Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik kwam nog, maar moest eerst de werkdingen doen die nu eenmaal gedaan moeten worden. Nu heb ik mijn roggecrackers gegeten en een kop thee staat naast me. Dus even hier.

Ik heb me laten verleiden. Ik kan het niet anders noemen. Mijn echtvriend kwam dinsdags na Sinterklaas met allemaal lekkers thuis na de boodschappen; chocoletters, speculaasbrokken. Afgeprijst dus buitenkansje. Zei hij. Rollende ogen En ik ben bezweken. Eerst alleen pure chocoletter, toen toch ook nog maar speculaasbrokken, van die lekkere met amandelen. En toen nog een dag en toen was de weegschaal niet blij en ik ook niet. Verward Het heeft tot gisteren geduurd voor ik weer grip had op mijn eten. Wat is suiker toch een gevaarlijk goedje.
Gelukkig kwam mijn zoon woensdagavond eten. Ik heb een hele grote schaal bietensalade gemaakt met echt van alles aan gezonde groenten en zo erin. En daar een groot bord van gegeten. Toen kon ik me in de avond weer beheersen en nu gaat het weer goed. Wat een terugval (ook op de weegschaal helaas) en zo zie je maar weer dat je nooit klaar bent met Judith. Rollende ogen Ik denk nu; nou ja............ het is gebeurt en ik ga gewoon weer door. Ik geef het in elk geval niet op. En dat is ook zo hoor. Maar de val was hard en snel. Echt bizar. Rollende ogen
Gisteren avond een pan soep gemaakt. Lekker veel groenten erin. Er volkoren brood met een likje margarine bij gegeten. Dus weer vers en gezond gekookt, Mag ik wel een compliment voor van mezelf.

Boek er weer bij en inhaal lezen nu zo meteen nog een stuk. Dat helpt ook.

Dymphie ik hoop dat je niet ziek bent of zo? Geschokt Alleen moe misschien? Ook al doe je alles kalm aan, het kost je toch meer energie dat de gemiddelde mens denk ik. Lach

Dus ik ben er nog. Beetje zwaarder, gedeukt ego. Maar strijdvaardig! Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021 3:09    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Missy, ik ben ook niet echt afgevallen. Ik ben zelfs weer aangekomen. Grrr. Het wijzertje wil weer omhoog, maar ik niet, dus moet ik echt die weerstandsspier wat beter trainen. Ik wil me graag weer beperken tot 1 tussendoortje op een dag. Maar er sijpelt zo makkelijk iets anders minder gezonds door zo n dag. Ik moet dat ook zeggen, want de ondermijnende gedachten en de jezelf voor de gek houdende gedachten doen hun best in onze hoofden.. Ook mijn lief 'zegt' vaak dat iets extra s niet uitmaakt. Ik weet inmiddels dat het wel uitmaakt. Dat voel ik ook om mijn middel, vooral als ik brood heb gegeten. Het scheelt misschien ietsjes als het volkoren is, maar afgelopen week kwam er teveel wit en Turks doorheen. Ik moet dat gewoon niet doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021 12:19    
Vrouw Weeggegevens   doekoe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (soep dieet)

Reageer met quote
Dymphie bedankt voor al je tijd en energie wat je in dit sprintje hebt gestoken.
Mooi om te lezen hoe jullie elkaar in deze sprint elkaar hebben gesteund.
De weken zijn voorbij gevlogen, ik ga het boek voor mezelf nog bij de hand houden.
Groetjes en een goed weekend. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021 20:43    

Reageer met quote
Doekoe, lief van je! Dankjewel.
Jullie hebben fijn meegedaan. Ik had van tevoren echt geen idee hoe he5 zou gaan verlopen en heb dus ook geen 'voorwaarden' gesteld. Had ik evt kunnen doen door te vragen of iedereen zich minstens een keer per week iets te schrijven. Heb ik niet aan gedacht, omdat mijn intro stukje ook puur informerend was.

Ik pak het boek nu en ga hoofdstuk 11 nog even doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021 21:27    

Reageer met quote
Hoofdstuk 11 De overgang naar de rest van je leven

Ik durf er wel een wedje voor te maken dat we allemaal in deze afgelopen weken veranderd zijn. En anders over eten zijn gaan denken.
In hoofdstuk 3 van het werkboek van Judith staat een vragenlijst waarbij je achter elke vraag nooit, zelden, soms, vaak of altijd kon invullen. Die vragen zijn superbelangrijk en kun je zo nu en dan nog eens nalezen en erover nadenken hoe je er nu in staat. Zo kun je ook zien op welke vlakken je vooruit bent gegaan. Erg blij

Dat waren bv vragen over je eetgewoonten, zoals
Hoe vaak eet je staand?
Hoe vaak eet je snel?
Hoe vaak slim je je eten te snel door?

Vragen tav diëten:
Hoe vaak heb je het gevoel dat het niet eerlijk is dat jij niet hetzelfde kunt eten als anderen?
Hoe vaak raak je ontmoedigd wanneer je op dieet bent?
Hoe vaak voel je je tekortgedaan?
Hoe vaak heb je het gevoel dat diëten gewoon te moeilijk is?
Hoe vaak heb je het gevoel dat het afvallen alle inspanning niet waard is?

