Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Leg je belofte vast!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 70, 71, 72  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Kordiya schreef:

Nu die squats nog, en na mijn tussendoortje niet meer eten tot het avondeten.

Is gelukt.

Nu neem ik me voor om niets meer te eten tot het ontbijt morgenochtend. Ik denk dat het wel moeilijk zal zijn. Maar ik weet dat mijn maag nu gevuld is en dat ik niets meer hoef te nemen.
Voor mij dus alleen nog thee en granenkoffie vanavond.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2021 19:26    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Quote:
Ik doe vandaag twee beloftes:

- Ik wandel vandaag minimaal 1,5 km
Ik herstel van een gescheurde kuitspier dus meer dan zo'n klein ommetje zit er niet in

- Ik drink maximaal 2 koppen koffie.
Ik wil deze week mijn koffieverslaving verminderen om daarna het 6-wekenplan van Fuhrman (Eat to Live) te kunnen volgen.

Beide gelukt, het wandelen lukte zelfs 2,7 km.

Laatst aangepast door Maira op di 09 mrt 2021 22:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2021 22:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Maira schreef:

Ik wil deze week mijn koffieverslaving verminderen om daarna het 6-wekenplan van Fuhrman (Eat to Live) te kunnen volgen.

Oh, wat leuk. Ik ben een groot fan van Dr. Fuhrman. Mijn eetplan is (zo goed mogelijk) op zijn werk en dat van Michael Greger gebaseerd.

Ik eet al langer grotendeels wfpb, maar ik wijk er dan steeds net iets meer vanaf, tot het hek weer van de dam is. En ik snaaide altijd de hele dag door. Nadat ik in februari Fuhrman's End of Dieting las heb ik twee weken geleden zijn eetadviezen ingevoerd. Het lukt me wonderwel om gewoon drie maaltijden per dag te eten, dat had ik nooit van mezelf gedacht (want nog nooit in mijn leven gedaan) maar het voelt erg bevrijdend. En de kilo's vliegen er af! Ik ben nu denk ik 90% 'compliant'. Ik drink namelijk nog wel koffie met sojabarista, gebruik nog regelmatig zout, mijn noten en notenpasta's zijn vaak gebrand ipv rauw, en ik hou erg van AH sojakwark. Ik denk er sterk aan om echt die strenge 6 weken te gaan doen, zoals beschreven in Eat to Live. Daarna kan ik altijd nog beslissen dat ik minder streng verderga.

Ik ben nu ook bezig in Greger's How not to Diet. Ik blader er doorheen en lees af en toe een stuk, want het is een dikke pil en veel van de voedingsleer komt wel overeen. In ieder geval is er het verschil dat Fuhrman serieus schrijft en Greger vol silly jokes zit Lachen .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2021 22:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Kordiya schreef:

Nu die squats nog, en na mijn tussendoortje niet meer eten tot het avondeten.

Is gelukt.

Nu neem ik me voor om niets meer te eten tot het ontbijt morgenochtend. Ik denk dat het wel moeilijk zal zijn. Maar ik weet dat mijn maag nu gevuld is en dat ik niets meer hoef te nemen.

Ik heb een gratis app gedownload, de Vasten-App. Ik schakel 'vastentijd' in na mijn avondmaaltijd en dan zie ik de tijd oplopen, en ik zie ook in beeld in welke fase mijn lichaam zit (nu bijv in 'bloedsuiker daalt'). En je wordt dan steeds beloond met medailles en complimenten. Dat motiveert mij goed om 's avonds niet meer te eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2021 22:51    

Reageer met quote
Kordiya schreef:

Niet gelukt. Me vergrepen aan fruit.

Ik eet deze ochtend niets meer tot het lunchtijd is om 12 uur.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 10:18    

Reageer met quote
Maira schreef:
Quote:
Ik doe vandaag twee beloftes:

- Ik wandel vandaag minimaal 1,5 km
Ik herstel van een gescheurde kuitspier dus meer dan zo'n klein ommetje zit er niet in

- Ik drink maximaal 2 koppen koffie.

Beide gelukt, het wandelen lukte zelfs 2,7 km.

