Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Leg je belofte vast!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 70, 71, 72  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goed gedaan Nicky! Als je veel overeet voel je geen honger meer denk ik, dat is tenminste mijn ervaring.. ik voel het nu wel Geschokt Lachen

Bedankt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2021 18:36    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Het is zeker moeilijker dan gedacht.. Heb net drie kwartier gelopen en heb echt behoefte aan iets, dus ik neem nu ook wat. Ik vindt de stappenteller niet lief, ik had gehoopt op meer stappen, maar het zijn er 4732. Dag is nog niet om Cool Mijn foon is veel gevoeliger wat stappen betreft, maar de teller lijkt me stabieler.

Dit is wat ik begrepen heb ten aanzien van 'wachten tot je honger hebt': mensen die veel overgewicht hebben en vaak overeten kunnen niet echt voelen of ze honger hebben of niet. Het lichaam en de bloedsuikerspiegels zijn zo in de war dat ze voornamelijk 'valse' hongergevoelens afgeven. Het is ook absoluut mijn eigen ervaring. Doordat ik met enige regelmaat eetbuien heb, kan ik niet vertrouwen op de hongergevoelens die mijn brein en maag me geven. Als ik dat zou doen zou ik de hele dag door eten!

Dus wil je aan 'intuitief eten' gaan doen (wachten met eten tot je honger hebt) dan zou je eigenlijk eerst minstens een aantal weken tot zelfs maanden lang volgens een vast schema moeten eten, dus bijvoorbeeld een vast aantal keer eten op een dag en dan ook een vaste hoeveelheid voedsel. Door die regelmaat komt je lijf tot rust en dan kan je lichaam wel weer correcte hongersignalen gaan geven.
Het lijkt mij persoonlijk logisch om als je zou willen wachten met eten tot je honger hebt, inderdaad hiermee te starten als je in een normale situatie zit. Gewoon besluiten dat je na een maaltijd of tussendoortje een bepaalde vaste periode (b.v. 2 uur of 3 uur of 4 uur) niets eet zal al veel helpen om meer regelmaat te krijgen en je lijf wat meer rust en regelmaat te gunnen.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2021 19:27    

Reageer met quote
Kordiya schreef:

Ik eet zo mijn lunch op en daarna eet ik niet tot 15.15 uur.

Gelukt. Ik eet niets meer tot morgenochtend.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2021 19:30    

Reageer met quote
Wijze woorden, thx!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2021 20:32    
Vrouw Weeggegevens   smurfin1979
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ik hou vandaag mijn eetdagboek weer bij.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021 6:03    
Vrouw Weeggegevens   NickyLJ
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
NickyLJ schreef:
... en nu beloof ik niet meer te eten tot het ontbijt morgen.

Deze is gelukt! Ik heb mijn ontbijt op en beloof nu niet meer te eten tot 12:00. En ik beloof dat ik de tijd neem om een lunchsalade te maken.

Verder slecht geslapen (ik kon maar niet in slaap komen) dus ik ben moe opgestaan. Vanavond dus lekker op tijd naar bed. Nu druk aan het werk dus ik ga gauw weer aan de slag!

Een fijne dag iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021 7:56    

Reageer met quote
NickyLJ schreef:
NickyLJ schreef:
... en nu beloof ik niet meer te eten tot het ontbijt morgen.

Deze is gelukt! Ik heb mijn ontbijt op en beloof nu niet meer te eten tot 12:00. En ik beloof dat ik de tijd neem om een lunchsalade te maken.

Goed bezig Nicky!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021 10:27    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Ik eet niets meer tot morgenochtend.

Gelukt! Joepie! Viel niet mee maar ik ben als overwinnaar uit de bus gekomen! Erg blij

Ik beloof dat ik niets eet tot de lunch klaarstaat.
En dat ik nu meteen nog iets aan mijn project ga doen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021 10:28    
Vrouw Weeggegevens   NickyLJ
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het helpt wel hè, Kordiya? Je heel bewust voornemen en beloven om niks te nemen. Goed gedaan! Ik vind jouw sprint echt leuk. Ik zeg mijn belofte ook nog eens hardop, als extraatje Erg blij

NickyLJ schreef:
Ik heb mijn ontbijt op en beloof nu niet meer te eten tot 12:00. En ik beloof dat ik de tijd neem om een lunchsalade te maken.

Beiden gelukt!
Zo'n lunchsalade vult beter dan een paar boterhammen lijkt wel. Ik ben langer bezig met eten ook, dat zal er misschien mee te maken hebben? Die boterhammen schuif ik zo naar binnen achter de laptop Lachen

Ik eet om acht uur nog een toetje en daarna niks meer tot het ontbijt morgenochtend. Beloofd!

Vlinderrr, hoe was het bij de tandarts?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021 17:30    

Reageer met quote
Goed bezig dames!

vlinderrr schreef:
Ik beloof de trap naar beneden te nemen ipv de lift, al is het alleen op weg naar huis Cool

Gelukt, voor morgen beloof ik hetzelfde.

De tandarts is heel tevreden, nog ff zo door.. Hele verhaal staat in mijn dagboekje, voor wie het wil lezen. Het is een uitdaging, op z'n zachtst gezegd Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021 17:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 70, 71, 72  Volgende
Pagina 34 van 72