken af te vallen om bovenstaande te voorkomen.

Er zijn natuurlijk ook persoonlijke verschillen, zoals je genen en de werking van de schildklier, medicijngebruik, leeftijd, geslacht, stress, hoeveelheid slaap enzovoorts.

Overigens Loisjaahh, als je zoveel traint als jij dan bouw je ook flink spierweefsel op en spieren wegen meer dan vet. Het kan helpen als je eens in de week meet ipv weegt of naast het wegen. De resultaten die je dan te zien krijgt kunnen je nog wel eens flink verrassen meis.

Ik wens je heel veel succes Loisjaahh en zou proberen gewoon blij te zijn met elk onsje dat eraf is. Frustratie=stress en werkt het afvallen alleen maar tegen. aai Liefde

http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html

Laatst aangepast door Lightfeather op ma 08 jan 2018 20:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2018 20:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Quote:
Ik had gisteren heerlijk sushi gegeten, maar dat was niet helemaal goed gevallen, alles kwam er weer uit vannacht, pfff beroerd ben je daarvan zeg!

Lag dat aan jou Loes of was de vis niet helemaal in orde. Dan kun je ze namelijk wel aansprakelijk stellen. In elk geval erg rot dat je na een avondje uit zo beroerd bent. Hopelijk knap je snel op.
Veel succes met de opbouwfase meis.

Quote:
Jij had je dag gisteren dus duidelijk niet Light... maar dan is dat gewichtsverlies toch nog een lichtpuntje...

Dat klopt Kobie. Vandaag toch nog extra rust moeten pakken, het ging nog niet echt lekker. Ben ook flink benauwd en aan het hoesten.Vandaag weegdag en gelijk ingestuurd. Ben superblij met het onverwachte resultaat. Vandaag ook nog een mazzeltje gehad.
Mijn wifi, internet en tv-kastje werken vaker niet dan wel, ik kan er dus helemaal niets mee. En dat is al sinds ik hier woon. In december was er een monteur langsgeweest want je hebt installatiegarantie. Die had er een potje van gemaakt en was ook nog heel onbeschoft. Hij had gezegd dat het zijn werk en verantwoordelijkheid niet was en dat ik blij mocht zijn dat hij het deed want dat hij dat helemaal niet hoefde en dat het zijn vriendelijkheid en goodwill was. Verder zei hij dat hij het wel weer wilde terugzetten zoals het eerder was en dat ik dan weer geen tv en internet had, ik moest kiezen of delen. Ik had er niet over geklaagd en me ingehouden omdat ik bang was dat ie er anders nog meer een zooitje van zou maken en ik zonder internet/tv zou eindigen een dag voor kerst en ook omdat ik gewoon geen klager ben, vind het zo sneu als een ander dan problemen krijgt. Inmiddels is het duidelijk dat het nog altijd niet werkt. Ik heb nog geen enkel programma compleet kunnen zien en ik heb de mobiel als hotspot anders kan ik niet op internet. Vandaag belde ik opnieuw, de jongeman die ik aan de lijn had gaf toe dat de lijn nog altijd instabiel is en elke paar minuten weg valt. Er zou opnieuw een monteur komen. Ik dacht níet die van vorige keer en vertelde wat er gebeurd was. Hij wist niet wat hij hoorde en vroeg of ik daar een klacht van wil maken. Dus dat heb ik nu het alsnog niet werkt toch maar gedaan. Ik hoef nu de maand februari niet te betalen. Ik neem aan dat die monteur er nog wel iets over te horen zal krijgen maar bij mij komt ie er niet meer in.

Succes en welkom Jelka.

Fijne avond allemaal.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2018 20:33    
Vrouw Weeggegevens   Loisjaahh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Quote:

loisjaahh ik snap dat het je kan frustreren dat je lijf niet hetzelfde wil/aankan als je geest. Maar we zijn nu eenmaal geen robots. Je lichaam is geprogrammeert om zo min mogelijk te veranderen en zal zichzelf proberen te beschermen door energie te besparen om weer terug te gaan naar het oude gewicht. Niet alleen je lichaam doet dit maar dat gebeurt ook op celnivo. De geleegde vetcellen zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk weer gevuld te worden. Je lichaam gaat dan idd op spaarstand.
Naarmate je meer afvalt heb je steeds minder calorieën nodig en kun je dus steeds minder eten om nog af te blijven vallen.
Het kost je lijf 7.777 calorieën om 1 kilo vet te verbranden, dat is dus het aantal calorieën dat je minder zal moeten eten dan je nodig hebt of extra zult moeten verbranden.

Als je te weinig eet, zul je echter niet alleen vet verbranden maar ook spieren en die heb je juist nodig om mooi af te vallen.
In de beginfase zul je ook veel vocht verliezen waardoor de eerste weken sneller gaan. Daarbij schommel je vaak per dag ook nog eens tussen de 1 en de 2 kg met je gewicht.
Het is verstandig om telkens op het zelfde moment van de dag te wegen, en denk ook aan het gewicht van je kleding.

