Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12144
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Wat denk je?
Dit kan ik niet. Zo goed ben ik niet.
Steun:
Wanneer ik mezelf herinner aan al die vaardigheden die Judith me aanreikt, hèlpt me dat mijn moeilijkere momenten te overwinnen,

Zet aan het eind van de dag je vinkjes
Wees trots op jezelf dat je al zover gekomen bent.
Houd je dagboek bij en geef jezelf een compliment voor alles wat goed ging, waar je blij van werd.

Morgen een nieuwe dag met. Ieder kansen. Slaap (of werk) lekker!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2021 22:52    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 40842
Dieet: Dr. Frank/vegetarisch
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik geloof wel in mezelf, want ik doe het al een hele tijd heel goed eigenlijk. Maar toch is mijn gewicht nog verder gestegen.
Gisteren geen warm eten, alleen een klein kopjes soep. Ik ben ziek, buikloop, hoofpijn en koorts.......... zelf test was negatief. Maar ik voel me niet ok. Ik laat nog weten als ik 'officieel' getest ben.

Misschien val ik weer wat af nu ik geen zin heb in eten. Lachen Dat zou een geluk bij een ongeluk(je) zijn dan. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2021 1:58    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1211
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Dank jullie wel voor jullie steunende gedachtes.
Ik heb dit boe ook al een aantal jaren maar was nog nooit bij dag 19 gekomen. Houd jezelf niet langer voor de gek!
Dit kwam precies op het moment dat het moest komen want de toegeef spier had al weer aardig veel te zeggen over mij. Iets wat ik eigenlijk een beetje ontkende. Niet dus Sip
Ik denk dat ik toch nog maar even verder ga met jullie tempo en dat ik dat hoofdstuk er bij doe. Of dat ik vanaf daar later nog een keer begin.


Ik heb ondertussen het omdenk filmpje bekeken.
https://www.youtube.com/watch?v=ciOCiYBIvDo

Regime. Tja daar draait het bij mij dus ook om. Het is alles of niets in mijn hoofd. Er moet dus geen keuze zijn. Niet aan de andere keuze denken. “ gewoon “ er voor gaan.

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2021 9:42    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1211
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Een keer is genoeg Erg blij

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2021 9:42    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1211
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Zo ik ben weer helemaal bijgelegen. Zowel het boek als hier op de site. Ik heb netjes mijn lijstjes gemaakt dus ik ga gewoon met jullie verder en ga later nog eens alles overdoen.
Hoe vaker je dit boek leest, hoe meer je er uit haalt vindt ik.
Dat is ook de reden dat ik er iedere keer weer mee begin als ik de draad van het afvallen kwijt raak.
Gelukkig zijn er op deze site meerderen die er steun uit halen en een sprintje opstartten. TOP.

ja ik mag dan veel zijn afgevallen door die maagverkleining maar in mijn hoofd is niet heel veel veranderd. Iets wat ik bij Astride ook lees. Het kost nog steeds moeite om slank te denken om ook slank te blijven.
Bij mij het voordeel dat ik niet echt heel veel achter elkaar kan eten, maar ik kan wel dooreten. Een 7 ga gangen diner kan ik wel hebben… weggespoeld met water en wijn.
Ik was ook nooit een grote eter, ik kwam aan door de verkeerde tussendoortjes. Nu probeer ik bewuste tussendoortjes te eten en daar van te genieten zoals van een maaltijd en niet ff snel omdat het verboden eten was wat eigenlijk niet in mijn dieet paste.

Het is vandaag heerlijk weer. Dag wordt later op de week anders heb ik begrepen. Ik heb dus net mijn rondje gelopen.voor het eerst zonder krukken. Het is dan misschien maar 300 meter maar het is weer een stap vooruit.
Ik zal zo mijn eetdagboek invullen en mijn boodschappenlijstje woor woensdag maken on line. Zo koop ik geen verkeerde dingen en ik vindt het wel handig om aandacht er aan te besteden.
Lekker en bewust eten en niet spontaan lekker simpel en makkelijk met pakjes. Ik heb er nu de tijd voor.

Morgen belt het ziekenhuis. Mijn Cholesterol is iets te hoog, net als mijn vitamine D totaal. Dat laatste kan alleen maar positief zijn nu met die Corona toch?
Nee ik kom ook weinig bij anderen. Ik hou de groepjes bewust klein. Afgelopen weekend met het gezin Sinterklaas gevierd incl. Gedichten. Mijn schoonouders deden op FaceTime mee. Die durfden niet te komen vanwege onze studenten waarvan je nooit 100% kan zeggen dat ze virus vrij zijn. Ook al letten ze er erg op en testten ze zich 2x per week.

