Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 44, 45, 46  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Lieverds, ik schrijf vanmiddag mijn stukje. Heb nu de rust nog niet. Poetsmevrouw is fijn bezig en we gaan zo naar het zwembad. Na de lunch ben ik terug.

Het gaat iig over wel of geen alcohol. Erg blij

Laatst aangepast door Dymphie op di 23 nov 2021 9:55, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 9:53    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Veel plezier!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 9:55    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Heb ik mooi de tijd om nog even op het uit eten terug te komen. Lach Ik kan nu dingen laten liggen op mijn bord. Maar oefenen kan ik nu even niet, want ik ga niet uit eten met de oplopende besmettingen. En ik verwacht ook eerlijk gezegd niet dat mijn Kerstetentje met dochter en gezin doorgaat. Rollende ogen

Soms gaan we nog wel eens door de drive-through van een Mac of Burger King. En dan neem ik 1 item. Geen ijsje oid. En een kleine frites. Waar ik dan nog een deel van doorschuif naar mijn wederhelft.
Omdat ik langzamer eet nu kan ik ook echt met minder toe. Lach
Maar wat lekkers, daar heb ik toch nog steeds wel zin in.
Ik heb het opgelost door een klein schaaltje te nemen en daar mijn portie op te doen. Op = op. Dat werkt ook goed.

Mijn gewicht hangt nu stil een beetje op en een beetje neer, maar nog wel min of meer hetzelfde. Donderdag (of woensdag) geef ik weer door, dan begin mijn nieuwe week. Lach Ik weeg elke dag maar geef niet door op maandag. Altijd midden in de week dus.

Heb je lekker gezwommen Dymphie? Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 11:49    

Reageer met quote
Daar ben ik weer. Was toch nog drukke dag met zwemmen, wateroefeningen die best intensief waren. We hebben eerst langs de rand vannacht het zwembad gelopen. Daarna zwaaioefeningwn ,te mij. Linker been.toen nogbuikspieren getraind als een duikelpopje met zo n slang om niet te zinken. Geschokt Daarna nog gevolleyd met één hand. We kwamen vandaag tot 51 keer overspelen. Het hoogste tot nu toe. Ik was best moe na afloop en heb gerust en ook nog geslapen.
Vanmiddag oppasmiddag met twee lieve drukke jongetjes die ik ook nog twee hoofdstukken heb voorgelezen uit de koning van Katoren. Vooral de oudste vindt het super interessant.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 21:36    

Reageer met quote
En dan nu dag 31, met of zonder alcohol?

Dit vond ik een paar jaar geleden een heel vervelende opdracht, want ik vond en vind wijn zo lekker, dat ik daarmee zeker niet binnen mijn dieet bleef. Mijn lief drinkt nul procent en onze kinderen en hun partners ook niet. Zij zijn dus altijd de Bob.

Judith vertelt dat het drinken je wel losser kan maken waardoor je makkelijker van je dieet afwijkt.

Ondermijnende gedachte
Ik vind hebt jammer dat ik geen lekker glaswijn kan nemen bij het eten.

Steunende gedachte
Je hoeft de wijn niet helemaal over te slaan. Je kunt je dieet erop aanpassen zolang je maar binnen de kaders blijft. Je moet er wel voor zorgen dat de rest van je kcal verantwoord is, zodat je eten die dag voldoende voedingswaarde heeft.

Als je iets drinkt neem dan kleine slokjes en geniet van elke slok.
Pas op bij familie of. Dienden die je uitdagen om meer te drinken. Je mag net zo met hen omgaan als je doet bij mensen die je eten op willen dringen.
Spreek met jezelf af dat je matig wilt zijn met alcohol, zodat je niet hoeft te bezuinigen op wat je eet. Blijf zorgen dat je uitgebalanceerd blijft eten en drinken zodat je lichaam de juiste voedingsstoffen krijgt.

