Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 40842
Dieet: Dr. Frank/vegetarisch
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Oh die ondermijnende gedachten, vreselijk. Ik zie het duveltje soms letterlijk op mijn schouder springen. En het engeltje op mijn andere schouder overstemmen. Rollende ogen

Maar nu gaat het goed. Moet eerlijk zeggen ik heb mijn eten niet afgewogen/gemeten. Maar dat heb ik al zo vaak gedaan inmiddels. Dat ik heel goed weet hoeveel ik eet. Ik houd het ook netjes bij. En ik val nog steeds af dus blijkbaar doe ik iets goed. Lachen

Dus ik hoef ook vandaag de draad niet op te pakken. Gepland een tosti gegeten in de kantine bij de vroege training. En dan thuis tussen de middag roggecrackers met kruidensmeerkaas. Tussendoor; niks!
En dan mijn avondeten zoals gepland. Vanavond mag ik dan nog wel een extra-tje, maar het hoeft niet. Ik eet soep, vers gemaakt met veel groenten van groentenbouillon blokjes. Dus ok. Alleen wat zouter, dat ga ik dan w.s. wel terug zien op de weegschaal. Maar daar schrik ik niet meer van, dat weet ik van te voren; zout = aankomen. Meer drinken en uitspoelen dan maar weer.

Ik ga zo nog even zitten met mijn boek. Was gisteren een drukke dag (concert in de middag) en toen had ik een appel mee voor na het optreden. Dat was fijn, helemaal geen zin in foute dingen gekregen. Erg blij

Ik hoop dat iedereen een goede zondag heeft gehad, soms is het weekend lastiger dan door de weeks omdat je uit je gewone doen bent he. Houdt vol en geef jezelf een compliment als het goed gaat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2021 15:38    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-10-2021
Berichten: 186
Dieet: gewoon gezond


  Reageer met quote
3 ons eraf deze week, daar had ik ook op gehoopt tussen de 2a3 ons en gelukt Erg blij .
Gelukkig voel ik mij niet schuldig als ik iets verkeerds eet , ze zeggen ook 80/20. Maar als ik echt een keer behoorlijk de fout in gaat en een heel pak koek op eet achter elkaar dan kan ik me wel voor mijn kop slaan, de laatste tijd is dit niet gebeurd.
Ook ben ik er weer radicaal ingelopen door meer te eten, in mijn hoofd zit toch nog het stemmetje dit moet op. (Ook al lees ik de motivatiekaarten ) als extra zoute haring op een broodje en waarom hou ik het dan niet op eentje Nee er zitten 3 haringen in de verpakking eerlijk delen ieder 1,5 belachelijk toch, volgende keer hou ik het op eentje, och ja zo erg is dit niet als een doos chocolade of koekjes, maar toch behoorlijk wat callorieen zodat ik de volgende dag 400 minder callorieen mag eten en dat is echt balen Nee klazien ook dit niet meer doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2021 16:42    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 971
Dieet: Astride eet lekker en intuïtief


  Reageer met quote
Dag 20 heb ik dus ook gedaan:
toevallig ben ik gisteren behoorlijk in 'de fout gegaan', 3 weken na het stoppen van SA producten en ik officeel aan het stabiliseren ben!
Een (vr)eetbui, puur na ergenis aan het gedrag van een persoon.

Motivatiekaartjes, een eetplan en bewegingsschema, ik heb ze gemaakt maar ben niet gedisciplineerd genoeg om ze te gebruiken. Wat mijn eetplan betreft, mijn bezwaar, zeer persoonlijk is dat ik de ene dag nog niet wil weten wat ik de volgende dag ga eten.

Tijdgebrek? Dat mag niet als je je inschrijft voor zo'n sprintje maar het boek verschaft zoveel materiaal dat het van mij wel een 84 dagenplan mag zijn.

Ik eet wel met aandacht,
maar mezelf complimenten geven is moeilijk.

