Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Koolhydraatarm de zomer in

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Elody, als je je 'weeg' er wel bij zet, heb je volgende week veel meer kans op een groen hokje! Verward Erg blij succes hoor!

En ik ben ook wel een beetje benieuwd naar die recepten. Een tipje van de sluier hier zou ik wel leuk vinden.
Maar ik ga ook even googelen wie die 'sisters' zijn!

.... Gedaan!
Wat een enthousiasme spat er van hun site af.
(Maar ik vind hun aanbieding wel behoorlijk 'duur'. Geschokt!)

Ik houd me nog maar even bij de boeken van Karine Hoenderdos, waarin je ook kunt lezen hoe je ook kunt overstappen naar het eten van minder snelle koolhydraten en het eten van meer groenten (en fruit). Er zijn vast veel parallellen en ik denk dat je een methode moet zoeken die bij je past, die je ook vol kunt houden en waar je je lekker(der) bij gaat voelen. Het doel zou niet alleen 'afvallen' moeten zijn, maar veel meer leren hoe je 'goed voor jezelf kunt zorgen'

Fijn weekend allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 12:55    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Sterkte Elody

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 13:20    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Ik kreeg een weekmenu gisteren van de foodsisters. Een tikje zomers met salades in de hoofdrol. Ik denk dat ik die eens ga proberen de komende week. Heeft Iemand zin om het samen te proberen?

Ik heb je ook mijn emailadres gestuurd, in een pb

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 13:22    
Vrouw Weeggegevens   Elody
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Ik kreeg een weekmenu gisteren van de foodsisters. Een tikje zomers met salades in de hoofdrol. Ik denk dat ik die eens ga proberen de komende week. Heeft Iemand zin om het samen te proberen?

Ik ga met je meedoen! Een nieuwe uitdaging helpt me altijd goed om me weer op het rechte pad te krijgen. Dacht eerst toen ik het zag dat het heel weinig kcal zouden zijn maar dat is niet zo ruim 1600 zijn het er op de eerste dag. En lekker veel groente en fruit dus heel veel vezels. Ben benieuwd Mamdarijn.
Hun programma is inderdaad wel heel duur bijna 100eu. Dan moet het echt wel heel goed zijn. Zag dat ze ook nog een boek hebben voor 20 eu daarin staan 2 weekmenu's en op hun site staan ook heel wat recepten volgens mij kom je daar ook al een eind mee

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 17:29    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Leuk Dauphine, ik zal zo in mijn mailbox kijken want ik heb Eztur en Elody het berichtje al wel doorgestuurd, maar die van jou had ik nog niet gezien..

Ik zal zo naar mijn pc lopen Dymphie, dan post ik het maandagmenu met de receptjes..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 21:13    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Voor Dymphie en andere nieuwsgierigen.. Het recept voor de granola heb ik er niet bij voor jullie, ik gebruik hiervoor mijn eigen pittenmix. Ik ga de granola misschien laten nog eens maken, maar ik ga mijn keukenkastjes niet overbelasten met meerkeuzemixen.. En sowieso ben ik nog niet om voor granola Uitlachen
Volgens Ezthur zitten er veel kh in dit menu, maar voor mij is dit wel voldoende kh arm.

Ik zal hierna geen menu's meer delen want ik weet niet hoe de sisters hierover denken. Wat hieronder staat is dus een voorbeeld uit het weekmenu. Ik heb bij het ontbijt de griekse yoghurt vervangen voor kwark.

https://www.foodsisters.nl/

Maandag

Ontbijt: 200 ml kwark met granola en bosbessen
Tussendoor: 1 cracker (vezelrijk) met pindakaas en plakjes komkommer
Lunch: Italiaanse mozzarella salade met gerookte kipfilet
Tussendoor: Kiwi
Avondmaaltijd: Frisse salade met sperzieboontjes
Tussendoor: 1 stukje komkommer, 8 cherry tomaten, geschrapte worteltjes