Loop vanavond je lijst af en vink af wat je afgerond hebt.
Blijft je wensenlijst en motivatiekaarten lezen en wees trots op wat je tot nu toe allemaal al hebt bereikt. We zijn al een behoor,ijk eind op je weg naar balans in goed voor jezelf zorgen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 21:59    

Reageer met quote
Dames, de batterij van mijn IPad is bijna leeg. Mijn verhaal voor vandaag volgt later in de middag. Lees dag 32, Goed voorbereid op reis, maar vast als je tijd over hebt of nieuwsgierig bent. Erg blij Erg blij

Laatst aangepast door Dymphie op wo 24 nov 2021 18:50, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 12:56    

Reageer met quote
Oké, daar ben ik weer we gaan wel zo eten, maar ik ga vast beginnen en plak de rest er daarna wel weer aan.

De opdracht van vandaag op een weekend of weekje weg, dienstreis, of langere vakantie, voor te bereden doet me denken aan die voor het uit eten gaan, Deze is alleen veel intensiever en vereist nog meer goede voorbereiding.

Judith geeft je tips om dat plan op papier te zetten in je dagboek ruim voordat je op vakantie gaat en dat plan voor die tijd geregeld te lezen, met je lijst van redenen en je motivatiekaarten.

In je plan komt jouw strategie omdat je wilt voorkomen dat alles wat je tot nu toe hebt bereikt , verloren gaat. Je bedenkt als eerste dat het misschien niet realistisch, en ook niet redelijk, is om je op wat voor reis dan ook precies aan je gebruikelijke dieetplan te willen houden. Dat betekent niet dat je je plan helemaal los kunt laten, maar je kunt het wel tijdelijk aanpassen zolang als je op reis bent.

Besluit van tevoren hoeveel extra kcal je jezelf toestaat per dag voor de hele periode dat je van huis bent. Het is heel redelijk als je bv denkt: oké ik ben op vakantie en ik wil elke avond een borrel kunnen drinken, of iets eten van de plaatselijke specialiteiten. Daarom neem ik elke dag dat ik van huis ben maximaal 300 kcal extra, wat betekent dat ik zeer waarschijnlijk een halve kilo of meer zal aankomen. Dat raak ik na die tijd wel weer kwijt als ik mijn dieet en bewegingsactiviteiten weer oppak.

Om dat te gaan doen, stel je jezelf de volgende vragen:
. Waar ga ik naar toe?
. Hoe lang ben ik van huis?
. Hoeveel zou ik aankomen als ik helemaal niet oppas? .... kilo
. Kan ik invloed hebben op alles wat ik daar ga eten en drinken?
ja, Nee of soms
. Heb ik daar een koelkast of magnetron, of kan ik daarom vragen?
ja, Nee
. Kan ik mijn favoriete, gezonde tussendoortjes daar kopen of kan ik ze meenemen?
ja, Nee
. Met wie ga ik op reis? ...
. Zijn mijn reisgenoten steunend, neutraal of ondermijnend?

Je kunt bv kiezen uit de volgende opties:
1. Je vindt het goed dat je elke dag een paar honderd kcal neemt
(Dat doet Judith zelf)
2. Je volgt elke dag je gewone eetplan, maar je staat jezelf een paar keer kleine uitspattingen toe.
3. Je volgt de hele periode je eetplan en je gunt jezelf een uitspatting op de laatste dag.

Als je je eetlepels te streng maakt, word je ze misschien zo zat, dat je je dieet helemaal laat varen.

Met de volgende tips kom je waarschijnlijk niet al teveel aan:
Zorg elke dag voor extra lichaamsbeweging (neem de trap, doe mee aan een rondleiding, enz)
Neem een bruch ipv een ontbijt en een lunch
Haal alle strategieën uit de kast om je te helpen dat je je plan blijft volgen.
Neem dit boek, je IPad, je dagboek en telefoon mee om erbij te pakken als je het moeilijk vind om honger en eetdrang voor te zijn.
Maak bv een paar korte kreten als: Geen keus, Nou ja, Drink water, Niet meer dan ... kcal, en? Zet ze op een klein kaartje om te eraan te helpen herinneren waar je mee bezig ment.

