Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

maatjes gezocht die ook net begonnen zijn

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   gezonderleven
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben ook gisteren begonnen bij de weegclub en het lijkt me leuk om bijvoorbeeld met 8-10 mensen een onderwerpje te starten en bij te houden zodat we op die manier wat steun aan elkaar kunnen hebben.

Ik heb me uitgebreid voorgesteld bij "het gaat me lukken", maar ff in het kort: Jacqueline, 34 jaar, 2 zoontjes (Roben, ruim 2 jaar en Nieck, ruim een half jaar). Ik weeg nu 117 kilo en wil naar 95 kilo toe. Dit doe ik door gezond te eten, regelmaat en wil binnenkort weer gaan sporten.

Wie volgt?

Jacqueline

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 14:09    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Beste gezonderleven,
Van harte welkom bij onze weegclub!

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt. De weegclub zorgt ervoor, dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week op een vaste zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat is de stok achter de deur om jezelf in het gareel te houden. Je weeggegevens zijn zichtbaar voor de andere deelnemers doordat bij al je forumberichten een blauw knopje komt te staan dat ernaar verwijst. Ook kun je een ticker aanmaken.

Wat vind je verder bij ons:

* Recepten: De deelnemers van de weegclub hebben al heel veel recepten verzameld. We hebben recepten die geschikt zijn voor allerlei verschillende diëten.

* Tips: Op de weegclub kan je ook heel veel tips en adviezen vinden. Zoek je iets specifieks ga dan naar de zoekpagina.

* Extra motivatie: Tja, die vind je hier volop... Kijk bijvoorbeeld eens bij het overzicht van de mensen die hun streefgewicht gehaald hebben, bij de succesfoto's en bij de vele rondzendboeken hier op het forum. Of wat dacht je van het motivatiedraadje?

* Dagboeken: Veel deelnemers houden goed bij wat ze eten en overleggen daarover met andere deelnemers. Het is vaak een goed idee om zo'n eetdagboekje voor jezelf aan te maken, zodat je zelf inzicht hebt in wat je eet en of je goed bezig bent. En zodat andere deelnemers je kunnen aanmoedigen of steunen. Ook kun je in de babbelbox eventueel een dagboekje aanmaken voor andere gebeurtenissen in je leven, die niet per sé met eten of diëten te maken hoeven hebben.

* Ticker: Je kunt een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan, en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Deze ticker kun je eventueel ook onder al je berichtjes laten verschijnen (zoals ik dat ook doe). Voor meer informatie over de mogelijkheden, klik hier.

* Sprintje: We organiseren ook regelmatig een actie, waarbij we met een groep weegclubleden een afvalsprintje houden om er even extra fanatiek tegenaan te gaan. Dit soort sprintjes is altijd erg motiverend en gezellig. Wil je meedoen? Kijk dan eens bij de sprintjes die nu bezig zijn: klik hier.

... En een extra tip: kijk ook bij anderen in hun (eet)dagboekjes en geef hen ook jouw respectvolle commentaar, advies en steun. Deze mensen zullen dan waarschijnlijk hetzelfde doen voor jou!

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden!

Heel veel succes met afvallen. Je kunt dus bijv. een sprintje gaan doen met meerdere mensen; en daar samen bijhouden hoe het gaat. Of je kunt bij anderen in hun (eet)dagboekje schrijven en zij bij het jouwe. Kijk maar wat voor jou het beste werkt!

Verder wil ik je nog deze twee tips meegeven...
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveelheden-per-dag.aspx (Site van het Voedingscentrum over wat en hoeveel je eigenlijk moet eten elke dag)
http://eetmeter.voedingscentrum.nl/ (Site (ook van het Voedingscentrum, trouwens) waar je kunt bijhouden wat je eet en drinkt. De site geeft dan het aantal kCal maar ook vitamines en mineralen.

Groetjes,
Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 14:21    
Vrouw Weeggegevens   joy89ce
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (gezond eten)

Reageer met quote
hallo,

we gaan het zoiezo met z'n alle doen en ik hoor daar ook zeker bij want ik wil graag zelf steun hebben maar ik wil ook graag steun voor andere zijn,

ik ben trouwens joyce en ben eigenlijk altijd al flink geweest maar sinds dat ik ben gaan samenwonen ben ik nog een aantal kilo's aangekomen waar ik me ontzettend aan erg en waar ik heel erg tegenaan kijk.
ik heb ontzettend veel moeite met het regelmatige en gezonde eten want het sporten en volhouden daarvan gaat tot nu toe goed.

ik hoop dat we er allemaal voor elkaar kunnen zijn heel veel succes

liefs joyce Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 15:10    
Vrouw Weeggegevens   Leonie01

Dieet: Minder snoepen..

Reageer met quote
Hallo!
Mijn allereerste stap word nog mijzelf wegen!
Vorig jaar woog ik nog 85, maar sindsdien zijn er minstens 3 vetrolletjes bij aangaan zitten, en zijn er minstens 20 kilo's bij aan gaan plakken.
Ik ga mij morgen wegen, voor het eerst sinds een jaar.
Zal ook vanaf morgen mijn profiel etc. goed invullen, want dat kan nu nog niet.
Morgen bepaal ik mijn streefgewicht, en hoop ik jullie meer te kunnen vertellen!
Ik kan jullie nu alleen vertellen dat ik 178 ben, en dat ik dus met die 85kilo al te zwaar was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 19:42    
Vrouw Weeggegevens   Clau
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sleeve / GoK

Reageer met quote
Hoi hoi,

Ik ben Claudia, woon al sinds 1991 samen met Frank en sinds 2005 hebben we een zoon die Aaron heet. Verder hebben wij een Chocolade bruine labrador van 6 Bruno genaamd.

