Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Maart is positieve punten waard!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wings
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Gefeliciteerd met de verjaardag van je man Anneke!
Heel slim dat je daarvoor een eetplan hebt gemaakt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2021 16:05    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik maak gelijk gebruik van de mogelijkheid om tussendoor aanpassingen te doen.
Ik ga voor "aan plan houden" 2 meetmomenten invoeren. Ik eet (vanwege het vasten) tussen 09.00 en 19.00 uur, dat is 10 uur. Halverwege is 14.00 uur. Ik geef mezelf voor elk meetmoment dat het goed gaat 1 punt, dus maximaal 2 punten per dag voor dit item.

Vandaag bv gaat alles volgens plan behalve de avond maaltijd. We hebben iets te vieren en gaan dus spareribs halen. Een echte traktatie. Daarom 1 punt voor vanmorgen en geen voor vanavond.

Gecorrigeerd voor dagen hiervoor (ben ik gelijk van die halve punten af)
- plan volgen: min of meer 4 punt
- min 70 kilo: 3 punt
- één suiker: 4 punt
- hier schrijven: 3 punt
- 14 uur vasten (vanaf gisteravond): 3 punt
Totaal 1/3 - 17 punten

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2021 17:50    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
- workout: 1/31
- stappen (elke 5000 1 punt): 2/35
- myfitnesspal invullen: 1/31
- koolhydraten (tussen de 50-75 2 punten, tussen 75-100 1 punt): 1/35
- 2 stuks fruit: 1/31

Totaal: 6 punten

Ging goed vandaag! Vanmorgen heerlijk een uur gewandeld en vanmiddag nog een workout gedaan.
Fruit eten is bij mij een dingetje, vandaag een smoothie gemaakt en daar fruit bij in gedaan. Dus vandaag wel gelukt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2021 20:27    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ha Wings, leuk dat jij er ook weer bij bent.

Anneke, hoe is het gegaan met je eetplan, en met de verjaardag van je man gisteren? Ik hoop dat jullie, ook al waren jullie dan met z'n tweetjes, toch een feestelijke dag hebben kunnen vieren.

Crazy Moon, dat klinkt goed bij jou, zeg! Mooi wat punten kunnen halen, en zo'n smoothie is dan best handig als je uit jezelf niet zo veel fruit eet. Ik zou mezelf eerder punten kunnen geven als ik wat minder fruit zou eten geloof ik, want ik zit elke dag wel op zeker 3 stuks fruit. Tussendoor een appeltje, na het eten een sinaasappel. Druiven of een kiwi gaan er ook altijd wel in, of een banaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 8:23    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Geke schreef:
Ik zou mezelf eerder punten kunnen geven als ik wat minder fruit zou eten geloof ik, want ik zit elke dag wel op zeker 3 stuks fruit. Tussendoor een appeltje, na het eten een sinaasappel. Druiven of een kiwi gaan er ook altijd wel in, of een banaan.

Fruit is gezond! Ik kwam laatst dit tegen (heb het even laten vertalen door Google):

"Zeventien mensen moesten twintig porties fruit per dag eten. Ondanks het buitengewoon hoge fructosegehalte van dit dieet, vermoedelijk ongeveer 200 gram per dag - 8 blikjes frisdrank waard - rapporteerden de onderzoekers geen nadelige effecten (en mogelijk voordeel) voor lichaamsgewicht, bloeddruk en insuline- en lipideniveaus (vetten in het bloed) na drie tot zes maanden. Meer recentelijk gaven Jenkins en collega's mensen een dieet van ongeveer twintig porties fruit per dag gedurende een paar weken , en geen nadelige effecten op het gewicht of de bloeddruk of triglyceriden, en een verbazingwekkende daling van 38 punten in LDL-cholesterol.(....)

