Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Karin's boekje

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sehasara
Weegclubfan voor het leven

Dieet: cambridge dieet,

Reageer met quote
Diëten werken niet!

En daar moest ik zelf achter zien te komen. In 2009/2010 met het Cohen dieet van 105 naar 68 kilo in nog geen 6 maanden. Heilig overtuigd van deze methode. Vandaag de dag weet ik beter. Wat een roofbouw heb ik gepleegd op mijn lijf. En hierdoor ook bijna alle afgevallen kilo's er ook weer bij. Je lijf heeft gewoon koolhydraten nodig. ja de complexe. Ik weet dat nu en zo eet ik ook nu.

Ik ga nooit meer op dieet maar ik ga weer afslanken door gezond te eten. Dan maar een langere weg maar deze keer blijvend!! Ik ga mijn Cohen dagboek sluiten. Ik kan daar niet meer achterstaan. Het liefst zou ik iedereen die wil afvallen willen waarschuwen: ga nooit op dieet. Ga eten en ga gezond eten.

Ik eet zo clean mogelijk, niet uit pakjes en zakjes. Geen geraffineerde suikers, geen witte pasta's. Een website die ik er leuk vind is:

http://www.puurgezond.nl/

Ik heb het afgelopen jaar zoveel geleerd over voeding en hoe het werkt in je lijf dat ik gewoon teveel weet. Ik heb nu een voedingsdeskundige ingeschakeld. Niet omdat ik niet weet hoe ik moet eten maar ik ben gewoon bang geworden van koolhydraten door het Cohen dieet. Dat ik ze bijna niet durf te eten. Daarnaast kan zij mij leren hoe ik netjes in de verhouding 40-30-30 kan eten (koolhydraten, vetten en eiwitten). Deze voedingsdeskkundige staat ook achter het principe puur en natuurlijk eten. Daarnaast een heerlijke stok achter de deur!

Ik moet nu 1600 kcal eten per dag. Mijn basis verbranding is 2150 kcal. Sport 3x per week met dit schema (de komende 4 weken nog) https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Auv3x655xA5xdFNXVENpSUEyTkhsWFVROGIyUkQtTlE#gid=0

Dus vandaar de overstap naar dit stukje Forum.

Groetjes Karin

[/b]

Laatst aangepast door Sehasara op do 09 feb 2012 15:12, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 14:27    

Reageer met quote
Menu 9 februari 2012

O: 30 gram havermout, 200 ml magere melk, 20 gram rozijnen, 1 banaan.
T: 200 gram kwark
L: 3 slankbrood (dit is brood van oergraan wat heel langzaam wordt verwerkt, dus je bloedsuiker minder snel beïnvloed en hierdoor zit je langer vol zie: http://slankbrood.nl/)
tonijnsalade van blikje tonijn op water, augurk, ui, komkommer en een beetje mayo.
T: 2 kleine rijstwafels met 25 gram gerookte zalm en 2 cappuccino
D: 250 verse boontjes met 100 gram kipfilet
T: Sinaasappel en bakje kwark.

Totaal 1541 kcal
28 gram vet
193 gram koolhydraten
129 gram eiwit

Laatst aangepast door Sehasara op do 09 feb 2012 15:07, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 14:51    
Vrouw Weeggegevens   knuff89
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Succes, ziet er allemaal goed uit! Ik ga gelijk ook even die site bekijken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 14:54    
Vrouw Weeggegevens   Spiritbieke
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
ik kan dit niet verwijderen, had deze moeten wijzigen ipv nieuw berichtje te typen kippetje dat ik ben soms Geschokt

Laatst aangepast door Spiritbieke op do 09 feb 2012 15:47, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 15:27    
Vrouw Weeggegevens   Spiritbieke
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Heel veel succes Karin!!!
Vraagje : ben je nu nog bezig met de principes van Jesse van der Velde of toch nog iets anders?

Groetjes Erg blij

Brigitte

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 15:46    

Reageer met quote
Zeker, niet al Jesse zijn principes hoor. Ik eet wel zuivelproducten en eet wel brood. Maar heb wel goede gewoontes van Jesse overgehouden bijvoorbeeld: pure omega 3 visolie vloeibaar).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 16:01    
Vrouw Weeggegevens   Willie

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Karin

In jouw Cohen tijd.. heb ik je al die maanden gevolgd (zonder dat je me zag) !

