Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Koolhydraat-arm de zomer door.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Rrrainbow: het duurt wel een tijdje hoor dat afkicken van 'suiker'. Het is niet makkelijk als je voortdurend aan chocola en zoet zit te denken.
Zoek dingen die je kunnen afleiden: ga eerst een glas water drinken, poets je tanden, maak een ommetje. Je zult merken dat die hang naar zoet of eten af gaat nemen als je er niet meteen aan toe geeft. Dat lijkt natuurlijk heel gek, want je hebt trek, en je wilt het nu, maar je weet ook dat het beter is dat je het niet moet doen voor jezelf! Dus zoek naar afleiding en probeer de (ondermijnende) gedachten die in je opkomen (ja, maar ik heb er zo'n zin in, of ja maar iedereen eet het, of ik voel me zo moe...) om te draaien naar ondersteunende gedachten, zoals ja, ik heb er wel zin in, maar als ik er aan toegeef heb ik er maar heel even plezier van en daarna voel ik me een loser, want ik heb het toch genomen terwijl ik het niet wilde. Als ik het nu niet neem, voel ik me straks trots.
Iedereen eet het? Dat wil niet zeggen dat ik het ook móet nemen. Bovendien, als je rond kijkt, zit echt iedereen er dan van te eten? Er zijn vast meer mensen die niet met de kudde mee doen.
Ik voel me zo moe... Dan kun je beter even rust nemen. zoek ene mooi stuk muziek op, probeer je te ontspannen en ga er heerlijk naar zitten of liggen luisteren. Echt, na een minuut of wat is die 'trek' naar 'zoet' echt een stuk minder.
En als je echt buikhonger hebt: geef jezelf dan wat het nodig heeft. Kijk op je dagmenu wat er aan gezonds tussendoortje op staat en ga dat rustig en aandachtig opeten.
Is niet in een week te doen hoor: kwestie van lang en stug door werken en oefenen!
Veel succes!

Emilie, ik kon de quorn nog niet vinden bi Jumbo. Had ook geen idee waar ik moest zoeken. Vandaag nieuwe kans, maar onze oppasdag is weer aangebroken, dus dagdag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jul 2018 9:55    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
De quorn producten liggen in het schap waar ook de ander vegetarische producten liggen...

Bij mij helpt het bijhouden van de calorieën elke dag goed hoor Rainbow. Ik gebruik Myfitnesspal, die is gratis en werkt goed.
Ik sport momenteel niet, want heb veel last van voet en knie, dus pas op de plaats, alleen korte wandelingen met de hond en fietsen op de e-bike. In het verleden was ik lid van de sportschool.

En afkicken van zoet.... gelukkig heb ik daar geen last van, ben een echte liefhebber van hartig.
En ook daar heb ik dus wel een beetje van af moeten kicken.
Na een paar dagen was die echte honger weg, zo af en toe heb ik het gevoel dat ik NU echt iets heeeeeeel vets en hartigs moet hebben. Maar dat is inderdaad een kwestie van rustig afwachten tot dat gevoel weer verdwijnt....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2018 10:56    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik gebruik ook vaak Quorn fijngehakt om normaal gehakt mee te vervangen. Lekkerder dan de andere gehakt vervangers vinden wij. Lach
Eet ook geen vlees. Daarom ook niet te streng khd arm meer, want in vleesvervangers zitten khd en ik moet ook wel wat (khd arm) brood eten voor de B-vitamines nu.

Maar het is goed te doen.

Hoofdpijn kan komen door geen suiker mee. En laag in de khd. Net als een slechte adem (suikervrij mintje doet wonderen, of muntthee!). Gaat met een weekje of zo weer over. Gewoon volhouden dus. Alleen groenten eten is te beperkt denk ik.
Rollende ogen

Ik ga een paar dagen op stap met mijn jongste kleindochter en haar nichtje, dus als jullie mij missen, klopt. Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2018 12:33    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Heeeeeel veel plezier dan Missy....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2018 12:38    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Missy... je zou het sprintje nog sluiten.... Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2018 12:39    
Vrouw Weeggegevens   Rrrainbow
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten, weinig snacken/ suiker, koolhydraatarm, vegetarisch

