Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Kilometersvreten! Wie durft? Deel II

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 55, 56, 57  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Estee68
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hier ook nog een tip die ik heb gevonden.

Afvallen? Sport voor het ontbijt
AMSTERDAM - Vrouwen die graag snel wat extra pondjes willen kwijtraken, kunnen beter voor het ontbijt gaan sporten dan na het ontbijt. Dit blijkt uit onderzoek van Glasgow University. Dat betekent dus: in de kou, in het donker, de straat op om te joggen. Of in alle vroegte op een nuchtere maag naar de sportschool. Niet erg aantrekkelijk hè?

Vetten
De proefpersonen die al voor het ontbijt sportten, bleken 33 procent meer vet te verbruiken dan de mensen die na het ontbijt gingen wandelen. Volgens Jason Gill verbrand je meer als je voor het ontbijt sport, omdat je lichaam dan het opgeslagen vet moet aanspreken. Ook zagen de onderzoekers bij de proefpersonen die de dag met wandelen begonnen, een grotere daling van de vetten in het bloed die het risico op hart- en vaatziekten vergroten.
Reserves
Hoewel de proefpersonen het bij een wandeling hielden, kun je ook intensiever sporten. Volgens Gill heb je voldoende reserves om anderhalf tot twee uur te kunnen bewegen zonder van tevoren te eten. Je zou ongeveer een kilo afvallen als je tien dagen lang elke dag een uur stevig wandelt, aldus Gill.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012 18:27    
Vrouw Weeggegevens   Superkip
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Leuke tip. Al weet ik uit ervaring dat te lang hardlopen op een nuchtere maag niet zo leuk is Uitlachen Ik heb ooit eens een uur gerend, maar de laatste 15 minuten daarvan zijn echt niet leuk.
Ik neem altijd liever een groentesapje dan vantevoren, en in ieder geval water!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012 20:12    
Vrouw Weeggegevens   smik
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Zo ik heb ook nog even gelopen. Voor mij mag er 10,70 kilometer genoteerd worden.

Morgen zal ik weer wat uitgebreider reageren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012 21:37    
Vrouw Weeggegevens   Nio
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
hoi allemaal zwaai zwaai

Ik las dat dit sprintje weer openging voor jenny. Mag ik er ook nog stiekem bij?? Ik zou dan eeuwig dankbaar zijn! Liefde

Even kort voorstellen: ik ben nio, 29 en hou van hardlopen!
Ik ren nu zo'n 5 keer per week. Van 15 minuten tot een uur.
Soms na een krachttraining een korte, soms een lange duurloop of soms interval (maar hier heb ik toch wel een hekel aan..)

Ben benieuwd naar jullie verhalen en tips over hoe te overleven in de winter. Ik ga in ieder geval eind deze maand naar de Decatlon om een nieuwe hardloop winter outfit te kopen.

groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012 22:24    
Vrouw Weeggegevens   Jenny Lipstick
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond Eten

Reageer met quote
Hahahahaha, het was even zoeken maar ik geloof dat het me is gelukt....Joepieeee! En allen bedankt dat ik nog mee mag doen met dit sprintje, mijn allereerste Uitlachen
Mijn speciale dank gaat uit naar Mamdarijn en Superkip, thanks voor alle info en hulp hoor.

Ik ga alles goed doorlezen en kan alvast zeggen dat ik a.s. woensdag weer ga "Rennen met Evy"

Nio Erg blij Jij ook hier? Wat leuk!!!

Grtjs aan allen,
Jenny Lipstick.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012 23:01    
Man Weeggegevens   jan70
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Jenny Lipstick schreef:
Hahahahaha, het was even zoeken maar ik geloof dat het me is gelukt....Joepieeee! En allen bedankt dat ik nog mee mag doen met dit sprintje, mijn allereerste Uitlachen
Mijn speciale dank gaat uit naar Mamdarijn en Superkip, thanks voor alle info en hulp hoor.

Ik ga alles goed doorlezen en kan alvast zeggen dat ik a.s. woensdag weer ga "Rennen met Evy"

Nio Erg blij Jij ook hier? Wat leuk!!!

Grtjs aan allen,
Jenny Lipstick.

Welkom Jenny Lach

ja 's winters lopen we gewoon door.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012 23:13    

Reageer met quote
ja. Superkip, maar ik loop dan ook geen uur hè. Hahaha. Ik kan wel lopen zonder ontbijt, maar vast ook niet zo lang.
Welkom nieuwelingen. Veel renplezier.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 nov 2012 0:21    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Welkom Nio en Jenny! Met jullie hulp gaan we deze week eens even over de 200 km heen rennen want dat begint er op te lijken! Iemand die vijf keer per week loopt..

Jan ik zie dat jij je eerste vijf kilometer ook weer in de benen hebt.. ben je volledig hersteld van je blessure?

Iedereen veel succes deze week en weer bedankt voor de leuke tips Superkip! Vooral de regen is lekker tip vind ik prachtig! Ik roep altijd tegen mezelf dat er meer zuurstof in de lucht zit als het regent.. maar ik kan het dus blij aanvullen met de kreet: "Rennen in de regen geeft je pas echt het gevoel dat je leeft!"

Estee ik moest Lachen toen ik las dat je te lang had gekletst over hardlopen waardoor je geen tijd meer had om te rennen.. Ik vind het voorlopig al spannend om aan de 10 kilometer te denken.. laat staan aan een marathon! Mijn trainer is 65 en loopt ieder jaar een marathon (mag niet vaker van zijn vrouw want de training van tevoren vind ze niet zo gezellig Erg blij , kost ook heel veel tijd natuurlijk!)

Hardlopen is echt leuk voor jong en oud (hè Jan?!)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 nov 2012 1:02    
Vrouw Weeggegevens   Superkip
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Jenny en Nio Jullie zijn beiden meeeer dan welkom! Veel plezier hier! Erg blij En niet vergeten de kmetertjes te melden hè ohhh

's winters overleven is sjaal om, oorband om, van die handschoenen met open vingers aan, en bikkelen. Oh- en kilo's vaseline/labello/huidlotion en andere meuk om de droogheid tegen te gaan Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 nov 2012 11:08    

Reageer met quote
Vanmiddag les 7 januari Evy II gelopen en nog iets meer. Totaal 5,5 km.
De eerste 5 minuten was afzien (ik ben ook erg moe, maar dat weerhield me er niet van te gaan). Daarna ging het beter; het was wel flink buffelen tegen de wind in, maar dan voel je dat je leeft zegt men. Het rook wel heerlijk naar herfst in het bos. Helaas geen vosjes gezien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 nov 2012 14:53    
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 55, 56, 57  Volgende
Pagina 16 van 57