Er zijn natuurlijk ook persoonlijke verschillen, zoals je genen en de werking van de schildklier, medicijngebruik, leeftijd, geslacht, stress, hoeveelheid slaap enzovoorts.

Overigens Loisjaahh, als je zoveel traint als jij dan bouw je ook flink spierweefsel op en spieren wegen meer dan vet. Het kan helpen als je eens in de week meet ipv weegt of naast het wegen. De resultaten die je dan te zien krijgt kunnen je nog wel eens flink verrassen meis.

Ik wens je heel veel succes Loisjaahh en zou proberen gewoon blij te zijn met elk onsje dat eraf is. Frustratie=stress en werkt het afvallen alleen maar tegen. aai Liefde

Klopt allemaal en weet ik ook allemaal. Maar als zelfs de dingen niet werken wat voor 90% van de bevolking wel werkt is dat gewoon frustrerend. Ik ben eerder in een jaar tijd 20 kg afgevallen op dezelfde manier als in 2017 en in heel 2017 was ik welgeteld 9 kilo kwijt (waar ik ook echt wel blij mee was!) alleen zitten er daarvan 4 kilo weer aan. Ik val tergend langzaam af en kom heel snel aan.

Wegen doe ik tevens altijd s'ochtends zonder kleding dus het gewicht is dan accuraat. Mijn weegschaal meet vochtpercentage en dat ik 9 van de 10x stabiel. Alleen als ik ongesteld moet worden dan schommelt het wel eens. Ik heb dus een vochtpercentage van tussen de 40 en 43% en als ik kijk naar wat normaal en gezond is, dan is dat percentage erg laag terwijl ik dagelijks minimaal 2 liter water drink.

Ik heb afgelopen jaar regelmatig fotos gemaakt en idd wat betreft centimeters scheelt het een hoop gelukkig. Maar percentage aan spierweefsel is zowat gelijk gebleven. Ik ga dit jaar wel anders en zwaarder trainen, ben benieuwd wat er dan gebeurd.

Sinds deze week ben ik weer begonnen met intermittant fasting. Betekend dat ik tussen 10.30 en 18.30 eet en daarna niet meer. Afgelopen jaar was dat hetgeen waar ik het meeste resultaat mee haalde.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 jan 2018 22:57    
Vrouw Weeggegevens   Loes33
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ken die methode niet Loisjaah, wat is het idee erachter?

Vandaag afscheid van mn consulent genomen, de laatste kilo’s ga ik zelf doen. Toch nog 700 gram afgevallen tussen mijn afspraak voor kerst en nu, viel dus niet tegen na al dat gevreet met de feestdagen ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 jan 2018 23:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Je zou het beste dan op youtube videos kunnen bekijken over intermittent fasting (IF) of even googelen. Het is geen dieet maar een manier van leven (voor zolang je het vol wilt houden). Ik merk dat als ik tussen 10.30 en 11.00 stevig ontbijt, ik s'middags het makkelijk volhoud op 3 stuks fruit en dan s'avonds ook weer een normale maaltijd. Op die manier krijg ik dus eigenlijk een stuk minder maar wel voldoende kcal binnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 jan 2018 23:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Quote:
Ik val tergend langzaam af en kom heel snel aan.

Loisjaahh dat geldt voor mij ook meis.
En we worden ouder dus gaat het afvallen sowieso trager.
Misschien is je lichaam teveel gewend geraakt aan het vorige dieet en zou je eens iets anders kunnen proberen of een combi. Dus wel dat halve vasten als dat voor jou werkt maar bijvoorbeeld minder kh en meer groenten/bessen in je avondmaaltijd. Het kan zijn dat je veel lege calorieën eet.

Hoe dan ook, ik blijf vinden dat je helemaal niet slecht afvalt. Gezond is om max. een pond in de week af te vallen als je eenmaal in je ritme zit. Met wat ups en downs zit je dan rond de 10 tot 12 kilo per jaar. Met 9 kilo in 2017 zit je dus prima. Je lichaam kan gewoon niet meer aan. En in de eerste fase val je altijd meer af dan later dus dat je eerder 20 kg in een jaar haalde kan. Forceer niets en leer accepteren dat het is zoals het is. 700 gram afgelopen week is meer dan het geadviseerde pond dus kop op, wees positief het komt echt wel goed. Traag of snel, vroeg of laat ben je het kwijt. Overigens is bewezen dat mensen die te snel afvallen later een flinke terugval kunnen krijgen.