Bij honger en eetdrang
Hoe vaak probeer jij honger en eetdrang te voorkomen (door nog meer te eten als je eigenlijk al genoeg hebt)
Hoe vaak denk je: ik moet nu echt iets eten?
Hoe vaak vraag je je af of je echt honger hebt of niet?

Teveel eten
Hoe vaak eet je meer dan goed voor je is wanneer je
. je somber, nerveus, eenzaam, gefrustreerd of boos bent?
. je verveelt
. je vermijdt wat je eigenlijk moet doen of dat uitstelt
. moe bent
. je lichamelijk niet goed voelt
. heel erge honger hebt of eetdrang

Dan volgen nog de vragen over alle smoesjes die we bedenken om toch iet te eten, zoals
. Het is maar een klein stukje
. Anders wordt t maar weggegooid
. Ik compenseer later wel
. Zo dik word je daar nou ook weer niet van
. Ik begin er morgen wel weer aan
. Het is maar voor een keertje
. Niemand ziet het
. Ik heb er toch voor betaald
. Het kan me niks schelen
. Ik heb iets lekkers verdiend
. Ik heb iets te vieren
. Ik heb geen wilskracht
. Ik heb het toch al verprutst.

Deze lijst kunnen we allemaal wel aanvullen.
Masr we zijn aan het werk gegaan om deze ondermijners te tackelen omdat we weten dat we een keus hebben:

Je geeft toe aan deze smoezen, eet teveel en wordt of blijft nooit slank, óf
Je houdt je aan je dieet.

En nu, óp naar de rest van je leven!
Je maakt een plan voor de lange termijn:

Stop geleidelijk aan met onderdelen van je dieet waar je niet altijd mee kunt doorgaan, zoals een Shake als ontbijt of lunch. Schakel over op echt eten. Begin maaltijden klaar te maken op basis van de calorieën en porties zoals je dieet dat aangeeft.

Maak een algemeen plan voor wat je dagelijks gaat eten. En kijk of je daarmee kunt variëren.je kunt altijd een versnelling terug schakelen.

Werk je lijst met wensen en voordelen om af te vallen bij en blijf nieuwe toevoegen

Blijf je regelmatig wegen en blijf je gewicht bijhouden in je grafiek. Neem contact t op met je coach als je hulp nodig hebt. Ben je meer dan anderhalve kilo zwaarder geworden, ga dan terug naar dag 1 en gebruik alle vaardigheden die nodig zijn om je gewicht weer in de hand te krijgen. Accepteer dat je de rest van je leven zult moeten oppassen met wat je eet.

Geef jezelf geregeld een compliment. Voor al je inspanningen..

Blijf in beweging. Verander zo nu en dan dit in dat patroon om verveling g te voorkomen. Zorg dat je verschillende spiergroepen traint, bv Squash, aquarobics, Pilatus, zumba.

Vraag om hulp voor momenten of periodes waarop je steun nodig hebt.

Meisjes, dit lijkt me voldoende voor deze week. De volgende week wil ik hoofdstuk 12 nog hier meer zetten. Dat gaat over: wat is gezond gewicht en hoe houd je het vast (en vol)?

Fijn weekend allemaal!!

Laatst aangepast door Dymphie op vr 10 dec 2021 22:35, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021 21:31    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Nou, anders ik wel. Ben gaan eten met aandacht, dat is 1 ding en mijn eten na stress is minder geworden. Dat is de 2de maar nog meer. Maar er komt een evaluatie na die laatste twee weken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021 22:24    

Reageer met quote
Dat is wel een mooi idee Astride. Wil jij er ook over nadenken hoe we dat zouden kunnen doen, na hoofdstuk 12? (Voor die evaluatie heeft Judith helaas niets in haar boeken staan.. D Geschokt Verward Uitroep Uitroep

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021 22:37    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Afgesproken.

""Ik had van tevoren echt geen idee hoe het zou gaan verlopen en heb dus ook geen 'voorwaarden' gesteld. Had ik evt kunnen doen door te vragen of iedereen zich minstens een keer per week iets te schrijven. Heb ik niet aan gedacht, omdat mijn intro stukje ook puur informerend was."

Ik heb dat niet gedaan, wekelijks respons gegeven dus wil ik wel evalueren over 2 weken. De anderen misschien ook wel of niet.

De vrijdag voor het kerstweekend?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021 0:31    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Fijn weekend Dymphie. Van het lezen in en het werken met het boek verander je. Nooit kun je meer dingen niet weten immers die je eenmaal weet.......... Lach

Evalueren vind ik prima. Maakt me ook niet uit wanneer. Hopelijk kan ik terug onder de 64 kilo voor dit sprintje stopt......... ik baal wel dat ik bijna alle winst verspeeld heb in 2 dagen. Rollende ogen Trainen van de weerstandspier is nog niet klaar dus. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021 2:22    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoofdstuk 11.
Wanneer ben je klaar met afvallen?

Die Judith, slim mens om een verschil te maken tussen je uitertste eindgewicht en je realistische eindgewicht,

"Een spekkie voor mijn bekkie", als ik dat hier mag zeggen,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021 11:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51  Volgende
Pagina 47 van 51