Voor de terugreis bedenk je ook een plan en je bereidt je er op voor dat je de Weegschaal weer opstapt en het resultaat daar zult zien.
Wat je ook ziet, zeg tegen jezelf: Als ik straks weer thuis ben,
Al ik de draad weer op waar ik was gebleven. Ik last me er niet door van de wijs brengen. Ik lees mijn motivatiekaarten weer, plan mijn menu s van tevoren, pak het boek er desnoods bij en dan is dat extra s er in korte tijd weer af.

Wees voorbereid op ondermijnende gedachten, die juist in de vakantie de k steken. Zie volgend stuk. Dit wordt veel te lang anders...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 18:49    

Reageer met quote
Ondermijnende gedachten in de vakantie
Het lukt me nooit om mezelf in de vakantie in de hand te houden. Ik kom vast kilo's aan.

Steunende gedachte:
Masr ik heb een eetplan voor de vakantie gemaakt. Ik pak dat plan erbij en lees alles door.

Ondermijnend
Ik heb de hele tijd zo mijn best gedaan. In de vakantie wil ik los gaan en mij nergens druk over maken op het gebied van eten. Als dat niet kan, vind ik er helemaal niks aan.

Steunend
Het is niet alles of niets.
Ik hoef mezelf niet alles te ontzeggen. Ik kan voor een deel wel eten waar ik zin in heb. Ik hoef niet alles wat ik lekker vind, te laten staan. Ik kan best genieten. Bovendien ben ik later blij alsik zie dat ik niet heel veel ben aangekomen.

Ondermijnend
Het is niet eerlijk dat ik in de vakantie niet alles kan eten wat ik wil.

Steunend
Dat klopt. Het is niet eerlijk.
Maar ik kan nu eenmaal niet alles eten waar ik zin in heb, zonder flink aan te komen. Ik heb er tot nu toe hard aan gewerkt om af te vallen. Het is zonde als ik nu onbeheerst ga eten en straks weer terug bij af zou zijn.

Afspraken:
(Dagboek)
Mij. Dieetplan voor de vakantie is:

(Als ik accepteer dat ik mij aan mijn dieetplan voor de vakantie moet houden, wordt afvallen gemakkelijker.)

Actiepunten eind van de dag
Voordelen-, wensenlijstjes, motivatiekaarten gelezen en herlezen
Nieuwe kaart gemaakt, indien nodig
Langzaam, zittend en met aandacht gegeten
Mezelf compliment gegeven vor alles wat ik deed als ondersteuning van mijn dieet
Eetplan voor morgen gemaakt
Eetplan van vandaag bijgewerkt als dat nodig was
Lichaamsbeweging gedaan, gepland en ongepland
Ik heb gepland hoe ik ga eten als ik op reis ben

Nou, dat was het voor vandaag. Beste klont met veel tekst en huiswerk geworden. Veel werk. Maar het hoeft niet allemaal in 1 keer af en goed te zijn.
Veel succes allemaal! (inclusief myself) Schaam Schaam Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 19:41    

Reageer met quote
Meisjes, gaan jullie goed? Dit is wel heel veel hè?
Is t zo nog een beetje bij te houden?
Voor mezelf: ik doe vaal dingen wat later, maar ik doe ze wel.
Brand maar los!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 19:46    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Volgende week vrijdag ga ik 10 dagen op vakantie.
Dus komt goed van pas. Het gekke is, als ik (alleen) op vakantie ga heb ik geen moeite om mij aan Judith te houden.
Ik wandel en puzzel dan veel. Kan zelf bepalen wat ik eet.
Ook wordt ik niet door manlief in verleiding gebracht. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 20:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 44, 45, 46  Volgende
Pagina 40 van 46