Een opkomende literatuur heeft aangetoond dat een lage dosis fructose de bloedsuikerspiegel daadwerkelijk ten goede kan komen. Dus het eten van een stuk fruit bij elke maaltijd zou naar verwachting de bloedsuikerspiegel verlagen, niet verhogen. "

https://nutritionfacts.org/video/how-much-fruit-is-too-much/

https://nutritionfacts.org/video/if-fructose-is-bad-what-about-fruit/

"Moeten we ons zorgen maken dat het eten van gedroogd fruit ons dik kan maken? Herinner je die vijgenstudie die ik behandelde, die 14 vijgen toevoegde aan de dagelijkse voeding van mensen? Verrassend genoeg leidde dat niet tot significante gewichtstoename.
Wacht even. Dat zijn 300 calorieën vijgen per dag. Over vijf weken zijn dat 10.000 calorieën. Zijn ze in het niets verdwenen? Nee. Vijgen zitten zo boordevol vezels en zijn verzadigend, dat mensen, zelfs zonder te proberen, de hele dag door minder van ander voedsel aten. (...)

Maar was dit gewoon een toevalstreffer? Laten we eens kijken naar die andere nieuwe onderzoeken. Hoe zit het met het toevoegen van driekwart kopje gedroogde appels aan uw dieet, elke dag, gedurende een jaar? 200 extra calorieën per dag, maar geen significante verandering in gewicht. 200 extra calorieën pruimen per dag, een jaar lang? Geen significante verandering in gewicht. En hetzelfde met een maand met een dagelijkse lading van 300 calorieën aan dadels.

Over het algemeen hebben de 5-10% van de Amerikanen die gemiddeld een eetlepel of meer gedroogd fruit per dag eten, minder overgewicht, minder obesitas, een slankere taille en minder zwaarlijvigheid in de buik. Ze aten meer, maar wogen toch minder. Vergelijkbare bevindingen werden gevonden voor degenen die noten of notenpasta eten: een lagere body mass index en een slankere taille.​ "
https://nutritionfacts.org/video/do-fruit-nut-bars-cause-weight-gain/

Laatst aangepast door Kordiya op di 02 mrt 2021 11:33, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 8:31    

Reageer met quote
Gisteren (maandag 1 maart):

1 Nutritarian voeding eten 1/31
2 Nul tussendoortjes is 3 punten 0/93
3 Niet eten tussen maaltijden, elk meal gap is 1 punt. 2/93
4 's Avonds niet eten na avondmaaltijd 1/31

5 4x per week minstens half uur werken aan project 1/12
6 Aandacht voor mindfulness 1/31
7 Op tijd in bed 1/31

6 punten totaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 8:39    
Vrouw Weeggegevens   Nijne

Dieet: Gezond eten, veel bewegen en veel waterdrinken

Reageer met quote

Maandag 1 maart
Goed begonnen gisteren

Klusjes voor spelletjes 1
Sociaal 3
Opruimen 2

Bewegen is niet echt gelukt.
Ik kon niet weg. Ik moest wachten op een monteur...

Vandaag posten 1

het begin is er!

Succes allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Ik heb maar een schamele 3 punten behaalt gisteren. 1 voor het vasten, 1 voor 1 stuk fruit en nog 1 voor geen telefoon in bed ´s avonds. Wel net een lekkere frisse neus gehaalt met de honden, maar ja, dat staat niet op mijn lijstje. Voor april laat ik het punt voor het vasten vallen en zet ik stappen op het menu, maar alleen maar als ik wandel. Ik durf dat nu nog niet aan, want ik verwacht nog sneeuw in maart en dan loopt het wandelen behoorlijk in de soep.

Nijne, goed begin!

Crazy Moon, fruit kost mij ook heel veel moeite. Ik vind het niet eens lekker en het staat dus altijd op mijn punten lijstje. In de zomer gaat het iets makkelijker omdat er dan al de verschillende meloenen zijn, maar ik moet er echt bewust aan denken om fruit te eten. Geke, ben dan toch wel jaloers op jou met al je fruit!

Op naar de maximale punten vandaag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 11:22    
Vrouw Weeggegevens   smurfin1979
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
10 000 stappen: 0/31 + 0/12
extra beweging: 0/31
2 liter water/the: 1/31
eetdagboek bijhouden: 1/31
gezond ontbijt: 1/31
2 stukken fruit:1/31

puntjes van gisteren geteld.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 12:08    

Reageer met quote
Ik vind het echt moeilijk om me voor te stellen dat iemand fruit niet lekker vindt! Ik weet dat die mensen bestaan,maar... Geschokt Erg blij

Ik eet zo'n 350 gram fruit per dag. Zou niet zonder kunnen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 12:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 24, 25, 26  Volgende
Pagina 4 van 26