Ik zou je adviseren om de onderstaande blog eens door te lezen. Daarin staat een stukje van een onderzoek dat gedaan is t.a.v. snel en traag afvallen. De uitkomst kan je nog verrassen.
http://www.gezondheidsfreaks.nl/hoeveel-kilo-per-week-afvallen/

De BBC heeft veel documentaires over het onderwerp die echt heel interessant zijn en op TLC komt 's morgens het Foodhospital waarin voedsel als medicijn worden gebruikt en experimenten nader worden toegelicht. Ik weet niet precies wanneer maar het was in elk geval vanochtend ook weer.

Quote:
Mijn weegschaal meet vochtpercentage en dat ik 9 van de 10x stabiel
Zo'n weegschaal heb ik zelf ook lang gebruikt, staat nu nog in de opslag. Ik merkte op zeker moment per ongeluk dat het helemaal je vocht en vetpercentage en spiermassa niet meet. Mijn zoon had zijn profiel en ik het mijne. Ik had ongemerkt op zijn profiel gewogen en kreeg ongeveer zijn resultaten wat die percentages betreft te zien. Toen ben ik het op mijn eigen profiel gaan uitproberen en als je je leeftijd of je geslacht verandert blijkt de weegschaal ineens heel andere waarden aan te geven. Hetgeen erop wijst dat het niet gewogen wordt maar dat het een berekening is die erop los is gelaten waarin leeftijd, geslacht, lengte en gewicht worden meegenomen.
Later zag ik eens een documentaire waarin vocht en zo werd gemeten. Daar hadden ze een speciaal apparaat voor nodig en het kon ook in water op een bepaalde manier maar niet met die weegschalen. Allemaal flauwekul helaas. En ik had een dure/goed bekend staande. Probeer het maar eens uit, dan zul je het zien. Verander je geslacht of leeftijd. Heel heel boos

Veel succes Loisjaahh, je komt er echt wel. Yes! (nederlands=

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018 13:01    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Quote:
Vandaag afscheid van mn consulent genomen, de laatste kilo’s ga ik zelf doen. Toch nog 700 gram afgevallen tussen mijn afspraak voor kerst en nu, viel dus niet tegen na al dat gevreet met de feestdagen ;-)
Goed gedaan Loes.

Ik was in de vroege ochtend, rond zessen, een beetje misselijk en kreeg later lichte kramp. Het verdween weer en ik viel in slaap maar daarstraks had ik die misselijkheid weer. Ik kan gelukkig wel eten en hou alles binnen. Het lijkt te komen en gaan. Hopelijk word ik niet ziek.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018 13:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Lightfeather schreef:
Quote:
Ik val tergend langzaam af en kom heel snel aan.

Loisjaahh Misschien is je lichaam teveel gewend geraakt aan het vorige dieet en zou je eens iets anders kunnen proberen of een combi. Dus wel dat halve vasten als dat voor jou werkt maar bijvoorbeeld minder kh en meer groenten/bessen in je avondmaaltijd. Het kan zijn dat je veel lege calorieën eet.

Hoe dan ook, ik blijf vinden dat je helemaal niet slecht afvalt. Gezond is om max. een pond in de week af te vallen als je eenmaal in je ritme zit. Met wat ups en downs zit je dan rond de 10 tot 12 kilo per jaar. Met 9 kilo in 2017 zit je dus prima. Je lichaam kan gewoon niet meer aan. En in de eerste fase val je altijd meer af dan later dus dat je eerder 20 kg in een jaar haalde kan. Forceer niets en leer accepteren dat het is zoals het is. 700 gram afgelopen week is meer dan het geadviseerde pond dus kop op, wees positief het komt echt wel goed. Traag of snel, vroeg of laat ben je het kwijt. Overigens is bewezen dat mensen die te snel afvallen later een flinke terugval kunnen krijgen.

Wat betreft avond maaltijd eet ik dus alleen groenten en een stukje vlees, komt verder niets aan te pas. Daarbij 3 a 4 stuks fruit en dieeten doe ik sowieso niet en ook nooit echt gedaan. Altijd leefstijl aanpassen en normaal blijven eten.
Gaat erom dat ik normaal gesproken (dus zonder detox) heel blij zou zijn met die 700 gram maar van een detox mag je met mijn gewicht en lengte meer verwachten en daar blijf ik bij. Tuurlijk elke ons helpt daar hoor je me ook niet over want ik weet ook wel dat ik niet elke week 1 kilo kan afvallen maar nogmaals het effect van een detox verwacht ik gewoon sterker.
Verder ben ik heel positief en ga ik er gewoon voor, zie wel waar het schip strand en ik weet dat ik het kan, laat me er niet door op mijn kop zitten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018 17:43    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Eerste week Weight Watchers is dus prima verlopen....
Heel blij dat ik de stap weer gezet heb...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 9:57    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
aanpassing: dat was een dubbel bericht.... niet nodig ... .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 9:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 5 van 14