Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Koolhydraatarm de zomer in

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 36, 37, 38  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Welkom honey,hoe merr zielen hoe meer vreugd toch ?
Ik zie dat je al best een goed gewicht hebt en een prachtig bmi !
Maar een goed streven van jou om er nog iets op een veilige manier onder te gaan zitten. Gaat je zeker lukken .

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 11:02    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Mamdarijn. Hartelijk dank voor het sturen van de menu' s. Ik zie heerlijke salade' s voorbij komen. Ik ga het niet helemaal volgen want dat is voor mij toch teveel khdr. , vooral ook door het fruit en de crac ers. Ik gebruik dan liever mijn eigengebakken amandelmeel/lijnzaad crackers. Dat scheelt al veel. En als ontbijt eet ik altijd al kwark e/o huttenkase of ei , dus dat blijft hetzelfde.
Zijn gisteravond net terug uit Italie en vanochtend op de weeg: Schaam Schaam Schaam Schaam , schrik 1.8 kg erbij, dus dat wordt deze week inderdaad veel salade' s. Dank dus voor het sturen, ik zal er mijn voordeel mee doen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 11:12    
Vrouw Weeggegevens   Erna2013
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Oepss Jeetje weer gisteren vergeten me gewicht op te schrijven.
Als me kop niet vast zat dan vergat ik die ook. Ouder worden is echt met gebreken hoor meiden.Allemaal genieten van vandaag want het word weer een dikke jas aan van de week. Hoe worden we ziek. bah bah bah.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 11:31    
Vrouw Weeggegevens   honey
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: COHEN

Reageer met quote
Dauphine schreef:
Welkom honey,hoe merr zielen hoe meer vreugd toch ?
Ik zie dat je al best een goed gewicht hebt en een prachtig bmi !
Maar een goed streven van jou om er nog iets op een veilige manier onder te gaan zitten. Gaat je zeker lukken .

Gewicht en bmi is Ok
?
72 kilo streef, net eronder blijven zitten inderdaad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 11:33    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Welkom Honey, wat mooi om te zien dat je al die jaren op gewicht bent gebleven, en ook nu op zich een goed gewicht hebt. Ik ben net als jij in 2011 gestart en sindsdien op gewicht gebleven, maar niet op een ideaal BMI. Nu ik erachter ben gekomen dat ik eigenlijk teveel koolhydraten binnen kreeg voor iemand die ze niet goed kan verwerken, en ik nu weet dat niet elk algemeen geldend advies opgaat voor alle mensen ben ik mijn gezonde eetstijl om aan het gooien naar een nieuwe gezonde eetstijl. Het brengt me veel gelukkig, maar het is nog wel zoeken.. Fijn dat er mensen met ervaring zijn!

Er is ook een Cohen sprintje, had je die al ontdekt? Een paar mensen in die sprint zijn gestart met de basis. Ik ben een meelezer in die sprint, omdat ze me inspireren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 12:06    
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Hallo allemaal, ik ben er ook weer bij. Leuk om allerlei bekende namen te lezen, ook al ben ik een post weggeweest.

Ik ben 8 jaar geleden met koolhydraatarm eten zo ‘n 22 kilo afgevallen, daarna heel lang redelijk op gewicht gebleven, maar de laatste 2 jaar of zo helemaal van het padje afgeraakt, en die 22 kilo zaten er dus weer helemaal aan, met een bonus van zo’n 3 kilo.Dus er is werk aan de winkel. Ik ben donderdag begonnen en er was vanochtend al zeker 1,5 kilo af. Maar ja, dat is het begin dat gaat lekker snel. Toch hoop ik het weer vol te gaan houden, het gaat me tot nu toe zo makkelijk af, zelfs net naar een verjaardag geweest en geen enkel probleem gehad.

