Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Leg je belofte vast! (deel 2)

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 51, 52, 53  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Dit sprintje is bedoeld om je houvast te bieden wanneer je het moeilijk hebt om je aan je voorgenomen gezonde plan te houden.

We kennen het allemaal denk ik wel: je bent van plan om gezond te eten, om tussendoortjes over te slaan, om lekkere dingen te laten staan.
Maar soms is de verleiding erg groot.
Dus, wat kun je doen bij dit sprintje?

Je zet hier een berichtje neer waarin je één van de volgende dingen belooft:

* Dat je niet gaat eten tot zo- en zo laat.

* Of je belooft dat je niet de ongezonde / ongeplande dingen gaat eten waar je nu even zo naar verlangt.

* Of, je belooft dat je minstens een kwartier zult wachten
voordat je die ongezonde dingen pakt waar je naar verlangt.

(Als je je lekkere trek een kwartier kunt uitstellen train je jezelf namelijk om in het algemeen sterker te worden om verleidingen te weerstaan).

Door het hier neer te zetten wordt het al iets lastiger om je eigen voornemens te doorbreken!

Verder gaan we elkaar hier natuurlijk ook aanmoedigen en steunen en complimenteren wanneer het gelukt is om ergens af te blijven!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 mei 2021 13:36    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik doe weer een ronde mee, dit sprintje werkt voor mij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 mei 2021 13:40    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Ik doe weer een ronde mee, dit sprintje werkt voor mij Erg blij

Leuk, ik ben blij dat je meedoet. Erg blij

Laatst aangepast door Kordiya op za 22 mei 2021 22:20, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 mei 2021 13:52    

Reageer met quote
Heb het gelezen, het is een erg goed initiatief weer. Het geheim van slanke mensen of Skinnyminds spreekt ook van saboteur. Ik ga me toch inschrijven, er vervallen ook wel weer wat sprintjes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 mei 2021 14:00    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Ik doe weer mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 mei 2021 19:44    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Ik beloof me te genieten van de bitterballen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 mei 2021 19:44    

Reageer met quote
Ik wacht met de lunch tot minstens 13.00 uur.
En ik ga zo opruimen, wat yoga doen en minstens een kwartier luisteren naar een opbeurende podcast.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 mei 2021 11:11    

Reageer met quote
Graag zou ik bewuster eten en beter kauwen, ik ben een erg snelle eter.. Kan ik daar een belofte van maken? Ga het proberen!

Ik neem mijn tussendoortje niet voor 15:30 en mijn avondmaaltijd niet voor 18:00. Vanavond eet ik niet meer, morgen weer ontbijt. Ik eet mijn maaltijden aan tafel en leg mijn bestek neer tussen de happen door, 10-20x kauwen. (Klein bestek zou ook helpen, eveneens een kleiner bord) Vaak heb ik tegen etenstijd echt trek en dan val ik aan Geschokt Ooit al eens met een eierwekker geprobeerd, maar dat is echt niet relaxt haha.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 mei 2021 13:41    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Ik wacht met de lunch tot minstens 13.00 uur.
En ik ga zo opruimen, wat yoga doen en minstens een kwartier luisteren naar een opbeurende podcast.

Na 13.00 lunchen is gelukt, opruimen en yoga ook. De podcast nog niet.
Ik eet nu niet meer tot 16.00 uur.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 mei 2021 13:54    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Graag zou ik bewuster eten en beter kauwen, ik ben een erg snelle eter.. Kan ik daar een belofte van maken? Ga het proberen!

Ik neem mijn tussendoortje niet voor 15:30 en mijn avondmaaltijd niet voor 18:00. Vanavond eet ik niet meer, morgen weer ontbijt. Ik eet mijn maaltijden aan tafel en leg mijn bestek neer tussen de happen door, 10-20x kauwen. (Klein bestek zou ook helpen, eveneens een kleiner bord) Vaak heb ik tegen etenstijd echt trek en dan val ik aan Geschokt Ooit al eens met een eierwekker geprobeerd, maar dat is echt niet relaxt haha.

Ik heb me in het verleden verdiept in meer kauwen en langzamer eten. Wat mij heeft geholpen was om te letten op het gevoel in mijn mond. Het aantal keren kauwen in de gaten houden lukte bij mij niet erg, ik vergat het om te tellen en vond het ook saai.
Maar wat wel hielp was om om te gaan oefenen om de hap eten in mijn mond 'tot gort' te kauwen.
Kortom je kauwt totdat het eten in je mond echt vloeibaar is en dan pas doorslikken. Dit werd ooit ook 'Fletcherizing' genoemd. (Fletcher was iemand die succes had met een nieuw 'dieet' waarbij je elke hap 50 x moest kauwen).

Dit heeft ertoe geleid dat ik langzamer ben gaan eten.
Dat ik veel rauwkost en groente eet helpt ook want zacht voedsel is natuurlijk al bijna vloeibaar. Maar om een stuk wortel echt plat te kauwen ben je wel even bezig en dat geeft ook voldoening.

Mijn ervaring was ook dat het lastig is om bij ELKE hap eraan te denken om goed te kauwen. Dus ben ik destijds gaan proberen om in elk geval de eerste hap goed te kauwen. En als dat niet lukte en ik had mijn bord al bijna leeg voordat ik er aan dacht, dan probeerde ik om de LAATSTE hap in elk geval nog goed te kauwen.
Beter iets dan niets: oefenen is belangrijker dan het meteen helemaal goed te doen (m.i.).

Iets anders dat ik toepas is om de pannen / schalen enz. in de keuken te laten. We scheppen op in de keuken, eten in de woonkamer en om een tweede portie te halen moeten we dus opstaan.

Laatst aangepast door Kordiya op ma 24 mei 2021 15:08, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 mei 2021 13:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 51, 52, 53  Volgende
Pagina 1 van 53