Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Maanvis boekje spannende dag.... afspraak bij de chirurg

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   maanvis
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond (maagband)

Reageer met quote
Maandag ga ik naar de chirurg in een nederlands ziekenhuis.
In 2004 heb ik een maagbandje gekregen. Deze is geplaatst in Belgie.

Met dit bandje ben ik al met al 40 kilo afgevallen. Maar de ongemakken wegen niet erg op tegen dit gewichtsverlies. Ik kan weinig dingen nog eten. Geen vlees daar heb ik veel moeite mee. Het enigste wat ik op dat gebied echt kan eten is kipfilet reepjes bij de L.DL weg. Gehakt, ham, een cordonbluetje.. ik raak het niet kwijt. Alles gaat er net zo hard uit als het erin gaat. Ook heb ik veel moeite met het drinken van vocht. Vooral bij erge dorst dan wil het nog wel eens te snel gaan en dan ga ik het er allemaal weer uitspugen.

Ook heb ik vaak pijn aan het bandje en bij stress kan ik het kleine beetje wat ik dan nog kan eten ook wel laten staan, want dan zit ik weer boven de pot. Hierbij krijg ik ontzettende pijn aan mijn maag en tussen mijn schouders.

Daarentegen alles wat zacht is kan ik gemakkelijk kwijt en daar kan ik me dan helemaal vol mee stoppen als ik zou willen. ( nou ja geen kilo's want dat gaat er ook uit)

Verder heb ik veel last van maagzuur en ik moet elke dag maagzuurremmers slikken.

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch met mijn verhaal naar de huisarts te gaan. Mede omdat ik sinds 2005 geen enkele vorm van controle heb gehad.

De controle in België bestond destijds uit.. spuit in het poortje en vullen. Val je nog af goed best prima .... niet dan spuiten we een beetje extra. Een slokje wat gaat dat goed... mooi eet beneden dan nog maar een bakje yoghurt/kwark en hou je dat binnen ben je goedgekeurd.

De huisarts heeft voor me een verwijzing geschreven en Zelf heb ik gebeld voor een afspraak te maken. Gelukkig kon ik maandag al terecht. Dus.... Nou houd ik netjes een eet en beweegdagboek bij. Dat doe ik regelmatig even kijken wat er in gaat en wat er uitgaat. Door beweging.

Op dit moment kan ik niet sporten/fietsen/lang wandelen door een irritatie in mijn knie. de irritatie kan niet opgelost worden dus ik moet ermee leren leven. Nou ja dat is niet anders. Dus eenmaal per dag loop ik een ruime half uur met onze hond de rest zijn korte stukjes van een minuut of 10/15. Alleen zijn we nou druk aan het verbouwen met onze nieuwe woonplek. Ik doe vooral al het verfwerk schuurwerk en het snijden en plaatsen van de gipsplaten. Ook heb ik al in het glaswol gezeten en in het slopen. Buitenom heb ik bijna in z'n geheel 2 maal in de beits gezet en binnen ga ik strx nog latexxen en plafondje sauzen. Kortom ik doe een heleboel en probeer juist ook op deze manier mijn gewicht naar beneden te krijgen.

Ik wil best en zo graag gaan sporten maar ja de knie laat het niet toe en elke avond als ik thuis kom ben ik kapot, want naast dit werk ik gewoon elke middag half zittend half lopend werk trouwens....

Nou dat was het wel voor nou, Ik hou jullie op de hoogte...

greetz
van dit visje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 9:00    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hartstikke goed dat je meteen een afspraak hebt gemaakt meid, waar de weegclub al niet goed voor is he! Lachen We duimen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 9:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vroege vogels plukken de dag. De titel zegt het al... Het is hier nog geen acht uur, maar om kwart voor zes heb ik al een half uur met de hond gelopen. Het was heerlijk... zo rustig dan kan de hond ook even lekker los rennen.

Vandaag ga ik dus echt de dag plukken... lekker klussen er moet nog genoeg gebeuren en vanavond nog even lekker met de hond wandelen.

Mijn klusjederij bestaat uit: verven verven verven gipsplaten op maat maken en gipsplaten ophangen, daarnaast loop ik met de hond de kleinere wandelingetjes

Ook heb ik gisteren post gekregen van Leeuwarden. Dus het eetdagboekje ben ik nou aan het bijhouden voor hun....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jun 2011 7:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest.

De arts was bij een spoedje dus ik kreeg een verpleegkundige die er wat meer verstand van heeft zeg maar.

Mijn verhaal kwam haar bekend voor in belgie is er bijna geen nabehandeling zeg maar helemaal geen nabehandeling.

Gezien het vele spugen wat ik doe, wou ze mijn bandje gaan ledigen.. na een intense speurtocht was het poortje gevonden maar ja... het spuiten wou niet.

Ze wou in ieder geval een slik foto gaan maken. die zou ik krijgen ergens in Juli. Omdat het ledigen van de maag niet lukte ben ik er gewoon tussen gestopt. Bij het kleinste gaatje wat ze konden vinden.

Na al het gerommel aan het poortje heb ik helemaal het gevoel dat het niet meer goed gaat. Het drinken wil wel, maar het eten waar ik nou al een kwartier naar staar komt er gewoon niet in.

Ik kijk dit even een paar dagen aan, maar mocht het helemaal mis blijven gaan en de pijn ook aanblijven bij dat spuitstukje bel ik ze deze week nog op.