Ondermijnende gedachte heb ik leren herkennen,
steunende gedachtes kan ik mij nu geven.

Mooi, dat lijstje om aftevinken of over te brengen in een volgend plan.

En wat brengt de dag van morgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2021 23:25    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12144
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Astride, Je bent al een super eind gekomen!! Hartstikke goed. Ik hoorde eens in een workshop van Meijke van Herwijnen de volgende tip.

Beschouw je route om af te vallen en daarna op gewicht te blijven als een bergbeklimming. Je begint enthousiast, want je wilt naar de top. Gedurende die klim heb je soms momenten dat je het niet meer zo ziet zitten. Sta dan eens stil, (rust even uit) draai je om en kijk om hoe ver je toch al gekomen bent! Geef heel een schouderklopje en klim weer verder. Zo is de reis in afvallen ook, met hobbels en kuilen, en ook schommels, saboteurs en duiveltjes onderweg. Haha... Erg blij Maar ook publiek (je thuisfront, ons sprintje) om je aan te moedigen om niet op te geven!!
Enn ja hoor, morgen weer een dag. Als we die gehad hebben, zijn we teltechnisch op de helft!! Erg blij Geschokt Erg blij Lach

En Missy, wat beeldend jouw vriendjes op je schouders...ik moest er wel om grinniken. Cool Verward Erg blij

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2021 23:36    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 971
Dieet: Astride eet lekker en intuïtief


  Reageer met quote
Welterusten lieve Dymphie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2021 0:12    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12144
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Slaap ook lekker, lieve Astride!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2021 0:16    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12144
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Goeiemorgen allemaal. Nieuwe dag, nieuwe kansen!

Voor sommigen van ons is de dag al een tijdje op streek..., ik kom net kijken. Sort of...

Dag 21, de laatste dag van de helft van het traject met Judith die we erop hebben zitten. Daar gaan we.

Bereid je voor op de Weegschaal.

Morgen geef je, nadat je je hebt gewogen , op je afvalgrafiek aan hoeveel je bent afgevallen. Vanaf nu hou je aan het eind van elke week je gewichtsverandering bij in de grafiek. (Ik gebruik nu de tekst van Judith uit het werkboek.) Daarvoor doe je het volgende.

Je plakt een gekleurd memoblaadje op de pagina van de afvalgrafiek zodat je die makkelijk terug kunt vinden.
Ik hoop dat je een paar kopieën hebt gemaakt of zelf een afvalgrafiek hebt gefabriceerd,
Bekijk die grafiek. Je ziet dat er bij 0 een stip staat. Morgen bereken je na het wegen het verschil in je gewicht ten opzichte van vorige week en dat geef je met een stip in de grafiek aan boven week 1. Dan trek je een lijn van de oorspronkelijke stip naar de nieuwe stip. Je blijft jezelf iedere dag wegen om je voortgang in de gaten te houden, maar je. Noteert je gewichtsverandering maar één Kerr per week.
Bereid je vandaag vast psychisch voor. De meeste weken kun je een gewichtsverlies van een half pond tot een kilo verwachten.alles daartussen wordt als normaal beschouwd Erg blij .en is een prestatie waar je trots op kunt zijn!
Lees of maak je motivatiekaart: Hoera!!

Wat denk je?
Ondermijnend: ik moet echt snel veel kilo 's kwijt!
Steunend: een dieet waarmee je heel snel afvalt is meestal niet zo gezond. Als je realistische verwachtingen hebt, voel je je goed als je op de weegschaal gast staan. Als je onrealistisch bent, voel je je rot en haak je eerder af.

Actiepunten
Het hele rijtje van gisteren en nog:
Ik heb me voorbereid op het bijhouden van mijn gewicht in de afvalgrafiek en daarvoor de benodigde dingen gemaakt, zodat ik mijn gewichtsverlies kan invullen en bijhouden.
Ik mag trots zijn op mezelf dat ik zo goed aan het werk ben met de methode van Judith.

