Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

LANGZAAM afvallen, gezond eten, bewegen, doorzetten - deel 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Geke, het is de suikerverslaving. Manlief jarig (70) op donderdag. Tot en met zondag visite gehad. Dus teveel gebak, wijntjes, hapjes
enz. gehad. Het gekke is, tijden geen suiker gehad, maar na één stukje gebak, brak de “hel? los. ?? Vandaag is het nog niet helemaal goed gegaan, maar langzaam maar zeker, voel ik dat het wel beter gaat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2018 20:42    
Vrouw Weeggegevens   Dribbel02
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik heb mij ook aangemeld.
De afgelopen maanden schoot het niet op ! Nu wil ik echt doorzetten. Ik moet er wel weer even inkomen, nadat het lange tijd slecht is gegaan qua eetpatroon en stress.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2018 11:29    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Reageer met quote
Anneke69 schreef:
Geke, het is de suikerverslaving. Manlief jarig (70) op donderdag. Tot en met zondag visite gehad. Dus teveel gebak, wijntjes, hapjes
enz. gehad. Het gekke is, tijden geen suiker gehad, maar na één stukje gebak, brak de “hel? los. ?? Vandaag is het nog niet helemaal goed gegaan, maar langzaam maar zeker, voel ik dat het wel beter gaat.

Wat vervelend, Anneke. Wel heerlijk dat jullie zo feest hebben kunnen vieren, want zo'n heuglijk feit mag gevierd worden! Maar het is balen, als je dan tegen je wil in teveel neemt van alles en dat de weegschaal daar dan kennelijk conclusies aan verbindt...

Wel fijn dat je merkt dat het langzamerhand weer beter gaat. Als je maar het gevoel hebt, dat jijzelf het heft in handen hebt. Als jij geen koek/snoep/extra's wilt en je néémt het dan ook niet, wauw, dan ben je weer op de goede weg. Ik wens het je van harte toe.

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2018 11:39    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@dribbel02, welkom in dit sprintje ! Lachen
Herken veel van wat je zegt. Bij mij schoot het de afgelopen maanden ook niet op. Moet er ook weer opnieuw inkomen. Zit nu dicht bij een goed BMI en dan is het iets moeilijker lijkt het, alhoewel dat blijkbaar niet voor iedereen geldt.
Zoek nog steeds iemand om mee te bellen of zo, om weer in de afvalmodus te komen. Alleen maar dat, maar erg belangrijk.
Enfin, zet hem op en zorg dat je in ''the mood'' komt ! Lachen Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2018 11:57    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag @Micha1; Leuk dat je hebt gereageerd. Ik ben zelf in het verleden veel afgevallen en wat ik merkte, is dat ik het aan het einde moeilijker vond om verder af te vallen. Klinkt misschien wat vreemd wat ik nu zeg, maar toen ik rond 58 kg zat kon ik het nog prima volhouden, maar toen ik lager wilde gaan ( 57 kg ), lukte het niet meer. Ik had mezelf dan zo'n beetje 'uit moeten hongeren', wilde ik dat bereiken: heel vreemd. 57 kg was gewoon niet haalbaar denk ik.

Wel is het zo ( althans voor mij ) dat ik het bij aanvang ( nu ) het moeilijkst vind. Dit komt omdat ik te lang weer 'slecht' heb gegeten ( nog slechter dan voorheen ) en ik veel andere zaken aan mijn hoofd heb. Vroeger was het zo, dat ik ineens de knop om kon zetten, maar nu vind ik dat moeilijker.
Ik denk dat het voor mij makkelijker word, naarmate ik langer 'onderweg' ben en de eerste kilo's eraf zijn.

Ik zat deze week bij de kapper en dit was een echte 'wake-up call'. Ik schrok er gewoon van.

Misschien kan je wat motivatie filmpjes vinden op YouTube ? Moet ik ook eens doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2018 11:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Anneke69 schreef:

@Anneke69; heel herkenbaar ! Ik was net weer iets afgevallen, maar had ineens zin in pure chocolade ( terwijl ik hier normaal niet van houd ). Vanaf dat moment ging het ineens weer mis. In plaats van 1, kocht ik nog een reep erbij en de dagen erop volgend kocht ik weer van allerlei lekkere dingen. Vervolgens stopte ik weer, maar ging ik weer de fout in toen ik met een lege maag nog de stad in moest.

De afgelopen dagen was ik echt verslaafd aan de suiker. Op een gegeven moment heb ik het resterende snoepgoed nog overhaast naar binnen gewerkt, omdat ik het zonde vond om weg te gooien en de dag erna 'echt' weer wilde beginnen met afvallen.
De laatste 2 snoepjes heb ik nog wel weggegooid. Moet er gewoon om lachen.........maar ik was zo flauw van die suikerverslaving.

Dit is de tweede dag en ik moet even weer wennen aan het 'lege' gevoel. Toch heb ik er wel zin in, maar het gaat waarschijnlijk beter als ik eerst weer wat kilo's ben afgevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2018 11:55    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Reageer met quote
Dank je Dribbel. Vandaag is het vrouwendag. Dus ik ga er weer tegen aan. (Dit slaat natuurlijk nergens op.??) Vanaf vandaag is het afgelopen met de suiker. Wat is het moeilijk, als je een feestje heb gehad, om weer in het gareel te komen. Na een week, kom ik weer langzaam in het ritme. Zondag weegdag. Ik hoop dat er dan wat af is. Morgen wel een etentje.???

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2018 13:14    
Man Weeggegevens   Emiel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Mag ik met jullie sprintje meedoen?
Ik had zelf een sprintje voor mannen gemaakt, maar die schijnen hier schaars te zijn. Mij maakt het allemaal niks uit, als ik maar gewicht kwijt raak. Ik ben een oudgediende op het forum. Ik heb me destijds in 2010 aangemeld met een gewicht van 121kg. Inmiddels weeg ik nu weer 110kg en ben dus de zwaarste van het stel denk ik? Maar dus niet minder gemotiveerd!

Helaas heb ik wat gezondheidsproblemen. Opgelopen in 2007, wat destijds ook de reden was dat ik zo zwaar werd. Nu heb ik in de afgelopen 8 jaar weer lekker alles gegeten wat los en vast zat. Ik ben helaas een smulpaap! Dus.......
110kg en nu is het wel weer ff genoeg.
Let's go! zullen we maar zeggen!

Groetjes,

Emiel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2018 15:50    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hi Emiel, welkom ! Tuurlijk kan je meedoen, leuk en gezellig ! Er zijn meerdere mensen met gezondheidsproblemen, dus gelukkig ben je daarin niet alleen. Wil je iets kwijt over je methode van afvallen? Hoeft niet hoor, alles is goed qua methode , mits gezond . Enfin Zet hem op, hou de lol erin en veel succes ! Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2018 11:03    
Vrouw Weeggegevens   Nan75
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Goedemorgen,

1.3 kilo eraf, das zeker niet langzaam, maar de overtollige kilo's van de afgelopen vakantie.
succes iedereen deze week

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 mrt 2018 9:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5