In ieder geval ben ik blij dat ik on
der behan
deling sta....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011 18:34    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Sinds eergisteren toen het poortje ergens naar toe sprong en dat twee maal doet mijn buik dus pijn. Tis nog niet zo erg als het was na de operatie maar toch wel erg pijnlijk rondom het poortje.

Inmiddels gaat het wel wat beter met het eten... maar alles doet toch meer pijn dan ik had verwacht. Normaal deed het nooit pijn na een inspuiting, de laatste keer is alleen 6 jaar geleden ofzo. Nou doet mijn poortje dus pijn maar ook de maag is anders dan anders.

Ik had vooral last van het poortje op momenten dat ik druk bezig was en me dus eigenlijk te druk maakte. Maar gisteren was een ingelaste relax dagje.. en ik heb echt de hele dag toch wel pijn rondom het poortje gehad, zo erg dat ik tijdens mijn werk niet meer wist hoe ik moest zitten.

Voor mezelf heb ik gezegd op het moment dat ik vrijdag nog zoveel last ervan heb dat ik dan ga bellen. Het kan altijd zijn dat mijn lijf gewoon weer aan al het gerommel rondom moet wennen dus vandaar dat ik me de vrijdag als dag heb gezet. Is het dan nog zo erg en vooral pijnlijk bel ik naar het ziekenhuis toe.

Wel ga ik zo mijn hond lekker uitlaten een half uurtje ongeveer en op zoek naar bodembedekkers....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2011 19:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Waarschijnlijk is het Murphy ofzo... Ik weet het niet hoor, vrijdag geen pijn nergens last van en zaterdag/zondag/maandag/dinsdag en zelfs nou voel ik het poortje weer.

Heel erg balen dus... Zelf denk ik als ik me nou druk had gemaakt... dan ja dan snap ik het wel maar dat heb ik niet gedaan. Ik ben juist erg rustig geweest van het weekend want had 2 verjaardagen.... Daarnaast konden we niet bezig met onze verbouwing (zondagen he... en de buurtjes zijn nogal van de kerk dus daar houden we dan rekening mee).

Ook heb ik niet gek gezeten geen gekke dingen gedaan en helemaal niet gek gegeten. Dus ik snap het niet.. echt niet.

M[ijn maag voelt weer normaal aan... dus das het probleem niet

Wel moet ik binnenkort ongesteld worden en dan krijg ik snaaierij aanvallen. Nou ja gelukkig hebben we nooit lekkers in huis. Ik mag van mezelf twee maal in de week een keertje zondigen dus dat zijn de enigste momenten.

Volgende week ga ik heen voor een slik foto en dan gaan ze ook kijken waar het poortje nou precies zit. Hij schijnt nogal diep te zitten dus mss heb ik er daarom ook wel weer last van....

Laatst zag ik dat ze nieuwe bandjes hebben bredere bandjes voor om de maag heen. Ik heb nog een ouderwets bandje natuurlijk dan... haha Volgende week zie ik ook de chirurg waarschijnlijk. In ieder geval was hij dan nog aanwezig voor eventuele problemen die zich voor kunnen gaan doen. Ik hoop dat alles verder er normaal uit mag zien. Want aan de ene kant ben ik nog wel blij dat ik het gedaan heb maar aan de andere kant ben ik bang dat ze me gaan opereren... Dat is dus dezelfde angst die me al die jaren heeft tegen gehouden. Want 3 maanden na de operatie destijds heb ik een ongeluk gehad en een maand later weer. Beide keren heeft mijn buik wel een opdonder gehad. Hoewel ze destijds nog wel konden vullen in Belgie was het poortje toen al gekanteld naar beneden toe. Maar nooit hebben ze in Belgie na de ongelukken een foto ofzo gemaakt het kon allemaal geen kwaad werd er gezegd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 9:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag is het officieel mijn bandje is leeg. Vanochtend na de slikfoto waarop duidelijk te zien was dat het voedsel te langzaam in de gewone maag kwam, hebben ze met pijn en moeite (lees 10 pogingen) het bandje weten te ledigen.

Goed nou doet dus en het poortje die gekanteld is en de maag ook wel pijn.

Binnenkort ga ik naar een bijeenkomst en daarna gaan we afspreken wat te doen. Juist omdat het bandje niet meer zijn werk doet en ik in elk geval wel geopereerd moet worden om het poortje te verplaasten. De hele rataplan van dietiste enz hoef ik niet te doorlopen alleen naar een psycholoog toe om te kijken of ik geen eetstoornis heb ontwikkeld... en of ik niet depressief ben..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2011 19:03    
Vrouw Weeggegevens   zinnia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: GBP- letten op koolhydraten

Reageer met quote
ben benieuwd met welke voorstellen ze gaan komen en dat je vlug kan geholpen worden in ieder geval
xx evi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 1:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
In september ga ik naar het ziekenhuis voor een gesprek met de arts voor een mini bypass of een gewone bypass. Ze moeten kijken naar wat er geschikt is voor mij.

Het leven is wel heerlijk zo zonder de ellende van het bandje hoor dat wel....

Wat ze zeiden van aankomen na de leegmaking van het bandje klopt een beetje maar het gaat eigenlijk best nog wel lekker met het gewicht...

Ik werk me ook uit de naad hoor heb weinig vrije tijd over nou... maar... ik heb weer zin in mijn leven en dat is ook wel weer wat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 aug 2011 21:03    
Vrouw Weeggegevens   zinnia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: GBP- letten op koolhydraten

Reageer met quote
fantastisch nieuws meid, hou ons op de hoogte he
xx evi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 18 aug 2011 22:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 1 van 9