Zelf heb ik in die periode ook Cohen gedaan en ook heel snel afgevallen in 4 maanden tijd 18 kilo. Dat was in 2009 !! Toen heb ik 3 jaar lang.. mijn hele eetpatroon verpest... beetje Cohen basis en toen weer gewoon eten.. nou dat werkte niet en daar kwam ik (net als jij) achter.. Zodra ik weer gewoon brood at, kwam ik rustig in een week 2.5 kilo aan Geschokt . Dat moest er weer af.. dus weer Cohen... pffff word nu al weer moe van die periode zeg!

Heb in oktober 2011 besloten om het roer om te gooien en gezond te gaan leren eten.. Heeeeeeeel bang voor alles wat met koolhydraten te maken had.. Veel ongezonde tic's overgehouden aan het Cohen dieet waar ik behoorlijk veel last van heb gehad... Nu ben ik zover dat ik een redelijk goed eetpatroon heb ontwikkeld.. mede dankzij mijn werk waar ik in de middag heerlijk kan warm eten !! smullen Ook de mensen die hier op het subforum Gezond Eten zitten, hebben mij enorm gesteund en iedere dag weer opgepept.. om zo normaal mogelijk en ook weer leren om gezond te eten.. Ben erg blij met alle hulp en tips die ik heb gekregen !!

Wil je heel veel succes toewensen met gezond eten en weer een normaal eetpatroon te creeëren...

Ik blijf je (net als in 2009) weer volgen !!!

Succes !!!

Zwaaien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 18:18    

Reageer met quote
Ow willie, wat fijn dat je dit wil delen. Ik hoop dat we andere mensen mogen inspireren dat dieeten niet werken en er dat alleen volgen omdat we zo graag snel willen afvallen. ja ik heb ook zo geleefd als jij. Half cohen. In het weekend,als je gewoon mee at, rustig 4 kg aankomen. Je rot schrikken en dus weer aan de cohen door de week. Ik cohen ook al heel lang niet meer. En nu op de goede en blijvende manier aan het afvallen. Ikben ook zo blij dat ik de ommezwaai heb gemaakt. Ook al voel en ben ik nu dik. Ik voel me 10000% gezonder. ja ik heb diezelfde angst voor koolhydraten ontwikkeld, vandaar ook hulp gezocht. Cohen maakt meer kapot dan je lief is.

Groetjes karin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 19:03    
Vrouw Weeggegevens   Willie

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sehasara schreef:
Cohen maakt meer kapot dan je lief is.

Dat is 1 ding dat zeker is...

En als ik kijk bij de "oude garde" van jouw Cohen periode... dan moet ik toch echt constateren dat het inderdaad niet werkt en vele met ons dus nu problemen hebben..

En jaaaa Cohen dieet was formidabel.... viel zo snel en makkelijk af, zonder er moeite voor te doen... Dat is wat ik ervaren had.. ik schreeuwde van de daken... "dit had ik jaren eerder moeten doen!" Maar de consequenties van dit crash dieet .. tja daar dacht ik niet aan...

Moet wel bekennen dat ik nooit gestabiliseerd heb hoor.. maar ik weet dat jij dat wel 2x hebt gedaan.. en met jou nog een paar anderen..

Maar goed... Cohen is verleden tijd.. En ja ik zag dat je aangekomen was... maar ik geloof voor de 100% dat jij je oude gewicht weer terug gaat krijgen en dan voorgoed !!

Fijne avond Karin

Zwaaien

ps.. vind het wel weer gezellig om in jouw boekje te lezen.. Ben ook super blij voor jou dat je je veel gezonder voelt, ondanks je gewicht van nu !! Vond het altijd heel leuk om jullie avonturen te lezen.. had een aantal abo's op bijv. jou, Taets (nog steeds hihi), Snoekie (die nog onderweg is) en natuurlijk Meissie !! Durfde alleen nooit mee te tikken.. maar dat is ook verleden tijd !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 19:38    

Reageer met quote
En ik ben ook al 10 maanden gestopt met roken, dat heeft mijn lijf ook extra ontregeld. Ik weet ook zeker dat ik mijn steef weer ga behalen. En gezellig dat je nu wel meekletst hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 19:54    
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 1 van 27