Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Dankjewel Dymphie voor je bericht

Klaziena, , ik had het paarse boek al in 2016 gekocht, ben er toen zijdelings mee bezig geweest. Daarna aan verschillende sprintjes meegedaan, om te herhalen en weer te herhalen. Ik vind het een heel fijne methode, omdat het niet zozeer gaat over lijnen en afvallen, maar veel meer over het Zoeken en vinden van een eigen balans ten opzichte van gezond voeding, hoe k ertegenaan kijk, hoe ik het voel, en welke saboterend gedachten ik beter om kan denken in ondersteunende gedachten. Judith gaat ook niet uit van ' in d fout gaan' of ik mag dit niet, maar meer uitgaan van ongepland eten, en beter of goed kiezen wat wel goed voor je lichaam is .Misschien staat het hier nu een beetje rommelig, en kunnen anderen me aanvullen, maar voor mij helpt het als ik de boeken van Judith er 1 of 2 keer per jaar uit de kast haal en in de herhaling ga. Ik leer elke keer weer nieuwe dingen, al heb ik toch al aardig wat o ja momenten, maar die helpen me ook positief verder.

Ik zoek ook meer balans. Mijn eetgewoontes zijn onregelmatig en snaaimomenten als ik gespannen ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 okt 2021 6:53    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Grappig om mijn antwoord op jou nog een keer te zien. Lach

Ik denk dat we inmiddels een mooie groep mensen hebben. Ik wil hem deze week nog open laten staan en sluit hem dan maandag af als we gestart zijn. Succes allemaal!

Laatst aangepast door Dymphie op di 12 okt 2021 19:28, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 okt 2021 13:12    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
De groep loopt gestaag vol, een stop is waarschijnlijk verstandig. Ik vind het een leuke groep en een te grote groep maakt het minder intiem. Men zou er verloren in kunnen gaan.
Wie ben ik, maar ik denk dat jij weet wat het beste is. Zo kom je bij mij over.

Wat jullie, dames!

Laatst aangepast door Astride op di 12 okt 2021 20:08, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 okt 2021 17:45    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@Klazina. Ik ben diverse keren begonnen aan het boek en eigenlijk kom ik nooit verder dan de helft. Dan begint de motivatie af te nemen. Langzaam maar zeker begin ik wat soepeler te worden. Druk, druk,druk dus minder tijd voor afvallen. Dan komen er weer wat kilootjes aan en vind ik mezelf heel erg zielig en ook een mislukkeling. Tja, als het dan toch al verpest is, dan maar even iets heel lekkers eten en volgende week weer opnieuw beginnen.

Maar dit keer ga ik er voor om samen met jullie alle opdrachten in het boek af te werken. Dit keer moet het gewoon gaan lukken.

In hoofdstuk 3 worden eigenschappen genoemd waarom het afvallen niet lukt. Nummer 7 is voor mij zo herkenbaar. Het niet eerlijk vinden dat anderen alles kunnen eten en ik niet. Zo fijn om te lezen dat slanke mensen ook niet alles kunnen eten. Ook herken ik me heel erg in het gesprek met Megan. Moeite hebben om te accepteren dat je ingrijpende en blijvende veranderingen moet aanbrengen in je eetpatroon. Maar dat is natuurlijk wel waar het om gaat. Beck's belooft dat het na 6 weken allemaal makkelijker wordt. Dat lijkt me zo heerlijk. Daar gaan we voor Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 okt 2021 19:17    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Astride schreef:
De groep loopt gestaag vol, een stop zijn is waarschijnlijk verstandig. Ik vind het een leuke groep en een te grote groep maakt het minder intiem. Men zou verloren in kunnen gaan.
Wie ben ik, maar ik denk dat jij weet wat het beste is. Zo kom je bij mij over.

Wat jullie, dames!

Vind ik ook wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 okt 2021 19:23    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
@Doekoe, welkom. Leuk je weer tegen te komen.

