Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
De digitale weegschaal is sneller van zijn 'leg' dan de tijd die ik nodig heb om er op te komen en gelijk goed te staan.. ohhh (Ik ben altijd te laat en ging vaak na het zwemmen nog langs het verpleeghuis om me daar met mij.n rolstoel op een soort brug te wegen. Door Corona mochten we er lang niet komen.) Daarom een analoge gekocht. Die kan ik onder mijn bed vandaan schuiven en zo neerzetten dat ik met de steunpaal die aan mijn bed vast zit, of met de steun van mijn lief, mijn voeten er al opzetten en rustig gaan staan en balanceren tot het wijzertje genoeg stil is en ik mijn gewicht zie verschijnen. In die tijd heeft de digitalerd het allang af laten weten. Daarom weeg ik nog maar 1 keer per week en schommelt mijn gewicht in halve kilo's...
Lang verhaal om mijn weegmoment toe te lichten. Haha... Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 nov 2021 19:48    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Maar een goede reden; 1 keer per week doe ik meestal ook. Per dag kan het zoveel schelen!

Vond je niet erg, nietwaar, die vraag....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 nov 2021 20:26    

Reageer met quote
Nee hoor vind ik niet erg. Heb de eerste tijd wel gehoopt dat ik nog digitaal kon, omdat ie zo lekker precies is, maar dit is wel heel prima. En ook geeft het meer rust, 1 keer per week.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 nov 2021 20:47    
Vrouw Weeggegevens   Kaia

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik moet echt elke dag wegen om af te vallen als ik niet zie wat er gebeurt gaat het al snel mis. Ik vind het wel altijd moeilijk als er iets bij komt maar ik doe mijn best om dan gewoon door te gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2021 11:35    

Reageer met quote
Klopt Kaia, proberen gewoon diep door te ademen en denken: morgen weer een dag, Nu is het misschien iets hoger, als ik me aan mijn plan houd, komt het vast weer goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2021 11:42    

Reageer met quote
Week 5 'Problemen oplossen' gaat in.

Tot nu toe zijn we vooral bezig geweest met wat er met onszelf gebeurt voor en tijdens ons 'eten'. De komende tijd gaan we kijken hoe we ons kunnen 'wapenen' tegen invloeden van buitenaf. En dat buitenaf begint al thuis, bij je kring waarin je leeft. We zitten nu eenmAlnirt in een vacuüm. Bovendien is er nog van alles buiten die kring dat ons verleidt met dingen die niet in ons dieet passen. Dat zijn ook omstandigheden en gebeurtenissen waar je geen invloed op hebt. Deze week is de opdracht om je aan je dieet te houden, terwijl het gewone leven doorgaat... Geschokt Verward

Dag 29 Laat je geen eten opdringen

Vandaag heb je je gewogen als het gepland stond. Je hebt je gewicht in de grafiek aangegeven en er vast van alles bij gedacht. Laat je niet ontmoedigen mocht je niet afgevallen zijn als dat je plan wel was. Pak je kaarten er in en lees ze nog eens.

Vandaag hebben we het over mensen die je eten opdringen die niet in je dieet passen. Ze zijn onder te verdelen in drie groepen:
1. mensen die het vriendelijk bedoelen en die het ook niets uitmaakte je het aangeboden eten wel of. Iet opeet;
2. mensen die wel graag willen dat je het aangebodene opeet en zich beledigd voelen als je dat niet doet: en
3. mensen die doelbewust proberen je iets te laten eten waarvan ze weten dat het. Iet in je dieet past.

Je kunt hier de volgende antwoorden op geven.
Ad1:
Je bedankt vriendelijk en zegt: o, heel aardig van je, maar Nee dank je.
Af 2. (als het kan, als het je niet teveel in ver.eiding brengt en als je het wilt, kun je vragen of je het mee naar huis mag nemen):
Dat ziet er heerlijk uit. Vind je het erg als ik het mee naar huis neem en het later opeet?
Vervolgens zet je het in je eetschema voor morgen of een andere dag.
Ad 3.Als iemand toch erg aandringt of blijft aandringen geef je een eenvoudige toelichting, zoals:
Bedankt, maar ik wil (of moet) een beetje oppassen met wat ik eet. Of je zegt iets nadrukkelijker, maar nog steeds beleefd:
Nee, dank je. Ik sla dit liever over.

