Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 44, 45, 46  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Hoi Anneke, wat heerlijk dat je weer naar de kust gaat. Deze opdracht komt inderdaad dus goed uit. En je hebt het nu helemaal zelf in de hand! Zet m op en alvast veel plezier!! Lekker uitwaaien!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 20:10    
Vrouw Weeggegevens   doekoe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (soep dieet)

Reageer met quote
Nou het genieten maar dan met mate, klonk in m’n hoofd heel leuk maar dat is hem gisteren avond niet geworden.
Het waren allemaal tapas maar aan het eind zat ik voller dan dat het in m’n hoofd de bedoeling was.
Vanmorgen toch gewogen, ook al zei m’n hoofd doe nou maar niet, 9 ons erbij
Nee op dit vlak, vakantie, dagje weg, uit eten is nog veel te leren en veel te beheersen Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 20:16    
Vrouw Weeggegevens   doekoe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (soep dieet)

Reageer met quote
Anneke69 schreef:
Volgende week vrijdag ga ik 10 dagen op vakantie.
Dus komt goed van pas. Het gekke is, als ik (alleen) op vakantie ga heb ik geen moeite om mij aan Judith te houden.
Ik wandel en puzzel dan veel. Kan zelf bepalen wat ik eet.
Ook wordt ik niet door manlief in verleiding gebracht. Lachen

Oooh heerlijk, veel plezier
Is wel herkenbaar omdat je met meer mensen ook sneller iets lekkers op tafel zet, of iets lekkers koopt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 20:20    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Vakanties, ja vakanties.... Tot voor kort ging ik veel op reis en kon genieten van allerlei keukens. Ik hield mij niet aan restricties en ging er vanuit dat het allemaal wel weer goed kwam als ik thuis was. En dat was vaak ook zo. Ik zou het vreselijk vinden om thuis te komen na onze vakantie en niet de lokale dingen te hebben gegeten.
Als Teresa, dag 32, 2 kilo aankomt vind ik dat zij boft, ik kom dat in een weekend aan als ik niet oppas en kwam vaak in mijn tijd na vakantie wel 5 kilo aan!
Als vakanties weer een rol spelen in mijn leven of ik met mijn vriendin een weekje op reis zou gaan, zal ik dit hoofdstuk nog eens opslaan.

Het spijt mij, ik kan er niets anders van maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 20:31    

Reageer met quote
Niet wanhopen Astride, je bent verhoudingsgewijs nog niet zo heel lang bezig hier, en je hebt met SA al een dijk van een resultaat behaald. Nu is het echt de kunst om alles rond 'voeding' in zijn juiste proporties en met juiste porties te zien. Erg blij , zodat je relaxter over 'eten' kunt gaan denken en er ook wat relaxter mee zult kunnen gaan. Judith geeft zoveel handvatten aan, maar het vergt heel veel oefenen. Daarom maken we motivatiekaarten, wensenlijstjes en lijsten met redenen waarom we ons fitter, niet zo zwaar en ook gezonder willen voelen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 22:49    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Goedemorgen dames,
De vakantie dat zit er voorlopig niet in, op dit moment zijn we aan huis gekluisterd de buren hebben beide Corona en aangezien ik een deze dagen nog met de buurvrouw heb gesproken neem ik geen risico en bel mijn vriendin ook af die vandaag zou komen.

We wandelen wel in het buitengebied met de honden voor de rest blijven we binnen, de boodschappen worden bezorgd dat een mooie bijkomstigheid is door goed uitgekiend alles op te zoeken en 1 fles wijn te bestellen
Lachen geen extra snoep scheelt allemaal weer.

Stiekem op de weegschaal gestaan en weer wat eraf.
Dag 32 moet ik nog lezen.
Dag 33 emotioneel eten, dat heb ik dus en ga dit met volle aandacht lezen.
De routine zit er nog niet in maar lukt al aardig.

Fijne dag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 nov 2021 8:28    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Lief Dymphie, ik weet ook zeker dat de therapie van Judith nog eens ga doen, als ik in een andere fase zit. Nu heb ik gewoon erg druk en heb toch al veel veranderd!

Klazina, ik vind wandelen (en lekker eten) met de man al vakantie. En dat heb jij elke dag!
Jij komt er wel!

Ik kijk ook uit naar dag 33 en 37.

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 nov 2021 16:08    

Reageer met quote
Dag 33 Voorkom emotioneel eten - Kalmeer jezelf zonder eten

Hoewel ik met dag 32 nog lang niet uitgeworsteld ben, klopt dag 33 hard en duidelijk op de deur.... Geschokt

De meeste mensen die moeite hebben met afvallen, eten van tijd tot tijd om emotionele redenen, ze denken: Ik moet nu wel eten, want ik ben van streek.
Mensen die niet tobben met hun gewicht, denken gewoonlijk helemaal niet aan eten als ze zich van streek voelen.

Judith komt met tips waar je mee aan de gang kunt kunt op momenten dat je in de verleiding komt om jezelf te kalmeren met eten als het niet meteen lukt om je probleem van je situatie op te lossen.