Nou ik ga mijn best weer doen.
GEEN KEUZE.

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2021 13:04    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 971
Dieet: Astride eet lekker en intuïtief


  Reageer met quote
Zo, wij zijn weer thuis, hebben het heeeeeel leuk gehad en lekker gegeten.
Waren een dagje en nacht in een luxe hotel in eigen stad.

'Omdenken' het zou nog meer gepromoot worden, nietwaar Dymphie.
Jij hebt mij nu ook, na Berthold op het spoor gezet van Judith.
Ik heb zelfs de 'omdenk' family planner gekocht.
En Judith draag ik warm hart toe, dus ook jou en de anderen hier, medelij(d)ers.

Eten is nu wel een stuk lekkerder geworden.

Dag 33 heb ik verwerkt en blijf oefenen; dag 37 krijgt al mijn aandacht.

Let's stick to our plan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2021 15:43    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12144
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Dag 37 ontstress jezelf

Stress of spanning is niet per se verkeerd. Een beetje stress motiveert ons om harder te werken, een deadline te halen en onze doelen te bereiken maar langdurige stress of teveel stress kan ervoor zorgen dat je teveel gaat eten. Met de opdracht kunnen we leren , ik denk voor mezelf: ga ik oefenen, om te leren om beter om te gaan met stress. Want het is gemakkelijker om ons dieet vol te houden als we minder last hebben van stress.

Om dat te bereiken doen we het volgende:

. Zoek een oplossing voor problemen.
Op dag 34 werd ons een systeem aangereikt waarmee we gedachten kunnen weerleggen, die het oplossen van problemen in de weg zitten. Oefen met deze vaardigheden wanneer dat nodig is.

. Stel andere prioriteiten
Als je stress te maken heeft met een te vol dagschema of met teveel verplichtingen die veel van je vragen, ga dan terug naar je Prioriteitenschema, kijk of je daar al iets aan kunt veranderen. Vraag je dieetcoach om hulp en bepaal samen welke bezigheden je kunt schrappen, inperken, uitstellen of uitbesteden.

. Ontspan
Neem de tijd om op adem te komen. Zet 'ontspanning' in de kolom 'noodzakelijke bezigheden' van je prioriteitenschema en neem iedere dag minstens twintig minuten de tijd voor jezelf om tot rust te komen. Nee, dit op in je dagschema tot het een gewoonte is geworden. In deze tijd kun je yoga oefeningen doen, in bad gaan, tv kijken, lezen, mediteren, naar muziek luisteren, in je dagboek schrijven of d natuur ingaan. Zoek een bezigheid die je hoofd leegmaakt, waarvan je ontspant en ook blij wordt! Verder stelt Judith voor dat we ontspanningsoefeningen gebruiken, zoals ademhalingsoefeningen of strekoefeningen, waarbij we langzaam n diep ademhalen die we altijd en verval kunnen doen.

. Zorg voor voldoende slaap.

. Leg de lat iets lager



Ik kom later met de rest, want we gaan nu eten. Erg blij

_________________


Laatst aangepast door Dymphie op ma 29 nov 2021 23:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2021 18:28    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12144
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
In deGelderlander van vandaag stond een goed stuk over stress, en Corona levert stress, dat kun je wel zeggen.
Nieuw woord in de Gelderlander of waarschijnlijk ook in het Algemeen Dagblad door Thijs Launspach: op de pagina Economie:
Stresslaxing. Erg blij

Goed, we gaan verder met waar ik was voor het avondeten...

. Zorg voor voldoende slaap
Uit onderzoek is gebleken dat slaaptekort hormonale veranderingen veroorzaakt, eetlust versterkt en mogelijk bijdraait tot overgewicht.
Verander je dagindeling als je niet genoeg slaap krijgt. Zet (desnoods) een wekker als het je moeite kost om op tijd te gaan slapen.

. Leg de lat iets lager.
Veel mensen met chronische stress stellen onrealistische eisen aan zichzelf, en anderen. Het is onvermijdelijk dat zijzelf of anderen dan tekortschieten ten opzichte van de regels die ze zichzelf of anderen hebben opgelegd en dat levert veel spanningen op. Als je leert de lat iets lager te leggen voel je je tevredener en minder gestrest.

Drie voorbeelden uit de praktijk van Judith:
Mijn kinderen moeten altijd topprestaties leveren op school.
Ik moet mijn werk perfect doen.
Bij alles wat ik doe, moet ik mijn uiterste best doen.

