Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Juni is de maand voor Positieve Punten!

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ook in de maand juni gaan we weer positieve punten tellen.
Het werkt als volgt:

Het idee is dat je jezelf beloont voor goed gedrag. Want blijvend gewicht verliezen gaat uiteindelijk om gedragsverandering. Het sprintje begint op maandag 1 juni. Maar als je niet in het mei-sprintje meedeed, mag je hier alvast je punten noteren.

Hoe werkt het precies?

Je maakt je eigen puntensysteem en bedenkt waarmee jij jezelf wilt belonen. Bijvoorbeeld:
- Anderhalve liter water drinken op een dag
- Ongezonde dingen afslaan
- Een halfuur wandelen
Verzin het maar. Dingen die je lastig vindt en waarbij jezelf punten geven je kan motiveren om ander gedrag aan te leren.

Hoe je de punten bijhoudt, is maar net wat je zelf het prettigst vindt. Het kan op je mobiel in een bestandje, of op een ouderwetse kalender of papieren schemaatje, maar het mag ook hier genoteerd worden. Als je het zelf maar bijhoudt!

Je stelt jezelf een doel: hoeveel punten wil je verzameld hebben aan het eind van de maand en waarmee beloon je jezelf? Bijvoorbeeld: als ik 100 punten heb gehaald, dan geef ik mezelf een bos bloemen, een sauna-uitje, of die wandelbroek die ik al zo lang wil hebben. Of wat je dan ook maar bedenkt (maar liever niet iets met min of meer ongezond eten zoals taart of een etentje).

Bij het aanmelden hier vertel je waar je jezelf punten voor wilt geven en wat je beloning is. Je kunt zelf kiezen waar je je punten bijhoudt, maar het is fijn als je hier updates komt geven hoe het gaat en als we elkaar kunnen motiveren.

Wie doet er mee?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 13:39    

Reageer met quote
De afgelopen maanden had ik een uitgekiend systeem van punten, ze gingen over water drinken, traktaties afslaan, de dag beginnen met thee in plaats van koffie, fietsen, wandelen, videosportfilmpje volgen (ofwel online sporten), en bonuspunten voor een suikervrije dag. Op zich een goed systeem.
Maar deze maand wil ik het een keer heel anders aanpakken. Eens kijken of dat werkt.

Bewegen lukt toch wel, en thee bij het ontbijt is ook al aardig in het systeem. Suikervrij... hm dat is wèl een goeie. En 's avonds na 19.00 uur niet meer iets eten ook.
ja, ik laat het sporten even voor wat het is en ga mezelf belonen voor goed eetgedrag.

Elke afgeslagen traktatie of extraatje: 1 punt.
Een dag zonder zoet (dus geen koek, drop, cake, jam, chocoladepasta of iets anders met chocolade) 3 punten.
Ik hoop 50 punten te kunnen halen. Want de ervaring leert me dat zo'n suikervrije dag echt wel een uitzondering is. Of zou ik er een gewoonte van kunnen maken? We gaan het zien!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 13:57    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik doe ook weer mee. Ga ook punten geven waar ik het echt moeilijk mee heb.
Hoepelen en zwemmen doe ik toch al.
Menu een dag van te voren maken. 1 punt.
Menu gevolgd 1 punt.
Lekkers afslaan. Per keer 1 punt.
Suikervrije dag 1 punt.
Liter water 1 punt. Max. 5 punt per dag.
Ik ga deze maand voor 100 punt.
Beloon mijzelf met een puzzel of sweater. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 14:42    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Hier gaat het goed, water drinken, 10.000 stapjes, gezond voedingspatroon, sober eten.
Wil alleen af van de gewoonte om s avonds nog eens iets van brood, alpro, crackers te pakken.
Wil als laatste, naast
alle veranderingen die ik al eigen heb gemaakt, deze gewoonte ombuigen tot op de automatische piloot tevreden te zijn met mijn koffie, thee, colaatje light.
Ga daar dus de maand juni voor gebruiken.
Elke avond dat het lukt 1 punt en wil er zeker 25 halen.