Laat je niet van de wijs brengen door de reactie van de ander. Lees of herinner jezelf aan motivatiekaart 4: ik mag anderen teleurstellen.
Wees je bewust, overtuig jezelf ervan dat je het volste recht hebt om goede beslissingen te nemen op het gebied van eten.
Daarom geeft Judith je nu het volgende te doen:
. Lees motivatiekaart 5: Zeg Nee tegen extra eten.
En motivatiekaart 14: Het kan wél kwaad.
. Bedenk wie jou je komende tijd eten zouden kunnen opdringen en stel jezelf de volgende. Ragen:
- Is het redelijk dat ze erg negatief reageren als ik weiger?
- Hoe lang blijven ze boos of teleurgesteld? Hoe
Ang duurt het voor ze weer aan iets anders denken?
- Wat s het ergste dat er kan gebeuren als ik weiger? Mocht dat gebeuren, wat moet ik dan zeggen?
- Als ik op dieet zou moeten omdat ik hartproblemen had, zou ik het aangeboden eten toch ook afslaan? Waarom zou mijn streven o. Af te vallen dan geen geldige reden zijn?

Bedenk wat er bij je opkomt als je ja zegt tegen aangeboden eten. Zet een vinkje voor elk antwoord dat voor jou geldt.
. Ik moet van mijn dieet afwijken
. Als ik dit nu eet, heb ik later meer last van eetdrang.
. Ik voel me gemanipuleerd.
. Ik voel me een slappeling.
. Ik geef de anderen het signaal dat het prima is om mij eten op te dringen.
Ik voel me rot als ik het op heb.

Blijf je je rot voelen met dit probleem? Neem dan contact op met je dieetcoach. Die zal je blijven stimuleren en samen met je willen blijven zoeken naar bij jou passende antwoorden om zo te kijken wat voor jou het beste is.

Wat denk je?
Als ik dit niet opeet, wordt.... boos
Steunende gedachte
Het valt wel mee met die boosheid, maar al wordt ze boos. Wat dan nog? Ik mag alles wat ik niet gepland had weigeren . Daar heb ik recht op, als ik maar beleefd blijf. Ik hoef niet met me te laten sollen.

Actiepunten aan het eind van de dag:
. Ik heb me gewogen, mijn gewicht genoteerd in de grafiek en mij. Gewicht doorgegeven aan mijn dieetcoach
. Ik heb mijn wensen en redenenlijst om af te vallen en ook mij motivatiekaarten doorgelezen en evt, aangevuld
. Ik heb mijn dieet en bewegingsactiviteiten ingepland in mijn dagschema.
. Ik heb al mijn afgepast en afgewogen
. Ik heb steeds zittend, langzaam en aandachtig gegeten
. Ik ben op tijd gestopt met eten
. Ik heb mij erts Hema gedurende de dag bijgewerkt als ik van mijn menu afweek
. Ik heb Geen keus gezegd tegen eten dat niet n mijn eetschema stond
. Ik ben binnen mij. Geplande aantal punten of calorieën gebleven
. Ik heb mijn geplande en ongeplande lichaamsbeweging gedaan.
. Ik heb afleidingstechnieken gebruikt toen ik last had van trek of eetdrang
. Ik heb opgelet of ik gedachten had waarmee ik mezelf voor de gek hield
. Ik heb de Nou ja techniek gebruikt bij teleurstellingen
. Ik heb me psychisch voorbereid en gewapend tegen. Eisen die mij eten op willen dringen.
. Ik heb mijn eetschema voor morgen ingevuld
Ik heb mezelf een compliment gegeven voor... en ook nog voor...

Dagboek
Overdenk bij jezelf en beschrijf wat je vandaag gedaan hebt om ongepland eten te voorkomen,
Onderzoek waar en waarom je vandaag je van je dieet afweek. Hoe kwam dat?
Welke onde minnende gedachten had je?
Hoe heb je ze tegengesproken?
Wat kun je ervan leren voor een volgend keer?

