Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mei's dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Weer even een update. Gewicht is hetzelfde als vorige week zondag, maar kan het morgen pas invullen.

Mijn tweede fysio behandeling gehad en dat is heerlijk voor de spieren. Want die spieren in mijn bovenarm doen nog zeer waardoor ik maar weinig kan. Een soort van blokkade.

En tja, wat doe ik nu zo'n hele dag? Was opvouwen met linkerhand., hier en daar een doekje overhalen, ik probeer steeds meer zals de kattenbak verschonen. en koken gaat ook gewoon, als ik niet hoef te schillen of te snijden, spelletje op de computer met mijn muis aan de linkerkant, lezen en ik ben ook maar aan een legpuzzel begonnen. Dat kan prima met mijn linkerhand. En zo met manlief een stukje wandelen.

Durf nu wel vaker de deur uit, boodschappen doen gaat natuurlijk moeilijk, dus ik haal samen met manlief zoveel mogelijk boodschappen in het weekend voor de hele week. Echt belachelijk veel lege rekken door de hamsteraars. Het enige wat ik vorige week heb gehamsterd is 2 pakjes paracetamol. Ik zag de hysterie al aankomen. En paracetamol kan ik nu echt niet missen. Al gebruik ik nu steeds minder.

Manlief heeft gisteravond van zijn werk te horen gekregen dat er de komende weken vanwege het coronavirus zoveel mogelijk thuis gewerkt moet worden, dat is nu wel fijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 mrt 2020 12:15    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Toch nog 6 ons eraf deze week!
Gisteren gaf de schaal nog het zelfde bericht aan als vorige week zondag. En dat terwijl ik gistermiddag voor patat met pindasaus ben gezwicht.
Wel gister door de wandeling voor het eerst sinds weken ruim 11.000 stappen op de teller.
Nu aan de koffie en paracetamol, want nog steeds pijn. Vooral na het liggen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 mrt 2020 9:47    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weer even een update voor mezelf om later terug te lezen.

2 ons erbij in de afgelopen 10 dagen, dat vind ik wel meevallen. Manlief werkt thuis en je eet toch wat meer als je samen thuis bent, kaakje bij de koffie of een stukje chocolade. Al probeer ik dat toch niet te vaak te doen.

Verder maken we tijdens zijn lunchpauze wel een wandelingetje nu de zon zo lekker schijnt. Het is hier rustig in de wijk en iedereen houdt netjes anderhalf meter of meer afstand van elkaar, met een groet of met een lach. Het is nu eenmaal niet anders.

Met mijn schouder/arm gaat het weer wat beter. De pijn is een stuk minder en ik heb maar heel af en toe een pijnstiller nodig. Ook het slapen, het liggen met de arm, gaat beter. Nog steeds niet op mijn zij, maar op mijn rug.
Afgelopen donderdag heb ik mijn derde en voorlopig laatste fysio behandeling gehad. Ik had afgelopen dinsdag een afspraak, maar die werd uiteraard afgebeld na de persconferentie maandag dat ook die praktijken dicht moesten.
Ik baal ervan, want ik heb veel baat bij zo'n behandeling, want die spieren in mijn bovenarm voelen geblokkeerd aan, en werden juist iets losser van de behandelingen. Mijn arm strekken gaat nog bijvoorbeeld nog niet en ook typen en schrijven nu nog steeds zoveel mogelijk met linkerhand.
Maar..ik sta nu voorlopig ingepland op 6 april, ik hoop echt dat het doorgaat. Verder blijf ik mijn oefeningen die ik meekreeg zoveel mogelijk doen.

Ik kan wel steeds wat meer. Afdrogen bijvoorbeeld (we hebben geen afwasmachine) en wat klein wasgoed ophangen. Maar niet te lang dan krijg ik last. Koken gaat ook nog best. Alleen schillen en snijden en afgieten moet manlief doen. Ik ben blij dat hij voorlopig nog thuis moet werken. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Verder ben ik ondertussen aan mijn derde legpuzzel bezig. Dat ontspant ook een beetje in deze rare en nare tijd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2020 10:48    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weegdag: in anderhalve week 2 ons afgevallen.

Valt mee dat ik redelijk op gewicht blijf in de rare tijd.

Met mijn schouder gaat het weer wat beter, kan mijn arm naar voren strekken, maar dat is wel pijnlijk. Ik probeer steeds een stukje verder omhoog.
Fysio was naar 6 april geschoven, maar wordt uiteraard weer verder geschoven. Dus ik zal het toch ook wel een beetje zelf moeten doen.

Verder nog wat meer ellende in deze rare en nare corona virus tijd. Mijn zwager met Alzheimer is nu aan zijn laatste levensfase bezig. En alleen zijn vrouw en kinderen mogen heel af en toe even bij hem op bezoek.

Ik blijf als afleiding legpuzzels maken. Met als 'uitje' boodschappen doen met met man en af en toe een blokje rond.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2020 11:28    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
8 ons erbij na de vorige weging. Raar is dat niet nu de focus heel ergens anders op ligt.

Mijn zwager, waar ik in mijn laatste bericht over schreef is inmiddels overleden en de uitvaart is alweer een week geleden gehouden. Wat gaat de tijd snel! Het was een mooie uitvaart met alleen zeer naaste familie.

