Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Karin's boekje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sehasara
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2009
Berichten: 3556
Dieet: cambridge dieet,


  Reageer met quote
Hey Astrid,

Ozo herkenbaar jouw verhaal. Voor mij werkte het ook zo. Even Cohen loslaten in een weekend betekende 4 kilo erbij. En denken ik kan wel even alles eten want straks ga ik weer Cohennen. ja zo werkte het voor mij ook. En het was mega spannend en o zo eng om weer normaal (lees brood, aardappels, rijst e.d.) te gaan eten. Cohen werkt echt als je je ook echt aan de cohen regels blijft houden. Maar al met al is het een dieet en diëten werken niet. Zolang je jezelf iets moet ontzeggen zal je uiteindelijk een vreetbui opwekken omdat je gaat craven naar hetgeen wat je niet mag hebben. Je zou het boek: het geheim van slanke mensen eens moeten lezen. Dat heeft echt voor mij de ogen wel geopend. Een citaat eruit: Ik mag alles eten maar ik wil niet langer teveel eten, is mij erg bij gebleven. En ophouden met dieetdenken. De menuutjes in het boek zijn niet mijn ding (te veel bewerkt). Ik eet het liefst zo puur en natuurlijk mogelijk. En ik eet ook wel eens taart, chips, koek, chocolade maar ik plan het nu in. Het heeft mij zeker een jaar gekost om te komen waar ik nu ben en te vinden wat werkt, qua afvallen. En samen met een paar andere vriendinnen zijn wij allemaal nu calorieën aan het tellen (en zij deden ook Cohen). En dat werkt! We hebben bekeken wat we mogen innemen op http://www.hetgeheimvanslankemensen.nl/Je-ideale-kcal-inname/ En dan kiezen voor 0,5 kg afvallen per week (dat is nl gezond afvallen)

Het is heel erg, we hebben geproefd aan het mega slank zijn en nu weer dik...ja een harde leerschool maar we gaan nu afvallen op de gezonde manier. En misschien duurt dat wel 2 jaar MAAR dan zijn we wel blijvend slank en hebben we een gezond voedingspatroon eraan overgehouden.

Ik kan je echt aanraden NOOIT meer te gaan Cohennen want het brengt je uiteindelijk niets (tuurlijk zal het voor een aantal mensen echt werken, die altijd blijven Cohennen). Maar voor mij niet en voor de meeste mensen is het gewoon niet een heel leven vol te houden.

Ik geniet er nu enorm van dat ik weer bij vrienden mee kan eten (in mijn cohentijd nam ik mijn eigen eten mee in bakjes) Op een verjaardag weer een stukje taart of een toastje meedoen. Ik zit niet meer in zo''n vreselijk regime en ben inmiddels niet meer bang voor koolhydraten (en dat heeft even geduurd). Maar kies bewust voor de langzame koolhydraten!!

Ook jij kan het Astrid, echt wel!!! Laat het maar even bezinken en je kan evt even naar mijn voorbeeldmenu kijken (op basis van 1600 kcal per dag) met handige variatielijsten. Mss geeft dat je een houvast. Deze lijst komt van mijn voedingsdeskundige.

https://www.weegclub.nl/forum/dagmenu-1600kcal-puur-en-natuurlijk-en-gezond-eten-t36002.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012 10:14    
Vrouw Weeggegevens   Sehasara
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2009
Berichten: 3556
Dieet: cambridge dieet,


  Reageer met quote
astris ik heb even voor je uitgerekend: en dit is zonder sport!! Als je wel sport mag je meer eten

Het BMR of Basaal Metabolisme geeft aan hoeveel calorieen je lichaam verbruikt als het in rust is. Het is een uitgebreide (Harris Benedict) formule:

Jouw BMR is: 1912.3 kcal.

Het aantal kcal waarmee je op gewicht blijft is: 2294.76 kcal.

Je ideale kcal inname om af te vallen met jouw gewenste snelheid is: 1794.76 kcal per dag.

Als je 3x per week sport mag je 2129.4125 kcal per dag. eten om halve kilo per week af te vallen!!