Reageer met quote
Missy: veel plezier! Het sleutelwoord voor nu is volhouden zie ik al wel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2018 1:24    

Reageer met quote

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2018 1:24    

Reageer met quote

Kobie: ik ga ook een app op- en uitzoeken dit weekend.
Wat naar van je voet/ knie. Ik loop met een dubbele rughernia (ben al geopereerd) en zwem nu en doe alles hier op de fiets. Misschien is zwemmen ook fijn voor jou? Aangezien je dan geen zwaartekracht hebt

Dymphy: dankjewel!! Het zijn inderdaad heel erg de gedachten die ik moet veranderen. Dat gebeurt wel een paar keer per dag, moeilijk zeg om tegen te vechten (zo voelt dat nu). Maar ga zo trots en blij slapen dat ik weer overal af ben gebleven vandaag.
Heb nu al zin om te wegen zondag haha

Emelie: ik heb de quorn niet gevonden (Jumbo), ga het weekend bij de AH kijken om het uit te proberen

Goedenacht allemaal en succes weer morgen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2018 1:27    
Vrouw Weeggegevens   Emilie

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Quorn is een vleesvervanger, en staat tussen de andere vegetarische vleesvervangers in de koeling
Missy vertelde dit ook al Erg blij

Mijn avatar plaatje verraad het al, ik weet wel " wat" van zwemmen af Idee
Badjuffrouw, reddingsbrigade diensten aan het strand, en reddendzwemmen juf geweest....

Zwemmen met rug klachten/ rug herstelling:
Alléén op je rug zwemmen hoor Uitroep
Op je buik belast je de rug tevéél......
( trek je de rug te hol mee!!!)

Hou je armen lekker ontspannen, niet je armen gebruiken met het rugzwemmen.......
Alleen met de benen open buig sluit !

MyFitnessPal gebruik ik zelf óók Erg blij
Gratis app, en en goeie info via de mail !
Ook een leuke site om is op rond te neuzen voor info, én recepten Idee
Vooral het gemak van het invullen van eten vond ik fijn.
Je kunt zélfs de barcode van producten scannen met je telefoon Erg blij
Super handig!!!
Het babbelen doe ik gezellig hier bij de weegclub Uitroep
Dat babbelen hier , zou ik voor geen goud willen missen hoor Lach
We steunen elkaar hier door dik en dun met alles wat op ons padje komt cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader
Samen zijn we sterker dan alleen PC PC PC PC PC PC PC PC PC PC

En de verslaving van de suiker.....
3 á 4 weken afkicken......
En het is nét als met stoppen met roken:
Rokers hebben een nicotine monstertje in zich zitten Idee
Wij een suikermonstertje Rollende ogen
Geef je het suikermonstertje weer suiker te eten, wint ie weer aan kracht om te gillen dat ie meer suiker wil hebbe hebbe Idee Rollende ogen
Laat je niet verleiden door het suikermonstertje Duizelig
Kom op hoor!!!!!
Effe volhouden .....,
1 maand, en je suikermonstertje is daarna zo verzwakt dat ie niet meer kan gillen om suiker
Dood

Ik ga hier snel verder.....
Ons oude huisje is verkocht, en morgen is de overdracht bij de notaris Erg blij
Vandaag nog de laatste lootjes van het leeg halen en opruimen....
En dan......
Gaan we het vieren in een Japans restaurant

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2018 10:02    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
O Emilie, wat fijn dat jullie huis verkocht is!
Wat zal dat een stuk rust geven!

Ik ga op zoek naar de quorn in de koeling. Daar had ik niet gekeken!

Veel plezier in het restaurant!

@Rainbow, je kunt ook eens kijken bij het sprintje van Judith Beck (Back on track waar we nog mee bezig zijn. Dat gaat er ook om dat je je (ondermijnende en saboterende) gedachten rond eten gaat herkennen en veranderen.Ik zoek de link even voor je op...:

https://www.weegclub.nl/forum/back-on-track-met-judith-beck-t55646.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2018 11:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 12 van 17