Met mijn schouder/arm gaat het langzaam aan beter. Nu maar hopen dat eind april de fysio weer open mag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 apr 2020 14:07    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zaterdag is meestal weegdag voor me, hoewel ik me eigenlijk iedere dag weeg. Maar normaliter dus de weegdag dat ik het noteer.
Dat is de laatste tijd beetje bij beetje verschoven.
Maar toch stond ik dus vanochtend gewoontegetrouw op de schaal en wilde het resultaat hier neerplempen, maar toen zag ik dat ik het deze week al hier genoteerd had.
Vanochtend was er een onsje verschil, dus veel maakt het niet uit.

Vandaag let ik even niet goed op de punten, want vandaag vieren we onze trouwdag, wat is het alweer lang geleden!
Gewoon met ons tweetjes. Slingers in de kamer, een lekker croissantje bij het ontbijt, een gebakje later op de dag en vanavond halen we een etentje af. En natuurlijk halen we vandaag een mooi boeket bloemen. Feestelijk zat dus allemaal.

Het is inmiddels 11 weken geleden dat ik mijn rechterschouder brak en het gaat steeds beter met me. De allerergste spierpijn in mijn bovenarm werd steeds minder erg, werd daarna draaglijk en nu voel ik het vooral pas als ik een 'foute' beweging maak. Op mijn rechterkant kan ik 's nachts nog niet liggen, links gaat nu wel, voor een korte tijd. Het slapen gaat nu dus ook beter .
De fysiopraktijk meldde me dat ze over een week weer open gaan en aangezien er maar heel weinig ruimte is, zal er maar 1 fysio per dag aanwezig zijn. Ik ben een week later aan de beurt, tenzij ze binnenkort weer contact met me opnemen natuurlijk. Ik wacht wel af, doe zoveel mogelijk mijn oefeningen.

Zo een heel verhaal weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 mei 2020 10:10    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het werd weer eens tijd om mijn dagboekje bij te houden.
Meteen ook maar weer op de weegschaal gegaan: 9 ons zwaarder dan de vorige weging. Het wordt toch weer eens tijd om me goed aan de punten te gaan houden!
De afgelopen warme dagen ben ik een beetje uit de bocht gevlogen met rosé en witbier in de tuin bij het eten.

Gelukkig helpt het weer nu een handje mee om wat braver te worden. Het is nu een stuk koeler en het waait flink. Wat mij betreft mag er best wel een buitje vallen, alles is kurkdroog. Juist door de wind en zon. Daar helpen een paar spatten regen gisteren niets aan. Ik blijf met de gieter heen en weer lopen, dat is dan wel weer goed voor de lijn Lach

Afgelopen week eindelijk weer naar de fysio geweest. Was wel weer fijn. Ik kan al weer veel gelukkig, maar sommige armspieren zijn toch nog een beetje in lockdown.

Ook ondertussen naar de kapper geweest. Dat was echt wel nodig, want sinds november was ik er niet meer geweest. Mede doordat mijn schouder in februari roet in het eten gooide en daarna de lockdown kwam.

Nu weer met frisse moed aan mijn gewicht werken, opdat het dadelijk niet meer te overzien is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020 13:23    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Alweer twee maanden niet geschreven hier.
Er valt ook niet veel nieuws te schrijven. Alles gaat z'n gangetje.

Met mijn schouder en de spieren in mijn bovenarm gaat het steeds beter. Sinds een paar weken kan ik gelukkig weer op mijn rechterzij liggen, mijn favoriete slaaphouding.
Sinds de fysio weer op is ben ik elke week naar fysio geweest. Eerst werd er zachtjes aan mijn arm getrokken en geduwd en sinds een paar weken mag ik aan allerlei sporttoestellen hangen om de spieren te trainen.
Gelukkig in een goed geventileerde ruimte (geen airco, en gewoon lekker altijd meerdere ramen open), een geruststelling voor mij. Want de binnenruimtes met veel mensen en waarvan ik het ventilatiesysteem niet vertrouw, zoals in supermarkten die mijd ik zoveel mogelijk of zorg dat ik er zo weer uit ben.

Buiten valt er beter aan de anderhalve meter te houden. Vanochtend naar een rommelmarkt op een open terrein geweest. Vanwege de regen waren er weinig mensen, maar toch meer dan ik gedacht had.

Een mooie JvH puzzel en een boek kunnen scoren en nu lekker aan een kop thee met een half saucijzenbroodje (de andere is voor manlief). Scheelt weer in calorieën.
Mijn gewicht blijft nog steeds rond de 67 schommelen, terwijl ik de laatste weken toch wel weer aan de 10.000 stappen kom en uitkijk met eten. Het saucijzenbroodje is de enige 'zonde' sinds een tijdje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 jul 2020 14:33    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
De weegschaal is door mij maar even verbannen Erg blij
Ik blijf maar rond de 67 kilo hangen, met af en toe een uitschieter naar 68.

Met die hitte van 35 graden de laatste week, wandel ik niet veel en is mijn energie echt nul. Alleen de allernodigste huishoudelijke klussen zoals afwas, wasje draaien en dweilen waag ik me nu nog aan.

Deze week ook maar geen fysio, bloedjeheet daar. Geen airco, de ramen zijn daar wel altijd open vanwege de aerosols, maar met deze hitte is het niet te harden.
Koken waag ik me ook niet aan, dus snelle hap: maaltijdsalades en magnetronmaaltijden (door Gordon Ramsay ook wel chef Mike genoemd Rollende ogen Erg blij ).

Ik hoop dat die hitte snel voorbij is, zodat ik weer van de energie bruis.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 aug 2020 11:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38
Pagina 38 van 38