Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Koolhydraat-arm de zomer door.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Wie kan me iets vertellen over netto koolhydraten en polyolen? Polyolen schijn je dan wel te mogen hebben. Dan kun je dus een product met 87 gram koolhydraten hebben waarvan 87 gram polyolen en dan is het netto aantal koolhydraten 0 en zou je het dus mogen hebben. Het klinkt mij raar in de oren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 17 jul 2018 20:02    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
polyolen zijn khd -vaak zoetstoffen- die door je lijf niet afgebroken worden en dus niet opgenomen. Netto is het dan nul khd. Klopt echt wel hoor. Lach

http://koolhydraatarmevoeding.nl/netto-koolhydraten/

@Dymphy ik zou juist wel lekker groenten eten, heerlijke salade. Vult en weinig khd/kcal. Lach Brood/croissantjes en pecannotenbroodjes (wel erg lekker natuurlijk) levert veel energie maar vult/voed niet erg. Lach

Een ijsje zo nu en dan moet kunnen. Dat plan ik gewoon in zo nu en dan. Erg blij Vandaag dus niet. Kom zo ook wel aan mijn aantal kcal vrees ik. Lachen

Laatst aangepast door Flying Missy op wo 18 jul 2018 8:20, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 8:16    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
hartstikke blij met mijn vet groene vakje.... cheerleader
Nu snel naar weg, ben al laat, kom hier later op terug

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 8:20    

Reageer met quote
Fijn Kobie. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 8:21    
Vrouw Weeggegevens   nikilauda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
hoi

heb me hier ook aangemeld, alhoewel ik niet echt op koolhydraten let. Probeer gewoon gezonder, minder te eten en niet te snoepen, voorlopig. Zolang ik hiermee afval, hou ik het daarbij. Eens die eerste kilokes eraf wil ik weer beetje meer beweging inlassen. ( voor moment is het me te warm, enkel af en toe fiets op lukt nog wel ... )

Had toch graag wat tips ivm koolhydraten : brood, aardappelen e.d. volledig schrappen kan ik niet. Maar kan misschien met een klein stapje beginnen ?

merci voor advies ...

gr
Niki

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 8:49    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dank je Missy voor de groente-tip. Ik moet 'gewoon' weer even terug naar basic. Nog twee nachtjes slapen. Dan komt zoon weer thuis en kijken wij wat we doen. Eerlijk gezegd zijn de pecan broodjes wel lekker, maar verlang ik weer naar mijn yoghurt of kefir met vruchten en noten 's morgens. Vind ik nu teveel gedoe. Ik zocht gisteren naar een lekkere salade in de supermarkt, maar in alles zat teveel van spul waar ik geen trek in had. Bovendien vond ik het te duur Schaam Schaam .
Was net druk met schrijven voor 'Judith'. Ik ga nu mijn lappie afsluiten en de krant lezen: het leuke stuk over Annemiek van Vleuten! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 9:48    

Reageer met quote
Nikilauda wij doen hier echt aan khd beperkt (en sommige nog zelfs streng) dus of je dan hier echt op je plek bent? Je mag je gerust aansluiten hoor als je denkt dat het je steun geeft. Lach

Tips voor khd arm? Lees van alles de etiketten. Neem niets waar veel suiker in zit (en suiker heeft veel verschillende namen). Als je brood wilt; dan volkoren. Als je pasta wilt dito. Rijst doe je zilvervlies. En van alles dan een matig portie. Voer de hoeveelheid groenten die je eet op. Die vullen en voeden echt goed. En neem wat extra eiwit (vlees, vis, eieren, tofu etc.) en goede vetten met mate.
Eet drie keer per dag en plan gezonde tussendoortjes twee of drie keer. Snoepen? Alleen hele pure chocolade met meer dan 70% cacao en dan een heel klein stukje langzaam in je mond laten smelten.
Als je nog vragen hebt horen wij het wel.

Ik ga het sprintje nu maar sluiten denk ik. Wij zijn immers al ruim 2 weken onderweg. Wie er dan persé nog bij wil moet het maar melden, kan ik het altijd nog even openzetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 2:26    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik ben al een hele poos aan het hannesen met koolhydraatarm eten..
Heb meer dan genoeg boeken daarover maar lees heel 'selectief'...
En om eerlijk te zijn: ik eet dan veel te veel.. jawel koolhydraatarm, maar bijna ongelimiteerd kaas, ei, en mayo kan niet goed gaan.
En toen ik onlangs via twee totaal verschillende kanalen een opmerking in de trant van 'tsja, maar het gaat toch ook om de calorieën je verbrandt in verhouding tot de calorieën die je inneemt en toen ik hier las over een balansdag van 1000 calorieën leek het kwartje eindelijk te vallen: jawel, minder snelle koolhydraten maar ook wel degelijk de calorie- inname in de gaten houden.
Ik heb de 'myfitnesspal' geïnstalleerd, de boeken van Mieke Kosters er weer bij gepakt, me uiteindelijk ook weer ingeschreven voor Weight Watchers online.... en het gaat als een speer...
Ik hou keurig alles wat naar binnen gaat bij nu.
Eet als het zo uitkomt gekookte aardappelen, ook wel een gewone cracker maar let heel goed op de snelle koolhydraten...
En het werkt, loop inmiddels ook niet meer te ralibalen van de honger, er lijkt balans te ontstaan...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 19:12    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
O Kobie, goed samengevat. Knap van je.

Ik eet een beetje kh beperkt. 's Morgens begin ik met yoghurt en fruit, althans als ik gewoon thuis ben en neem ik halverwege de ochtend een appel. Als lunch twee volkoren sneetjes met vlees of rauwkost en een glas Kefir karnemelk. In de middag een handje noten en als avondeten op dit moment veel rauwkost of een groene salade me een heel klein beetje dressing, wat vlees of een gekookt ei. Mijn man pakt daarna deze weken steevast zijn ijsje, maar die laat ik zoveel mogelijk aan me voorbij gaan.
Verder drink ik overdag veel water en 's avonds geniet ik toch tijdens onze vakantie wel van mijn twee glaasjes koude witte wijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018 10:00    
Vrouw Weeggegevens   Erna2013
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zal het me dan toch eens lukken na 40 jaar lijnen. Jullie hebben een tijdje niets gehoord van mij. Zat in de knoop met mezelf, moet ook alles alleen doen de tuin het huishouden boodschappen doen, dat is niet makkelijk en het word er niet makkelijker op als je ouder word. Ik ben al maanden weer gewoon gaan eten maar let wel op. Het werd (nou ja was al) een obsessie voor me. Dus doe alles weer eten, en met mate ik let wel op. maar hoef nu niet meer na te denken. Mijn man is een vreselijke eter lust niks dus nu heel langzaam aan iedere avond warm eten te eten. Al maanden nu. Nu is het voor mij ook wat rustiger in me koppie. Nou hup naar de 85.0 (zal niet waar zijn toch).oooohhhh.Meisjes een fijn weekend en tot horens. Erna
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 11:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 6 van 27