Italiaanse mozzarella salade met gerookte kipfilet
1/2 zak gemengde sla,
1/2 gerookte kipfilet, (in stukjes gesneden),
1 vleestomaat, in plakken gesneden, 2 plakjes mozzarella,
1 eetlepel pijnboompitjes, goudbruin geroosterd,
5 zongedroogde tomaten, in stukjes gesneden
Voor de dressing:
1 eetlepel groene pesto, 1 eetlepel olijfolie (Extra vierge) Peper en zout

Frisse salade met sperzieboontjes
100 gram sperziebonen,
1 hardgekookt ei, in kleine stukjes,
gesneden, 1/2 rode ui, fijn gesnipperd,
2 radijsjes, in plakjes gesneden,
stukje 2 snack komkommer, in stukjes,
1 zoete appel, in plakjes gesneden,
wat pecannoten, gehakt
Voor de dressing:
1 eetlepel mayonaise, beetje azijn, bruschettakruiden

Zo maak je het:
1. Kook de sperziebonen in water met zout in 8 min.
beetgaar. Spoel even af onder de koude kraan.
2. Meng alle ingrediënten voor de salade in een schaal.
3. Klop de dressing en verdeel over de salade.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 23:46    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Dank je wel Mamdarijn, zo krijg ik toch een indruk. Nee openbaar delen moet je maar niet doen inderdaad. Lach Ik ga zo ook even op de website kijken.

Ik had een poging gedaan met Jesse van der Velde, maar dat was een reuze deceptie en ik heb mijn geld terug gevraagd. (was garantie; niet tevreden geld terug) Na veel gedoe uiteindelijk ook gekregen, maar ik ga niet zo gauw weer met een programma in zee. Dan maar Dr. Frank Missy's style. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 2:22    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo’n fan van afvalplannen met de belofte in zoveel weken weeg je dat en dat minder. Maar om te leren snappen wat er in een dag gegeten kan worden met kh arm eten vind ik het wel een hulpmiddel.

Maar sowieso, de boodschappen waren nu duurder dan anders, nu moest ik voor de start wel even wat meer in huis halen maar goed als budget wordt overschreden deze week weet ik ook voldoende.

Inmiddels heb ik zoveel materiaal verzameld dat ik mijn eigen weekmenu zou kunnen maken, allen nog even de tijd daarvoor vinden.. Via Ezthur onving ik een vier weken stappenplan, misschien is dat ook een mooi hulpmiddel.

Mijn beste ervaring met een stappenplan was trouwens het 12 wekenplan van weg met de weegschaal. Daar heb ik heel veel opgestoken over eetgewoonten en leefstijl aanpassen. Was een boek uit de biep.

Ik ben nu inmiddels 5 weken kh arm aan het eten, dus logisch dat ik nog erg zoek.. De motivatie is nog steeds sky high. Het bevalt me echt heel goed!
Volgende week heb ik weer een afspraak met de dietiste, vooral voor advies, maar zeker ook als motivatiestok achter de deur. Ze heeft me al heel veel goede tips gegeven

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 9:01    
Vrouw Weeggegevens   Eztur1971
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hier ook nog een site met 9 kha weekmenu’s

https://www.gobento.nl/category/weekmenus/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 11:20    
Vrouw Weeggegevens   honey
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: COHEN

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
De nieuwe khd arme sprint. Voor wie minder khd eet en het gezellig vind om (weer) mee te doen.

Dag allen

Ik heb mij aan deze sprint toegevoegd
Al een aantal jaren geleden afgevallen met Cohen
Koolhydraten arm, met de info vanuit de weegclub is het mij toen gelukt
In een korte tijd .. 3 maanden bijna 20 kilo
Dat was in 2011
Na die tijd gemerkt dat je wanneer je doet wat je deed toch weet iets aankomt
Ieder jaar rond deze tijd begint het dan weer met terug naar de basis , koolhydratarm .. ik zag deze sprint voorbij komen en die dan ook graag met jullie mee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 11:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 10 van 27