Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mei's dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 36, 37, 38  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Maar weer eens wat schrijven in mijn dagboekje, dat van weekboekje zowat een maandboekje is geworden Erg blij

Het afvallen gaat maar heel langzaam, ook al houd ik me zoveel mogelijk aan de dagpunten met af en toe ook wat weekpunten.

Ik hoorde dat Weight Watchers binnenkort met (alweeeeer) een nieuw systeem komt, maar wel variabel gelukkig.
Je kunt dan naar verluidt kiezen uit drie puntensystemen. Het systeem van hiervoor (smartpoints), het huidige flex en eentje die denk ik gaat lijken op het 'telvrij systeem'. Met die laatste kun je nog veel meer nulpunters gebruiken.

Ik heb tot nu het propoints en daarna het smartspoints systeem aangehouden met behulp van de zgn boodschappengidsen (puntenboekjes). Dat bevalt me wel het beste, gecombineerd met 'verzadigende' porties.

Maar ik ben wel benieuwd naar het 'nieuwe' gedoe. Wordt pas op 11 november bekend gemaakt. Nog geen mailtje van Weight Watchers erover ontvangen, dus afwachten maar.

Het blijft natuurlijk allemaal weer commercieel in de hoop dat mensen weer de nieuwste boeken enz. aanschaffen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 okt 2019 14:39    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren een grote plus op de weegschaal 1,3 kilo.

Maaaaarrrrr eigenlijk gaf hij geen plus aan, want het is een nieuwe weegschaal. En weegschalen willen nog wel eens verschillen. Toch houd ik dit gewicht maar aan.

Het gaat juist wel weer lekker met Weight Watchers de laatste tijd. Ik heb via via de punten van de drie systemen die er nu zijn doorgekregen.

Van groen (het eennalaatste systeem) had ik het puntenboekje al. Blauw was het laatste systeem en bij paars heb je meer vrijheid. Ideaal als je niet meer zoveel hoeft af te vallen of al op gewicht bent.

Ik kan nu het weer de laatste dagen kouder, maar droger is weer lekker op de fiets en ook mijn wandelingen weer maken. Dus hier zit een tevreden mens. En die rare plus door verandering van weegschaal komt wel weer goed!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019 11:03    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Al langer dan een maand niet geschreven!

Ik ben weer wat bijgekomen en kan nu de schuld niet aan de nieuwe weegschaal geven, ook niet aan de afgelopen dagen.
Want we hebben het sober gehouden.

Woensdag naar Blijdorp: is zo langzamerhand een traditie en volgens mij bij velen, want het was behoorlijk druk! Meer dan 13.000 stappen op de teller en 's avond gegourmet: mager vlees met witlofsalade. Wel lekker een paar wijntjes erbij.

Gisteren normaal gegeten, alleen als toetje wel een bakje ijs gegeten. Dat ijs had ik voor woensdag na het gourmetten gepland, maar toen had ik er niet echt trek meer in.

Al met al is die plus er dus in die dagen ervoor aangekomen.
Manlief is een paar weken vrij, en dan eet ik toch wat anders dan gewoonlijk. Ontbijt uitgebreider enz.

Maar: ook dit jaar is mijn huisarts tevreden over de uitslagen van mijn bloed: cholesterolgehalte die goed was is zelfs iets gedaald, suikergehalte nog steeds goed enz. Mijn bloeddruk was wat hoger dan een half jaar geleden, maar niet spectaculair dus kan het gewoon nog bij 1 dagelijks tabletje houden.

Dan weet ik toch waarvoor ik het doe, ik val niet echt veel af, maar blijf op deze manier toch wel gezond bezig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019 15:53    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn eerste bericht van dit jaar is meteen een goede.
Inmiddels weeg ik een kilo minder dan ik het vorige jaar afsloot.

Vandaag na het vannacht erg laat te hebben gemaakt vroeg opgestaan, en dat beloont zich nu in een prachtig mooie rode zonsopganglucht terwijl ik dit type.