Ik hoop hier steun te krijgen en ook anderen te kunnen steunen

Groetjes,

Jolande

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 19:33    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Mamdarijn, wat leuk om te lezen dat jij 'ooit' ook zoveel baat hebt gehad bij het 12 weken stappenplan van Weg met de Weegschaal. Daar ben ik acht! jaar geleden ook mee begonnen en het heeft me veel opgeleverd! Ik heb twee keer aan de digitale cursus twee meegedaan, maar doordat ik vond dat mijn gewicht toch niet genoeg genoeg naar beneden ging, ben ik me gaan verdiepen in het dieet van Yvonne Lemmers, en later in het 'Paleodieet'. Ik merkte dat ik minder ging wegen na het weglaten van de snelle koolhydraten, en sinds ik dat heb ontdekt, is het nu een kwestie van 'bij de les blijven'. Ik heb er echt niet altijd zin in om goed te blijven nadenken wat ik in huis haal of wat ik op tafel zet, maar doordat we een jaar of twee geleden hier op de Weegclub heel intensief bezig zijn geweest met het boek van Judith Beck's Dieetoplossing, heb ik wel ontdekt waar al die 'trek' in zoet, zout en lekker vandaan komt. Ik blijf er nog steeds wel zijdelings mee bezig, maar ik weet inmiddels dat elke hap en elke slok die ik neem (ik zeg het maar in de ik-vorm) voorafgegaan wordt door een gedachte. En de ene keer is die: ach, het mag nu wel, want je zit nog mooi op je gewicht.... of je hebt het zo druk gehad, je mag nu wel wat extra's: dat heb je verdiend! De crux blijkt voor mij te zijn dat ik mijn menu's voor de volgende dag of dagen zo goed mogelijk plan en me er voor het grootste deel aan houd. En geen zoete dingen in huis halen. Hooguit voor ht weekend een zakje Dorito's of andere maïs of echte aardappelchips. Daar geniet ik dan weer van. Maar het blijft een strijd, of ik er nu 'ben' of dat ik af moet vallen. Schaam Schaam ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 22:34    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Als je eenmaal de goede methode te pakken hebt en op streef zit is het wijs om door de week goed vast te houden aan de methode en ruimte in het weekend te geven om eens iets extra te nemen. Op die manier blijft het leuk en volgens mijn dietiste beter vol te houden. Altijd Nee zeggen tegen dingen kan maken dat je er op een gegeven moment helemal zat van bent en dan juist doorslaat of zelfs opgeeft.

Ik vind dat wel een mooi handvat, Judith Beck beschrijft dat ook in de laatste hoofdstukken.
Toen ik eenmaal op het juiste gewicht zat ben ik gaan zoeken naar de oorzaak van mijn foute eetgedrag, en hoe ik dat blijvend kon veranderen. Eerst met Judith Beck, daarna met Mieke Kosters (geheim van slanke mensen) en tot slot met Meijke van Herwijnen (weg met de weegschaal) Elk van hen bracht me een stukje verder, ik heb echt veel van ze geleerd!

Ik was al die tijd wel iets boven het gewenste BMI, maar ook stabiel.. Dat is beter dan jojo-en heb ik me laten vertellen. Mijn dietiste vond het beter als ik op het gewicht bleef waar ik zat omdat ik niet meer echt afviel en ze niet wilde dat ik me daar op zou frustreren..

Maar nu ik weer aan het afvallen ben met de nieuwe aanpak, en echt geen motivatieproblemen heb omdat het mijn gezondheid echt duidelijk verbeterd, ben ik bereid weer een stapje dichter naar de gewenste BMI te gaan. 70 is mijn streef, maar hoe gaaf zou het zijn als ik op 65 uit zou komen. Mijn verwachtingen zijn hoog, omdat het nu echt heel makkelijk gaat. Mijn eetpatroon is niet echt anders, alleen de koolhydraten zijn gehalveerd. En sinds die (inderdaad snelle koolhydraten) eruit zijn is mijn trek in snaaien helemaal verdwenen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 23:28    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Welkom Honey en welkom terug Vrolijk Vlindertje! Gezellig dat jullie nog mee komen sprinten. Lach

Ik ben nu ook weer wat strenger voor mezelf. Ik ga binnen drie weken op vakantie en dan wil ik niet te hoog zitten, want in de vakantie sluipt er bij mij ook altijd wel weer wat aan. Schaam Schaam Frankrijk zonder zo nu en dan een croissantje of stokbrood, dat is voor mij bijna ondenkbaar. Lachen Gelukkig gaan we ook veel wandelen, mijn zoon en ik. Dus misschien valt de schade dan mee. Erg blij

Ik overweeg om het sprintje maar te sluiten nu we zo goed op weg zijn met zijn allen. Wat denken jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 1:53    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Flying Missy schreef:

Ik overweeg om het sprintje maar te sluiten nu we zo goed op weg zijn met zijn allen. Wat denken jullie?

Ik denk dat je gelijk hebt Missy. Er zijn nu 20 aanmeldingen, een mooi getal lijkt mij. Zo kunnen we nog op elkaar reageren. En als er iemand nog graag later bij wilt, dan kun je het sprintje toch even voor die persoon nog openen?
Maar ik weet natuurlijk niet hoe de anderen hierover denken ?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 6:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 36, 37, 38  Volgende
Pagina 11 van 38