Zelf wil ik as. maandag beginnen met het dr Cohens dieet.
Ik kies voor maandag omdat ik eerst nog eea. moet uitzoeken en navragen.
Zit nl. met een maagband en heb een traag werkende schildklier.
Ondanks de maagband (waarmee ik 20 kg mee af gevallen was, inmiddels de helft er weer bij) weeg ik met 1.69 m 136 kg.
Moet en wil dus echt afvallen, heb er alleen niet zo heel veel vertrouwen meer in..

Lieve groeten van Claudia.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 20:42    
Vrouw Weeggegevens   lofeli
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 05-02-2013 GBP (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi,
Ik ben ook sinds maandag weer begonnen met afvallen. Wederom een nieuwe poging omdat ik het nu echt beu ben. Ik woog maandag 134 kg. Zo zwaar heb ik nog nooit gewogen. Ik ben getrouwd en heb 3 dochters (6-4-3 jaar). Ik wil ze heel graag oud zien worden maar besef dat ik dan wel iets aan mijn gezondheid moet doen. ik wil een leuke en actieve moeder voor ze zijn en mijn lichaam houdt mij daarin soms tegen.
Ik ben gelijk heftig begonnen om een goede start te maken (vanochtend 2,6kg eraf sinds maandag). Om het straks goed vol te houden ga ik volgende week wel weer iets meer eten maar ik wil nu eerst onder die 130 zien te komen!
Ook hebben we sinds kort een hondje. Dat stimuleert het bewegen.
Ik hoop dat we elkaar kunnen steunen! Je hebt toch steun aan elkaar als je met hetzelfde probleem zit!
Sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 aug 2009 10:25    
Vrouw Weeggegevens   gezonderleven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo Lofeli, Clau, Leonie en Joyce,

Wat fijn dat jullie op mijn berichtje hebben gereageerd. Hoe gaat het met jullie? Hier gaat het nog steeds best lekker. Het weekend heb ik wel wat gezondigd hier en daar maar de dalende lijn en de spirit zit er nog steeds goed in. Morgen weer wegen, dus spannend!

groetjes,
Jacqueline

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 16:35    
Vrouw Weeggegevens   ShadowCat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: LOW-CARB (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi dames!

Ik ben ook net begonnen. Wel een paar weken terug maar met mijn huidige 121 kilo nog een lange weg te gaan. Drie weken terug op 125 kilo begonnen dus het begin is er maar ik moet eigenlijk terug naar rond de 75 kilo. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zo licht was.
Hoog tijd dus dat ik mezelf oppoets en weer onder de 100 raak.

En om mezelf even voor te stellen: ik ben Margreet, ik ben (bijna) 28 en getrouwd sinds november vorig jaar. We hebben een kat, Gijs en wonen sinds een paar maanden in ons nieuwe huis in Zwaag (bij Hoorn).
Net als jullie allemaal hoop ik hier wat steun te vinden om het deze keer wel vol te houden, en er af te houden.
Dus ik hoop dat we er met zijn alleen voor kunnen gaan om een gezonder en actiever leven tegemoet te gaan!

op naar onze gezondheid! cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 20:04    
Vrouw Weeggegevens   kimmie3

Dieet: sonja bakker

Reageer met quote
gezonderleven schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben ook gisteren begonnen bij de weegclub en het lijkt me leuk om bijvoorbeeld met 8-10 mensen een onderwerpje te starten en bij te houden zodat we op die manier wat steun aan elkaar kunnen hebben.

Ik heb me uitgebreid voorgesteld bij "het gaat me lukken", maar ff in het kort: Jacqueline, 34 jaar, 2 zoontjes (Roben, ruim 2 jaar en Nieck, ruim een half jaar). Ik weeg nu 117 kilo en wil naar 95 kilo toe. Dit doe ik door gezond te eten, regelmaat en wil binnenkort weer gaan sporten.

Wie volgt?

Jacqueline

Hallo,
Mijn naamis Kim en ik heb me net aangemeldt.
Ik weeg nu ook 116.5 kg dus echt weer de hoogst tijd.
Als je het prettig vind lijn ik met je mee en kunnen we nog eens tip's uitwisselen.
Ik zou ook graag wat over mezelf schrijven om me voor te stellen, maar weet nog niet hoe het moet.

Dus voor zover eerst maar dit.
groetjes kim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 21:49    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Kim,

Als je in het voorstelforum (dat is hier: https://www.weegclub.nl/forum/even-voorstellen-f8.html ) links op de knop "Nieuw onderwerp" klikt, dan komt er een eigen voorsteldraadje van jou.
Ik hoop dat het je lukt (vast wel) en wens je alvast van harte welkom hier... Dan doe ik het dadelijk nog eens dunnetjes over bij jouw voorstelberichtje!

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 21:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3