Even over mij.
Ik ben 71 jaar. 48 jaar getrouwd.
Al jaaaaaaaren aan het lijnen. Gelukkig loopt het niet zo erg meer uit de hand, (dankzij de weegclub) maar moet er wel op blijven letten. Ooit hoop ik dat dat niet meer nodig is.
Volgens Judith moet dat kunnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 okt 2021 19:29    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Als er verder. Geen bezwaren zijn, sluit ik hem maandag af.

Amypower, zo herkenbaar wat je schrijft over het volhouden, en tot de helft van het boek komen. Zo verging het mij ook een paar keer, maar echt, als je voor jezelf de redenen opschrijft waarom je er aan mee wilt doen, en de voordelen zoekt en voor jezelf opschrijft, telkens leest en herleest, dan komt er ook echt een moment dat je je niet meer door dat saboterende stemmetje laat manipuleren. In de methode kun je ook ontdekken dat het allemaal niet 100% goed moet, en dat je 'niks meer mag'. In de boeken van Kariene Hoenderdos, bv. slank in 8 stappen, staat ook informatie hoe je langzaam maar zeker de minder gezonde Voedingskeuzes kunt ombuigen naar gezondere en voedzamere keuzes. In dat boek pakken ze eerst de tussendoortjes aan. Erg blij Daar kun je hele discussies over houden, maar het idee geeft mij wat lucht om er wat meer ontspannen mee om te gaan.

Vanavond ga ik de eerste hoofdstukken nog een keer lezen en de belangrijkste punten ervan wil ik in mijn laptop zetten.
Ik ben wel nieuwsgierig wat jullie tijdens die eerste hoofdstukken denken en of er daarbij ook ondermijnende gedachten de kop op steken, zoals, ja maar dat gaat mij toch nooit lukken; of: ja hallo, daar heb ik geen zin in.

Los van die gedachtenkronkel wil ik wel even zeggen dat ik blij ben met jullie respons en dat ik er steeds meer zin in krijg om maandag met ons allen van start te gaan. Duim!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 okt 2021 19:45    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Amypower,

Dit keer lukt het je vast je bent gemotiveerd

We helpen je samen er wel doorheen zodat je niet halverwege het boek stopt en Dymphie ik lees bij jou ook dat je het niet volledig volhield. Jullie beide geven al een mooi advies nml blijven herlezen.

Dymphie de eerste hoofdstukken heb ik doorgelezen veel herkenbaarheden zoals troosten met eten onregelmatig eten, ongezond eten snaaien enz. maar dat weet ik van mezelf ook wel waar het grotendeels aan ligt daar wil ik dus aan gaan werken, leren omgaan met de gedachten, balans zoeken

Dymphie, Ondermijnde gedachten
Zoals het lukt mij toch niet
Of ik heb er geen zin in die heb ik nu niet, maar sta pril aan het begin

Morgen ga ik verschillende voordelen en motivatie kaartjes maken en ga beginnen met een boekenlegger je moet toch elke dag lezen in het boek en kom je vanzelf je voordelen/motivatie kaart tegen
en dan lezen

Ik heb er zin in.

SAMEN STAAN WE STERK.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2021 14:45    
Vrouw Weeggegevens   simply me
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo,

Ik had me al eerder opgegeven, maar ik zal nu even voorstellen. Ik ben Gerda, ik ben 48 jaar en heb 6 kinderen. Ik heb het boek van Beck al eerder doorgenomen, maar nu ik er weer in begonnen ben, blijkt dat ik toen niet alles gedaan heb wat ze aanreikt in haar boek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2021 15:18    
Vrouw Weeggegevens   simply me

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
O help, niet mijn hele bericht staat er nu op. Dus voor alle zekerheid nu de rest (hopelijk komt het er nu niet twee keer op).

Ik ben heel blij met de inbreng van iedereen: zooooo herkenbaar!!

Ik ben heel blij met het resultaat van deze week. Maar ik zie zo tegen het eerste rode vakje op. Het voelt echt als falen. Gelukkig staan er aanwijzingen in het boek hoe ermee om te gaan.

Iedereen succes deze week!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2021 15:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 8 van 51