Das enorm veel eten hoor. met cohen eet je maar 900 kacl en zet je je lijf in de spaarstand, daarom heb je het koud!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012 10:18    
Vrouw Weeggegevens   snoekie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-1-2010
Berichten: 11747
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Noord-Holland


  Reageer met quote
Hi moppie! Mooi om te zien hoe je zo'n voorbeeld bent voor
iedereen en zo goed coacht. Je bent een kanjer! Liefs, Snoek Kussen

_________________
Foto's Laat die zon maar schijnen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012 11:31    
Vrouw Weeggegevens   Simoontje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 5728
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Overijssel


  Reageer met quote
ja. Yes! (nederlands=
Lijkt er echt op dat Karin onze persoonlijke coach is. Disco Kampioen cheerleader Applaus
Onze eetcoach mmmmmmm
Ons voorbeeld, want ze doet het echt super.

Ik heb even gekeken bij de website http://www.hetgeheimvanslankemensen.nl/Je-ideale-kcal-inname/

Ik mag dus zoveel kcal eten bij 0,5kg per week
Lichte training/sport 1-3 dagen per week of actieve baan

Jouw BMR is: 1520.5 kcal.

Het aantal kcal waarmee je op gewicht blijft is: 2090.6875 kcal.

Je ideale kcal inname om af te vallen met jouw gewenste snelheid is: 1590.6875 kcal per dag.

En bij 1kg
Lichte training/sport 1-3 dagen per week of actieve baan

Jouw BMR is: 1520.5 kcal.

Het aantal kcal waarmee je op gewicht blijft is: 2090.6875 kcal.

Je ideale kcal inname om af te vallen met jouw gewenste snelheid is: 1090.6875 kcal per dag.

Wat kan ik het beste aanhouden?
Dat vind ik nog wel lastig...hahhaa...

Trouwens heb ik ook fatsecret. Erg blij
Ben er nu achtergekomen hoe het moet.
aanbidden Mijn dank is groot. Liefde

_________________

Net toen de rups verzuchtte, dat z'n leven voorbij was, werd hij plots wakker als 'n schitterende vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012 14:11    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 40066
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Karin, je hebt het allemaal goed begrepen. Lijnen werkt niet, mensen willen geen verboden opgelegd krijgen, dan gooien ze vroeg of laat de kont tegen de krib. Zo zitten we genetisch niet in elkaar. Op wilskracht redt je het niet.
Gewoon lekker eten, genieten, alleen minder eten dan voorheen, alles met mate. Simpeler kunnen we het niet maken, wel leuker...
(leuke variant hè?)
Dank je wel voor je enthousiasme en inzet voor de andere deelnemers.

_________________

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012 14:23    
Vrouw Weeggegevens   Sehasara
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2009
Berichten: 3556
Dieet: cambridge dieet,


  Reageer met quote
Simoontje schreef:
ja. Yes! (nederlands=
Lijkt er echt op dat Karin onze persoonlijke coach is. Disco Kampioen cheerleader Applaus
Onze eetcoach mmmmmmm
Ons voorbeeld, want ze doet het echt super.

Ik heb even gekeken bij de website http://www.hetgeheimvanslankemensen.nl/Je-ideale-kcal-inname/

Ik mag dus zoveel kcal eten bij 0,5kg per week
Lichte training/sport 1-3 dagen per week of actieve baan

Jouw BMR is: 1520.5 kcal.

Het aantal kcal waarmee je op gewicht blijft is: 2090.6875 kcal.

Je ideale kcal inname om af te vallen met jouw gewenste snelheid is: 1590.6875 kcal per dag.

En bij 1kg
Lichte training/sport 1-3 dagen per week of actieve baan

Jouw BMR is: 1520.5 kcal.

Het aantal kcal waarmee je op gewicht blijft is: 2090.6875 kcal.

Je ideale kcal inname om af te vallen met jouw gewenste snelheid is: 1090.6875 kcal per dag.

Wat kan ik het beste aanhouden?
Dat vind ik nog wel lastig...hahhaa...

