Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Koolhydraat-arm de zomer door.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik eet al jaren khd arm. Eerst heel streng < 30 gram per dag. Dat 3 maanden gedaan en toen over naar ongeveer 50 gr. per dag. Tegenwoordig is dat nog meer. Maar ik eet nu geen vlees meer en moet toch iets doen om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Lachen

Geen suiker is een goede eerste stap. Geen kant en klaar uit pakjes en zakjes helpt ook, daar zit vaak veel verborgen suiker in. En suiker komt onder heel veel verschillende namen!
Etiketten lezen is de beste tip die ik je kan geven. Veel extra groenten, zo mogelijk bij elke maaltijd en wat meer eiwitten (vlees/vis/vleeswaren/kaas/eieren/tofu). Vergeet niet om wel wat (goede) vetten te eten. Die zorgen ervoor dat je niet zo gauw weer honger krijgt en houden je motortje brandend. Lach

Schrijf in je dagboekje eens een tijdje je menu's op. Dan kunnen we met je meekijken en waar nodig van advies dienen.

Het is even wennen, maar het is heel goed te doen. Drink veel water/thee etc. dat helpt ook al.

Houdt bij hoeveel kcal je binnenkrijgt. De eetmeter is handig op je telefoon. Niet onder het minimum voor jouw lengte en beoogd gewicht gaan zitten. Je moet niet gaan crashen, dat schiet niet op, want daar ga je alleen maar van jojo-en. Easy does it!

Morgen thuis zal ik het sprintje dan weer sluiten. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2018 23:15    
Vrouw Weeggegevens   Emilie

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Rainbow:
Quorn is ook een goeie bron van eiwitten Idee
En ook weinig vet !
Desblokjes in 3 stukjes snijden, en in een plasticzakje doen, samen met wat kruiden, effe schudden met het zakje.
Tot alle stukjes Quorn bedekt zijn met de kruiden.
( de kruiden Kun je afwisselen naar smaak, bv Italiaanse , of herbs de Provence of iets van kerrie madras, nét waar je zin in hebt kwa smaak)
Bakpapier op de bakplaat, Quorn der op, en lekker knapperig bakken in de oven smullen
Erg lekker bij een salade!!!!
Krijg je gelijk weer wat eiwitten binnen Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 8:00    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
O Emilie, wat een leuke tip. Ik vind 'gewone' volkoren pasta of rijst zo saai (niet echt lekker ook...), bovendien zitten er hoe je het ook bekijkt, teveel kh in.
Als ik vandaag mijn boodschappen haal, zal ik eens kijken of mijn super ook quorn heeft.

Rrrainbow, ik eet niet heel erg kh arm, maar beperkt. Wel ben ik voor ene groot deel echt van de snelle suikers afgestapt en ik heb gemerkt dat die vreselijke hang naar 'zoet' een heel stuk minder is geworden. Ik ben heel langzaam gaan afvallen: ten eerste omdat ik niet wilde crashen. Dan val je wel snel af, maar als je 'er dan bent' ligt de valkuil op de loer dat je 'nu alles wel weer mag'.
Ten tweede omdat ik wilde dat zowel mijn lichaam als mijn hoofd aan de veranderende situatie konden wennen.
Ik zit nu ongeveer op gewicht en wil dat graag zo houden. Dat betekent dat ik - net als mensen die willen afvallen - 'levenslang' heb. Dat lijkt natuurlijk 'dramatisch' voor iemand die nog maar net is begonnen, maar het is gewoon de moeite allemaal wel waard om je lichaam het goede te geven waar het om vraagt: goed, gevarieerd en voedzaam eten!
Veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 10:16    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
ja, quorn is lekker, wij eten het met regelmaat.
Geen vlees, wel vis, en soms is dat best moeilijk te combineren met koolhydraatarm/beperkt.
Tot voor kort rommelde ik er ook teveel mee, ik lette helemaal niet meer op de calorieën als het maar kh- arm was, met als gevolg dat ik absoluut niet afviel.
Nu heb ik myfitnesspal geïnstalleerd en hou ik ook de calorieën in de gaten, gaat dus echt een heel stuk beter...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 12:01    
Vrouw Weeggegevens   Rrrainbow
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten, weinig snacken/ suiker, koolhydraatarm, vegetarisch

Reageer met quote
Ik had zoveel zin om te beginnen vandaag, maar wat een moeizame eerste dag! Chapeau voor jullie allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 23:52    

Reageer met quote
Ik had zoveel zin om te beginnen vandaag, maar wat een moeizame eerste dag! Chapeau voor jullie allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 23:53    

Reageer met quote

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 23:54    

Reageer met quote
Ik heb bijna de hele dag aan chocola en koekjes gedacht.. en ik heb gewoon sinds vanavond hoofdpijn en dat heb ik nooit. Zou het daarvan kunnen komen? Of is dat mentaal... Morgen dag 2 haha ohhh

Flyingmissy bedankt voor alle tips. Ik laat alle apps wn zo nog even achterwege, om het rustig op te bouwen.
Ik ben vegetarisch, dus het zal veel groente en ei worden.

Emilie: quorn? Nog nooit van gehoord haha, ik ga het direct googelen! Klinkt goed

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 23:56    

Reageer met quote
Dymphy: goed idee om met beperkt te beginnen. Hoe lang duurde het voordat jouw drang naar suiker zo goed als weg was?

Kobie: misschien moet ik dan toch maar een app gebruiken.
Hoeveel kcal eten jullie per dag?
En sporten jullie er bij?

Welterusten. Liefs, Rainbow

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 23:57    
Vrouw Weeggegevens   Emilie

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Rainbow, Quorn is een vleesvervanger, gemaakt op kippeneiwit, met sporen/schimmels basis.
De meeste supermarkten verkopen het wel denk ik....
Albert Heijn en Jumbo zekers te weten!!
Het mooie voor mij van Quorn is: er zitten géén soja, Kikkererwten , tarwe In verwerkt!!!!!
Daar ben ik namelijk allergisch voor.....
Laag in
vet
Khd
Kcal
Hoog in eiwitten

En je kunt de Des-blokjes ook nog effe in de blender doen, met wat kruiden en een ei.....
Dan Kun je hier je eigen burgers mee maken.
Evt khd arme boterham in de magnetron uitdrogen....
Uitgedroogde khd boterham in de blender fijn vermalen to kruimels
Kun je de burger ook nog mee paneren ohhh
( weet niet of je melkproducten wel gebruikt)
Je kunt in de burger een plak kaas stoppen, samen met vegetarische ham, heb je een vegetariërse cordonbeu gemaakt:D
Der is zoveel mogelijk.....
Khd arm eten, is niks zieligs aan;)
Hup!!!!!
Je kan het hoor Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jul 2018 8:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 11 van 27