Opdracht van Judith:
Denk na over de regels die jij hebt ingesteld voor jezelf en voor anderen. Van welke eisen raak jij gestrest?
Thuis: ......
Op je werk : ......
In je gezin of, als je alleen woont, voor jezelf: ......
Voor je vrienden: .......
Voor je verdere omgeving: .......
(Je kunt je eigen lijst hier vast wel bij bedenken...)


Om de regels bij te stellen, doe je het volgende:
. Haal een aantal mensen voor je geest die minder hoge eisen stellen dan jij.
Welke regels hebben zij?
......

. Zou je willen dat je beste vriend of vriendin volgens deze (jouw) regels leefde?
Welke regels zou je voor hem of haar willen instellen?
......
. Maak een lijst van alle voordelen die het heeft als je de lat wat minder hoog legt:
.......
. Voeg het woord 'redelijk' aan je regels toe, bv. Ik moet het huis 'redelijk' netjes houden.
......


Wat denk je?
Als ik de lat lager legt, loopt alles mis.

Steun:
Ik laat mijn regels niet helemaal los. Ik maak ze alleen wat
flexibeler. Als er problemen ontstaan, dan kan ik daar op dat moment wel over beslissen of overleggen.

Actiepunten aan het eind van de dag:

Je hebt je gewogen
Je gaat je vinkjes zetten, en cirkels om wat nog niet lukte met je plan erachter wanneer je daar wel mee verder gaat.
Je hebt je motivatiekaarten gelezen en misschien wel een nieuwe gemaakt .
Je lijst van redenen gelezen en eventueel aangevuld
Contact gehad met je dieetcoach voor hulp, steun of advies
Geen keus gezegd tegen..
Nou ja techniek oei gebruikt bij....
Je eetschema ingevuld voor morgen
Jezelf een dik compliment gegeven voor....

Dagboek
Wat deed je om ongepland eten te voorkomen?
Van dieet afgeweken? Redenen?
Ondermijnende gedachten weersproken?
Voldoende rust ingepland?
Onzinnige regels veranderd?

Slaap lekker straks!!

_________________


Laatst aangepast door Dymphie op ma 29 nov 2021 23:20, in totaal 8 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2021 19:54    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12144
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Liene, wat goed dat je nu dag 19 dus al ver voorbij bent!! En al weer helemaal bijgelezen hebt en zo hard gewerkt hebt. Grote pluim hoor!
Astride, wat heerlijk dat jullie weer lekker opgeladen bent. Tenminste, dat neem ik wel aan na je enthousiaste reactie!


Ik las in de Gelderlander dus dat stuk over 'moeten' relaxen in tijden van stress. Dat is dus soms behoorlijk moeilijk, vooral als je hoofd heel vol is. De schrijver haalt iemand aan die adviseert om 'een uur mediteren' in te plannen in je dagschema. En als je erg gestrest bent daar twee uur voor te plannen.
Dat is helemaal een lastige opdracht, vooral als je hoofd zo vol is.
Hij tipt dan om juist iets anders actiefs te gaan doen, maar wel iets waar je wel blij van wordt. Hij suggereert om een taart te gaan bakken.... ik denk dat een fijne groentesoep maken misschien hier wat beter past. Bedenk iets dat niet per se met eten te maken heeft. Anders blijf je zo in het vak 'eten' hangen. Leid jezelf af, ga een bloemstukje maken of met je handen in moeder aarde rommelen. Maak een stevige wandeling of fietstocht. Je kunt vast iets bedenken waar je rustiger van kunt worden.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2021 21:16    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-10-2021
Berichten: 186
Dieet: gewoon gezond


  Reageer met quote
Ik loop achter, moet nog het een en ander bij lezen.
Eerlijk gezegd gaat het me een beetje te snel en de opdrachten lopen ook steeds meer op, te veel motivatiekaarten gemaakt en ik heb ze al ingekort. Elke dag lees ik ze niet alleen de belangrijkste die er voor mij inspringen.

Dit heb ik tot nu toe geleerd en gaat mij goed af
Elke dag geef ik mijn menu in.
Met aandacht eten aan de tafel.
De belangrijkste motivatiekaarten lezen.
Kleinere en meerder porties eten.
Elke dag wandelen.

Ik heb moeite nog met :
Rust en regelmaat,
Emotie eten.
Slapen

Mediteren doe ik elke dag dat is een gewoonte van mij en heb dit echt nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 nov 2021 6:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 43 van 51