Je hebt weer hard gewerkt en vast best veelvonkjes kunnen zetten.
Goed gedaan!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2021 12:32    
Vrouw Weeggegevens   doekoe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (soep dieet)

Reageer met quote
Dacht dat ik deze week was afgevallen maar weer gelijk gebleven
Toen ik in de 72 woog duurde het ook weken voordat ik weer naar naar beneden ging dus hou ik dat maar in gedachten.
Weeg me wel maar 1 of 2x in de week,op zondag en op m’n vrije doordeweekse dag, de weegschaal kan echt m’n dag maken of breken en aangezien ik bij de Mac werkt is breken niet altijd even handig.
Dinsdag ga ik met een vriendin na een tapas restaurant, wel zin in maar kwa eten vind ik dat wel lastig
Fijne zondag verder
Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2021 16:31    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Oh ik heb me bij de lunch wel een kaasbroodje laten aansmeren. En dat was helemaal niet volgens mijn plan. Verward Maar echtvriend kwam ermee thuis uit de winkel.......... en dan zeg ik toch geen Nee. Rollende ogen Maar goed, zal niet gelijk heel veel verschil maken. Hoop ik. Want het ging juist zo goed he. Ik had hier eerder moeten lezen, dan had ik misschien sterker in mijn schoenen gestaan.

Ik ga zo nog maar een extra rondje lopen. Dan verbrand ik nog wat. Had wel al een dubbele training gedaan met de honden dus beweging zat gehad, maar ik wil mijn Ommetjes reeks niet breken dus gaan maar. Lach

Verder ga ik me vanavond gewoon aan mijn plan houden. Ik weeg me elke dag en weet dat het flink kan schommelen inderdaad. Het gaat toch om de lange lijn he.
Ik eet wel op de goed manier, langzaam en zittend en proevend. Dat helpt enorm. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2021 16:36    

Reageer met quote
Hihi, Missy, ik was niet snel vandaag. En ach, je weet het wel. Je kunt t het ook. En het is weer een reminder voor een volgende keer. Tijdens het schrijven bedenk ik ook wat het met míj doet. Een eerste gedachte bij deze opdracht bij mij was ooit; daar heb ik geen zin in, gebak afslaan. Dat gaat me vast niet lukken. Ik heb er juist zin in. En al staat het niet in mijn plan, het kan vast geen kwaad.
Maar door Judith ben ik er anders mee gaan oefenen. En langzamerhand ben ik alles tegen elkaar gaan afwegen. Het voordeel van het lekkers was het smaakje, maar dat duurde maar heel kort. Het nadeel dat ik daardoor niet zou afvallen. Daarom ging oefenen in Nee, dank je, te zeggen.ik ging me er vaker op voorbereiden en dat ging me gelukkig steeds beter af. Ik merkte dat er in de gezinnen van onze zoons ook het een en ander veranderde. Mijn schoondochters wenden eraan dat ik soms niets wilde, of als ik wel meedeed, dan met een heel klein stukje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2021 21:16    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Eerlijk gezegd dacht ik niet dat JB mij veel kon leren, ik was immers al op gewicht. Hoe mis kon ik het hebben? Van nature een emotie eter dus last van (vr)eetbuien en die kwamen natuurlijk terug toen ik stopte met mijn maaltijdvervangers. Ik was vrijgelaten door mijn coach die mij overigen nog steeds volgt, wekelijks per mail of sms of beide. Een super mens, ze geeft mij nog steeds advies en meer, weken na het stoppen met SA.
Mijn persoonlijkheid, mijn karakter is natuurlijk hetzelfde gebleven in die 5 maanden hoewel mijn omstandigheden drastisch zijn veranderd. Daar moet ik aan werken en daar is JB geschikt voor. Ze komt op de juiste tijd, hoewel ik nog wat moeite heb met sommige dingen, JB gaat verder.
Ik kijk uit naar hoofdstuk dag 33 en 37, over emotie eten en stress.
Veel succes allemaal de komende week.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 1:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 38 van 51