Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Koolhydraatarm de zomer in

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 36, 37, 38  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Asta 1951
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Dr.Frank

Reageer met quote
Bah, een rood hokje! Schaam Schaam dat krijg je als je in één week twee keer uit eten gaat! Hopelijk kom ik met groen terug van vakantie. We gaan vijf weken met de camper opstap. Richting Frankrijk . Lopen gaat niet goed meer (te veel pijn in m'n voeten ) maar fietsen wel en dat willen we gaan doen bij de Loire. Als we terug zijn dan wordt ik de week erop geopereerd . Nog maar niet aan denken! Verward Tot over vijf weken. Fiets Mallepietje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2018 15:56    
Vrouw Weeggegevens   Eztur1971
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Fijne vakantie!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2018 16:46    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Fijne vakantie en lekker genieten van mooie fietstochten langs de Loire.

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2018 18:39    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vorige week kon ik niet wegen omdat ik in Parijs was. Heb toen gewicht omhoog gegokt. Bij thuiskomst zondag bleek dat ik te laag had gegokt: ik woog 97,2kg i.p.v. 95,8kg. Dus nu een beetje vertekend beeld. Maar hè! 94,4kg dus bijna 3kg eraf deze week. Hier in de lijst 1,4kg en dat is zelfs al prachtig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 10:07    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Oei, ik heb dit sprintje een week niet gezien, sorry voor de radiostilte..

Bedankt voor de tips! Ik heb echt positieve foodsister ervaringen, vooral in het opdoen van inspiratie. Mijn man vond het allemaal minder handig, en vooral duur. Hij kookt meestal. Ik at hierdoor steeds iets anders als het gezin, dat was niet mijn bedoeling (en volgens de sisters ook niet nodig)

Na de week met de sisters ontdekte ik dat er niets mis is met een kh arm broodje tussen de middag, dus dat ben ik weer terug gaan stoppen in mijn eetwijze. Ik haal het brood bij het Stoepje, het heet sportmik, en bij de kraam in ons dorp steeds 2 voor 5 euro, daar doe ik ruim 2 weken mee.

Vanmiddag had ik een lekkere ananas ei salade gemaakt van verse ananas, een gekookt ei, een schap hüttenkäse, kerry, bieslook zout, peper en sambal en een koffielepel mayonaise.. op een bedje rucola was dit een koninginnemaal.. Mmmm

Wat ik lastig vind is de moed erin houden.. ik heb echt zo’n trek in simpele koekjes, chocola of andere suikkerrijke producten. Vandaar ook de ananas vanmiddag.
In het begin vond ik het veel makkelijker dan nu, had ik totaal geen zoete trek. Herkennen jullie dat? Dat dit stukje eetgewoonte aanpassen echt niet vanzelf gaat?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 15:59    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Het leuke van de site die Dauphine noemde is dat je ook leuke receptjes per mail krijgt. Afgelopen week kwam deze voorbij en alle ingredienten zijn inmiddels in huis om het te maken..

Nou ben ik dol op risotto en op venkel, dus die combi sprak me gelijk aan..
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/citroen-risotto-met-venkel/amp/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 16:07    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom terug Mandarijn Erg blij

De ananassalade klinkt heerlijk, maar ananas is best hoog in kh. Ik denk dat als je dit soort dingen blijft eten, dat je de zgn suikerverslaving blijft voeden. En dus zin blijft houden in zoete dingen.

Ik heb bijna week 1 van mijn weekmenu erop zitten. Bevalt goed. Voor komende week alles al in huis. Ik neem het menu van thenewfood als basis maar wat mij niet lekker lijkt vervang ik door iets anders

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 17:09    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Viel volgens mij wel mee hoor, vier stukjes ananas, heel fijn geneden.. en vers hè, echt zo heerlijk!

Ik wist eigenlijk niet dat ze zo hoog in de kh zat. Stom, in het begin trok ik alles altijd na.. de kh app staat gewoon op mijn ipad, dank voor de tip Ezthur!

In het begin van kh arm eten had ik echt een rust in mijn hoofd en geen trek in snoep enzo. Ik hoopte dat dat zo bleef.. dat ik er nooit meer naar zou talen.. Maar helaas, niets gaat vanzelf.
Mijn truuk is dan juist iets zoeter te eten bij de lunch, zodat ik niet blijf hunkeren/zeuren van binnen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 17:57    
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Mijn ervaring is ook dat je geen tot weinig trek en behoeft aan zoets hebt als je zo weinig mogelijk kh eet. Als je dan iets eet wat meer kh heeft, dan vraagt je lichaam steeds om meer.

Welke app gebruiken jullie?

Hier vanochtend een groen hokje, maar niet de -1 kilo die ik gepland had, trerwijl de weegschaal begin van deze week wel deze -1kilo liet zien. Misschien doordat ik vocht vast houdt.

We gaan in ieder geval deze week weer vrolijk en vol goede moed verder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2018 17:13    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik gebruik af en toe fatsecret maar vind het teveel gedoe om alles bij te houden Schaam Schaam

Vandaag heerlijk gegeten:
Ontbijt: omelet met rucola, bosui en kaas
Lunch: zelfgemaakte courgettesoep
Diner: stamppot rauwe andijvie met spekjes (bloemkool i.p.v. aardappel)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2018 17:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 36, 37, 38  Volgende
Pagina 24 van 38