Zo mooi overzichtelijk en makkelijk tellen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 22:33    
Vrouw Weeggegevens   Wings
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi!

Ik ga weer verder met mijn drie en een halve maand challenge, tot eind augustus. In deze tijd ga ik 700 punten halen om uiteindelijk een duur boek te kunnen kopen.

Mijn programma:
a 2 punten voor 15.00 niet snoepen
b 3 punten na 15.00 niet snoepen
c 1 punt na 20.00 niet meer eten
d 1 punt 2l water drinken
e 1 punt voor 23.00 naar bed
f 1 punt per 30 min bewegen

Ik ben al goed op weg.

De punten van donderdag, vrijdag en zaterdag:
a, b, c, d = 7 pt
b, c, d, fx1 = 6 pt
a, b, c, d, fx4 = 11 pt

totaal 134/700

Succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 10:11    
Vrouw Weeggegevens   Jex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi hoi, ik doe ook weer mee.

Punten kan ik halen voor:

* suikervrij: 1 punt per dag: maximaal aantal punten: 30
* geen trigger foods (geen zoetigheid, geen bloem, geen junkfood, geen kaas, geen cacao): max aantal punten: 30
* maximaal 4 eetmomenten per dag: maximaal aantal punten: 30
* 's avonds na avondmaaltijd niet eten: maximaal aantal punten: 30

* hh taak doen driemaal per week (max aantal punten: 12, beloning bij 10 x)
* driemaal per week of vaker 15 minuten krachttraining (maximaal aantal punten 12, beloning bij 10 x).
* tweemaal per week of vaker strek-oefeningen doen (maximaal aantal punten 8, beloning bij 6x).
* 's avonds keuken opruimen (max. aantal punten: 30, beloning bij 24 x)

Beloningen: ik had al afgesproken dat ik a.s. woensdag na 14 dagen me houden aan mijn eetregels, als beloning een verpakking luxe cosmetica die ik nog in huis had, mag aanbreken (je kent dat wel, met een bodylotion, een showergel, badschuim en zo).
Wanneer ik tien punten heb gehaald met een doel krijg ik van mezelf een rij leuke smilies in mijn dagboekje!
Haal ik de bovenste rij doelen 100% van de tijd dan mag ik 1 juli een boek of iets dergelijks bestellen.
Haal ik de onderste doelen 80% van de tijd dan mag ik een hele dag rondlummelen! Erg blij

Laatst aangepast door Jex op ma 01 jun 2020 9:20, in totaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 16:41    

Reageer met quote
Welkom Wings, Jex, Elisabeth en Anneke!

Morgen starten we. Ik wens jullie allemaal véél succes met het behalen van de punten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 20:05    
Vrouw Weeggegevens   Jex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je Geke!

Ik heb er zin in.
(Ik heb inmiddels mijn beloningen nog toegevoegd aan mijn berichtje van gisteren.)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2020 9:11    

Reageer met quote
Jex, wat een leuke beloningen heb je bedacht! Bodylotion, doucheschuim, echt iets om jezelf mee te verwennen (en zonder onnodige calorieën).
En het idee van bij elke 10 punten een rij smileys vind ik ook tof.
Omdat ik het deze maand voor het eerst heel anders ga doen met de punten, en veel minder punten kan scoren, lijkt me dit ook een goed idee. Ik zet ze dan wel hier neer. In m'n dagboekje schrijf ik vaak weer andere dingen.

Fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2020 9:54    
Vrouw Weeggegevens   Jex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Geke schreef:
Jex, wat een leuke beloningen heb je bedacht! Bodylotion, doucheschuim, echt iets om jezelf mee te verwennen (en zonder onnodige calorieën).
En het idee van bij elke 10 punten een rij smileys vind ik ook tof.
Omdat ik het deze maand voor het eerst heel anders ga doen met de punten, en veel minder punten kan scoren, lijkt me dit ook een goed idee. Ik zet ze dan wel hier neer. In m'n dagboekje schrijf ik vaak weer andere dingen.

Fijne dag allemaal!

Leuk dat mijn beloningen jou ook wat lijken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2020 10:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 1 van 12