Dagboek bijgehouden en opgeschreven hoe het vandaag gegaan is, ook ivm ongepland eten, afleidingstechnieken en hoe dat is gegaan? Plannen voor morgen gemaakt? Aandachtspunten opgeschreven?
Goed zo!

_________________


Laatst aangepast door Dymphie op ma 08 nov 2021 12:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2021 11:27    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 971
Dieet: Astride eet lekker en intuïtief


  Reageer met quote
Dat is te doen.

Succes allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2021 11:56    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1211
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Weer een nieuwe week, nieuwe kansen.

Ik had zaterdag acht mijn brace van het ziekenhuis om gedaan. Het merk is actiemodel. Ik kreeg hem in Zwolle om toen ik aangaf daar niet te willen om evt. te worden geopereerd maar gewoon in Noord-Holland naar een ziekenhuis wilde. Zwolle is toch bijna 2 uur rijden met de auto en er was al iemand onderweg van mijn werk om mij (en een tweede persoon mijn vrachtwagen) op te halen. Deze brace zorgde er voor dat mijn knie stabiel lag. Ik heb op zolder nog ergens een brace liggen, ik zal die eens even opzoeken.
Vannacht heb ik het zonder brace geprobeerd. Om 4.30 werd ik wakker en heb mijn been maar weer ingepakt. De pijn was niet zo heel erg scherp, maar een goede nachtrust is ook wat waard.

Flying Missy, Dat eten afwegen kan je altijd als tweede dieetmethode neer schrijven voor het geval het eerste niet lukt. Dan heb je een stok achter de deur Lachen

Klazien, zolang je jezelf de volgende dag tot de orde kan roepen is de schade te overzien toch? Meer eten dan nodig is niet de bedoeling daar heb je gelijk in. Maar je kunt het niet terug draaien dus kijk vooruit. Train je motivatie spier zodat deze sterker wordt dan je toegeef spier en probeer dat zo te houden.

Astride, het is ook heel veel wat je leest. En de volgende keer dat je heb boek leest, lees je weer andere dingen.
Ik moet noodgedwongen mijn boodschappenlijstje voor een halve week inplannen. En dat nog 1.5 dag van te voren ook. Maar ikmoet zeggen… het helpt. Ik kom ook niet in de winkel… al wil ik dit morgen wel even proberen voor een paar lichte boodschappen.
Ik denk dat ik ook in het vervolg mij. Boodschappen voor het weekend ga bestellen en dit op laat halen door mijn man of kinderen. Het bevalt mij wel. Ook omdat ik vrijdags vaak tot laat werk en ik te vroeg wakker word omdat ik in mijn hoofd heb dat ik nog naar de winkel moet…. Waar het mij na 10.30 te druk is.
En omdat ik dan moe ben heb ik geen volledig boodschappenlijstje en neem de verkeerde dingen mee.
Je kunt jezelf al een compliment geven voor alles wat je niet eet hè. Schrijf eens op met het aantal calorieën er bij.

Dymphie wat een mooi voorbeeld met die berg beklimmen.Zo is het echt.


Ik heb een beetje rommelig weekend achter de rug. Die verjaardag en een buurvrouw die vaak met eten komt wat bij de Jumbo op de datum is. Dit keer was het een groot pizzabrood. Heerlijk gewoon.
Gelukkig had ik de zelf gemaakte soep al uit de vriezer dus dat paste er prima bij. zondagavond aten we de andere helft met de geplande sla met tonijn er door. Dat kon prima in plaats van de patat uit de airfryer. Mijn schoonzus maakt schoon bij een fotograaf die foto’s van recepten maakt voor AH. Ze had heel veel groente mee gekregen. Dus ik ga zo soep maken en voor vanavond preischotel. Maar het is wel af en toe mijn eetplan aanpassen zo.
Het is maar goed dat ik niet veel kan eten zodat ik moet kiezen het geen en-en wordt.

