Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Zeker een mooi verslag FM, ik dwaal soms af vooral gisteren met de banketstaaf, chocomelk en het extra wijntje, Sint hebben we met z,n tweetjes gevierd en vond het best gezellig met de kaarsjes aan en een mooie Vlaamse film gekeken.
Vanmorgen vol goede moed weer alles opgepakt van Judith maar …….de banketstaaf lonkte teveel naar mij en weer een groot stuk genomen nu is ie dan op ik heb er van genoten en met volle aandacht van gegeten zelfs nog even op de verwarming gelegd smullen
Sommige vaardigheden zitten al in mijn ritme de anderen daar moet ik de tijd voor nemen. Het boek ligt op de bijzettafel zodat ik het elke keer kan inlezen. De motivatie kaart met mijn jurk erop blijft op de piano staan. De bladwijzer met de motivaties erop in het boek en de andere kaarten bewaar ik. Want het boek wil ik nog een keer lezen.

Een fijne avond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 dec 2021 19:59    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Ik sluit hier alvast de 42 dagen Judith Beck voor mij af en ga mij maandagavond op 'Het vervolg' voorbereiden.

Ik heb dit ervaren als een echte training. Een training, in die zin, omdat in 42 dagen dit te doen naast je gewone dingen was zwaar. Je zou maar een baan hebben, een gezin, dat heb ik dus niet, maar toch..
Ik heb 3 exemplaren van het boek en het werkboek dan zou je toch zeggen dat ik het nu de weg zou weten!
1 gekocht zo'n 20 jaar geleden toen ik haar het eerst zag bij Oprah Winfrey, deze is 'tijdelijk' verloren gegaan door 2 verhuizingen, 1 onlangs weer aangeschaft en 1 op een e-reader. Niet dus.

Oke, om een lang verhaal niet te lang te maken dit zijn een paar van de vaardigheden die ik voorlopig blijf oefenen:

-ik ga op zoek naar een beter eetstijl
-ik blijf nu met aandacht eten, dat heb ik geoefend. Eerlijk gezegd ga ik
dat met meer dingen beter doen. Ik doe te veel dingen 'vlug, vlug, vlug'
-probeer eetbuien te voorkomen, misschien lukt het mij nu
-omgaan met stress dat is een moeilijke, blijf ik aan werken
-meer bewegen, ik heb een hekel aan sporten maar houd van wandelen
-ondermijnende gedachten herken ik en kan ik weerleggen

Dit zijn er maar een paar van de vele maar genoeg om heel blij te zijn met een ware gedragstraining die ik heb ondergaan.

Sommige vaardigheden had ik al. Net jullie heb ik mij bij de weegclub aangesloten en heb een coach(gehad).
Ik woog mij altijd al wekelijks en ik deel de gedachte van Dymphie hier, ik gooi nooit eten weg, geef het liever weg.

Sommige dingen doe ik niet, ik heb een weerzin tegen plannen van eten, laat mij/ons graag verrassen, zoals meerdere dingen in het leven.

Eten is nu nog een stuk lekkerder geworden omdat ik nu bewust keuzes maak wat ik ben geen koker maar wel een grage eter met specifieke voorkeuren.

Om met Berthold Gunster te spreken.

Let's stick to our plan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2021 1:56    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Mooie reacties zo, Klazina en Astride!
Ga zo door!!

Dag 41, bereid je voor op de toekomst!!

We hebben veel waardevolle vaardigheden aangereikt gekregen en ermee getraind. We hebben ze gelezen, misschien soms afgewezen, geoefend, maar hebben er hard mee gewerkt en sommige daarvan in onthardt gesloten, omdat we merkten dat ze 'werkten' en ons bewuster en beter maakten!
Die kost tijd, veel tijd. We hebben ooit ook leren lopen, schrijven, fietsen, zwemmen en autorijden. Dat ging ook niet allemaal tegelijk in één dag!
Zo kijk ik ook tegen alles van Judith aan. Het is zo veel, maar ook zo goed voor me, dat ik er best de tijd voor mag nemen.

Judith adviseert ons toch de dagelijkse actiepunten, ons dagboek of iets dergelijks, dag en eetschema n afvalgrafiek bij te houden.

Wat denk je?
Het is wel veel werk om dit altijd te blijven doen.

Steun:
Ik hoef niet al mijn vaardigheden altijd te blijven gebruiken.
Bovendien worden de vaardigheden die ik wel altijd nodig heb steeds meer een automatisme. Het resultaat is echt de moeite waard. Ik ben al die moeite waard!

Nog 1 keertje officieel dan de opsomming van de vinkjes:
Gewogen.
Lijst met afvalredenen gelezen, herlezen en evt aangevuld of geschrapt
Motivatiekaarten idem
Dieet en beweegschema ingepland in dagschema
Eten afgepast of afgewogen
Zittend, langzaam en met aandacht gegeten
Oprijd gestopt met eten
Eetschema aangepast als er iets gewijzigd was
Geen keus gezegd tegen ongepland eten
Binnen de lijntjes van je dieet gebleven
Lichaamsbeweging gedaan, minstens vijf minuten, liever langer
Afleidingstechnieken gebruikt bij verleidingen
Contact gehad met dieetcoach
Ondermijnende gedachten opgespoord en weerlegd
Opgelet of ik mezelf soms voor de gek denk te houden
Nou ja techniek gebruikt bij teleurstellingen
Eetschema ingevuld voor morgen
Mezelf complíment gegeven voor ..... en voor .....