Trouwens heb ik ook fatsecret. Erg blij
Ben er nu achtergekomen hoe het moet.
aanbidden Mijn dank is groot. Liefde


Neem vooral die van 1500 kcal. 1000 is echt te weinig, 1200 kcal is minimaal: daar moet je nooit onder gaan zitten. Mijne heb ik ook ingesteld op 0,5 kilo per week maar soms val ik wel meer af! Dus lekker de 1520 kcal nemen en dit ook echt proberen elke dag te eten. Probeer met je vet zo rond de 50-55 gram te komen, eiwitten 100-120 gram en koolhydraten rond de 140-160 gram. Dan zit je qua verhouding ook nog eens heel mooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012 14:29    
Vrouw Weeggegevens   Sehasara
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2009
Berichten: 3556
Dieet: cambridge dieet,


  Reageer met quote
Dinsdag 23 mei
Cal. 1529
Vet 59
Koolhydraten 146
Eiwitten 102

O: bakje kwark en een cappuccino
T: cappuccino
L: 2 plakken van die overheerlijke broden van de AH (die ronde) Heerlijk vers. Beide met roomboter, 1 ei en 4 plakjes gerookte kipfilet
T: bakje 200 gr magere kwark
D: 250 gram aardappels uit de over met rozemarijn en knoflook (bereid in kokosolie) met sausje van kwark met knoflook en een salade met tomaat, zongedroogde tomaat, paprika, komkommer, augurk, ui, kappertjes, fetakaas en 1 cappuccino
T: 1 cappuccino
http://www.fatsecret.com/export/11102272/3C753/15482/day/food/FoodDiary_120522_foods.pdf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012 17:44    
Vrouw Weeggegevens   Sehasara
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2009
Berichten: 3556
Dieet: cambridge dieet,


  Reageer met quote
Menuutje voor morgen alvast (heb late dienst op het werk dus alles net voorbereid)
woensdag 23 mei (op mijn pdf staat donderdag 24 mei, heb verkeerde dag in zitten vullen)

Kcal: 1488
Vet: 45 gram
Koolhydraten: 145 gram
Eiwit 129 gram

Ik moet zeggen dat ik dat netjes gedaan heb: iets te weinig calorieën, vet en koolhydraten en iets te veel eiwit.
Mag zijn
1600 kcal
120 eiwit
53 vet
160 koolhydraten

Oke het menu:

O: havermoutpannenkoekjes van 3 eiwitten, 20 gram havermout en 1 banaan. en 1 cappuccino
T: na mijn krachttraining 1 whey shake 25 gram
L: 2 dikke plakken meergranenbrood (144 gram) met 58 gram gerookte kipfilet, 15 gram roomboter. 75 gram cherrytomaat, 140 gram komkommer
T: 150 magere yoghurt
D: 130 gram kipfilet, 20 gram kokosolie, 93 gram courgette, 57 gram grode paprika, 60 gram ui, 73 gram champignons
T: 150 gram magere kwark

http://www.fatsecret.com/export/11102272/3C521/15484/day/food/FoodDiary_120524_foods.pdf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012 21:26    
Vrouw Weeggegevens   Simoontje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 5728
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Overijssel


  Reageer met quote
Ziet er keurig uit Karin.

Je hebt echt je draai gevonden.
Heerlijk om te lezen.
Ben echt super trots op je!

Menu's zijn ook lekker smullen
Wat wordt ik hier blij van.
Lekker alles eten MAAR met mate!
Heerlijk!

Ga zo naar de markt.
Daar haal ik elke week mijn groente en fruit. smullen
Ga een paar lekkere dingen kopen, want met dit weer is het smoothies tijd Cool Erg blij

Veel succes vandaag!

_________________

Net toen de rups verzuchtte, dat z'n leven voorbij was, werd hij plots wakker als 'n schitterende vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2012 7:24    
Vrouw Weeggegevens   Ahmose
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 21-8-2009
Berichten: 8759
Dieet: Dr Cohen


  Reageer met quote
Erg blij Karin gaat ons gewoon helemaal wakkerschudden! En er zullen vast wel meer mensen zijn geweest die het eerder hebben geprobeerd. Maar toen waren velen nog te eigenwijs.

(waaronder ikke hoor) Tis niet dat ik niet wil, tis niet dat ik niet weet wat te doen tis gewoon de gelatenheid tegen het maandenlange strijden dat een beetje gewonnen heeft. Zo van het komt toch nooit meer goed.

Van de week een eetmeter ingevuld en ik ben nog in shock wat ik toch nog opgegeten had terwijl ik dacht dat ik goed mijn best deed.... 2306kcal.... Zo van slag dat ik de afgelopen dagen wel veeeel meer opgegeten heb wat ik dus ook maar wijselijk niet noteer Lach

Maar Karin je doet het super Lach En ik hoop dat naast alle info die ik van je krijg, ik ook straks weer wat voor jou kan doen (voelt zich best wel schuldig door de gratis goede info)

_________________

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2012 11:24    
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 19 van 27