Morgen bloed prikken voor de controle van mijn maagverkleining. Dat moet ieder jaar om te controleren of ik geen tekorten krijg.

Nou ik zal mijn eetplan voor vandaag verderinvullen. En mij daar aan houden natuurlijk.

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2021 12:52    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1211
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Weer een nieuwe week, nieuwe kansen.

Ik had zaterdag acht mijn brace van het ziekenhuis om gedaan. Het merk is actiemodel. Ik kreeg hem in Zwolle om toen ik aangaf daar niet te willen om evt. te worden geopereerd maar gewoon in Noord-Holland naar een ziekenhuis wilde. Zwolle is toch bijna 2 uur rijden met de auto en er was al iemand onderweg van mijn werk om mij (en een tweede persoon mijn vrachtwagen) op te halen. Deze brace zorgde er voor dat mijn knie stabiel lag. Ik heb op zolder nog ergens een brace liggen, ik zal die eens even opzoeken.
Vannacht heb ik het zonder brace geprobeerd. Om 4.30 werd ik wakker en heb mijn been maar weer ingepakt. De pijn was niet zo heel erg scherp, maar een goede nachtrust is ook wat waard.

Flying Missy, Dat eten afwegen kan je altijd als tweede dieetmethode neer schrijven voor het geval het eerste niet lukt. Dan heb je een stok achter de deur Lachen

Klazien, zolang je jezelf de volgende dag tot de orde kan roepen is de schade te overzien toch? Meer eten dan nodig is niet de bedoeling daar heb je gelijk in. Maar je kunt het niet terug draaien dus kijk vooruit. Train je motivatie spier zodat deze sterker wordt dan je toegeef spier en probeer dat zo te houden.

Astride, het is ook heel veel wat je leest. En de volgende keer dat je heb boek leest, lees je weer andere dingen.
Ik moet noodgedwongen mijn boodschappenlijstje voor een halve week inplannen. En dat nog 1.5 dag van te voren ook. Maar ikmoet zeggen… het helpt. Ik kom ook niet in de winkel… al wil ik dit morgen wel even proberen voor een paar lichte boodschappen.
Ik denk dat ik ook in het vervolg mij. Boodschappen voor het weekend ga bestellen en dit op laat halen door mijn man of kinderen. Het bevalt mij wel. Ook omdat ik vrijdags vaak tot laat werk en ik te vroeg wakker word omdat ik in mijn hoofd heb dat ik nog naar de winkel moet…. Waar het mij na 10.30 te druk is.
En omdat ik dan moe ben heb ik geen volledig boodschappenlijstje en neem de verkeerde dingen mee.
Je kunt jezelf al een compliment geven voor alles wat je niet eet hè. Schrijf eens op met het aantal calorieën er bij.

Dymphie wat een mooi voorbeeld met die berg beklimmen.Zo is het echt.


Ik heb een beetje rommelig weekend achter de rug. Die verjaardag en een buurvrouw die vaak met eten komt wat bij de Jumbo op de datum is. Dit keer was het een groot pizzabrood. Heerlijk gewoon.
Gelukkig had ik de zelf gemaakte soep al uit de vriezer dus dat paste er prima bij. zondagavond aten we de andere helft met de geplande sla met tonijn er door. Dat kon prima in plaats van de patat uit de airfryer. Mijn schoonzus maakt schoon bij een fotograaf die foto’s van recepten maakt voor AH. Ze had heel veel groente mee gekregen. Dus ik ga zo soep maken en voor vanavond preischotel. Maar het is wel af en toe mijn eetplan aanpassen zo.
Het is maar goed dat ik niet veel kan eten zodat ik moet kiezen het geen en-en wordt.

Morgen bloed prikken voor de controle van mijn maagverkleining. Dat moet ieder jaar om te controleren of ik geen tekorten krijg.

Nou ik zal mijn eetplan voor vandaag verderinvullen. En mij daar aan houden natuurlijk.

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2021 12:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 29 van 51