In dagboek samengevat wat ik deed om ongepland eten te voorkomen
Bij afwijken van dieet onderzocht hoe dat kwam
Omgaan met ondermijnende gedachten
Bedacht waar ik verder nog aan kan werken

Dat was de laatste opdracht. De volgende weken lezen we het boek uit en kun je bedenken wat en of je nog iets wilt uitdiepen of verfijnen.

Fijne dag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2021 13:58    

Reageer met quote
Zooooo, hier is het stilletjes.???

Ik neem nog een avondje pauze en schrijf dan morgen wat over het volgende hoofdstuk over de overgang naar de rest van je leven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 dec 2021 23:45    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Goede morgen. Ik loop weer achter.
Nee het gaat niet lekker, ik heb mijzelf niet onder controle.
Ik moet echt meer tijd nemen om mijn manier van denken om te zetten. Ik groei ook op de weegschaal wat niet vreemd is.
Ik moet de goede keuze maken tussen een stuk banketstaaf en een broodje kaas. Rollende ogen Rollende ogen Rollende ogen
Het is zo simpel hè.
Maar ik ga er mee door, tot de weerstand spier weer sterk is.
Trainen trainen trainen.

Met mijn knie gaat het nu een stuk beter. Ik ga proberen om langer achter elkaar te lopen. Nu heb ik rondjes van 300 a 400 meter. Ik hoop volgende week 2 km te lopen.
Goed om mijzelf af te leiden, goed voor de verbranding.
Nu eerst JB verder lezen.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 9:59    

Reageer met quote
Lieve dames, morgen hoop ik echt te schrijven.. Nu nog even niet. Niets ernstigs, maar ik neem even was gas terug. Liefs!l

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 23:17    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Ladies,
even iets van heel andere orde, even belangrijk, dit:

Dipinipi schreef:
ik wil nog eens onder de aandacht brengen dat de weegclub alleen kan blijven bestaan als iedereen een kleine bijdrage doet
zeker voor de aktieve leden zou dat eigenlijk een welbestede uitgave zijn
met €10,-per jaar per persoon is de weegclub gered
ik kan niet in ieders portemonnee kijken maar 20 ct per week moet toch op te brengen zijn

Dit gaat ook aan mijn hart:

Wat Dipinipi hier onder onze aandacht brengt is niet gering. Niet te denken dat de weegclub niet zou bestaan.
Geen sprintje zoals dit of jullie berichtjes te kunnen lezen.
Geen 'nog meer'. (Ik kan nog niet vet drukken.)

Vreselijk naïef van mij te denken dat reclame of sponsers veel, alles betaalde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 23:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemorgen,

Lieve Dymphie wat heb jij veel energie ingestoken in dit sprintje en elke dag weer. Kussen Kussen Liefde Liefde. Je hebt ons goed gestuurd hoe we Judith Beck moesten volgen mijn complimenten. Nu moeten we het zelf gaan doen . Het boek ligt in het zicht, ik heb nieuwe dingen aangeleerd die wil ik blijven waarmaken maar vind het moeilijk, vandaag weer verder lezen.

Een fijne dag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 dec 2021 7:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jammer liene dat je je zelf niet onder controle heb, het is een leerproces dat kan je ook niet van de een op de andere dag veranderen. Ik heb ook banketstaaf op en natuurlijk mag dat maar niet 2 hele grote stukken, dat is het leerproces de controle hè , nou die heb ik ook niet. Maar vandaag weer vol goed moed
En je denken omzetten ik hoop voor je volgende week dat je niet meer aankomt.

Fijn dat het lopen steeds beter wordt en een goede afleiding, ik loop ook steeds meer . Door de prachtige natuur de bladeren zijn gevallen een mooi tapijt van goud.
Zo het is gelukt een plaatje plakken. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 dec 2021 7:45    

Reageer met quote
Lieve Klazina, wat een mooie foto!! Dank je wel voor je compliment! ja, ik heb er veel tijd in gestoken. 'Moet' de laatste hoofdstukken nog wel even doen, want daar staat nog mooie dingen in. Bv over ons streefgewicht en hoe je daar tegenaan kunt kijken. Ik ben nu best moe van de laatste dagen, al loopt de agenda gewoon en goed door. Ik ben druk in mijn hoofd, oa door alle 'prikkels en emoties die ik in mijn familie op pik. Dat ligt aan mij, dat weet ik, maar ik wil het een beetje doseren. Nu eerst maar een nachtje slapen en dan ben ik er weer!

Nacht voor wie hier langs komt!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021 0:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 46 van 51