Aanwijzingen van Judith
. Zoek uit welke negatieve gedachten je hebt en maak onderscheid tussen die emoties en hongergevoel. Erken bv dat je van streek bent omdat er problemen zijn met je kind of iemand anders, of dat je je gewoon verveelt. Dat kan ook nog.

. Zeg Geen keus. Vertel jezelf dat je echt moet leren er een gewoonte van te maken om niet te gaan eten als reactie op negatieve emoties, omdat je anders het risico loopt om alle kilo's die je kwijt was er weer aan te eten.

. Besef dat eten je misschien wel kalmeert, maar dat het effect maar tijdelijk is. Achteraf voel je je nog beroerder. Als je er niet aan toe geeft en jezelf in de hand houdt, geeft je dat een veel beter gevoel.

. Richt je aandacht op iets heel anders. Probeer minstens vijf mogelijkheden uit de lijst Afleidingstechnieken.

. Neem een kop thee of een glas water.

. Oefen met ontspanningstechnieken, diep adem halen, rekoefeningen, langzaam tot tien tellen. Je kunt dit vrijwel overal doen, ook op het toilet.

. Leer nare gevoelens ervaren. Bewijs voor jezelf dat het ervaren van negatieve gevoelens wel onprettig is, maar dat er niks 'ergs' gebeurt als je jezelf toestaat deze emoties te voelen. Je leert er zelfs iets belangrijks van, namelijk dat het nooit nodig is om te gaan eten wanneer je van streek bent.

Lees motivatiekaart 23: 'Eten lost niets op' . Doe dat zo vaak als nodig is.

Wat denk je: Maar eten is mijn enige troost!!

Steunende gedachte:
Ik kan mezelf ook op een andere manier troosten. Ik moet nu beslissen wat ik ga doen:
of ik eet wanneer ik van streek ben en kom aan
of ik leer negatieve emoties verdragen, (of troost mezelf op een andere manier) en word slank of blijf slank.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 nov 2021 18:05    

Reageer met quote
Vervolg dag 33 met het bekende afrondende 'werk'.

Zet aan het eind van de dag een vinkje voor alle punten die je hebt gedaan. Heb je iets overgeslagen, omcirkel het dan en zet erbij wanneer je dat gaat aanpakken.
Je hebt je gewogen
Lijst met redenen om af te vallen gelezen en herlezen
Motivatiekaarten gelezen
Evt nieuwe gemaakt
Dieet en beweegschema ingevuld voor volgende dag
Al het eten afgepast of gewogen
Zittend, langzaam en met aandacht gegeten
Op tijd gestopt met eten
Eetschema gedurende de dag gewijzigd als dat nodig was

Geen keus gezegd tegen eten dat je niet gepland had
Binnen je toegestane aantal eenheden gebleven
Lichaamsbeweging, gepland en ongepland gedaan
Afleidingstechnieken gebruikt bij trek, of eetdrang
Contact gehad met dieetcoach als je hulp nodig had
Opgelet of je gedachten had waarmee je je voor de gek hield
Nou ja gezegd toen je teleurgesteld was
Plan bedacht voor evt. volgende keer als je van streek bent
Compliment aan jezelf gegeven voor... en ook nog voor....

Dagboek
Wat heb je vandaag gedaan om ongepland eten te voorkomen?
Weet je hoe het kwam waardoor je van je menu afweek? WT ga je daaraan doen voor een volgende keer?
Welke ondermijnende gedachten had je vandaag?
En hoe heb je die geëlimineerd?
Wat kun je hiervan leren voor een evt. volgend keer?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 nov 2021 19:46    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik loop weer achter zie ik al. Nou is de vakantie voorbereiding niet aan de orde voorlopig. Lachen Pas eind maart kunnen wij weer op de camping terecht. Maar dagjes uit gaan we wel eens en dat werkt ook een beetje zo. Voorbereiden, plan maken, dat kan altijd wel.

Emotioneel eten heb ik niet heel veel last van. Bij stress eet ik juist minder/weinig. Dat is een gelukje bij een ongelukje vaak. Erg blij

Het gaat heel goed als ik me in de basis aan Judiths regels houd. Maak een plan, houdt je eraan.
Ik ben niet zielig. Ik kom niks te kort. Kleine porties. Zittend gegeten met aandacht. Dat helpt mij veel.

En verder roep ik vaak; geen keus! Kort maar krachtig.

De weegschaal laat mij ook deze week weer zien dat het helpt en dat ik dus de goede kant op ga. Heel langzaam, maar dat mag.

Het enige dat mij nog wel eens hindert, echt hindert en dwars zit, is dat ik zomaar een kilo tot 3 pond omhoog kan vliegen. Dat is dan vocht, dat weet mijn verstand ook wel, maar ik baal dan toch. Omdat het vaak ook lang duurt voor ik dat vocht weer kwijt ben. En dan heb ik dus rode vakjes tussendoor. De perfectioniste in mij vind dat niet leuk........... En dan moet ik dus denken; ach ja......... zo is het nu eenmaal. Maar dat denk ik dan dus helemaal niet. Schaam Schaam Ik denk; getver! En ook wel eens; waar doe ik het voor als het werk van 3 weken in 1 dag ongedaan gemaakt wordt (op de weegschaal dan he). Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2021 1:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 44, 45, 46  Volgende
Pagina 41 van 46