Applaus Applaus Applaus

Maira schreef:

Ik heb een gratis app gedownload, de Vasten-App. Ik schakel 'vastentijd' in na mijn avondmaaltijd en dan zie ik de tijd oplopen, en ik zie ook in beeld in welke fase mijn lichaam zit (nu bijv in 'bloedsuiker daalt'). En je wordt dan steeds beloond met medailles en complimenten. Dat motiveert mij goed om 's avonds niet meer te eten.

Interessant, ik ga ernaar op zoek!

Maira schreef:

Ik eet al langer grotendeels wfpb, maar ik wijk er dan steeds net iets meer vanaf, tot het hek weer van de dam is. En ik snaaide altijd de hele dag door. Nadat ik in februari Fuhrman's End of Dieting las heb ik twee weken geleden zijn eetadviezen ingevoerd. Het lukt me wonderwel om gewoon drie maaltijden per dag te eten, dat had ik nooit van mezelf gedacht (want nog nooit in mijn leven gedaan) maar het voelt erg bevrijdend. En de kilo's vliegen er af! Ik ben nu denk ik 90% 'compliant'. Ik drink namelijk nog wel koffie met sojabarista, gebruik nog regelmatig zout, mijn noten en notenpasta's zijn vaak gebrand ipv rauw, en ik hou erg van AH sojakwark. Ik denk er sterk aan om echt die strenge 6 weken te gaan doen, zoals beschreven in Eat to Live. Daarna kan ik altijd nog beslissen dat ik minder streng verderga.

Ik ben nu ook bezig in Greger's How not to Diet. Ik blader er doorheen en lees af en toe een stuk, want het is een dikke pil en veel van de voedingsleer komt wel overeen. In ieder geval is er het verschil dat Fuhrman serieus schrijft en Greger vol silly jokes zit Lachen .

Wat goed van je!!! Super leuk om iemand tegen te komen die hier ook interesse voor heeft.

Herkenbaar wat je schrijft over de moeite die het kost om echt 'recht in de leer' te blijven met WFPB (Whole Food Plant Based).
Ik zit ook wel te denken aan de strenge zes weken... maar weet niet goed of ik het (al) aan durf.
Mijn afwijkingen van ETL is dat ik sojayoghurt eet (150 g / dag), een eetlepel vegan mayo gebruik in plaats van dressings zelf te maken, en zout gebruik. En van tijd tot tijd uitglijd en een eetbui heb. Ik vergrijp me ook nog weleens aan vegan kaas.
Ik geniet echt van de humor van Greger en vind het geweldig dat hij zoveel info geeft.
Is het misschien een idee om een 'WFPB' sprintje te starten?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Kaia

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik sport vandaag minimaal 15 min

Ik ga vandaag weer shoppen in m’n kast

Ik eet vanavond matig bij mijn schoonouders en sla zoetigheid af

There's no way to happiness, happiness is the way!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 11:49    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Belofte van gisteren gebruiken helaas.
Man had t gezellige idee om een luchtig taartje te bakken en zette dat lief voor mij neer smullen
Heerlijk van genoten! Jammer dat ik daarna ook crackers ben gaan eten, maar beter dat dan een zak chips nog steeds...
Gelukkig was de weegschaal vriendelijk tegen mij, dus schade was gelukkig beperkt.

Belofte tot avond eten: geen snoep, alleen mijn lunch en een fruit of groente snack.
Moet lukken want ik had pas laat honger vandaag. Pas om 11 uur ontbeten Erg blij

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 11:56    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Ik doe ook mee.

Als ik het goed begrijp.

Is het iets voor korte termijn.

Niet van ik eet elke avond niks meer.

Bijvoorbeeld: heb nu geluncht, dus ik eet pas om 15.00 weer.

Heb ik het goed begrepen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 12:41    

Reageer met quote
Deugenietje schreef:
Ik doe ook mee.

Als ik het goed begrijp.

Is het iets voor korte termijn.

Niet van ik eet elke avond niks meer.

Bijvoorbeeld: heb nu geluncht, dus ik eet pas om 15.00 weer.

Heb ik het goed begrepen?

Heel leuk dat je meedoet Deugenietje! Welkom!

ja, je hebt het goed begrepen. Het taat om korte termijn afspraken voor deze dag of zelfs voor het komende uur of kwartier.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 13:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 70, 71, 72  Volgende
Pagina 6 van 72