Afgelopen week wat minder gegeten door een lichte buikgriep, en nu weer wat beter, waardoor ik weer meer energie heb. Een mooie wandeling en licht voedsel vandaag passen goed in het Weight Watchers-patroon.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jan 2020 9:35    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het gewicht blijft maar een beetje schommelen. Van 65,5 naar 67 en dan terug naar 66. Ik weeg de laatste tijd elke dag en dan zie je dat echt goed.
Enfin vanochtend 66,8.

Doe eigenlijk niets raars met eten. Gewoon normaal Weight Watchers-patroon, met af en toe een etentje als uitschieter waar ik dan eigenlijk ook gewoon aan de punten denk om het niet te gek te maken.
Wandelen gaat ook weer steeds meer, nu het niet steeds meer regent.

Ik had het plan om de cursus in te lopen deze week, is weer een gratis inloopweek. Dan had ik gisteren moeten gaan, maar helemaal niet meer aan gedacht.
Of ik er echt mee opschiet is een tweede, want heb het een paar jaar terug gedaan. En dan is het het babbeltje dat ik eigenlijk al ken, met speciale uitleg voor de nieuwelingen op het eind, die ik eigenlijk ook al weet Lach Ga daar niet een paar tientjes per week aan uitgeven.

Daarbij zit ik op een redelijk gezond gewicht. Dus ik ga gewoon maar door. Zolang ik maar niet richting de 70 kilo ga, dat is voor mij de grens.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 feb 2020 9:23    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weer eens mijn dagboekje bijwerken.

Dat gaat deze keer moeizaam. Typen met 1 hand, mijn linkerhand. Mijn rechterarm hangt namelijk in een sling (soort mitella).
Vorige week op straat gevallen met rechterarm voorover. Foto's wezen schouderbreuk uit, gelukkig 'gunstige'breuk.
Met een sling en afspraak voor volgende week foto en polikliniek weer naar huis.

Mijn gewicht is door de mindere beweging, want rust..., en pijnstillers, wat omhoog gegaan.

Positieve aan het verhaal, ik kan best veel doen met mijn linkerarm/hand. Manlief helpt me met aankleden en de noodzakelijkste klussen in huishouden doen we samen. Voorlopig dus muis en toetsenbord met linkerhand bedienen (went snel).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 feb 2020 13:27    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
9 ons lichter dan vorige week.

Dat valt me heeeel erg mee na een week van 'makkelijk' eten ivm mijn gebroken schouder.
Ik kan dan gelukkig nog wel wat met mijn andere arm, maar het blijft behelpen met links.

Woensdag is er weer een foto gemaakt en de arts was er tevreden over het is niet erger geworden.
Nu mijn arm nog anderhalf week in de sling af en toe los en wat oefeningen doen. Daarna evt. mbv fysio verder. En over 5 weken zou ik schouder/arm wat meer mogen belasten. Daarvoor nog afspraak met arts.
Het allerallerergste vind ik het slapen. Pijn en ik kan niet op mijn zij liggen.

Ik schrijf dit hier niet om zielig te doen maar als dagboek, zodat ik het later kan terugkijken.

Nu een lekker ontbijt die manlief heeft klaargemaakt. En vooral koffie
Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2020 10:58    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weer iets afgevallen deze week!
Afgelopen week voor het eerst naar fysiotherapie geweest, was wel even fijn. Ook wat oefeningen meegekregen.
Gaat wel even duren voor ik alles weer kan.
Ik type nog steeds met links. Vooralsnog kan ik mijn arm nog heel beperkt bewegen en zit ik nog aan de paracetamol. Maar het gaat goed komen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 mrt 2020 17:44    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Oh bah, een gebroken schouder is niet fijn.

beterschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 mrt 2020 18:18    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Deugenietje schreef:
Oh bah, een gebroken schouder is niet fijn.

beterschap.

Dank je wel.
Nee zeker niet fijn. Ik houd me er maar aan vast dat er ergere dingen zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 mrt 2020 11:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 36, 37, 38  Volgende
Pagina 37 van 38